Szerző Téma: Buszok, teherautók, tömegközlekedés  (Megtekintve 64848 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #60 Dátum: 2012.11.13 07:51:06 »
A pécsi mercedes buszok többsége német (Citarok biztosan, és a régebbi Conecto-k) az újabb Conecto-k török gyártmányúak.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #61 Dátum: 2012.11.13 07:58:30 »
Az utastér berendezése/elrendezése szerintem nem a Merci problémája, hanem érvényes a többi újszerű buszra is.  :surrender: Olcsó, szó szerint fapados ülésekkel járnak a buszok Gyula-Debrecen vonalon is, ezt éveken át tapasztaltam. Ráadásul, errefelé köztudottan nem autópálya minőségű utak vannak. A fenekem már Berettyóújfau előtt fájt, ellenben a régi Ikarus ülésekkel, amik rendesen voltak keményszivaccsal. Azok sem voltak alkalmasak relaxfotelnek, de legalább a kátyúk nagy részét tompították.
A helyijárat buszokon, pedig valahogy előtérbe kerültek az álló helyek. Abból van több. Mint a heringek...

- Szerintem - probléma, de legalábbis nem jó irányba vezető dolog, ha egy világszerte elismert gyártó látható spóróolást eszközöl a termékein, olyanokat, amik a használhatóságot is befolyásolhatja.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.13 08:02:48 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #62 Dátum: 2012.11.13 10:47:24 »
Azért az is érdekes, hogy nálunk mindent a Merci nyer  :hug:  :whistling:
Lásd most pesti buszbeszerzés, holott vannak magyar gyártmányok is..
Korábban meg volt valami borítékos sztori is a mercivel kapcsolatban..  :whistling:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #63 Dátum: 2012.11.13 10:49:42 »
Itt nem a merci nyert, hanem a VT Transman, akitől bérlik a buszt/alvállalkozó, és neki egyébként merci buszai vannak.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #64 Dátum: 2012.11.13 11:05:48 »
Azért az is érdekes, hogy nálunk mindent a Merci nyer  :hug:  :whistling:
Lásd most pesti buszbeszerzés, holott vannak magyar gyártmányok is..
Korábban meg volt valami borítékos sztori is a mercivel kapcsolatban..  :whistling:
Kis naív!  :hug: Az mindig van, elvégre közbeszerzésről van szó.  :whistling:
Teherautóbeszerzéseket a Merci, személyautóbeszerzéseket a Porsche Hungária nyeri...  :whistling:
(Kérdem én, nálunk hogy a fenébe nyerhettek az Amarokokkal, amikor ez a típus a legdrágább a pickupok között...már a kiírásokat is úgy készítik el, hogy csak ez a típus feleljen meg: 2,0 dízel, 140LE... minden más típus kiesik így...)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #65 Dátum: 2012.11.13 12:41:04 »
Szep, meg nagy, meg wow, de azer ugy mindentol fuggetlenul eleg szomoru, hogy egy 42eves jarmuvel kell ellatni ilyen kulcsfontossagu feladatot.
kisa
born to ride

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #66 Dátum: 2012.11.13 13:43:22 »
Szep, meg nagy, meg wow, de azer ugy mindentol fuggetlenul eleg szomoru, hogy egy 42eves jarmuvel kell ellatni ilyen kulcsfontossagu feladatot.
Ellenkezőleg, Andris! Ez nyugtasson mindenkit, hogy még léteznek ezek a dögök.  ;) És bevethetők. Jelenleg a társaságunknál nincs ezeknél hatékonyabb és nagyobb teljesítményű hómaró, pláne olyan nincs, ami ennél biztosabban működne elhárítás idején.
Persze, változna a helyzet, ha megyénként egyszer kapnánk 1-1 EZT kiváltó, de brutális gépet. Erre nincs esély, örülhetünk, hogy a tizen éves Liazokat és Tatrákat le tudtuk cserélni a Mercikre. Már ez is hatalmas minőségi ugrás. Jövőre talán lecserélődnek a Volvo BM642-es és társai (homlokrakodók 1982-es gyártásúak) valamint az MTZ-82-es traktorok, amikkel elsősorban nyáron a padkakaszálást végezzük.
 :)

kieg.: a németeknek fogalmuk sincs, miről beszélünk, amikor lelkesedünk egy 42 éves ZIL-ért...  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #67 Dátum: 2012.11.13 14:05:28 »

kieg.: a németeknek fogalmuk sincs, miről beszélünk, amikor lelkesedünk egy 42 éves ZIL-ért...  :whistling:
Mert náluk természetes hogy a merciket 3-6 évesen lecserélik, a régieket meg eladják keletre :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #68 Dátum: 2012.11.13 14:21:24 »
Szep, meg nagy, meg wow, de azer ugy mindentol fuggetlenul eleg szomoru, hogy egy 42eves jarmuvel kell ellatni ilyen kulcsfontossagu feladatot.
Mondjuk ebben Andrisnak teljes mértékben igaza van. Ez szomorú.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #69 Dátum: 2012.11.13 14:27:09 »
Mondjuk ebben Andrisnak teljes mértékben igaza van. Ez szomorú.
Bizonyos értelemben valóban. De amíg nincs alternatíva, addig...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #70 Dátum: 2012.11.13 14:44:13 »
Pontosan azt tartom szomorunak, hogy nincs alternativa. Te hogyan ertetted Bepi?
kisa
born to ride

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #71 Dátum: 2012.11.13 14:53:37 »
Pontosan azt tartom szomorunak, hogy nincs alternativa. Te hogyan ertetted Bepi?
:flowers: Úgy, hogy szerinted ez inkább csak egy rakás  :shit: , és nem hiszed el, amit írtam róla. De sorry, félreértettelek.
Én bátrokodtam megjegyezni a kollégák között azt, hogy nem lett volna ellenemre, ha a Mercik helyett pl új KRAZ-okat szerzünk be (persze erről nem mi döntöttünk, sőt, a KRAZ nem is nyújtott be ajánlatot, csak, mint elvi sík említettem meg), hiszen azokat mind a mai napig a Tundrára, meg a a Tajgára tervezik, elekronikailag nem kényesek, mint az EU-i gépek. Motorjuk ugyanúgy Euro IV, mint a legtöbb Nyugati tgk-é, a Merci is csak a AdBlue adalék miatt képes az EuroV-re. 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #72 Dátum: 2012.11.13 16:01:15 »
:flowers: Úgy, hogy szerinted ez inkább csak egy rakás  :shit: , és nem hiszed el, amit írtam róla. De sorry, félreértettelek.
Én bátrokodtam megjegyezni a kollégák között azt, hogy nem lett volna ellenemre, ha a Mercik helyett pl új KRAZ-okat szerzünk be (persze erről nem mi döntöttünk, sőt, a KRAZ nem is nyújtott be ajánlatot, csak, mint elvi sík említettem meg), hiszen azokat mind a mai napig a Tundrára, meg a a Tajgára tervezik, elekronikailag nem kényesek, mint az EU-i gépek. Motorjuk ugyanúgy Euro IV, mint a legtöbb Nyugati tgk-é, a Merci is csak a AdBlue adalék miatt képes az EuroV-re.

Nem! Elismerem az oroszok mindenen athatlolo gepeit, de azt hiszem bevallhatjuk, hogy kevesbe uzembiztosak, pontosan iranyithatoak, es komfortosak, mint az ujabb nyugati tipusok.

Csodalatos nyugat cimu iras kovetkezik, aki szenzitiv, kerem el se olvassa.



(Voltam par fele az utobbi evekben, es van mit javitani az utakon, utkezelesen.

Svajc: Itt mar-mar scifi, ahogy a narancs Landcrusier all az ut szelen, es mellette a srac nyakbaakasztos taviranyitoval egy RC lanctalpas kb 1x1.5meteres funyiroval nyirja a meredek reszeket az autopalya menten.
Ugyanez mukodik fouton is, annyival egeszul ki, hogy egy masik ember lombfujoval fujja vissza fel a levagott fuvet, hogy az se az uton kosson ki. Ha nem latom, nem hiszem el. )
kisa
born to ride

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #73 Dátum: 2012.11.13 16:10:27 »


(Voltam par fele az utobbi evekben, es van mit javitani az utakon, utkezelesen.

Svajc: Itt mar-mar scifi, ahogy a narancs Landcrusier all az ut szelen, es mellette a srac nyakbaakasztos taviranyitoval egy RC lanctalpas kb 1x1.5meteres funyiroval nyirja a meredek reszeket az autopalya menten.
Ugyanez mukodik fouton is, annyival egeszul ki, hogy egy masik ember lombfujoval fujja vissza fel a levagott fuvet, hogy az se az uton kosson ki. Ha nem latom, nem hiszem el. )

Pedig ilyet itt is látni az autópályákon: végigmegy a sövényvágó géppel, a füvet lekaszálják, lombfuvol pedig letakaritják az utat. Ilyenre se Németo.ban se Ausztriában nincs pénz, inkább gazossan hagyják, vagy betont raknak ki középre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #74 Dátum: 2012.11.13 16:27:36 »
Most erre a svájci példára mondhatnám, hogy ha ez neked sci-fi (hozzánk képest mindenképpen), akkor Hollandokhoz mit szólsz? Kitalálták, miután elszívtak pár g dzsót, hogy geotermikus technológiával fűteni fogják az autópályákat!  :excl: :excl: :excl:

Mindezt azon megfontolásból, hogy ne kelljen sózni, így a környezet sóterhelése drasztikusan lecsökken.

Hát igen, vannak Sci-Fi dolgok tőlünk nyugatra...  :cool2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i