Szerző Téma: Buszok, teherautók, tömegközlekedés  (Megtekintve 65770 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:'70 ZIL hómaró 2012-ben bevetésre készen
« Válasz #45 Dátum: 2012.11.10 17:41:44 »
No, Hölgyek-Urak, a héten ismét megvolt a Téli gépszemlénk.

Nem tudtam ellenállni és készítettem néhány fotót a ZIL hómarónkról. Nézzétek meg, mert szerintem érdemes, különös képpen a leírásokat a kép mellett-alatt.  :hug:
Szép darab. Egyszer egy gumissal beszélgettem, amikor megosztotta velem katona korából a következő történetet:
Hirtelen nagy hó esett és beosztották hókotró autóra, hogy Budapesten tisztítsa az utakat. Este szépen intézte is a dolgát, éppen a Lehet utat takarította mígnem csak éktelen nagy csörömpölés hallatszott előröl. Megállt, megnézte, hát azt történt, hogy a hóekével elkezdte bontani a villamos járdaszigetet, ami nem látszott ki a hó alól...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:'70 ZIL hómaró 2012-ben bevetésre készen
« Válasz #46 Dátum: 2012.11.10 22:52:00 »
Nem tudtam ellenállni és készítettem néhány fotót a ZIL hómarónkról. Nézzétek meg, mert szerintem érdemes, különös képpen a leírásokat a kép mellett-alatt.  :hug:
Te bepi, ennek a szörnynek ott hátul van a motorja, tényleg  :D ? Egy "megfelezett" T-34 V12-es  :ph34r: ? Ultrabrutál  :cool2:

Amúgy azt vajon hogy oldották meg a ruszkik, hogy ezekbe a dízelekbe ne fagyjon bele a gázolaj, a mínusz 30-40-50 fokokban? Ezen már a 2. vh kapcsán is agyaltam... Ott futkároztak vígan a dízelüzemű tankjaik a télben... Benzint kevertek vajon a gázolajhoz? Más megoldást nem nagyon tudok elképzelni  :hmmmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #47 Dátum: 2012.11.11 02:20:57 »
Impozáns jószág, impozáns névvel  :yes: : Krupp Tiger, 1959-ből; öthengeres, 200 (!) LE-s motor; saját tömeg 7.9 tonna. És micsoda kormánykerék  :D

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:'70 ZIL hómaró 2012-ben bevetésre készen
« Válasz #48 Dátum: 2012.11.11 08:31:32 »
Te bepi, ennek a szörnynek ott hátul van a motorja, tényleg  :D ? Egy "megfelezett" T-34 V12-es  :ph34r: ? Ultrabrutál  :cool2:

Amúgy azt vajon hogy oldották meg a ruszkik, hogy ezekbe a dízelekbe ne fagyjon bele a gázolaj, a mínusz 30-40-50 fokokban? Ezen már a 2. vh kapcsán is agyaltam... Ott futkároztak vígan a dízelüzemű tankjaik a télben... Benzint kevertek vajon a gázolajhoz? Más megoldást nem nagyon tudok elképzelni  :hmmmm:

Én úgy tudom, hogy nem kifejezetten  dieselüzeműek voltak, hanem mindenevők. Pakura, petróleum, vodka, benzin egyrement. 

Ezzel kapcsolatban volt két évvel ezelőttről egy élményem, amikor egy hosszabb vidéki túrra befogott BKV buszt az ügyes sofőr vidéken benzinnel tankolt meg. A műszakos csávó csak annyit mondott, miután rendezték a 200+ literes számlát, hogy elmegy ezzel is, majd féltanknál töltsön rá gázolajat.  És ment vele. :whistling: :hug:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:'70 ZIL hómaró 2012-ben bevetésre készen
« Válasz #49 Dátum: 2012.11.11 14:07:15 »
Én úgy tudom, hogy nem kifejezetten  dieselüzeműek voltak, hanem mindenevők. Pakura, petróleum, vodka, benzin egyrement.
Hát tudtommal alapvetően dízelmotor volt, mármint működési elvét tekintve  :) ... Gondolok itt keverékképzésre, gyújtásra. De most hogy így írod, igen: ezek kifejezetten úgy voltak megcsinálva, hogy elmentek minden xarral  :lol: ... Mondjuk, tisztán benzinnnel szerintem épp nem. De nyilván hozzá lehetett keverni annyit (és/vagy alkoholt), ami megakadályozta a befagyást.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:'70 ZIL hómaró 2012-ben bevetésre készen
« Válasz #50 Dátum: 2012.11.11 22:04:55 »
Te bepi, ennek a szörnynek ott hátul van a motorja, tényleg  :D ? Egy "megfelezett" T-34 V12-es  :ph34r: ? Ultrabrutál  :cool2:

Amúgy azt vajon hogy oldották meg a ruszkik, hogy ezekbe a dízelekbe ne fagyjon bele a gázolaj, a mínusz 30-40-50 fokokban? Ezen már a 2. vh kapcsán is agyaltam... Ott futkároztak vígan a dízelüzemű tankjaik a télben... Benzint kevertek vajon a gázolajhoz? Más megoldást nem nagyon tudok elképzelni  :hmmmm:
Ööö, közben ki lettem okosítva, mert valójában egy T54-es megfelezett blokkja került bele. Akkoriban a ruszkik viszonylag kompatibilisnek mondható alkatrészekkel látták el a különféle harci és szállító, vagy egyéb célgépeiket, hogy esetleges meghibásodás esetén is gyorsan és viszonylag könnyen javítható és újra menetkész legyen a technika.
Ezen az alapon a T34 és T54 (pontosabban ezek motorjai a V34 és V54) között sem volt nagy különbség, több alkotójuk megegyezett.
A "csőrében" van a fűtőmotor, ami a kabint fűti.
Sajnos a mi gépünk már elég erősen rászorulna a felújításra, ami leginkább a komplett fülke beszerzését (és szervó motort a kormányhoz) jelenti. Maga gép amúgy nem rendelkezik még rendszámmal sem, de most őszintén, ki a fene merne elé állni az úton?!  :lol:
Amikor ez kimegy, más jármű már nem igen tud mozogni. Ezt nálunk IV. fokozat: Elhárításnak hívják. Ekkor hófúvások, és az ekéző gépek számára megoldhatatlan akadályok keletkeznek. Ilyenkor a ZIL megindul, kojtol, mint az állat, de tudni lehet, mindegy, merre megy, vissza fog jönni a saját kerekein. Erre még az 1 hete kapott szintén 6x6-os Merci Actross-ok sem biztos, hogy képesek lennének, elsősorban a full elektronikus vezérlésű váltójuk miatt A joystick-ot csak előre és hátra lehet billenteni bennük és, ha a 3db(!) számítógép valamiért (pl. só éri az elektronikát, ami esetünkben nem kizárt) nem tud egymással megfelelően kommunikálni, akkor egyszerűen letilt a vezérlés és megáll az autó. A Zil esetében ilyen nincs.  :)

Ja, sebessége a 300m/h(!!!)-tól egészen az elvi 50-60km/h-ig terjed, fogyasztása munka közben 80-90l/100km, haladva 60l körül van.

A gumimérete is elég necce, konkrétan nem létezik jelenleg, nem beszerezhető. Max az ebay.ru-n keresztül, csak a cégünknél ilyen alkatrészek beszerzéséhez 3db árajánlatot kell kérni. Nos, gyanítható, hogy mindhárom ajánlat cirill betűs lenne...  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:'70 ZIL hómaró 2012-ben bevetésre készen
« Válasz #51 Dátum: 2012.11.12 12:12:39 »
Erre még az 1 hete kapott szintén 6x6-os Merci Actross-ok sem biztos, hogy képesek lennének, elsősorban a full elektronikus vezérlésű váltójuk miatt A joystick-ot csak előre és hátra lehet billenteni bennük és, ha a 3db(!) számítógép valamiért (pl. só éri az elektronikát, ami esetünkben nem kizárt) nem tud egymással megfelelően kommunikálni, akkor egyszerűen letilt a vezérlés és megáll az autó. A Zil esetében ilyen nincs.  :)

Azért ez elég komoly szégyen lenne a Mercedesra nézve. Hol van az az elektronika, hogy só tudja érni? Illetve nincsen rendesen leburkolva? A sót nem hátul szórja?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:'70 ZIL hómaró 2012-ben bevetésre készen
« Válasz #52 Dátum: 2012.11.12 13:24:36 »
Azért ez elég komoly szégyen lenne a Mercedesra nézve. Hol van az az elektronika, hogy só tudja érni? Illetve nincsen rendesen leburkolva? A sót nem hátul szórja?
Képzeld el, mi sem akartuk elhinni...

Az egész elektronikai hacacáré az első kerékdobban, a motor mellett fut kábelekkel, érintkezőkkel, valamint a motorblokk végén hosszában helyezkedik el a váltómű minden csatlakozójával. Gyakorlatilag nincs burkolata!  :ph34r: Létezik belőle gyári, ami 2xx.000Ft, de gyárilag ez nem került beépítésre!!!
Igaz, ezek a gépek még újak, nincs tapasztalat azt illetően, hogy télen hogyan viselkednek (lehet, hogy fogják bírni), de az összes Skoda-Liaz 18.33 SA típusú, 14-15 éves gépen fullosan le van takarva gyári műanyag elemmel a kerékdob, hogy befelé ne verje a sós levet. Ezekről sajnos nem készítettem képet, de a Merciről van, ami miatt aggódunk.
A váltómű fedetlenül helyezkedik el a fülke és a plató között. Amikor a rakodó gép rakodja a sót, elég, ha csak picivel oladlvást áll a platóhoz, a kanalából a váltóra potyog a só. És ez nem tengeri só, hanem útépítési só. Ez mar, meg lehet nézni a Liazokat, Tatrákat, hogy néznek ki (burkolattal!).
Az Actrosshoz hasonló (de hidraulikus hajtásra és mechanikusra is képes váltójú) Unimog U300-as váltóhibáját tavaly 3 hónap alatt csinálta meg a Pappas Autó 2,6M Ft-ért. Attól tartunk, hogy ennyiből nem biztos, hogy az Actross esetleges váltójavítása kijönne. Ez egyszerűen horribilis, és emiatt féltjük a Merciket.
Az a rossz a dologban, hogy itt nem arról van szó, hogy széthajtják a gépeket az emberek (ezeket klasszikus értelemben nem is lehet), hanem a rendeltetésszerű használat ÉS karbantartás mellett sem biztos, hogy megoldható az elvárt bevethetőség.

Oké, ezek egyelőre csak félelmek, ahogy írtam is, nincs még ezekkel konkrét tapasztalat, de, mivel az Actross-szok ún. "vezérgépek" 6x6-os hajtással, azok első rendű főutakon lesznek bevetve, amiknél igen szigorú szintők vannak megadva (ide tartoznak az emelt sebességű, pl. 110-es szakaszok is), amik betartása törvényi kötelezettségünk. Ha nem sikerül, nagy gond lehet belőle...  :surrender:
És még egy: van saját gépüzemünk, ahol halott, levetett gépeket is újjá tudnak üzembiztosan ébreszteni, de a Mercikhez hozzá nem nyúlhatnak... egyrészt a garancia miatt, másrészt a Mercik számítógéppel történő zsúfoltsága miatt.

Személy szerint nekem az a sérelmem, hogy ez egy közbeszerzés tárgya volt, tökéletesen ismert háttérrel (sószórás), "célgépek" néven, és pont emiatt nem értem, hogy maradhatott le a burkolat a kerékdobból, illetve az ellenlemez a plató elülső tetejéről (ez a Liazokon is rajta van)...  :surrender:

Ez most lehet, hogy "semmi se jó neki"-nek hangzik, de nem az , mert nagyon is örül mindenki az új gépeknek, csak ezek az apró, de a gyakorlat szerint nagyon is fontos hiányosságok MÁR látott problémákat okozhatnak...

[a csatolmányt egy admin törölte]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #53 Dátum: 2012.11.12 14:12:39 »
Ez így mondjuk tényleg elég gáz... Már a mercedes sem a régi, mióta ezeket Törökországban gyártják.
Reméljük nem lesz gond!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #54 Dátum: 2012.11.12 20:44:26 »
Ez így mondjuk tényleg elég gáz... Már a mercedes sem a régi, mióta ezeket Törökországban gyártják.
Reméljük nem lesz gond!
mondi, mi köze a török gyártásnak ahhoz, hogy ezekre az autókra valaki elfelejtette megrendelni a szükséges burkolatokat  :) ?

Amúgy a Mercedes tényleg nem a régi  ::) ... de ez nem a török gyártás miatt van. Hogy hirtelen mondjak két példát: az utóbbi évek egyik legkevésbé problémás Toyotája az a COV, ami szintén török gyártású. Vagy: az aktuális Renault típusok közül ugyancsak az egyik legmegbízhatóbb az ugyancsak török gyártású Fluence... Persze ehhez köze lehet annak is, hogy a Fluence nem Renault, hanem Samsung konstrukció  :whistling: ... odahaza, Koreában Samsung SM3 néven fut.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #55 Dátum: 2012.11.12 21:02:27 »
Palaczk!
Azért az nem normális, hogy egy 100 éves autógyártó mint a Reanault azért jó, mert koreai koppintás :D

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #56 Dátum: 2012.11.12 21:15:43 »
mondi, mi köze a török gyártásnak ahhoz, hogy ezekre az autókra valaki elfelejtette megrendelni a szükséges burkolatokat  :) ?
Azért annak lehet oka, hogy a mercedesnél (teherautó és busz vonalon, mert személyautót nem gyártanak Törökországban) van ugyanaz a modell német és török gyártmány, és a németet is rendelheted de az drágább. Ezzel a Mercedes is kimondja, hogy van különbség... Pl buszoknál a Mercedes Citaro vagy a Intuoro ilyenek.

Nyilván itt az ár volt a fő tényező, kaptak olcsóbban török cuccot, úgy összerakva, ahogy.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #57 Dátum: 2012.11.12 21:19:16 »
mondi, mi köze a török gyártásnak ahhoz, hogy ezekre az autókra valaki elfelejtette megrendelni a szükséges burkolatokat  :) ?

Attól tartok, nem érted.  :hug:

Nem elfelejtették! Mégegyszer leírom: közbeszerzés keretében sószóró eszközhordozó teherautók kategóriában nyert a Mercedes-Benz. Az alapgép ugyan német, de Törökországban szerelték össze, majd visszalökték nekünk, hogy "nesztek Eastern-Europe-ba jó lesz, örüljetek neki..."  :ph34r:
Ezeket a burkolatokat mégis hogyan lehet elfelejteni?! Ezek speciális célgépek, nem kib**ott földszállító mezítlábas teherautók...  ::) ...amiket télen nem használnak. Ezekre pontosan télen van a legnagyobb szükség, amikor időre kell dolgozniuk, ekkor nem fér bele a burkolatok hiányából fakadó meghibásodás. Ennek a veszélyét már a gyárban ki kellene írtani és nem utólag kókányolni (nyilván fognak a gépészeink valamit csinálni, de házilag. Qrva jól fog kinézni a 40Millás tgk-n...  :whistling: Nagyon zavaró, hogy ilyen tényleg filléres hiányosságok vannak...  :nonono: Pedig ez ugyanaz a Mercedes-Benz gyár, mint, ami az S-klasse-kat is gyártja...  :ph34r:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #58 Dátum: 2012.11.12 21:51:36 »
Azért annak lehet oka, hogy a mercedesnél (teherautó és busz vonalon, mert személyautót nem gyártanak Törökországban) van ugyanaz a modell német és török gyártmány, és a németet is rendelheted de az drágább. Ezzel a Mercedes is kimondja, hogy van különbség...
:hmmmm: ... Na igen, ez így már tényleg máshogy hangzik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #59 Dátum: 2012.11.12 21:55:05 »
Nem elfelejtették! Mégegyszer leírom: közbeszerzés keretében sószóró eszközhordozó teherautók kategóriában nyert a Mercedes-Benz. Az alapgép ugyan német, de Törökországban szerelték össze, majd visszalökték nekünk, hogy "nesztek Eastern-Europe-ba jó lesz, örüljetek neki..."  :ph34r:
Ezeket a burkolatokat mégis hogyan lehet elfelejteni?! Ezek speciális célgépek, nem kib**ott földszállító mezítlábas teherautók...  ::) ...amiket télen nem használnak. Ezekre pontosan télen van a legnagyobb szükség, amikor időre kell dolgozniuk, ekkor nem fér bele a burkolatok hiányából fakadó meghibásodás. Ennek a veszélyét már a gyárban ki kellene írtani és nem utólag kókányolni (nyilván fognak a gépészeink valamit csinálni, de házilag. Qrva jól fog kinézni a 40Millás tgk-n...  :whistling: Nagyon zavaró, hogy ilyen tényleg filléres hiányosságok vannak...  :nonono: Pedig ez ugyanaz a Mercedes-Benz gyár, mint, ami az S-klasse-kat is gyártja...  :ph34r:
Az nem jelent semmit, sajnos  ::) ... Itt nyilván spóroltak. Egy (relatíve) filléres eszközön, ami aztán hétszámjegyű javítási költségeket okozhat... Egyébként amennyire tudom, pl. itt Pécsett is aránylag problémásak a városi Merci buszok. Az pedig, hogy a feladatukra (értsd: városi tömegközlekedés) kevésbé jól megtervezettek, mint pl. a jó öreg 260-as meg 280-as Ikarusok - ugyancsak egyértelmű. Sokkal rosszabb a helykihasználás belül, szarabbul vannak elhelyezve a kapaszkodók, kényelmetlenebbek az ülések stb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )