Azért ez elég komoly szégyen lenne a Mercedesra nézve. Hol van az az elektronika, hogy só tudja érni? Illetve nincsen rendesen leburkolva? A sót nem hátul szórja?
Képzeld el, mi sem akartuk elhinni...
Az egész elektronikai hacacáré az első kerékdobban, a motor mellett fut kábelekkel, érintkezőkkel, valamint a motorblokk végén hosszában helyezkedik el a váltómű minden csatlakozójával. Gyakorlatilag nincs burkolata!
Létezik belőle gyári, ami 2xx.000Ft, de gyárilag ez nem került beépítésre!!!
Igaz, ezek a gépek még újak, nincs tapasztalat azt illetően, hogy télen hogyan viselkednek (lehet, hogy fogják bírni), de az összes Skoda-Liaz 18.33 SA típusú, 14-15 éves gépen fullosan le van takarva gyári műanyag elemmel a kerékdob, hogy befelé ne verje a sós levet. Ezekről sajnos nem készítettem képet, de a Merciről van, ami miatt aggódunk.
A váltómű fedetlenül helyezkedik el a fülke és a plató között. Amikor a rakodó gép rakodja a sót, elég, ha csak picivel oladlvást áll a platóhoz, a kanalából a váltóra potyog a só. És ez nem tengeri só, hanem útépítési só. Ez mar, meg lehet nézni a Liazokat, Tatrákat, hogy néznek ki (burkolattal!).
Az Actrosshoz hasonló (de hidraulikus hajtásra és mechanikusra is képes váltójú) Unimog U300-as váltóhibáját tavaly 3 hónap alatt csinálta meg a Pappas Autó 2,6M Ft-ért. Attól tartunk, hogy ennyiből nem biztos, hogy az Actross esetleges váltójavítása kijönne. Ez egyszerűen horribilis, és emiatt féltjük a Merciket.
Az a rossz a dologban, hogy itt nem arról van szó, hogy széthajtják a gépeket az emberek (ezeket klasszikus értelemben nem is lehet), hanem a rendeltetésszerű használat ÉS karbantartás mellett sem biztos, hogy megoldható az elvárt bevethetőség.
Oké, ezek egyelőre csak félelmek, ahogy írtam is, nincs még ezekkel konkrét tapasztalat, de, mivel az Actross-szok ún. "vezérgépek" 6x6-os hajtással, azok első rendű főutakon lesznek bevetve, amiknél igen szigorú szintők vannak megadva (ide tartoznak az emelt sebességű, pl. 110-es szakaszok is), amik betartása törvényi kötelezettségünk. Ha nem sikerül, nagy gond lehet belőle...
És még egy: van saját gépüzemünk, ahol halott, levetett gépeket is újjá tudnak üzembiztosan ébreszteni, de a Mercikhez hozzá nem nyúlhatnak... egyrészt a garancia miatt, másrészt a Mercik számítógéppel történő zsúfoltsága miatt.
Személy szerint nekem az a sérelmem, hogy ez egy közbeszerzés tárgya volt, tökéletesen ismert háttérrel (sószórás), "célgépek" néven, és pont emiatt nem értem, hogy maradhatott le a burkolat a kerékdobból, illetve az ellenlemez a plató elülső tetejéről (ez a Liazokon is rajta van)...
Ez most lehet, hogy "semmi se jó neki"-nek hangzik, de nem az , mert nagyon is örül mindenki az új gépeknek, csak ezek az apró, de a gyakorlat szerint nagyon is fontos hiányosságok MÁR látott problémákat okozhatnak...
[a csatolmányt egy admin törölte]