Szerző Téma: Buszok, teherautók, tömegközlekedés  (Megtekintve 65931 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re: Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #15 Dátum: 2011.03.29 12:14:55 »
Na ezt is (mint a Volvo-kat, meg sokminden mást) csak íróasztal mögött tervezték. Hogy itt a csili-vilinek milyen gyakorlati haszna van, azzal nem foglalkoznak.
Pl. ott az az átlátszó csukló. Majd 1 év múlva, mikor megtelik minden rovátkája kosszal, mennyire lesz átlátszó? Mennyire lesz az takarítva... na erre nem gondolt senki.

Az érzékelős ajtó mondjuk valóban problémás lehet zsúfoltság esetén, de azért meg lehet nézni a több mint 10 éves Siemens villamosoat (pl. 50-es), ott hasonló (mehanikus) érzékelő van. Míg nem szállsz fel teljesen a lépcsőről, addig nem indul el. Elő is szokott fordulni nagy tömegben - de ez kultúra kérdése sztem. Amsterdamban egyébként szinte minden villamos ilyen kategóriájú, mint ez a busz. Érdekes, ott nagy tömegben, még az idegen városnéző is valahogy tudja, hogy az érzékelő elé állni nem szabad...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #16 Dátum: 2011.06.07 21:36:42 »
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #17 Dátum: 2011.12.09 19:21:44 »
Szóval: Unimog U300 vezető oszlop mosó adapterrel fölszerelve (szinte végtelen számú kiegészítő kapható hozzá, van ekéje is)

Ezek a gépek valamikor 2002-3 körül kerültek beszerzésre, jelenlegi Unimog állományunk legmodernebb darabjai közé tartoznak, legalábbis itt, a Békés Megyei Igazgatóság területén mindenképpen.
Előrebocsátom, hogy ez a típus kifejezetten drága. Alapból 30Milla(!!!) körül indul és a kiegészítők függvényében ez az összeg 40-50 Milióra is felugorhat. Na, de, hogy miért is?

Kezdem egyből a fülke jobb oldali kialakításával. A belinkelt képen nem látható, mert az a teljesen alap platós gép, de a jobb oldali ajtó buborék szerűen kidomborodik a fülke vonalaiból. Az ajtó felső-és két oldalsó részén külön plexit kapott azért, hogy amikor az út mentén kaszálást végeznek, akkor az egyik gépkezelő ül a kormánynál, vezet és kezeli a jármű orrára szerelt adaptert (kaszát, amivel a padkát kaszálja), a másik ül a jobb oldalon, kifordítja az ülést oldalra (90fokban), és kezeli a gép oldalára szerelt kaszát (a töltés rézsü részét kaszálja, ami a géptől távolabb esik). Ez az egyik érdekesség.

A következő, ami nagyon tetszett, az elektro-pneumatikus nymatékváltó. Egy miniatűr, bumszli joystick-et kell elképzelni, ami előre és hátra mozog, de mindig visszaáll középre. Van rendes kuplung, elinduláskor szokásos módon használja a vezető, de aztán pöttyint egyet előre a karon ("megkéri" a következő fokozatot), majd nem történik semmi egészen addig, amíg ki nem nyomja a sofőr a kuplungot. Az elektronika ekkor lép közbe és adja a következő fokozatot. (Ilyen megoldással egy távolsági Volvo buszon találkoztam annyi különbséggel, hogy ott sima H kiosztású "előválasztó-joystick"-kal lehetett megkérni a következő fokozatot. Nagyon érdekes látni működés közben.)

Aztán, amin egyszerűen ledöbbentem: a "normál" hajtáson kívül a forgó kotrókhoz hasonlóan hidraulikus hajtása is van! Csak átkapcsolja egy gombbal, beállítja a fordulatszámot, benyomja az irányváltó gombot és adja a gázt, a gép megy. Ez akkor jön nagyon jól, amikor a vezetőoszlopokat mossa (jó esetben 25m-ként vannak kihelyezve), az 50 éves(!!!) régi Unimogunkat párszor elkívánták a pokolba a folyamatos betonkemény kuplungja miatt. Nagyon fárasztó lehetett. Az adaptereket egyébként beépített vezérlő paneleken kezelik.

Ja, az említett kb 50 éves Unimog mind a mai napig használatban van, van ekéje is. Igaz, amikor beindítják, akkor jobbra balra dűlöngés az egész fülke és elég érdekes hangja van, de még mindig nem akad el terepen.

Az U300-as sem hibátlan, mint ahogy semmi sem az: Ha ez a hiper váltó meghibásodik (az egyik gépünk hónapok óta fent van a Bp-i Mercedes szervizben emiatt), egyelőre keresik a hibáját. Több milliós tétel a javítása.  :ph34r:

Sajnos ez az ára az egyébként kiváló gépnek.

Biztos van még más érdekessége is, egyelőre ennyit tudtam meg. Ha lesz még valami leírom.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #18 Dátum: 2011.12.09 20:09:47 »
Lájk :)

Ha már Unimóka, akkor itt egy érdekesség:
U500
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #19 Dátum: 2011.12.10 08:30:15 »
...a vezetőoszlopokat mossa (jó esetben 25m-ként vannak kihelyezve)
Nem 50 m-enként  :?: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #20 Dátum: 2011.12.10 09:27:35 »
Az Autó-motor augusztus 3-i számában volt egy cikk, az Unimog 60 éves történelméről.
Belépőmodell az U20-as, az csak 18 millió Ft, nettó, mindenféle felépítmény nélkül... A csúcs a 6,4 literes, 286 LE-s, 1120 Nm-es motorral szerelt U500-as.

Érdekes a rendelhető "nyomkarimás" kerék, amivel kötött pályán 800 tonnát is el tud húzni, akár 20 km/h-s sebességgel (100 millió Ft...) ... vagy a Brabus Unimog U400 Black Edition...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #21 Dátum: 2011.12.10 11:38:46 »
Nem 50 m-enként  :?: ?
De, igen, egyenes szakaszon. Ívekben sűrűbben vannak kiosztva.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #22 Dátum: 2011.12.10 12:02:34 »
Az Autó-motor augusztus 3-i számában volt egy cikk, az Unimog 60 éves történelméről.
Belépőmodell az U20-as, az csak 18 millió Ft, nettó, mindenféle felépítmény nélkül... A csúcs a 6,4 literes, 286 LE-s, 1120 Nm-es motorral szerelt U500-as.

Érdekes a rendelhető "nyomkarimás" kerék, amivel kötött pályán 800 tonnát is el tud húzni, akár 20 km/h-s sebességgel (100 millió Ft...) ... vagy a Brabus Unimog U400 Black Edition...
Van is egy katalógusom erről a kötött pályás típusról, azt hittem, kigubbad a szemem...  :eek: Naggyon durva gép...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #23 Dátum: 2011.12.12 16:33:48 »
Van egy képem a mosóról:

[a csatolmányt egy admin törölte]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #24 Dátum: 2011.12.12 17:21:50 »
Van egy képem a mosóról:
Na ezt nem gondoltam volna, hogy még ezeket is mossák.
Ahhoz képest, hogy elég sok helyen hiányosak - össze-vissza vannak törve.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #25 Dátum: 2011.12.12 18:18:37 »
Na ezt nem gondoltam volna, hogy még ezeket is mossák.
Ahhoz képest, hogy elég sok helyen hiányosak - össze-vissza vannak törve.
Ha nem mosnák, rossz időben, főleg ősztől tavaszig, pár nap alatt kb. láthatatlanná válnának.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #26 Dátum: 2011.12.12 18:25:55 »
Na ezt nem gondoltam volna, hogy még ezeket is mossák.
Ahhoz képest, hogy elég sok helyen hiányosak - össze-vissza vannak törve.
Robi, te nem sokat közlekedsz amúgy városon kívül, ugye? ;)
Gabe 254.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #27 Dátum: 2011.12.12 18:52:54 »
tömegközlekedés: ma ülük a körúti villamoson. egy közepesen szakad fickó felettem sérózik, hullik rám a korpája.  :flowers: . folytatja percekig. hullik. megkértem hagyja abba. elment.  :winkiss:
itthon hajat mostam.. ::)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #28 Dátum: 2011.12.12 21:03:41 »
Robi, te nem sokat közlekedsz amúgy városon kívül, ugye? ;)
Havonta párszor közlekedek, és évente jópár alkalommal vidéken is járok.

Pl. a 49. úton uszkva egy évtizede nem egy, és nem kettő ilyen vezetőoszlop van, ami törött, szana-szét áll. Direkt megfigyeltem, évek  óta ugyanúgy megrongált állapotban szolgálnak.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #29 Dátum: 2011.12.12 21:28:54 »
Havonta párszor közlekedek, és évente jópár alkalommal vidéken is járok.

Pl. a 49. úton uszkva egy évtizede nem egy, és nem kettő ilyen vezetőoszlop van, ami törött, szana-szét áll. Direkt megfigyeltem, évek  óta ugyanúgy megrongált állapotban szolgálnak.
Jogos a felvetésed. Mondom ezt anélkül, hogy ismerném az adott szakaszt.
Azt nem árt tudni, hogy az utóbbi legalább 3-4 évben egyszerűen nem volt vezető oszlop beszerzés, amivel pótolni lehetett volna a törötteket, illetve kicserélni az arra érdemeseket, így a legfiatalabb oszlopok is már a forgalom mocska és a nap szívó hatása miatt viseltesek, helyenként hiányzik róluk a fényvisszaverő csík (fehér és piros).

Idén már javult a helyzet többek között ebben is, hogy volt beszerzés, de megyei szinten kb kevesebb, mint a valódi igény felét kaptuk meg. Bízunk benne, hogy a jövő évben ennél több forrást tudnak biztosítani erre a célre, mert nagyon fontos, hogy elsősorban téli (havas, ködös, párás) útviszonyok között legalább ezek az optikai vezetők segítsék az utazóközönséget.

Mindamellett jó esetben (a mi megyénkből tudok csak hitelt érdemlően kiindulni) a jelzőtáblákkal együtt ezeket a vezető oszlopokat is mossák a kollégák géppel és kézzel egyaránt. Sajnos ezen gépek dolgoztatása nem olyan egyszerű, hogy itt leírjam, nem abból áll, hogy "Srác, ugrás a gépbe, oszt dógozzál!"...  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i