Szerző Téma: Buszok, teherautók, tömegközlekedés  (Megtekintve 66010 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #135 Dátum: 2015.08.20 09:28:23 »
annyira jó! főleg hogy nem épült meg a felüljáró a vasút felett amit ígértek. minden reggel ott fogok állni a vasuti jelző elött többezredmagammal  :censored:

Te direkt hergeled magad hétfőre?  :whistling:

Tudtad nagyon jól, hogy arrafele emberhalál a közúti közlekedés. Nálam annó, ezért esett ki Óbuda az ingatlankeresésből, pedig én is ott laktam.  Inkább a keleti agglomerációt választottuk, egyáltalán nem bántam meg. 28 perc a nulláson és az emhármon az Árpád híd pesti hidfője... A Margit híd budaija, meg 40 perc a reggeli "csúcsban".  :yes: :yes:




Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12153
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #136 Dátum: 2015.08.20 13:24:54 »
nem tudok erre mit mondani Koma. asszony innen való, ő nem megy át a "túloldalra" . ennyi.


a másik:

elárulná vki mi a f.ért kell a belvárosban futni meg ironman-ezni? 08.22. este 22 ig  estig zárva a budai alsó rakpart!  miért nem mennek az erdőbe? vagy  a határba? hihetetlen ba+ !
 
http://www.ironman.com/~/media/e59a753ba4cc4ec8bcf59d866fd0f014/ironman%20zarasok%202015%20final.pdf
 
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.20 13:38:26 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #137 Dátum: 2015.08.20 14:55:10 »
nem tudok erre mit mondani Koma. asszony innen való, ő nem megy át a "túloldalra" . ennyi.

Erre nincsen mit írni...  :surrender:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #138 Dátum: 2015.08.20 16:56:47 »
Volt már ollan eset, amikor a "megbokrosodott"  járathoz írták át a menetrendi időt?
Erről szól a szakállas vicc, hogy mire való a menetrend? - különben honnan tudnád, hogy késik a vonat...
A nagy SZU-ban ezt anno ügyesen kikerülték, az emberek néha napokat vártak A vonatra...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #139 Dátum: 2015.08.21 09:22:05 »
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #140 Dátum: 2015.08.21 11:22:42 »
Erről szól a szakállas vicc, hogy mire való a menetrend? - különben honnan tudnád, hogy késik a vonat...
A nagy SZU-ban ezt anno ügyesen kikerülték, az emberek néha napokat vártak A vonatra...
Ja meg ha pontosan járnának a vonatok, nem kellene váróterem [rohog]

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #141 Dátum: 2015.09.13 23:02:33 »
40 éves az Iveco
Emlékszem, amikor még Olaszországban éltem, mennyire gyönyörűek voltak, az akkor vadonatúj púpos EuroClass-ok és buszvezető akartam lenni. Úgy látszik én is kezdek történelemmé válni, pedig csak 20 éve történt ...
Jah tényleg, akkoriban újak voltak a pápaszemes Mercik, Lancia Kappák, A6-os audik, 156-os alfák, B5-ös Passatok, E46 BMW-k, akkoriban szivárogtak be az első Common Rail dízelmotorok (156 alfa jtd, 320d bömci, B Vectra).
Ja hogy ezt a múlik az idő témát kifejtettem már vagy háromszor? :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #142 Dátum: 2021.08.27 00:07:45 »
Tudom, hogy mindenhez értő fórumtársunknak most magas labdát adok, de ezen a cikken keresztül megpróbálom bemutatni, miért nem lesz Budapesten soha jó a (tömeg)közlekedés. Az eredeti fb poszt írója, az a Vitézy Dávid, akinek a fejéből kipattant az az ötlet, amit most átmenetileg megszüntetni készülnek. Tehát egy olyasvalaki, aki él-hal a közlekedésért, jól informált, de mégsem elfogulatlan a kérdésben. Először beidézem az egész írást, aztán kivesézem az ellentmondásokat.

Utasok százezreit érinti hátrányosan, ezért súlyos közlekedéspolitikai aránytévesztés a főpolgármester mai intézkedése a nagykörúti villamosok lassítására a BKK által még 2012-ben bevezetett villamosbarát lámpaprogram felszámolásával.
A Nagykörúton a legtöbb ember villamossal jár: háromszor annyian, mint autóval és legalább 15-ször annyian, mint biciklivel. A 4-es és 6-os villamosokat – amelyek Európa egyik legsűrűbben közlekedő villamosvonalai - 330-350 ezerszer használják egy átlagos munkanapon.
Ennek ellenére: “úgy módosítják a nagykörúti lámpaprogramot, hogy az autós forgalomnak kedvezzen a villamos haladási idejének rovására. Ettől a főpolgármester 30 százalékos autós kapacitásnövekedést vár. Lehet, hogy az autósoknak kedvező lámpaprogram nem csak átmeneti intézkedés lesz”. (idézet a 444 beszámolójából Karácsony Gergely főpolgármester mai bejelentéséről).
A villamosbarát lámpaprogram felszámolása hibás döntés, épp a legzöldebb közlekedési módot, a villamosközlekedést választó utasokat, naponta százezreket hoz hátrányosabb helyzetbe, ezért mind közlekedéspolitikai, mind klímavédelmi szempontból aránytévesztés.
2012-ben uniós támogatással alakítottuk át a Nagykörút forgalmi rendjét a BKK-ban, a villamosok gyorsabbak és megbízhatóbbak lettek, nőtt a kapacitásuk, minden elvárt eredményt teljesített a projekt. Az akkor bevezetett rendszer lényege, hogy a 120 másodpercenként járó villamosok a 60 másodperces lámpaciklusokban tudtak egyenletesen közlekedni. A most ismét az autósok érdekére hivatkozással bevezetni tervezett, régi 90 másodperces ciklusban a járatkövetés másfél és 3 perc között váltakozik, így a 3 perces követésben haladó villamos túlzsúfolódik, amely így még jobban lemarad, a járatkövetés hézagos lesz. Tehát, épp a legtöbb utast szállító 4-6-os villamosok egyenletes követése, megbízhatósága sérül.
A villamosokra hangolt lámpák olyan zöldhullámot biztosítottak, ami a tömegközlekedésnek kedvezett és figyelembe vette a villamosok által átlagosan megállóban töltött időt is – míg korábban az autókra hangolt lámpákat mindenütt lekésték a villamosok és az utascsere után is még kb. fél percig álltak a megállóban indokolatlanul, az új rendszerben ez a jelenség lényegében megszűnt. Ráadásul a villamosbarát lámpaprogram révén két perccel rövidült a menetidő a 4-6-oson, és 7 százalékkal nagyobb kapacitást tudtak biztosítani a nagykörúti villamosjáratoknak.
A közúti forgalom nem szenvedett jelentős kárt, a körúti kerékpársávok autós kapacitáscsökkentő hatásához képest jelentéktelen a villamosok előnyben részesítésének hatása, hisz a Körúton jellemzően nem autóznak végig az emberek, a lámpaprogram hatása csak rövid szakaszokon érinti őket. A jellemző autós utak (pl. Margit hídtól a Nyugatiig, Petőfi hídtól az Üllői útig, stb.) jellemzően 1 perc menetidő-veszteséget szenvedtek el – ehhez képest a háromszor annyi embert szállító nagykörúti villamosok gyorsabb, egyenletesebb, kevésbé zsúfolt közlekedése lényegesen nagyobb társadalmi haszonnal járt.
Néhány évvel ezelőtt is felmerült egyébként ilyen javaslat, volt is vitám erről nyilvánosan a korábbi főpolgármesterrel, de akkor a város vezetői a szakmai érveket meghallgatva végül elfogadták, hogy nem érdemes a villamosbarát lámpaprogram felszámolása, így az máig működik.
Ezúton is kérem a főpolgármestert, hogy a naponta több százezer embert hátrányosan érintő intézkedését vonja vissza, a nagykörúti villamosok lelassításától tekintsen el.


És akkor ami nem stimmel. Elöljáróban meg kell említenem, hogy a lámpaprogramot azért kellett áthangolni, mert a budai fonódó villamost be kellett illeszteni a 4-6-osok közé, amelyek csúcsidőben sokszor már feltorlódtak a Széna tér és a Mechwart liget között. Erről egyébként a fenti posztban nem esik szó, pedig szerintem ha van valami aggályos a 90 másodperces ciklusban, akkor az ez. A másik, amit Vitézy is említ, hogy az általa bevezetett villamosbarát nagykörúti lámparendszer a teljes viszonylatra vetítve 2 (!) perc nyereséget jelent a villamosoknak. Ez lenne a nagy sérelem? És amúgy ez egész átalakítás szeptember végéig lesz érvényben, amíg a Blaha felújítása miatt szűkül az áteresztő kapacitás, persze erről is hallgat Vitézy. De menjünk sorjában, mert van egy pár dolog, ami egy autós fórumra is tartozik.

Utasok százezreit érinti hátrányosan, ezért súlyos közlekedéspolitikai aránytévesztés a főpolgármester mai intézkedése a nagykörúti villamosok lassítására a BKK által még 2012-ben bevezetett villamosbarát lámpaprogram felszámolásával.
A Nagykörúton a legtöbb ember villamossal jár: háromszor annyian, mint autóval és legalább 15-ször annyian, mint biciklivel. A 4-es és 6-os villamosokat – amelyek Európa egyik legsűrűbben közlekedő villamosvonalai - 330-350 ezerszer használják egy átlagos munkanapon.
Ennek ellenére: “úgy módosítják a nagykörúti lámpaprogramot, hogy az autós forgalomnak kedvezzen a villamos haladási idejének rovására. Ettől a főpolgármester 30 százalékos autós kapacitásnövekedést vár. Lehet, hogy az autósoknak kedvező lámpaprogram nem csak átmeneti intézkedés lesz”. (idézet a 444 beszámolójából Karácsony Gergely főpolgármester mai bejelentéséről).
Ez politikai bla-bla, a leírt számok nyilván igazak, a többi pedig szólam.

A villamosbarát lámpaprogram felszámolása hibás döntés, épp a legzöldebb közlekedési módot, a villamosközlekedést választó utasokat, naponta százezreket hoz hátrányosabb helyzetbe, ezért mind közlekedéspolitikai, mind klímavédelmi szempontból aránytévesztés. A hátrányosabb helyzetbe hozás, mint írtam, a teljes viszonylatra vetítve két perc, ez nem tényező egy milliós város tömegközlekedésében. Viszont éppenhogy klímavédelmi szempontból nem aránytévesztés, hiszen a "zöld"  villamos álldogálása sokkal kevesebb környezetszennyezéssel jár, mint autók tucatjaié, amelyek ilyenkor folyamatosan környezetszennyező anyagokat pöfögnek ki. (Tudom, vannak start-stopos autók is, de egyrészt kevesen, másrészt az se mindig állítja le a motort, csak ha az összes feltétel teljesül).

2012-ben uniós támogatással alakítottuk át a Nagykörút forgalmi rendjét a BKK-ban, a villamosok gyorsabbak és megbízhatóbbak lettek, nőtt a kapacitásuk, minden elvárt eredményt teljesített a projekt. Az akkor bevezetett rendszer lényege, hogy a 120 másodpercenként járó villamosok a 60 másodperces lámpaciklusokban tudtak egyenletesen közlekedni. A 120 mp-ként járó villamosnak valóban jó a 60 mp-es lámpaciklus, de hogy ennyi időnként járjon, az csak elhatározás kérdése. Csúcsidőn kívül (legalább) 3 percenként jár egyébként, aminek mindegy, hogy 60 vagy 90. Ami probléma, amit írtam is: a fonódó villamosok becsatlakozása. Erről azonban nem szól a poszt, ergo akkor mégsem gond, hiszen ez lenne az első, amit felhozna, ha gond lenne.

A most ismét az autósok érdekére hivatkozással bevezetni tervezett, régi 90 másodperces ciklusban a járatkövetés másfél és 3 perc között váltakozik, így a 3 perces követésben haladó villamos túlzsúfolódik, amely így még jobban lemarad, a járatkövetés hézagos lesz. Tehát, épp a legtöbb utast szállító 4-6-os villamosok egyenletes követése, megbízhatósága sérül.
A villamosokra hangolt lámpák olyan zöldhullámot biztosítottak, ami a tömegközlekedésnek kedvezett és figyelembe vette a villamosok által átlagosan megállóban töltött időt is – míg korábban az autókra hangolt lámpákat mindenütt lekésték a villamosok és az utascsere után is még kb. fél percig álltak a megállóban indokolatlanul, az új rendszerben ez a jelenség lényegében megszűnt. Ráadásul a villamosbarát lámpaprogram révén két perccel rövidült a menetidő a 4-6-oson, és 7 százalékkal nagyobb kapacitást tudtak biztosítani a nagykörúti villamosjáratoknak.
A közúti forgalom nem szenvedett jelentős kárt, a körúti kerékpársávok autós kapacitáscsökkentő hatásához képest jelentéktelen a villamosok előnyben részesítésének hatása, hisz a Körúton jellemzően nem autóznak végig az emberek, a lámpaprogram hatása csak rövid szakaszokon érinti őket. A jellemző autós utak (pl. Margit hídtól a Nyugatiig, Petőfi hídtól az Üllői útig, stb.) jellemzően 1 perc menetidő-veszteséget szenvedtek el – ehhez képest a háromszor annyi embert szállító nagykörúti villamosok gyorsabb, egyenletesebb, kevésbé zsúfolt közlekedése lényegesen nagyobb társadalmi haszonnal járt.

Nos, érzek némi ellentétet aközött, hogy a 3 percenként járó villamos túlzsúfolt lesz, ezért még jobban lemarad és aközött, hogy korábban az utascsere után is még kb. fél percig álltak a megállóban indokolatlanul. Ha több lesz az utas, akkor tovább is tart az utascsere, nemde? Akkor nemhogy indokolatlan lesz a hosszabb megállózás, hanem egyenesen szükséges, míg az autók nem fognak megállni minden második lámpánál - lévén az piros - indokolatlanul...  A mindenütt lekésett zöld igen erős túlzás, egyrészt, ha mindenütt lekésték volna, akkor nem 2 perc lett volna a nyereség az átalakítással, másrészt "elérni" a zöldet potenciálisan csak a Király utcai, a Wesselényi utcai és a Rákóczi téri megállóban volt esély.
A 7 százalékos potenciális kapacitás-bővítésnek értelme akkor van, ha ezt ki is lehet használni, s mivel tudjuk, hogy a tömegközlekedés ráfizetéses, ez duplán igaz. A villamos utazóközönségéről éppúgy el lehet mondani, hogy jellemzően nem utazzák végig a teljes viszonylatot, hiszen annál van gyorsabb alternatíva: aki az északi végállomástól indul, az a Blaháig már nem megy el, mert gyorsabb metróval odajutni, aki a délitől, az max. a Jászaiig megy, általában úgy 10 megállóig van értelme villamosozni. Az viszont, hogy az autók 1 perc menetidő veszteséget szenvedtek el, nettó hülyeség. Akkor lenne igaz, ha csak annyiról lenne szó, hogy plusz egy piros lámpát ki kell várni. No de épp ez a jelenség okozza az állandó nagykörúti telítettséget/dugót. A zöldek nem képesek "felszívni" azt az autómennyiséget, amelyek a fölösleges pirosoknál összegyűlnek, így van jónéhány pont, ahol nappal bármikor csak többedik lámpára lehet átjutni (Széna tér - Mechwart liget; Jászai - Nyugati; Podmaniczky utca; Oktogon jobbra kanyarodás; Király utca; Üllői út; Mester utca). Azt csak halkan jegyzem meg, hogy a covid helyzet és az emiatt született intézkedések (pl. ingyen parkolás) az elmúlt másfél évben amúgy is irreálissá tették az egész kérdést kedzve az utasszámmal, és éppen most kezdődik a negyedik hullám...

Néhány évvel ezelőtt is felmerült egyébként ilyen javaslat, volt is vitám erről nyilvánosan a korábbi főpolgármesterrel, de akkor a város vezetői a szakmai érveket meghallgatva végül elfogadták, hogy nem érdemes a villamosbarát lámpaprogram felszámolása, így az máig működik.
Ezúton is kérem a főpolgármestert, hogy a naponta több százezer embert hátrányosan érintő intézkedését vonja vissza, a nagykörúti villamosok lelassításától tekintsen el.
Ez kb. annyit jelent, hogy már Tarlós szemét is szúrta ez, de VD - lévén valakinek a rokona - erősebb volt. A mostani intézkedés pedig hivatalosan egy hónapig hatályos, s ha még nagyobb káosz lesz, nyilván vissza fogják csinálni, amint a Blaha munkálatai engedik.
« Utoljára szerkesztve: 2021.08.27 00:14:20 írta music »
music     

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #143 Dátum: 2021.08.29 22:16:17 »
Volt szerencsém azon a reggelen autózni a Rákóczi úton, amikor 1 sávra szűkült a Blahánál.
Az egy dolog, hogy a Kiskörúttól 30 perc volt elérni a Nagykörútig, viszont amikor elértem a kereszteződéshez, akkor szembesültem vele, hogy nincs se lámpa, se rendőri irányítás. Teljes káosz uralkodott. A munkagépek pedig vígan kezdték bontani a Rákóczi út aszfaltját. Mindez reggel 8:00-kor, mikor máskor.
Ugyanezen kereszteződésben az utolsó Nagykörúti villamospálya felújításakor 4 hétig volt lezárás, korlátozás. Normális helyen ez 1-3 nap, max 1 hét alatt meglenne.
Ezek függetlenek a fővárosi vezetéstől, tipikus magyar nemtörődömség, szervezetlenség sok esetben túlárazott, gyatra minőséggel, a kivitelező számonkérése nélkül.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #144 Dátum: 2021.08.29 22:39:13 »
No igen, 1 nap alatt is fel lehet(ne) újítani, ha ez állna a kivitelező érdekében... Csak gondolom az éjszakai/hétvégi pótlék és a sz@ rrágás miatt, marad a jó öreg hagyományos magyar módszer, kilopva belőle mindent, amit lehet...
Pedig már az oroszok is megmutatták, hogy lehet csodákat tenni.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #145 Dátum: 2021.08.29 22:47:26 »
Jah pótlék, persze... én meg most jöttem a le a falvédőről...

Egyrészt minden ilyen munkás manapság még mindig 80%-ban feketén/szürkén van foglalkoztatva. Ha akarná a politika, simán rendbe tudná ezt is tenni.
Másrészt jó kifogás sosem árt, az ilyen kaliberű munkáknál ezek nem tételek, úgy általában véve az építkezésben ma már az áraknak nincs reális köze ahhoz hogy ténylegesen mennyibe kerül az egész. Ha a megrendelő előírná első perctől hogy márpedig éjszakai munkavégzéssel tessék X idő alatt befejezni, érdekes mód, lenne rá vállalkozó aki megcsinálná ugyanennyiért. A probléma inkább az, hogy a megrendelő legtöbbször csak látványtervek szintjén mozog, szakértelem csak felületes, ezért az iparági szereplők tulajdonképpen azt csinálnak amit (és ahogy) akarnak, amennyiért akarnak. Lásd M0 híd is...

Annak idején Tarlós ezért nem vágott bele többedik nekifutás után sem a Lánchídnak, mert egyszerűen szemtelenül és pofátlanul közelít a vállalkozói réteg mindenhez.

Ezek a tenderkiírások is inkább kontraproduktívak mert pont az ellenkezőjét érik el, nincs igazi verseny, mindenki felsrófolja az árat, és ha netán nem is lenne megbundázva a dolog hogy egy bizonyos gázszerelő nyerjen, akkor is úgy fog kijönni a matek mint a normál ár 2-3-szorosa. Ha meg nincs rendesen előkészítve de igény az van mindenre, akkor simán felmegy (menet közben) 7-8-szorosra is, de hát ez kit érdekel...?
« Utoljára szerkesztve: 2021.08.29 22:53:25 írta robi (Robi) »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #146 Dátum: 2021.09.01 15:58:45 »
Úgy 15 éve egy nagy körúton voltunk Erdélyben, egy hétig. Volt egy útszakasz, amin minden második nap végigmentünk, épp akkor újították fel. Naponta kb. 5 km-rel hosszabb lett a leaszfaltozott útszakaszok hossza.
Nálunk? Eleve az aszfaltozás olyan, mintha maga is egy külön felújítás lenne, mindig várni kell rá, néha heteket is. Pl. a 8-as úton a veszprémi gyűrűnél átépítik az Almádi úti és a 73-as útnál lévő csomópontokat, hogy ne legyen szintbeni kereszteződés. Június vége és augusztus vége között annyi változás történt az építkezésben, mint anno Erdélyben 2 nap alatt lett volna. A 8-as út felújítása és részbeni bővítése Fehérvár és Veszprém között majdnem 2 év volt. Most csinálják a litéri elágazás és a veszprémi gyűrű közti talán 2 km-es részt, hasonló tempóban halad, mint az előbb említett két csomópont átépítése, egy teljes nyár alatt szemmel alig látható változások történtek. Ugyanakkor a horvát-magyar határon átívelő autópálya 1 km-re vetített költségénél 4-szeres szorzó van, ha átlépjük a határt (befelé).

Ez csak távolról súrolja a témát, de talán érthető az analógia, ha megvan a kellő háttérkapacitás, gyorsabban megy a munka:
link
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.01 16:01:16 írta music »
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #147 Dátum: 2022.06.30 16:36:15 »
Ezeket az Ikarusokat még vissza fogjuk sírni.  :wub:
A mai napig teszik a dolgukat, ha kell, csak persze már nem olyan gazdaságosak, no meg szennyezik a környezetet.
Bár nem tudom mennyivel magasabb ez az érték egy füstokádó - a légkondihoz alul motorizált öreg Volvo-hoz képest - de jó lenne megmenteni minél többet az utókornak belőle.  :wub:
Ez még talán nincs is olyan lepusztult állapotban - talán mert nem Pesten szolgált  :hmmmm: - és 2M Ft-ért eladó, ami elég baráti ár szerintem.
Csak egy nagy garázs, jogsi, alkatrészek kellenének hozzá, és pár év múlva már a dupláját fogja érni.  ;)

Illetve az a gyári állapotúnak tűnő Calibra sem mindennapi a képen.  :clap:

2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #148 Dátum: 2022.07.01 14:43:41 »
A mostani világhelyzet nem kedvez az efféle hobbiknak.
Egyébként érdekes dolog ez a tartósság. Gyerekeim néha kérdezik egy-egy öregebb autóról (pl. Opel Manta, Golf I, stb.), hogy hány éves lehet. És akkor mondok egy számomra is ijesztő számot.(Hogy mást ne mondjak, pl. az első valamirevaló autónk, a kék F Astra is már 28 éves, és megvan, mert vigyáznak rá.) Ilyenkor belegondolok, hogy amikor én voltam hasonló korú, akkor egy 40-50 éves autó az a II. vh. előtt készült, és nem nagyon futkároztak ilyenek az utcán. A buszok, teherautók esetében még ígyebbül van a helyzet: vidéken még bőven találkozhatsz IFÁ-kkal, Zsuk-kal, meg az orosz dzsipekkel, míg 40 éve ilyen mennyiségben a 60-as évek termékeit láthattuk (Csepel, Zil, Tatra, stb.)
music     

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #149 Dátum: 2022.07.01 14:44:26 »