Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 353076 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Fék
« Dátum: 2004.05.27 13:56:12 »
Ma voltam Hillar klubtársunk szalonjában bejelentkezni fékbetét cserére.
Közöltem, hogy gyűlölni fognak, mert én hoznám az alaktrészt (naná, mert kedvezménnyel tudok vásárolni). Mondták semmi baj, de vannak fékbetétek, amiket nem javasolnak, például a Textart.

Na ezen igen erősen elcsodálkoztam, mert tudomásom szerint az egyik legkiemelkedőbb fékbetét gyártó pont ez a cég. Az átlágosnál sokkal gondosabban fejlesztenek, sokkal többféle keménységű betétjük van, (több mint 150!) stb.

A munkafelvevő pedig azt mondta, hogy a Textar túl kemény, megeszi idő előtt a tárcsát. Hihetek neki? Eddigi tapasztalataim szerint nem, de meg lehet még győzni.....

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Fék
« Válasz #1 Dátum: 2004.05.27 14:08:49 »
Idézetet írta: "Ear"
A munkafelvevő pedig azt mondta, hogy a Textar túl kemény, megeszi idő előtt a tárcsát. Hihetek neki? Eddigi tapasztalataim szerint nem, de meg lehet még győzni.....

Nem értek hozzá, de: ha esetleg a tárcsa is Textar gyártmányú  :wink:  és keményebb, mint a betét, akkor nem a tárcsa fog kopni.
Ehhez tudni kéne a tárcsa paramétereit, amit nem hiszem, hogy könnyű kideríteni.  :roll:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Fék
« Válasz #2 Dátum: 2004.05.27 14:16:19 »
Whis a Textar igen nagy OEM beszállító is, jól tudják, hogy gyárilag mivel szerelik a kocsikat, és nem csak 5-6 féle keménységű betétet gyártanak, hanem több mint 150 félét! Én eddig még soha nem hallottam rosszat a Textar-ról, ezért felettébb érdekel a dolog hogy miért pont a Toyotával nem kompatibilis. Legalábbis a munkafelvevő szerint.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Fék
« Válasz #3 Dátum: 2004.05.27 14:31:23 »
Ha úgy vesszük, akkor szerintem csak szeretett volna megkímélni attól a helyzettől, hogy 30.000 km múlva legyen egy alig kopott fékbetéted és egy 1mm falvastagságú tárcsád.
Persze valahogy biztosan ki lehetne deríteni, hogy az Avesis-edhez melyik Textar gyártmányú betét illik   :roll:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Fék
« Válasz #4 Dátum: 2004.05.27 14:50:30 »
Textar katalógust nézted az oldalukon? Abban nincs valami ami alapján rá lehet keresni? Németül van és nem nagyon fogtam a témát, de a toyotának beszállítói.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Fék
« Válasz #5 Dátum: 2004.05.27 15:18:18 »
A Toyota Avensihez speciel van fékbetétük, és én is úgy tudom, hogy beszállítók.

Whis nem értesz. Körbekérdeztem hirtelen pár kollégát és ők sem értik a dolgot.  A Textar az egyik legjobb fékbetét gyártó, ha nem a legjobb. Soha sehol senki nem hallotta, hogy valamihez nem ajánlották volna. A Textar és a Toyota között céges szinten van kapcsolat. Akkor mégis hol hibázik a dolog? Netán a Toyota változtatta volna meg a féktárcsák minőségét, és erről nem szólt volna a Textar-nak, aminek a végeredményét látták talán a műhelyben? Merthogy a Textar-nak semeddig sem tartana átállnia egy kicsit lágyabb keverékre - van neki válogatnai a több mint 150-féléből. Ha lennének ilyen visszajelzések, 99 óta lett volna idő ezt megtenni.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Fék
« Válasz #6 Dátum: 2004.05.27 15:21:31 »
Vagy lehet, hogy egyszer nem belevaló fékbetétet szereltek egy gépbe és aztán jött a panasz...
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Fék
« Válasz #7 Dátum: 2004.05.27 15:52:07 »
Vagy vacak volt a féktárcsa...

Marcipán

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 516
    • http://www.motocrossteam.hu
Fék
« Válasz #8 Dátum: 2004.05.27 20:00:17 »
Hát én eléggé benne vagyok ezekbe a kérdésekbe.
Csak hallgass meg,nem kell így dönteni.
A TEXTAR az eggyik legjobb minöségü fékbetét amit európába lehet kapni.Aztán van ami vetekszik vele ilyen pl. a FERRODO.
Nálunk a boltba van aki erre esküszik van aki a arra.
Magyarul kinek a pap kinek a papné :) Aztán még van BENDIX gyártmányú fékbetét ami a német autók gyári betéte,mármint az újabbaknak.
Talán még a JURID is jó,de abból is csak az eredeti,mert annak van egy JURID utángyártott változata.
Tehát ha jó minöséget akarsz mindenképpen ez a 4 közül válassz.De szerintem TEXTAR vagy FERRODO.

Aztán várom a fejleményeket.
arcipán

03' YARIS SOL  50

Batyuka

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
    • http://www.qefglobal.com
Fék
« Válasz #9 Dátum: 2004.05.28 19:11:19 »
Mar kezdem orulni hogy lesz egy "muszaki" topik is. Regebben gondolkodtam egy "Aktiv passziv biztonsag" topik elinditasan de sajnos nem lenne idom rendesen vezetni. Pedig jo lenne feleleveniteni a tanultakat + megismerni az uj dolgokat stb... Egyik nap figyeltem hogy hany embernek van bekapcsolva a biztonsagi ove. Elegge elszomoritott az eredmeny, 30 soforbol 18 nem hasznalta!!!! Remelem a forumozok kozt nincs ilyen felelotlen szemely!
vensis II, 1.6 Sol Sedan [size=12]33[/size]

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Fék
« Válasz #10 Dátum: 2004.05.28 19:19:05 »
Idézetet írta: "Batyuka"
Egyik nap figyeltem hogy hany embernek van bekapcsolva a biztonsagi ove. Elegge elszomoritott az eredmeny, 30 soforbol 18 nem hasznalta!!!! Remelem a forumozok kozt nincs ilyen felelotlen szemely!

Városban ez az arány még rosszabb :(
Januárig én is a városbannembekapcsolók táborát erősítettem. Egy szélvédő és egy műszerfal bánta (no meg a jó kis dízel Starlet  :cry:  ) - kivilágítatlan teherautó miatt. Szerencsére semmi bajom nem lett csak kék-zöld foltokkal lettem tele, meg fájt a fejem és a térdem.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

S

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
    • http://www.kótai.hu
Fék
« Válasz #11 Dátum: 2004.05.28 21:06:15 »
Idézetet írta: "Batyuka"
Mar kezdem orulni hogy lesz egy "muszaki" topik is. Regebben gondolkodtam egy "Aktiv passziv biztonsag" topik elinditasan de sajnos nem lenne idom rendesen vezetni. Pedig jo lenne feleleveniteni a tanultakat + megismerni az uj dolgokat stb... Egyik nap figyeltem hogy hany embernek van bekapcsolva a biztonsagi ove. Elegge elszomoritott az eredmeny, 30 soforbol 18 nem hasznalta!!!! Remelem a forumozok kozt nincs ilyen felelotlen szemely!


Aki légzsákos autót használ az elég nagy marha ha nem csatolja be magát... de ez mindenkinek a saját  hülyesége, én világéletemben becsatoltam magam sőt még mielött kötelezővé tették volna a városban a hátsó övet (úgy rémlik hogy már kötelező lehet tévedek) már akkor is becsatoltattam mindenkivel.
Engem a msáik dolog ami sokkal jobban idegesít az a mobilozás... eddig mondjuk én is kézben használtam, de egy automatánál ez nem okoz gondot, fagyizni is kényelmesen tudtam:)
dv S
----------------------
'04 Yaris Sol 1.3

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Fék
« Válasz #12 Dátum: 2004.05.28 21:23:28 »
Idézetet írta: "S"
Aki légzsákos autót használ az elég nagy marha ha nem csatolja be magát... de ez mindenkinek a saját  hülyesége, én világéletemben becsatoltam magam sőt még mielött kötelezővé tették volna a városban a hátsó övet (úgy rémlik hogy már kötelező lehet tévedek) már akkor is becsatoltattam mindenkivel.
Engem a msáik dolog ami sokkal jobban idegesít az a mobilozás... eddig mondjuk én is kézben használtam, de egy automatánál ez nem okoz gondot, fagyizni is kényelmesen tudtam:)

Légzsákos autós dologgal egyetértek.
A gépkocsi minden ülésén mindenhol kötelező a biztonsági öv (már persze ahol van).
A mobilozás nem azért veszélyes, mert a kezedet lefoglalja (egy tapasztaltabb sofőrt egyáltalán nem zavarja a fél kézzel való vezetés), hanem azért, mert a figyelmedet vonja el. Éppen ezért igencsak veszélyes tud lenni a kihangosítóval való telefonálás is.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Fék
« Válasz #13 Dátum: 2004.05.28 21:46:19 »
Idézetet írta: "Szeke"
A mobilozás nem azért veszélyes, mert a kezedet lefoglalja (egy tapasztaltabb sofőrt egyáltalán nem zavarja a fél kézzel való vezetés), hanem azért, mert a figyelmedet vonja el. Éppen ezért igencsak veszélyes tud lenni a kihangosítóval való telefonálás is.

Ennyi erővel a soförnek beszélgetnie sem szabad. Szerintem vészhelyzetben egy gyakorlott embernek is szüksége lehet mindkét kezére - márcsak azért is mert az ember nem tudja mindkét kezét mindenre egyformán használni. De a szabály a hülyeségen nem tud segíteni. :-)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Fék
« Válasz #14 Dátum: 2004.05.28 21:57:55 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Szeke"
A mobilozás nem azért veszélyes, mert a kezedet lefoglalja (egy tapasztaltabb sofőrt egyáltalán nem zavarja a fél kézzel való vezetés), hanem azért, mert a figyelmedet vonja el. Éppen ezért igencsak veszélyes tud lenni a kihangosítóval való telefonálás is.

Ennyi erővel a soförnek beszélgetnie sem szabad. Szerintem vészhelyzetben egy gyakorlott embernek is szüksége lehet mindkét kezére - márcsak azért is mert az ember nem tudja mindkét kezét mindenre egyformán használni. De a szabály a hülyeségen nem tud segíteni. :-)

Úgy ahogy mondod, beszélgetés közben is csökken az útra fordított figyelmed. Nem azt mondom, hogy veszélyesen a nullához közelít, hanem azt, hogy kisebb lesz, mintha nem beszélgetnél.
Persze, jól jön a két kéz ha hirtelen kormánymozdulatról van szó.
De az elsődleges baj a figyelem még mindig :(
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D