Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 352859 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #150 Dátum: 2005.10.19 00:13:21 »
Idézetet írta: "Fighting"
Ha a szervizben azt mondták, hogy kb. 5 ezer km van még a betétekben.
Akkor az a valóságban mennyi lehet kb.?


Egyszerűen ki tudod deríteni , ha lekapod a kereket és ránézel a betétre , rögtön látod , hogy mennyi van még belőle . Mondjuk , amikor lejárt az az 5 ezer km , akkor végre is hajthatod ezt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Fighting

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
Fék
« Válasz #151 Dátum: 2005.10.21 12:37:24 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Fighting"
Ha a szervizben azt mondták, hogy kb. 5 ezer km van még a betétekben.
Akkor az a valóságban mennyi lehet kb.?


Egyszerűen ki tudod deríteni , ha lekapod a kereket és ránézel a betétre , rögtön látod , hogy mennyi van még belőle . Mondjuk , amikor lejárt az az 5 ezer km , akkor végre is hajthatod ezt .


Ha ez ilyen egyszerű lenne.
Persze nem mondtam, hogy a hátsó fékekről van szó.
Az elsőkre azt mondták, hogy szinte újszerű állapotban vannak.
Play like a champion today

E12 '03 Corolla 1.4 VVT-i HB 3 a.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #152 Dátum: 2005.10.21 14:25:40 »
Idézetet írta: "Fighting"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Fighting"
Ha a szervizben azt mondták, hogy kb. 5 ezer km van még a betétekben.
Akkor az a valóságban mennyi lehet kb.?


Egyszerűen ki tudod deríteni , ha lekapod a kereket és ránézel a betétre , rögtön látod , hogy mennyi van még belőle . Mondjuk , amikor lejárt az az 5 ezer km , akkor végre is hajthatod ezt .


Ha ez ilyen egyszerű lenne.
Persze nem mondtam, hogy a hátsó fékekről van szó.
Az elsőkre azt mondták, hogy szinte újszerű állapotban vannak.


Ja , hogy a hátsó  :roll: ... bocs , a "betét" szó zavart meg . Ami hátul van , az nem fékbetét , hanem fékpofa . Amúgy ott sem olyan ördöngös a kontroll , bár tény , hogy egy fokkal nehezebb - le kell venni hozzá a fékdobot is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Fighting

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
Fék
« Válasz #153 Dátum: 2005.10.21 18:36:54 »
Bocs, én meg nem mondtam, hogy lenni sötét ezekhez a dolgokhoz! :)
Play like a champion today

E12 '03 Corolla 1.4 VVT-i HB 3 a.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Fék
« Válasz #154 Dátum: 2005.10.25 10:38:19 »
Csak pár szó a fék tárgyköréből:

Tárcsafék: fékbetét, féktárcsa, féknyereg.
Dobfék (simpelx, duplex): fékpofa(-k), fékdob

Trabant 601: elöl duplex, hátul simplex dobfék, a hátsó kerekekre ható bowdenes kézifékkel.

Polski Fiat 125p (de a Lada is):  Elöl tárcsafék, hátul dobfék, a hátsó kerekekre ható bowdenes kézifékkel.

Modern szgk.-k Toyota, Nissan stb.: Elöl levegőhűtéses tárcsafék, hátul tömör tárcsafék, a hátsókerekre ható bowdenes dobfék. (a tárcsa közepén az agynál egy kisméretű dobfék van integrálva a rögzítőfék funkcióját ellátva)

Alfa:: Elöl hátul tárcsafék, itt a kézifékmegoldás a kuriózum: magát a a meghajtásért felelős kardántengelyt (itt még a régebbi modellekről van szó) blokkolja a kézifék.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Fék
« Válasz #155 Dátum: 2005.10.25 11:01:37 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Csak pár szó a fék tárgyköréből:

Tárcsafék: fékbetét, féktárcsa, féknyereg.
Dobfék (simpelx, duplex): fékpofa(-k), fékdob

Trabant 601: elöl duplex, hátul simplex dobfék, a hátsó kerekekre ható bowdenes kézifékkel.

Polski Fiat 125p (de a Lada is):  Elöl tárcsafék, hátul dobfék, a hátsó kerekekre ható bowdenes kézifékkel.

Modern szgk.-k Toyota, Nissan stb.: Elöl levegőhűtéses tárcsafék, hátul tömör tárcsafék, a hátsókerekre ható bowdenes dobfék. (a tárcsa közepén az agynál egy kisméretű dobfék van integrálva a rögzítőfék funkcióját ellátva)

Alfa:: Elöl hátul tárcsafék, itt a kézifékmegoldás a kuriózum: magát a a meghajtásért felelős kardántengelyt (itt még a régebbi modellekről van szó) blokkolja a kézifék.


Az A Vectránál hátsó tárcsára ható bowdenes kézifék!!!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Fék
« Válasz #156 Dátum: 2005.10.25 11:19:03 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "Trotter66"
Csak pár szó a fék tárgyköréből:

Tárcsafék: fékbetét, féktárcsa, féknyereg.
Dobfék (simpelx, duplex): fékpofa(-k), fékdob

Trabant 601: elöl duplex, hátul simplex dobfék, a hátsó kerekekre ható bowdenes kézifékkel.

Polski Fiat 125p (de a Lada is):  Elöl tárcsafék, hátul dobfék, a hátsó kerekekre ható bowdenes kézifékkel.

Modern szgk.-k Toyota, Nissan stb.: Elöl levegőhűtéses tárcsafék, hátul tömör tárcsafék, a hátsókerekre ható bowdenes dobfék. (a tárcsa közepén az agynál egy kisméretű dobfék van integrálva a rögzítőfék funkcióját ellátva)

Alfa:: Elöl hátul tárcsafék, itt a kézifékmegoldás a kuriózum: magát a a meghajtásért felelős kardántengelyt (itt még a régebbi modellekről van szó) blokkolja a kézifék.


Az A Vectránál hátsó tárcsára ható bowdenes kézifék!!!


Csaqk, hogy bonyolítsuk..... Minden modellnél, vagy csak a kétliteres változatnál?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Fék
« Válasz #157 Dátum: 2005.10.25 23:27:10 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "Trotter66"
Csak pár szó a fék tárgyköréből:

Tárcsafék: fékbetét, féktárcsa, féknyereg.
Dobfék (simpelx, duplex): fékpofa(-k), fékdob

Trabant 601: elöl duplex, hátul simplex dobfék, a hátsó kerekekre ható bowdenes kézifékkel.

Polski Fiat 125p (de a Lada is):  Elöl tárcsafék, hátul dobfék, a hátsó kerekekre ható bowdenes kézifékkel.

Modern szgk.-k Toyota, Nissan stb.: Elöl levegőhűtéses tárcsafék, hátul tömör tárcsafék, a hátsókerekre ható bowdenes dobfék. (a tárcsa közepén az agynál egy kisméretű dobfék van integrálva a rögzítőfék funkcióját ellátva)

Alfa:: Elöl hátul tárcsafék, itt a kézifékmegoldás a kuriózum: magát a a meghajtásért felelős kardántengelyt (itt még a régebbi modellekről van szó) blokkolja a kézifék.


Az A Vectránál hátsó tárcsára ható bowdenes kézifék!!!


Csaqk, hogy bonyolítsuk..... Minden modellnél, vagy csak a kétliteres változatnál?


Elvileg minden 4 tárcsafékesnél, 1,8-2-2,5 motorokhoz biztosan.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #158 Dátum: 2005.10.26 02:39:18 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Csak pár szó a fék tárgyköréből:

Tárcsafék: fékbetét, féktárcsa, féknyereg.
Dobfék (simpelx, duplex): fékpofa(-k), fékdob

Trabant 601: elöl duplex, hátul simplex dobfék, a hátsó kerekekre ható bowdenes kézifékkel.

Polski Fiat 125p (de a Lada is):  Elöl tárcsafék, hátul dobfék, a hátsó kerekekre ható bowdenes kézifékkel.

Modern szgk.-k Toyota, Nissan stb.: Elöl levegőhűtéses tárcsafék, hátul tömör tárcsafék, a hátsókerekre ható bowdenes dobfék. (a tárcsa közepén az agynál egy kisméretű dobfék van integrálva a rögzítőfék funkcióját ellátva)

Alfa:: Elöl hátul tárcsafék, itt a kézifékmegoldás a kuriózum: magát a a meghajtásért felelős kardántengelyt (itt még a régebbi modellekről van szó) blokkolja a kézifék.


Néhány adalék .

Duplex ill. simplex dobfék : az előbbiben két , az utóbbiban csak egy munkahenger van . Utóbbi a jellemző a legtöbb olyan autóra is , amely hátul még dobfékkel van szerelve (pl. az én Camrym) . Duplex dobfékeket jellemzően előre szereltek , olyan autókon , amelyek elöl-hátul dobfékkel voltak ellátva (pl. Moszkvics 412) .

Létezik egyébként sok olyan , viszonylag modern autó is , ahol az első tárcsafék még nem hűtött . Ilyen volt pl. jóbarátném ex-Volvo 440-ese is : elöl-hátul tárcsafék volt rajta , de az elsők sem voltak hűtöttek .

Kézifék-témában érdekesség , hogy több régi Citroenen (pl. GS) a kézifék is az első kerekekre hatott !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Fék
« Válasz #159 Dátum: 2005.10.28 13:30:27 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Csak pár szó a fék tárgyköréből:
Polski Fiat 125p (de a Lada is):  Elöl tárcsafék, hátul dobfék, a hátsó kerekekre ható bowdenes kézifékkel.

Ez nem így volt. Pontosan az volt a P 125 elonye a Ladákkal szemben, hogy 4 tárcsafékkel rendelkezett. Kellett is, mert "duplatorkú" karburátora volt, és a szocialista mezonyben szinte egyedulálló módon a végsebessége meghaladta a 150 km/h-t. Ennél tobbre csak a Tatra volt képes. (Félreértéseket elkerulendo, nem az os-, hanem a fekvo hátsólámpás, 1500-as Polskira gondolok. Meg volt ezentúl is néhány, akkor kuriozitásnak számíto kényelmi extrája, mint kézi gáz, vagy belulrol nyitható csomagtérfedél, bár ez utóbbit csak már viszonylag késon, 1979 táján szerelték bele.)
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Fék
« Válasz #160 Dátum: 2005.10.28 15:36:25 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Trotter66"
Csak pár szó a fék tárgyköréből:
Polski Fiat 125p (de a Lada is):  Elöl tárcsafék, hátul dobfék, a hátsó kerekekre ható bowdenes kézifékkel.

Ez nem így volt. Pontosan az volt a P 125 elonye a Ladákkal szemben, hogy 4 tárcsafékkel rendelkezett. Kellett is, mert "duplatorkú" karburátora volt, és a szocialista mezonyben szinte egyedulálló módon a végsebessége meghaladta a 150 km/h-t. Ennél tobbre csak a Tatra volt képes. (Félreértéseket elkerulendo, nem az os-, hanem a fekvo hátsólámpás, 1500-as Polskira gondolok. Meg volt ezentúl is néhány, akkor kuriozitásnak számíto kényelmi extrája, mint kézi gáz, vagy belulrol nyitható csomagtérfedél, bár ez utóbbit csak már viszonylag késon, 1979 táján szerelték bele.)


Köszönöm a helyreigazítást, bár a 125p-t szerelték 1300 mocival, és annak tudtommal az általam leírt fékei voltak.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #161 Dátum: 2005.10.28 19:42:44 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Trotter66"
Csak pár szó a fék tárgyköréből:
Polski Fiat 125p (de a Lada is):  Elöl tárcsafék, hátul dobfék, a hátsó kerekekre ható bowdenes kézifékkel.

Ez nem így volt. Pontosan az volt a P 125 elonye a Ladákkal szemben, hogy 4 tárcsafékkel rendelkezett. Kellett is, mert "duplatorkú" karburátora volt, és a szocialista mezonyben szinte egyedulálló módon a végsebessége meghaladta a 150 km/h-t. Ennél tobbre csak a Tatra volt képes. (Félreértéseket elkerulendo, nem az os-, hanem a fekvo hátsólámpás, 1500-as Polskira gondolok. Meg volt ezentúl is néhány, akkor kuriozitásnak számíto kényelmi extrája, mint kézi gáz, vagy belulrol nyitható csomagtérfedél, bár ez utóbbit csak már viszonylag késon, 1979 táján szerelték bele.)


Köszönöm a helyreigazítást, bár a 125p-t szerelték 1300 mocival, és annak tudtommal az általam leírt fékei voltak.


Az én adataim szerint valamennyi Nagypolák négy tárcsafékkel jött ki , az 1300-asok is . Ilyen volt az eredeti olasz konstrukció , és ezt a lengyelek (a ruszkikkal ellentétben) nem variálták meg .

Egyébként a korai szériás 1500-asok valóban bikák voltak , több ex-tulaj egybehangzó véleménye szerint nem volt gond nekik egyenesben az óra szerint 180 , ha jól be volt lőve a motor , és ez azért igen derék eredmény volt a hetvenes évek elején egy középkategóriás , 1.5 literes géptől :) ... Az "ezeröcsi" Ladák megjelenéséig nem volt ellenfelük a keleti blokkban a "mezei" halandó által is megvehető kocsik között .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Fék
« Válasz #162 Dátum: 2005.10.31 08:09:56 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Köszönöm a helyreigazítást, bár a 125p-t szerelték 1300 mocival, és annak tudtommal az általam leírt fékei voltak.

Igen, az elso generációs - álló hátsólámpás - Polskiban még volt 1300 moci is. Sot, ha jól emlékszem, az elején még kormányváltója volt, de ebben nem vagyok biztos.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #163 Dátum: 2005.10.31 20:35:49 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Trotter66"
Köszönöm a helyreigazítást, bár a 125p-t szerelték 1300 mocival, és annak tudtommal az általam leírt fékei voltak.

Igen, az elso generációs - álló hátsólámpás - Polskiban még volt 1300 moci is. Sot, ha jól emlékszem, az elején még kormányváltója volt, de ebben nem vagyok biztos.


1300-as motor egészen a széria legvégéig volt bennük , végig .

A korai darabok (nemtom hány évig) valóban kormányváltósak voltak , és egyébként is tök más volt a belsejük (műszerfal , kárpitok) mint a későbbieké . Ezeket kívülről csakugyan az álló hátsó lámpáról , és a krómozott hűtőrácsról lehetett megismerni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Fék
« Válasz #164 Dátum: 2005.11.01 18:51:30 »
Édesapám szerint a fékerőszabályzója nem volt pöpec a nagypolákoknak, ezért szerették kidobni a seggüket, ez volt a hátsó tárcsafék ára :?
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)