Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 352743 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Fék
« Válasz #1320 Dátum: 2017.10.28 09:43:30 »
Azt mondod megcsúszik a kerék. Szóval lehet, hogy az egyik kerék a felfestésen van, vagy a hátsókon befog a száraz, de a nedvességtől kissé megrozsdásodott dob, megáll a gumi, mert még súly sincs rajta,  és az ABS darálni kezd, viszont elöl a nedves tárcsák csúsznak mint a fene, az első gumik alig fékeznek? Lehet nem taposom eléggé, mert azt hiszem máris csúszáshatáron vagyok és közel sem fékezek teljes fékerővel? Ezt jelenti hogy nincs elektromos fékerőelosztás (EBD)?

Motoron jártam már úgy párás őszi reggelen hogy a hátsót csak megérintettem és máris blokkolt a dob, viszont elöl tiszta izomból kellett húzni a kart, hogy legyen fékerő. Száraz időben biztos jól össze lehet hangolni a dobféket a tárcsával, de nedves időben kizárt. Ráadásul a motoron csak szimplex fék volt, a duplexnél sokkal jobban függ a ráfutó pofák "szervóhatása" az aktuális súrlódási tényezőtől.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Fék
« Válasz #1321 Dátum: 2017.10.31 07:53:04 »
Azt mondod megcsúszik a kerék. Szóval lehet, hogy az egyik kerék a felfestésen van, vagy a hátsókon befog a száraz, de a nedvességtől kissé megrozsdásodott dob, megáll a gumi, mert még súly sincs rajta,  és az ABS darálni kezd, viszont elöl a nedves tárcsák csúsznak mint a fene, az első gumik alig fékeznek? Lehet nem taposom eléggé, mert azt hiszem máris csúszáshatáron vagyok és közel sem fékezek teljes fékerővel? Ezt jelenti hogy nincs elektromos fékerőelosztás (EBD)?

Motoron jártam már úgy párás őszi reggelen hogy a hátsót csak megérintettem és máris blokkolt a dob, viszont elöl tiszta izomból kellett húzni a kart, hogy legyen fékerő. Száraz időben biztos jól össze lehet hangolni a dobféket a tárcsával, de nedves időben kizárt. Ráadásul a motoron csak szimplex fék volt, a duplexnél sokkal jobban függ a ráfutó pofák "szervóhatása" az aktuális súrlódási tényezőtől.

A modern mindenféle hárombetűssel ellátott autóknál, nem kell foglalkozni a fékerővel, izomból meg kell taposni, a többit elintézi a hárombetűs aranycsapat.  Nemrégiben voltam egy egész napos nem alapszintű  speciális vezetéstechnikai tréningen, ott mondták és tapasztalati úton bizonyították, hogy ez így van.  Mondták, hogy aki régen tanult meg vezetni és a régi KGST autókon nevelkedett, amikben hárombetűs csak a 710 alkatrész alatt lévő folyadék volt, az viszonylag nehezen áll át erre az egyszerűbb módszerre, mert gépészkedni kezd, amivel teljesen összezavarja a hárombetűs csapatot és megvan a baj.  Mellesleg a gépészkedéssel is meg lehet fogni a kocsit, de a hárombetűs csapattal ilyenkor egymás ellen dolgozik az ember fia, abból meg csak baj lehet.   Szóval a modern hárombetűsökkel teletűzdelt verdákban satufék, kormány és szépen teszi a dolgát az aranycsapat.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Fék
« Válasz #1322 Dátum: 2017.11.06 22:15:40 »
A modern mindenféle hárombetűssel ellátott autóknál, nem kell foglalkozni a fékerővel, izomból meg kell taposni, a többit elintézi a hárombetűs aranycsapat.  Nemrégiben voltam egy egész napos nem alapszintű  speciális vezetéstechnikai tréningen, ott mondták és tapasztalati úton bizonyították, hogy ez így van....

Csináltam féktesztet vizes lejtős úton és bizony sikerült még fékerőt találni onnan, hogy elkezd darálni az ABS, nem is keveset, jó egyharmadnyit, vagy még többet érzésre. Nem mertem akkora tempóról satuzni, hogy pontosabban lehessen érezni. Próbálom átállítani az agyam, hogy ne aggódjak a fékerő adagolásán, hanem minél jobban darál az ABS annál jobban tapossam a féket, sajnos az én őskori autómnál enélkül csak árt az ABS.
A pozitív csalódás mellet annyi negatívum is van, hogy ha rövid időre -egy pillanatra- teljes erőből megtaposom a féket akkor nem túl sok dolog történik, durván felkeményedik a pedál és érezhetően szinte 0ról kezd felépülni a fékerő. Van egy jó bő fél másodperc - vagy akár egy egész is- fékkésedelmi időm :( A corolla az satuzott ez meg tököl.

Egyre hosszabb a negatívumok listája ennél a 2000-es év autója yarisnál...

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Fék
« Válasz #1323 Dátum: 2017.11.23 16:56:31 »
Marad az EBC kínálata. Én bízok a blackstuff-ban is. Sok jót olvastam arról is fórumokon.
@Soma01
Sikerült megrendelni, beszerelni a fekete EBC betéteket? Ha igen, milyenek a tapasztalataid ezekkel kapcsolatban? Elöre is köszönöm.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1324 Dátum: 2017.11.27 22:53:43 »
Megvan, de még nincs beszerelve. December közepe után lesz beszerelve.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Fék
« Válasz #1325 Dátum: 2017.11.27 23:03:00 »
Ok. Akkor, majd mikor aktuàlis lesz.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

adamf

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Fék
« Válasz #1326 Dátum: 2017.11.29 12:43:49 »
Sziasztok! Nyár közepén hátsó fékbetét csere volt esedékes a Corollámon, amit el is végeztem. Na azóta néha olyan kedve támad, hogy jobbra kanyarodáskor elkezd visítani, nyikorogni, mint egy 100 éves szekér... Azóta cseréltem a tárcsát is, mert csereérett lett az is, meg mondom hátha megoldja a nyikorgást de a probléma továbbra is fennáll. Most az elmúlt napokban viszont úgy döntött, hogy már egyenes menetben is néha elkezd visítani... Mire tippelnétek, hol kezdjem a hibafeltárást? Esetleg másik betétet kéne berakni, lehet az újabb betét fajtája/kialakítása okozza a hangot? Mert előtte meg se nyikkant. Köszi
Edit: már elvittem a szerelőmnek is, de nem láttak semmi problémát rajta, nem értik mitől nyikoroghat.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Fék
« Válasz #1327 Dátum: 2017.11.30 14:15:46 »
1, Betétet mindig tárcsával együtt cserélünk, kivéve ha a tárcsát kimértük, és nem üt, a vállait pedig leszedtük, vagy az egészet felszabályozzuk... (Ha még megfelelő a vastagsága)

Ettől simán lehet, hogy félrekopott a betéted, és azért súrol bele kicsit. Jó eséllyel a féknyerged csúszkája is szorul, és ezért nem tud eltávolodni a betét a tárcsától. Lehet a betét füle szorul a vezetőkengyelben...

Nyereg felújítás/felújítottra cserélése, és egy új fékbetét lesz a megoldás valószínűleg.  :yes:

adamf

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Fék
« Válasz #1328 Dátum: 2017.12.06 23:41:54 »
Köszi, másodjára már észrevették a gondot, a fül szorult, épphogy egy picit, de szorult...:)

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Fék
« Válasz #1329 Dátum: 2018.01.06 21:32:05 »
Sziasztok!
Járt már úgy valaki hogy fog egy kicsit a fékje?e12-es corolla.
Már mindent kicseréltem kb aztán még mindig csinálja,főleg reggel amikor indulok vele.
Csak még a gumi fékcsövet nem cseréltem ki ,de amikor dugó cseréltem a munkahengerben ömlött belőle az olaj gondolom az sem lehet eldugulva.

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re:Fék
« Válasz #1330 Dátum: 2018.06.23 11:54:13 »
Sziasztok,  hátsó dobot+ pofákat kell cserélni az E11 Corollán. Ferodo premiert akartam venni , de a szakál metálnál / ahol kedvezményem van / jelenleg nincs ilyen fékdob. Milyen dob+pofa márkát vegyek ? Ne is csikorogjon, és ne prémium legyen. Dobból kb 6000Ft körűl/darab : Lpr, Nipparts, Technic,     Kb 8700Ft : Ashika
A többi 10000Ft feletti.
Fékpofák :Ferodo premier 9300Ft /garnitúra     Nippart,Ashika,Technic 5200Ft / garnitura,   Ezek a legolcsóbb dobfékes cuccok a szakálnál, elsősorban ezekből választanék. Vagy szánjak rá több pénzt? Melyik dob melyik fékpofával lehet jó párosítás?  Az első fékcsere egyértelmű volt:  Ferodo Premier tárcsák+ugyanilyen betétek. Tökéletes fékhatás, csikorgás nélkül.  Köszönöm a segítséget.
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Fék
« Válasz #1331 Dátum: 2018.10.20 20:34:19 »
Sziasztok,

Milyen màrkàjù fékpofàkat ajànlotok elöre egy E12-es Corollàhoz? Olyat szeretnék, amely kevésbé porolja az alufelnit, jol fog, tartos stb. ... A TRW érdekesnek tünik, az ATE-rol is jokat hallottam, hàtul pedig Ferodo fékpofàk vannak.
(Egyébként az elsö féktàrcsàk Bendix màrkàjùak.)

Elöre is köszönöm a javaslatokat. 
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Fék
« Válasz #1332 Dátum: 2018.10.21 07:38:39 »
Sziasztok,

Milyen màrkàjù fékpofàkat ajànlotok elöre egy E12-es Corollàhoz? Olyat szeretnék, amely kevésbé porolja az alufelnit, jol fog, tartos stb. ... A TRW érdekesnek tünik, az ATE-rol is jokat hallottam, hàtul pedig Ferodo fékpofàk vannak.
(Egyébként az elsö féktàrcsàk Bendix màrkàjùak.)

Elöre is köszönöm a javaslatokat. 

 :eek:???Oda semmilyet!
Fékbetétből TRW. Nem intenzív a porolás és jól teljesít.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bozsi80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Fék
« Válasz #1333 Dátum: 2020.08.24 16:54:25 »
Sziasztok!

Hamarosan esedékes lesz a hátsó féktárcsa + betétek cseréje.
Próbáltam rákeresni, de a pontos autótípus megadása után is,
szinte minden oldalon találkozok eltérő átmérőjű (258 és 269 mm) tárcsákkal, ezért nem jutok előre.
Laikusként írok (nem tudok mérni, szerelni), ezért kérem a segítségeteket!
Javasoljatok nekem légy szíves jó ár-érték arányú tárcsa és betét kombókat!

Jármű: TOYOTA COROLLA (ZZE121L-DEMNKW)
Évjárat: 2006  Motorkód: NMTBZ20E10R156615

Előre is köszönöm!


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Fék
« Válasz #1334 Dátum: 2020.08.24 18:15:58 »
Szia!

Az általad megadott alvázszám (VIN) alapján a hátsó féktárcsa cikkszáma a toyodiy.com-on visszakeresve: 42431-02070. Jó ez az oldal, érdemes használni!
Ez alapján a Szakálmetálnál rákerestem az elérhető termékekre, és azok a márkák, amiket komolyabbnak gondolok a témában (Ate, Ferodo, Textar, Brembo), mind 258mm átmérőjű féktárcsát hoznak rá. 268-at egy sem, szóval én biztos vagyok benne, hogy 258mm lesz az.
Ehhez egy Ferodo Premier náluk (kedvezménnyel) 5500, egy Ate 11800 Ft. Én azt gondolom, hogy bele merném tenni a Ferodo-t is :)
Ezeket a párosításokat sajnos nem tudom pontosan, olvastam, hogy vannak táblázatok a témában. Szerintem adott tárcsához ugyanazon gyártó fékbetétjét nyugodtan lehet választani. Ezek alapján Ferodo Premier 6100, Ate 10800 Ft, mindkettőben 4db betét van, ha jól néztem.
Szóval moderált vezetési stílus/használati körülmények mellett nyugodtan beletenném a Ferodo-t, az anyag akkor megvan kb. 17100-ból  :yes: