Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 352806 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Fék
« Válasz #1305 Dátum: 2017.10.25 12:20:06 »
Szerintem nagy valoszinüséggel egy àtlag felhasznàlo simàn megsütheti a fékeket anélkül, hogy tudna rola, igy a csere lehet egyàltalàn fel se merül, és tovàbb hasznàlja igy is az autot.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1306 Dátum: 2017.10.25 12:27:47 »
Nincs kimérve fékpadon, érzésre minden rendben van, látszani annyi látszik, amit leírtam. És igen, arra szeretnék kilyukadni, hogy a tárcsát kell-e vajon cserélni? Illetve, hogyan dől el, hogy kell-e és miért? (próbálok majd fényképet betenni) Az elszíneződés csak egy réteg, ami idővel lekopik, tehát az pár nap múlva nem látszik majd amire odaér a szerelőhöz. ezért kérdezem.
Abban már kb. megegyeztünk, hogy a betétet cserélni kell. Csak arra gondoltam még pluszban, hogy a tárcsa elszíneződéséből lehet következtetni a betétet ért hőterhelésre is. Mivel én vinném az alkatrészt, jó volna tudni előre, mivel készüljek. (betéteket rendeltem már a biztonság kedvéért)

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1307 Dátum: 2017.10.25 12:30:56 »
Szerintem nagy valoszinüséggel egy àtlag felhasznàlo simàn megsütheti a fékeket anélkül, hogy tudna rola, igy a csere lehet egyàltalàn fel se merül, és tovàbb hasznàlja igy is az autot.
Ez igaz lehet. Pl. hosszabb lejtőn, hegyről lefelé jövet előfordulhat ilyen, pláne ha meg van pakolva az autó.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Fék
« Válasz #1308 Dátum: 2017.10.25 12:40:04 »
Egyelöre csak az elszinezödés vehetö észre, vagy vannak esetleg egyéb jelek is? Véletlenül vettétek észre, vagy azért valami gyanùs is volt?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1309 Dátum: 2017.10.25 12:54:40 »
Úgy kezdődött, hogy kitoltuk az autót a garázsból, kézifék be, olaj és egyéb folyadékszint ellenőrzés, majd kézifék ki, de nem tudtuk megmozdítani ketten sem az autót. Végül a motor bevitte az autót a garázsba. (5 méter) Másnap a városban egy 12 Km-es út megtétele után eléggé égett szagot lehetett érezni (bal)hátulról. A tárcsa nagyon forró volt ha kézzel közelítettünk hozzá. A kéziféket kicsit megjárattuk, és mire hazaértünk már hideg volt a tárcsa de egy kis sávban elszíneződött. Amúgy a kéziféket szoktuk használni az autó rögzítésére.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Fék
« Válasz #1310 Dátum: 2017.10.25 15:11:07 »
Ha nem üt a tárcsa, akkor végülis használható, kérdés milyen hatással volt rá a hőhatás. (Erről max a gyártó tudna véleményt formálni, ők tudják milyen ötvözetből, milyen megmunkálással, és hőkezeléssel készült a termék.)

Az ütést mindenképp mérőórával érdemes ellenőrizni, hátsó tengelyen nem olyan egyértelműen érezhető mint elsőn.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Fék
« Válasz #1311 Dátum: 2017.10.27 15:48:03 »
Srácok hogy tudnék meggyőződni, hogy a yarisom fékhatása megüt-e egy átlagos szintet? Valamilyen gyakorlatban kivitelezhető közúti fékteszt érdekelne, akár okostelefonos programmal.

Az ABS nagyon szépen dolgozik, de a lassulás elég aggasztó. Most egy bringást ütöttem el majdnem, kitekert elém takarásból, szépen fékeztem, gondoltam elteker az útból, de csak a kormányt tekerte, nem volt nála nyomaték. Elég közel értem mire erősen beletapostam a fékbe, hogy megállok, de alig éreztem többet, mint a normál fékezésnél, csak már az ABS is dolgozni kezdett. Ha a yarisnak van orra elütöm a bringást, egy méterrel hamarabb akartam megállni, nem 10 centivel, sőt azt a 10 centit is ő kacsázta arrébb.

Délelőtt volt, az út elég jól felszáradt. Mindig ki tudok találni valami mentséget a féknek, amikor utassá válok az autómban, jaj lejtő vizes út, mit is várok stb. Azért megnyugtató lenne tudni, hogy az autó megüt egy szintet és csak én vagyok béna és nem tudom az útviszonyoktól függően kalkulálni a fékutat, vagy megválasztani egy megfelelő...a többiek sebességének felét jelentő sebességet.

Most azt találtam ki mentségnek, hogy ráhajtottam egy trambulin méretű felfestésre, ami púpos is (körforgalom) és ennek a tetején, lejtős szakaszán történhetett a vészfékezés az egyik oldalon, a másik oldalon viszont felszáradt aszfaltnak kellett lennie. Esetleg elől a vizes tárcsák nem fogtak, a nedves dob viszont beharapott, emellett hátul pillekönnyű az autó(két ujjal lehet tekerni az emelőt) , elől viszont majd szétesik az emelő: dízelnehéz. Tudja ezeket az ABS kezelni?

A corollán fék adagolhatósága nem volt ilyen lineáris, viszont a fékek durván fogtak, az ABS csak akkor szuszakolt, ha már kifejeltem a szélvédőt, de leginkább akkor sem. Ott 4 tárcsa, sokkal jobb súlyelosztás volt. Az öreg, olcsó gumikkal is harapott, új gumikkal vizes úton érezhetően még jobb lett.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Fék
« Válasz #1312 Dátum: 2017.10.27 16:53:46 »
bemész 1 vizsgahelyre,adsz 5e ft a gyereknek oszt megméri neked...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Fék
« Válasz #1313 Dátum: 2017.10.27 17:08:20 »
Srácok hogy tudnék meggyőződni, hogy a yarisom fékhatása megüt-e egy átlagos szintet? Valamilyen gyakorlatban kivitelezhető közúti fékteszt érdekelne, akár okostelefonos programmal.

Az ABS nagyon szépen dolgozik, de a lassulás elég aggasztó. Most egy bringást ütöttem el majdnem, kitekert elém takarásból, szépen fékeztem, gondoltam elteker az útból, de csak a kormányt tekerte, nem volt nála nyomaték. Elég közel értem mire erősen beletapostam a fékbe, hogy megállok, de alig éreztem többet, mint a normál fékezésnél, csak már az ABS is dolgozni kezdett. Ha a yarisnak van orra elütöm a bringást, egy méterrel hamarabb akartam megállni, nem 10 centivel, sőt azt a 10 centit is ő kacsázta arrébb.

Délelőtt volt, az út elég jól felszáradt. Mindig ki tudok találni valami mentséget a féknek, amikor utassá válok az autómban, jaj lejtő vizes út, mit is várok stb. Azért megnyugtató lenne tudni, hogy az autó megüt egy szintet és csak én vagyok béna és nem tudom az útviszonyoktól függően kalkulálni a fékutat, vagy megválasztani egy megfelelő...a többiek sebességének felét jelentő sebességet.

Most azt találtam ki mentségnek, hogy ráhajtottam egy trambulin méretű felfestésre, ami púpos is (körforgalom) és ennek a tetején, lejtős szakaszán történhetett a vészfékezés az egyik oldalon, a másik oldalon viszont felszáradt aszfaltnak kellett lennie. Esetleg elől a vizes tárcsák nem fogtak, a nedves dob viszont beharapott, emellett hátul pillekönnyű az autó(két ujjal lehet tekerni az emelőt) , elől viszont majd szétesik az emelő: dízelnehéz. Tudja ezeket az ABS kezelni?

A corollán fék adagolhatósága nem volt ilyen lineáris, viszont a fékek durván fogtak, az ABS csak akkor szuszakolt, ha már kifejeltem a szélvédőt, de leginkább akkor sem. Ott 4 tárcsa, sokkal jobb súlyelosztás volt. Az öreg, olcsó gumikkal is harapott, új gumikkal vizes úton érezhetően még jobb lett.


Eddig másképp viselkedett az autó hasonló út/időjárás viszonyok között?

Nekem elsőre "az jön le", hogy ha az ABS dolgozik, akkor a féked jó, csak a megcsúszás miatt szól bele az ABS (ez a dolga). Tehát vagy rossz a tapadás a gumi-út között (pl. rossz út/rossz gumi), vagy maga az ABS túl korán "reagál".

Azért ezt ne vedd túl biztos diagnózisnak... :surrender:  de szerintem is egy szerviz látogatást/fékhatásmérést megér a dolog, már csak a biztonság és saját magad megnyugtatása miatt is! :otlet:

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Fék
« Válasz #1314 Dátum: 2017.10.27 17:48:30 »
vagy maga az ABS túl korán "reagál"
ezt vajon mi okozhatja és hogyan orvosolhato?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Fék
« Válasz #1315 Dátum: 2017.10.27 18:25:31 »
Szerencsére nem általános, hogy vészfékezek. Egyébként szépen dolgozik a fék, akkorát fékez amit megbeszélünk :)
3 másik eset is volt (szemből előzés, mentő és körforgalom), azok nedves körülmények között lejtőn történtek, mindhárom esetben meglepődtem mennyire alacsony a fékhatás, csak az ABS vergődik. Ellenben azon is mindig meglepődöm hogy lejtőn mennyire jól gyorsul:) úgy értem a sunyi pár százalékos lejtőkön.

Azt tudom hogy a felfestés is csúszik, ami autónál nem akkora gond mint motornál, mert általában keskenyebb, mint a kerék, esetemben viszont egy kétméteres "pötty" volt. Ezt okozhatott-e fele fékhatást, mint számítottam?

Nem akarom megméretni laborkörülmények között, biztos vagyok benne, hogy a fékek dolgoznak (majd műszakin télen) a kérdés nálam is inkább az amit Andrásnál felvetett, hogy nem az ABS kőkorszaki esetleg, ebben a yarisban nem is széria. Jól oldja-e meg a fékerőelosztást főleg tengelyenként, de oldalanként is, valamint dob és tárcsa közti hatásfokkülönbséget? Az újabb yarisokban van elektronikus fékerőelosztó is, kérdés ebben mi van és az jól működik-e. Ezt nem mondja meg a fékpad.

A másik a gumi, de nem az azokban rejlő extra 5-15% fékerőt keresem.
Egyáltalán mennyire jól fékeznek ezek a yarisok, vagy van-e különbség a 4 tárcsa, vagy 2 tárcsa-2 dob konfiguráció között.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Fék
« Válasz #1316 Dátum: 2017.10.27 18:50:50 »
ezt vajon mi okozhatja és hogyan orvosolhato?

Fogalmam sincs!  :whistling: Sajnos.
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Fék
« Válasz #1317 Dátum: 2017.10.27 20:41:45 »
Ha darál az ABS, az azt jelenti, hogy a fékerőd lényegesen nagyobb, mint amit a gumi tapadása biztosít.
Én a gumiban keresném a hibát...  ::)

De ha tutira akarsz menni, akkor gyér forgalmú, egyenes, sík úton ABS bizti ki, és fékteszt. Ha kb olyan fékhatásnál csúszik meg az autó, ahol az ABS darálni kezd, akkor biztos hogy a gumi a baj.  ;)

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1318 Dátum: 2017.10.27 22:32:05 »
Megérkezett a Corollához a hátsó EBC Ultimax2 fékbetét szett. Kíváncsi leszek, hogy viselkedik, mennyire porol. Mondjuk a mostanihoz képest biztosan jobb lesz, mert most Japanparts van hátul.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Fék
« Válasz #1319 Dátum: 2017.10.28 07:45:22 »
Van egy alapigazság.  Az azonos körülmények között azonos autó ABS nélkül rövidebb fékutat produkűl, mint ABS-el.  Ugyanis az ABS az irányíthatóság miatt fékerőt vesz el.  Ha csúszáshatáron van a  kerék, akkor beavatkozik.  Én pont ezért nagyon nem szeretem az ABS-t, igaz én anélküli kocsikon nőttem fel és kézség szinten megtanultam még vészfékezés esetén is felengedni, pumpálni a fékpedált. Elismerem ettől függetlenül az ABS fontosságát, de ettől még nem szeretem.

Tapasztalataim szerint az ABS beavatkozása nagymértékben függ a különböző típusok gyári beállításain, de mégjobban az adott gumikon.  Brutális különbségek adódhatnak gumi és gumi között. Nagy összegeket tennék rá, hogy egy prémiumnál kisebb az ABS beavatkozása, mint egy noname guminál, hogy a felkeményedett vs. új gumi közötti különbséget ne is említsük.

Annó a Nissanomba állandóan bepofázott, a ScenicII-nél talán egyszer hallottam, hogy kerreg, a Priusnál is egyetlen alkalommal avatkozott be.  A Rollánknál meg egyszer sem.  A Nissanon közepes gumik voltak, a többin meg prémium, kivéve a Rollát, azon most Wredestein van.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.