Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 352703 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Fék
« Válasz #1290 Dátum: 2017.10.14 08:52:53 »
A fekete betétek valos tulajdonsàgairol  tényleg jo lenne majd többet tudni.
Ha az EBC-nél maradunk, akkor én most ùgy làtom, hogy mart tàrcsàt tennék elöre zöld (vagy piros) betéttel (ugye a zöld is kompatibilis a mart tàrcsàval?), hàtra pedig a standard EBC tàrcsàt fekete betéttel. Ennek lehet igy értelme, vagy hàtra is jo lenne akkor màr a mart tàrcsa zöld vagy piros betéttel (àm ekkor màr szép kis summa kerekedik ki erre a projektre, ahogy azt màr te is emlitetted...)
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1291 Dátum: 2017.10.14 10:06:53 »
Ezért csináltam két vagy három lépésben. Csak nálam az volt a baj, hogy mindet egyidejűleg kellett anno cserélni. Ezért került hátra gagyi, előre meg EBC. Most következik a hátsó rész fejlesztése, a fekete EBC kipróbálással. A fekete minden tárcsához jó, ezért tárcsát nem kell cserélnem most.
Az EBC zöld is jó minden tárcsához. Csak az EBC tárcsához jobb.
De ezeket én is csak olvasom meg kerdezgetem az üzletben vásárláskor, meg előtte. Ők jobban értenek hozzá.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1292 Dátum: 2017.10.24 08:23:20 »
Nem a saját autóm, de ha elszíneződik a féktárcsa, mert beragad a kézifék akkor biztosan megégett a betét is?
Milyen javításra kell számítani azon kívül, hogy a kézifék beragadást javítják? Így érzésre nem üt a tárcsa, de szerintem ha a tárcsa "színes" egy sávban, akkor a betét is megsínylette. Az az esetleges égett réteg lekopik majd, vagy le lehet szedni valami módszerrel, pl. marással vagy csiszolással? Esetleg új betét kell?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Fék
« Válasz #1293 Dátum: 2017.10.24 09:16:59 »
csere...párban...
betétek meg tárcsa is...mind2 oldalon azon a tengelyen természetesen...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1294 Dátum: 2017.10.24 10:31:16 »
De miéért?  ::)  :)
A betétet felületét nem lehet lemarni vagy csiszolni? Gondolom, nem égett át vasig a betét anyaga! (tehát lentebb jó lehet még) Nem lehet így "felújítani" a betéteket?
A tárcsa meg ha nem üt, akkor is csere, ha már színes lett egy sávban?

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Fék
« Válasz #1295 Dátum: 2017.10.24 12:56:46 »
Mert a betét kötőanyaga túlhevülés (megégés) után nem biztos, hogy összetartja a fékbetét anyagát, így az egy erős fékezés esetén nagyobb darabokra töredezhet, vagy teljesen leválhat a hordozólemezről. Így akár teljesen megszűnhet a fékhatás...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Fék
« Válasz #1296 Dátum: 2017.10.24 17:45:33 »
De miéért?  ::)  :)
A betétet felületét nem lehet lemarni vagy csiszolni? Gondolom, nem égett át vasig a betét anyaga! (tehát lentebb jó lehet még) Nem lehet így "felújítani" a betéteket?
A tárcsa meg ha nem üt, akkor is csere, ha már színes lett egy sávban?
azért mert ha már1x megég,kifényesedik a hőtöl akkor már baxhatod...
kb mint ahogy peti imént leirta...
hidd el amit mond!! hisz jófajta értelmes mérnökember...adok a szavára!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Fék
« Válasz #1297 Dátum: 2017.10.24 19:35:05 »
Nem a saját autóm, de ha elszíneződik a féktárcsa, mert beragad a kézifék akkor biztosan megégett a betét is?
Milyen javításra kell számítani azon kívül, hogy a kézifék beragadást javítják? Így érzésre nem üt a tárcsa, de szerintem ha a tárcsa "színes" egy sávban, akkor a betét is megsínylette. Az az esetleges égett réteg lekopik majd, vagy le lehet szedni valami módszerrel, pl. marással vagy csiszolással? Esetleg új betét kell?

pl. e12 corollán a tárcsán belül van egy pici mechanikus dobfék a kéziféknek, ezt gondolom könnyű megsütni, de attól még a tárcsa és a hozzá tartozó betétek nem érintettek. A féknek amúgy is az a dolga hogy melegedjen, 210 fokon már szineződik az acél, az még nem a világ vége: én a vadi új fékkel úgy kaptam meg az autót, hogy megégették a festéket a tárcsákon bevasalás címén. A trabanton csiszoltuk a betéteket csiszolópapírral: egy darabig fogtak, aztán megint megégtek.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Fék
« Válasz #1298 Dátum: 2017.10.24 19:44:44 »
pl. e12 corollán a tárcsán belül van egy pici mechanikus dobfék a kéziféknek, ezt gondolom könnyű megsütni, de attól még a tárcsa és a hozzá tartozó betétek nem érintettek. A féknek amúgy is az a dolga hogy melegedjen, 210 fokon már szineződik az acél, az még nem a világ vége: én a vadi új fékkel úgy kaptam meg az autót, hogy megégették a festéket a tárcsákon bevasalás címén. A trabanton csiszoltuk a betéteket csiszolópapírral: egy darabig fogtak, aztán megint megégtek.

Soma1 ollan típusidegen verdáról írt, aminek az üzemi féke és a kéziféke a fékbetéteteken keresztül fejti ki negatív gyorsító hatását. Hogy keveredik ide az E12 Toyota és fékrendszere?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1299 Dátum: 2017.10.24 21:07:49 »
Így van. Jelen esetben a rögzítőfék bowdenje a hátsó üzemi fékeket, amik a tárcsákon fognak...
Az "égett" tárcsa egy sávban olyan kékes, van ahol sárgás ezen a sávon. Máshol normál, fényes.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Fék
« Válasz #1300 Dátum: 2017.10.24 22:33:46 »
Soma1 ollan típusidegen verdáról írt, aminek az üzemi féke és a kéziféke a fékbetéteteken keresztül fejti ki negatív gyorsító hatását. Hogy keveredik ide az E12 Toyota és fékrendszere?

Kedves Érdeklődő!

Ezen a BMW-n, mint talán a legtöbb, hátul tárcsafékes autóban mindkét hátsó keréken két fékberendezés van. Egyszer az üzemi tárcsafék, amelyet ön is látott, egyszer pedig egy kis átmérőjű (160 mm) dobfék, amely a rögzítőfék szerepét látja el.

Ha alaposan megnézte már az első és hátsó tárcsákat, talán önnek is feltűnt, mennyivel laposabbak az elsők. Nem véletlen, ebben a konstrukcióban a kézifék pofái a tárcsa belsejében helyezkednek el. Belső falának feszülve az egész úgy működik, mint egy szimpla dobfék.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Fék
« Válasz #1301 Dátum: 2017.10.25 04:58:51 »
Kedves Érdeklődő!

Ezen a BMW-n, mint talán a legtöbb, hátul tárcsafékes autóban mindkét hátsó keréken két fékberendezés van. Egyszer az üzemi tárcsafék, amelyet ön is látott, egyszer pedig egy kis átmérőjű (160 mm) dobfék, amely a rögzítőfék szerepét látja el.

Ha alaposan megnézte már az első és hátsó tárcsákat, talán önnek is feltűnt, mennyivel laposabbak az elsők. Nem véletlen, ebben a konstrukcióban a kézifék pofái a tárcsa belsejében helyezkednek el. Belső falának feszülve az egész úgy működik, mint egy szimpla dobfék.

Na kezdjük elölről!
Nem a saját autóm, de ha elszíneződik a féktárcsa, mert beragad a kézifék akkor biztosan megégett a betét is?
Milyen javításra kell számítani azon kívül, hogy a kézifék beragadást javítják? Így érzésre nem üt a tárcsa, de szerintem ha a tárcsa "színes" egy sávban, akkor a betét is megsínylette. Az az esetleges égett réteg lekopik majd, vagy le lehet szedni valami módszerrel, pl. marással vagy csiszolással? Esetleg új betét kell?

Az köztudott?, hogy a dobfék rendszerben a fékezési erő létrehozásának aktív elemét fékpofának híjják!!
A témaindító hsz.-ben hol szerepel fékpofa?

Vajh' mér jut eszembe oly sűrűn az LGT  Box!  2 sora a szövegnek !?!
Tervezzünk tárgyakat, ....!!
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.25 05:02:38 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1302 Dátum: 2017.10.25 08:47:00 »
A féknek amúgy is az a dolga hogy melegedjen, 210 fokon már szineződik az acél, az még nem a világ vége: én a vadi új fékkel úgy kaptam meg az autót, hogy megégették a festéket a tárcsákon bevasalás címén. A trabanton csiszoltuk a betéteket csiszolópapírral: egy darabig fogtak, aztán megint megégtek.

Az elszíneződés mértékéből és színéből lehet következtetni, hogy mennyire hevült fel az acél (tárcsa). Találtam is egy táblázatot erre. Csak az a kérdés, hogy melyik az a szín vagy hőmérséklet, ami miatt már cserélni kell a tárcsát is, mert valami nagyobb változás történt az anyag szerkezetében is?



Ja, itt a megeresztésit kell majd nézni, mert ez jelzi, hogy mennyire melegedett át az acél azaz milyen vastag az oxid réteg, e miatt hogyan változik a színe.


« Utoljára szerkesztve: 2017.10.25 08:52:55 írta Soma01 »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Fék
« Válasz #1303 Dátum: 2017.10.25 10:57:23 »
Az elszíneződés mértékéből és színéből lehet következtetni, hogy mennyire hevült fel az acél (tárcsa). Találtam is egy táblázatot erre. Csak az a kérdés, hogy melyik az a szín vagy hőmérséklet, ami miatt már cserélni kell a tárcsát is, mert valami nagyobb változás történt az anyag szerkezetében is?



Ja, itt a megeresztésit kell majd nézni, mert ez jelzi, hogy mennyire melegedett át az acél azaz milyen vastag az oxid réteg, e miatt hogyan változik a színe.




A megeresztési színkódokból azt lehet feltételezni, hogy a vizsgált anyag 201 oC -ról lehűl
330 oC-ra v. fordítva. :D ;)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Fék
« Válasz #1304 Dátum: 2017.10.25 11:31:52 »
Valós problémáról van szó, vagy csak kell valami minimális indok amivel alátámasztható, hogy ne kelljen cserélni?