Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 352748 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Fék
« Válasz #1140 Dátum: 2014.06.05 21:17:47 »
Időközben megtörtén a hátsó féktárcsák és betétek cseréje, a porvédők épek, a munkahenger visszament a helyére úgy ahogy kell, még nem mentem vele sokat kb. 100 km azt is főként pályán, viszont a hátsó felnik/tárcsák forrósodnak azaz beleér a betét, érezni nem lehet, hogy fogná az autót, szerelés után is szabadon forgott a kerék picit lehetett hallani, hogy karistol a fék. Viszont most felemelve eléggé érezni, hogy fog a kék, alig tudom megpörgetni a kereket, le is szedtem lássuk mi a helyzet, a tárcsa már picit elszíneződött, azaz rendesen hőterhelést kapott. Az egész féknyerget lehet mozgatni, a betét is szépen jár a csúszkában akkor gondolom a másik (belső) oldalon is mozognia kell (de ebben nem vagyok biztos), csak azt ugye nem látni összeszerelve. Esetleg az megszorulhatott? Vagy a munkahenger nem enged vissza eléggé?  :hmmmm:

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Fék
« Válasz #1141 Dátum: 2014.06.05 22:10:12 »
Még egy dolog eszembe jutott, illetve ötletet is adott. Korábban a kézifék elég gyenge volt, a bovdent állították, semmi holtjáték nem maradt, de a fékhatás nem sokat változott.
Akkor úgy hittem a kéziféknek külön betétje van, nos nincs, az üzemi féket használja. A csere után sem igazán változott a helyzet, ha behúzom mint az állat, épp megfogja az autót kisebb lejtőn. Előfordulhat az, hogy hiába van visszaengedve a kézifékkar, nem engedi ki teljesen a féket, és amiatt van ez az egész? Lehet azt javítani, ellenőrizni, vagy teljesen zárt rendszer a féknyeregben?
(Természetesen beszéltem már a szerelővel (még mielőtt levettem volna a kereket), hogy melegszik a a fék, és mondta, ha rövid időn belül nem szűnik meg akkor menjek vissza.)

TZoli

  • Vendég
Re:Fék
« Válasz #1142 Dátum: 2014.06.05 22:16:30 »
Sajnos azokkal a nyergekkel amin egybe van a kézifék és az üzemifék ilyen korú autókon, vannak problémák.
Pontosan amiket írsz, nem húz be rendesen ill. nem old ki rendesen.

Meg lehet próbálni javítgatni, de nem biztos hogy sikerrel járnak, attól függ mi van megkopva.  2000 évjárat körüli ilyen kézifékrendszerű VW csoportos autókon elég sűrűn cserélem a nyergeket

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Fék
« Válasz #1143 Dátum: 2014.06.05 23:15:13 »
Hát ez szomorú, akkor elég sanszos, hogy itt is az lesz a gond. Érdekes a csere előtt csak a fékezéssel volt gond, kiengedni kiengedte, igaz azok már vékonyabb betétek voltak. Remélem lehet vele mit kezdeni, mert alsó hangon is 100 ropi a két nyereg.

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Fék
« Válasz #1144 Dátum: 2014.06.11 19:52:59 »
Átmenetileg orvosolva lett a probléma, a kézifék jó, semmi gond vele, a dugattyút visszatekerve tökéletes volt, a féket megpumpálva megint szorult, ezt párszor eljátszva egyértelmű lett, hogy a dugattyú nem megy vissza a helyére. Kifele tekerve már mindjárt nehezebben járt, ha jól láttam jó adag szilikonzsírt kapott, mindkét oldalon ez volt a gond, most legalább nem szorul, és a kézifék is fog mint ahogyan fognia kellene mindig is.
Viszont mindenképp fel kell újítani a nyergeket, mert az egyik porvédő is lukas, a dugattyúk szorulnak. Már csak azt lenne jó tudni, hogy egyáltalán kapható-e felújító szett a gyárin kívül, az enyémhez, lehetőleg olyan amiben dugattyú is van. Az enyém Japán verzió JT153ZEB100050xxx alvázszámmal, sehol nem tudják megmondani milyen fékrendszere van.  Így vagy Sumitomo, vagy Akebono, inkább előbbi lesz, csak ennek nem tudom mekkora a dugattyú átmérője, az Akebono 35mm, ha minden igaz, (a brit Lucas Girling a 38-as), amit még találtam az 30mm-es. Lehet egyszerűbb lesz megmérni, vagy megpróbálom a Toyotát felhívni, hogy segítsenek mán, mert kezd kicsit tele lenni a töki, hogy ekkora összevisszaság van alkatrész terén.  :censored:
A Toyodiy hoz egy gyári toyota part numbert, de azzal mit érek, ha semmi méret, név, info nincs...  :helpsmilie:

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Fék
« Válasz #1145 Dátum: 2014.06.12 12:37:27 »
Toyota alkatrészraktár sem tudja megmondani, de alkatrész van hozzá bőven. Érdekes egy nyilvántartás, ahol nincs fizikai méret, név és egyéb adat egy termékről.
Ne de tovább gondoltam a folyamatokat, ha egyformák a Sumitomo és az Akebono betétek, akkor minek két külön féknyereg? Á-á nem egyformák azok, csak méretre, tized mm pontossággal. És itt ugrott be a szerelő mondata, furcsa, hogy ezeken a betéteken nincs kis karom, ami illeszkedik a dugattyú vájatába. És igen, ez az egyetlen különbség az Akebono betétjein van kis karom alul, a Sumitomo betétjein nincs. Akkor elvileg nekem is Akebono fékrendszerem lenne!? Ez egy kicsit megkönnyítené a javítást. Képek alapján amit eddig találtam, Akebono lesz az, igaz a Sumitomo fékhez nem találtam képet.
Az is fura, hogy itthon nincs is Sumitomo alkatrész, főleg Akebono és Lucas. Tehát az Európába szánt Japán verziókban (E11-ről beszélek) csak Akebono lenne? Ennek ellentmond, hogy van Sumitomo-hoz is fékbetét. Senkinek nem volt még ilyen jellegű problematikája? :)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Fék
« Válasz #1146 Dátum: 2014.06.12 13:09:02 »
Most nem azért, de miből tart levenni, megmérni? Max fél óra, és akkor tudod biztosan, hogy mi kell.

Eddig kb 3x ennyi időt szántál rá az utánajárásra.

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Fék
« Válasz #1147 Dátum: 2014.06.12 14:39:36 »
Most nem azért, de miből tart levenni, megmérni? Max fél óra, és akkor tudod biztosan, hogy mi kell.

Eddig kb 3x ennyi időt szántál rá az utánajárásra.
És mit mérjünk? :) Az időt.  :D Persze vágom, a dugattyút, de azt se tudjuk milyen fékrendszer van rajta, csak ugye az Akebono is 30 meg 35mm-es dugattyúval is szerelt, de ennél többet nem sikerült kideríteni. Gondolom a dugattyú átmérőjét kell nézni a legszélesebb ponton, mert több helyen is lehet mérni, elég csak valamit elnézni, más rendszerben gondolkodni, rossz alkatrészeket beszerezni, mind, mind +idő, benzin, stb.
Igen, kb. 1,5 órát pörögtem ezen, de elég közel vagyok a megoldáshoz, már csak a fizikai mérések jönnek, képek , hogy legyen viszonyítási alap az alkatrészek átvételénél. Rosszabb esetben a teljes féknyerget cserélni kell, abból csak Akebono van de abból is lehet venni két fajtát, na ilyenkor ütném azt aki kitalálja, hogy ennyi fajta legyen. Már csak jövőhéten lesz időm ismét ezzel foglalkozni.
Így néz ki a hátsó féknyereg, de arra nem sikerült rájönni, ez melyik típus pontosan, egyáltalán a jelölések mit jelentenek, ugyanúgy 3512 L (Left), ugyanez az AT és mintázat van az enyémen is.

« Utoljára szerkesztve: 2014.06.12 14:42:22 írta Zolee11 »

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Fék
« Válasz #1148 Dátum: 2014.06.16 10:56:51 »
Tegnap lemértem a hátsó féknyereg dugattyúját. Ami 30 mm-es. Delco Remy gyárt/felújít mind 30, mind 35-mm-es dugattyúsat. Elővettem a gyári Toyota alkatrész programot, meg a Toyodiy-t is, mindkettő a féknyeregre a 47730-12470 (jobboldali) 47750-12470 (baloldali) gyári cikkszámot hozza. Ezen a cikkszámon a Kovács Autó 35mm-es nyergeket hoz. De part number alapján külföldi site-ok is a 35mm-eset hozzák. Én 30-at mértem. Akkor most mi van? :) Nem olyanra cseréltek volna korábban, ami gyárilag volt?  :hmmmm:
Érdekesség, hogy a betétek oldalasan kopnak jelenleg, a belső oldalon a dugattyú oldala felől az alsó rész ami erősebben kopik (ezt a részt nyomja a munkahenger), a külső oldalon viszont a felső rész, ahol a 2 karom átfogja, ami szerintem így nagyon nem jó, de lehet csak a hibás dugattyú működés miatt van így most. Amikor nem nyomom a féket itt ér hozzá a betét erősebben.
Ma beszélek a szerelővel is ő mit mond. Én csak ezek alapján most a 35mm-est választom, megveszem, és ha nem jó visszaviszem, más megoldást nem tudok, mindezt így 2014-ben az információs társadalom korában...

mb33

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Fék
« Válasz #1149 Dátum: 2014.06.23 10:35:18 »
Sziasztok,

2005-ös toyota corolla hatchback első és hátsó féktárcsái oldalanként kb. 1-1 mm-t már elkoptak. A féken semmi nem érezhető, néha alacsony sebességről fékezve (20-30 km/h) nagyon picit nyikorog.
Célszerű lenne cserélni?
Kértem árakat és a komplett első és hátsó fék cucc 50e körül lenne Ferodoból is és a Textárból is. Melyik legyen inkább szerintetek?

köszi,

mb33

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Fék
« Válasz #1150 Dátum: 2014.07.09 10:25:04 »
No akkor kicsit updateljük (Norbival :D) a fékes témát.
Az e11-esem hátsó fékei 35mm-es dugattyúkat tartalmaznak, a porvédő feletti rész 30 mm-es, de alatta 35, tehát 35mm a megoldás. A gyári alkatrész program által adott cikkszám alapján az alkatrész programok is a 35mm-es féket hozták. Sikerült felújító készletet beszereznem, mára kaptam időpontot a mesterhez, ma kiderül ha beborul.  :)
A kisebb járatás is segített, azóta nem szorulnak a fékek, a dugattyú jobban visszamegy a helyére, igaz így is melegszenek a tárcsák, de nem forróak. Ennyire elől is melegszik, sőt talán jobban is. Ha már itt tartunk, mennyire normális jelenség a féktárcsa melegedés? Nem nyomom állandóan a féket, és nem is száguldozok, tehát normál használatról beszélünk, gondolom egy bizonyos szintű melegedés a használat miatt teljesen normális.

Az első féknyergek porvédőit is megnéze(te)m, milyen állapotban vannak, a hátsók itt ott csere-érettek már, ezért döntöttünk a felújítás mellett, meg persze javuló tendenciát mutatott a működés is.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Fék
« Válasz #1151 Dátum: 2014.07.09 23:09:43 »
üdv Zolee11!

A fékdugattyúkat szilikonsprayvel lehet a legjobban megjáratni/ kenni! A gumiharmonika alá alaposan befújni és addig nyomkodni ki-be a dugattyút, míg könnyen jár!
A fékbetét / pofa valamilyen szinten hozzáér fékezés nélkül is a tárcsához / dobhoz, de ha nem tiprod a féket, kézzel megfoghatónak kell lennie! Ha nem ilyen, ott valami nem kerek!  ;)

TZoli

  • Vendég
Re:Fék
« Válasz #1152 Dátum: 2014.07.10 07:41:22 »
üdv Zolee11!

A fékdugattyúkat szilikonsprayvel lehet a legjobban megjáratni/ kenni! A gumiharmonika alá alaposan befújni és addig nyomkodni ki-be a dugattyút, míg könnyen jár!
A

Ez általában nem segít, mert az szokott lenni a probléma, hogy a  gumikarmantyú megdagad vagy maga a dugattyú oxidálódik és ettől jár nehezen.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Fék
« Válasz #1153 Dátum: 2014.07.10 09:38:43 »
üdv TZoli!

Ez csak erre a tipusra jellemző vagy másra is érted?  És mitől dagad meg a karmantyú? :hmmmm:

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Fék
« Válasz #1154 Dátum: 2014.07.10 14:35:59 »
Na akkor tegnap öröm, háte bodottá vót.  :D
Nem tudom mit fújt korábban be a szerelőm, de utána sokkal jobb lett, ha jól emlékszem szilikon alapú spray volt.
Nos tegnap szétszedtük, kifele még picit nehezen járt, de visszafele, kézzel lehetett tekerni. A dugattyúkon egy rozsdapötty sincs, hibátlanok. Valószínűleg a karmantyú dagadt meg, a szerelő is pont ezt mondta, szabad szemmel nem lehetett nagy elváltozást látni, de cserélve a régit, kézzel tekerhetővé vált a dugattyú. Ki lett cserélve még a többi porvédő is, csak a kézifék karja nem lett megbontva, az jól működik.

Most hosszabb úton jár a fékpedál is, de jó a fékhatás, csak furcsa még, hogy tovább tudom nyomni a féket mint eddig. Amikor megvettem az autót és legelőször fékeztem, na akkor majdnem kipróbáltam az ABS-t is, olyan durván fogott a fék rövid pedál úton, az első szerviz alkalmával beállították, sokkal puhább lett, most még annál is "puhább" lett. Nincs az az adott pont ahol felkeményedik és onnan már hiába taposom nem sokat mozdul, csak a fékerő növekszik.

Tegnap kipróbáltam a féket is rendesen, utána jó forró volt a tárcsa elől hátul, de a felni pályán sem melegedett fel, épp langyos volt, de az is a keményebb fékezések miatt lehet. Természetesen elől is hozzáér a betét a tárcsákhoz, ahogy szabadon gördítem felemelve hallani a karistolást, az is melegszik egy picit.
Egyelőre úgy néz ki jó lett és komolyabb gond sincs, így használható még egy jó darabig.  :yes: