Ha nyitva tartott légtelenítővel pumpálja a pedált, akkor levegőt fog szívni ahogy felengedi a pedált.
A helyes metódus: Elzárt légtelenítővel elkezded pumpálni a pedált, amíg teljesen fel nem keményedik (1-2mm-nél nem tudod mélyebbre nyomni), majd a segítő megnyitja a légtelenítőt, a nyomás kitolja a régi fékfolyadékot. Közben nyomva tartod a pedált, és lenyomod egészen a padlóig. Miután leért a pedál, a segítő elzárja a légtelenítőt, és felengeded a pedált. Ahogy felengeded a pedált, a főfékhenger a tartályból maga mögé engedi a friss folyadékot, amit aztán megint felpumpálsz, stb...
Ha nyitva marad a légtelenítő, akkor a régi olajból (a fékcsőből) is vissza fog szívni jelentős mértékben, mivel nincs ellenállása a folyadéknak. (egy nyitott csőben lötyög lényegében.)