Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 356580 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Fék
« Válasz #915 Dátum: 2013.11.16 17:04:08 »
@PiciPeti
Az àtöblités az miböl àll pontosan, a @Trotter66 àltal leirtakkal szemben?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Fék
« Válasz #916 Dátum: 2013.11.16 17:08:13 »
Lényegében ugyanúgy zajlik mint egy légtelenítés, csak itt nem a levegőt, hanem a régi folyadékot dolgozod ki a rendszerből. És a tartályba folyamatosan töltöd a friss fékfolyadékot. A légtelenítőre húzott átlátszó gumicsőben látni fogod mikor ér oda a friss folyadék. (Tisztább, áttetszőbb)

De így, mint említettem, keveredhet a régi olaj a újjal, szóval nem lesz teljesen friss a folyadék a rendszerben.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #917 Dátum: 2013.11.16 17:40:48 »
A fékcsövek még gyáriak, 8 évesek. Az honnan tudható, hogy azok cserére érettek?

Tárcsák/betétek jók. Próbaképpen, mielőtt azért újat veszek, felszabályoztatom és a betétekből is kicsit leszedetek. Ez biztosan olcsóbb mint az újak.

Máshol nem lehet gond?


Valaki megtudná nekem mondani hogy mennyi fékfolyadék kell ahhoz hogy a teljes fékrendszerben ill a kuplungban letudjam azt cserélni?

Ha figyeltek, hogy ne legyen levegős. Ergo nem kell légteleníteni, akkor elég 1L, de ha kicsit is levegős lesz. Már kevés az 1L.

Lényegében ugyanúgy zajlik mint egy légtelenítés, csak itt nem a levegőt, hanem a régi folyadékot dolgozod ki a rendszerből. És a tartályba folyamatosan töltöd a friss fékfolyadékot. A légtelenítőre húzott átlátszó gumicsőben látni fogod mikor ér oda a friss folyadék. (Tisztább, áttetszőbb)
De így, mint említettem, keveredhet a régi olaj a újjal, szóval nem lesz teljesen friss a folyadék a rendszerben.

Nekem is így csinálták. Az ABS-t nagyon gáz légteleníteni. Csak akkor lehet ha közben működteted is. Tehát nem egyszerű.
Nekem is "csak" árőblítették, csere alkalmával. De mindenki azt mondta, hogy ez így bőven elég. Simán jó és kicsit többet is ki lehet engedni, hogy tuti már az új legyen ott a féknyeregnél.


« Utoljára szerkesztve: 2013.11.16 17:54:13 írta Soma01 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Fék
« Válasz #918 Dátum: 2013.11.16 17:51:47 »
Trotter!

Csináltál már így ABS-es autót? Állítólag meg lehet szívni, ha lelevegősödik az egység, mert nem nagyon szeret utána légtelenedni, csak bontással.

Én eddig csak átöblítéssel csináltam, pont a fentiek miatt. De a te módszereddel ki lehet küszöbölni a keveredés problémáját.
Ebben igazad van, ha nincsen az egységen légtelenítő, akkor a csövek bontásával lehet csak légteleníteni, ezért szokták az átmosásos módszert választani, amit Te is írtál.  Ez tulajdonképpen semmi másból nem áll, mint folyamatosan új fékfolyadékot pumpálsz a rendszerbe, egyszer csak átmosódik. :-)  Időigényes, nem vitás, de bolondbiztos.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #919 Dátum: 2013.11.16 17:55:59 »
... hamarabb meg van, mint ha leengednéd mindenhonnan és mindent le kellene légteleníteni.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Fék
« Válasz #920 Dátum: 2013.11.16 18:30:21 »
Tehàt ha jol értem, akkor ezzel az àtöblitéses modszerrel meg kell nyitni minden kieresztöt és közben folyamatosan utàntölteni az ùj folyadékot a fékpedàlt pumpàlva.
Azt hiszem a haver is ezt a modszert szeretné vàlasztani a Corollàmon, lehet azért, hogy nehogy valami gond legyen esetleg...
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Fék
« Válasz #921 Dátum: 2013.11.16 18:41:56 »
Inkább vidd el egy szerelőhöz... Nem bántásból, de amíg a dolog elvi részével sem vagy tisztában, akkor ne állj neki a gyakorlatban.
Ha így csinálnád mint leírtad, simán lelevegősíted a rendszert.  :no:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Fék
« Válasz #922 Dátum: 2013.11.16 19:11:15 »
Szerintem egyszerűen kifelejtett egy szót: "egyenként".

Nekem is mostanában kell(ene) megcsinálni, van rá 1,5 liter Ferodo DOT 4 folyadékom  :yes:
A Carina ABS-én átmegy, állítólag pár újén már nem nagyon, ezt nem tudom, csak hallottam.

Ilyen elvileg:
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.16 19:16:01 írta vd1234 »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Fék
« Válasz #923 Dátum: 2013.11.16 19:30:51 »
Ha nyitva tartott légtelenítővel pumpálja a pedált, akkor levegőt fog szívni ahogy felengedi a pedált.
A helyes metódus: Elzárt légtelenítővel elkezded pumpálni a pedált, amíg teljesen fel nem keményedik (1-2mm-nél nem tudod mélyebbre nyomni), majd a segítő megnyitja a légtelenítőt, a nyomás kitolja a régi fékfolyadékot. Közben nyomva tartod a pedált, és lenyomod egészen a padlóig. Miután leért a pedál, a segítő elzárja a légtelenítőt, és felengeded a pedált. Ahogy felengeded a pedált, a főfékhenger a tartályból maga mögé engedi a friss folyadékot, amit aztán megint felpumpálsz, stb...

Ha nyitva marad a légtelenítő, akkor a régi olajból (a fékcsőből) is vissza fog szívni jelentős mértékben, mivel nincs ellenállása a folyadéknak. (egy nyitott csőben lötyög lényegében.)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Fék
« Válasz #924 Dátum: 2013.11.16 19:39:56 »
Persze, de arra gondoltam, hogy nem akarta bő lére ereszteni a választ espero1.
Párszor sikerült megcsinálni már itthon, remélem most is fog  :D

Carinán még nem csináltam, nem is néztem, milyen a légtelenítő rajta, de vettem kétféle tömlőt, valamelyik jó lesz  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.16 19:43:05 írta vd1234 »

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #925 Dátum: 2013.11.16 20:01:16 »
Azt hogy tudom megnézni, hogy levegős-e a rendszerem?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Fék
« Válasz #926 Dátum: 2013.11.16 20:03:44 »
Azt hogy tudom megnézni, hogy levegős-e a rendszerem?
Beesik a pedál, illetve lassan keményedik fel.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Fék
« Válasz #927 Dátum: 2013.11.16 21:18:06 »
Köszönöm @PiciPeti és @vd1234, hogy tisztàztàtok azt amit én csak nagy vonalakban irtam le.
De igy most màr teljes a kép, hogy mi is a helyes eljàràs ennél a modszernél.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #928 Dátum: 2013.11.20 07:28:02 »
Lehet meg van égve az első fékbetétem, még nem néztük meg.
Ha tényleg meg van égve a mostani, abból lehet leszedni pár millimétert? Vagy az kuka?
Úgy gondoltam, hogy le kellene marni az égett részt... Egyáltalán az látszik, hogy meg van égve? Hogy néz ki?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Fék
« Válasz #929 Dátum: 2013.11.20 07:50:41 »
üvegesen fényes.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки