Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 356896 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Fék
« Válasz #870 Dátum: 2013.09.16 20:46:49 »
Beállította magát a kézifék. :)
3 kattanásra már érezni, a karon is, hogy fog és enyhe lejtőn ténylegesen fogja a kocsit, 5 kattanás után már elég nehéz tovább húzni, 6 a max.

Sokat nem tettem az ügy érdekében, csak annyit, hogy használtam, megálláshoz lassításhoz.

Igen dobfékről volt szó, és lehet hogy vállat írtam, de úgy értettem, hogy a dob belső palástján körbe 0.1mm-t vájtak a pofák. Vagyis 0.2mm az átmérő növekedés.
Miért kéne kidobni emiatt? Amikor kicserélik / szabályozzák a dobot és utána mennek vele pl. 20-e km-t, gondolom akkor is lesz ennyi kopása a dobnak és csak emiatt nem szokták újra szabályozni/cserélni, hanem megvárják a pofák cseréjét és akkor döntenek. Szépen össze van kopva a betéttel. Nyugodt vagyok, a fékek állapota miatt, láttam, hogy nincs elkopva és mostmár a zsírzás miatt könnyebben vissza tudja húzni a rugó, nem fog beragadni, + tiszta is. Fékerő eltérést a két oldal közt persze még ellenőrizni kell és szükség esetén beállítani (amit csak úgy lehet rendesen elvégezni, ha előtte felszabályozzák a dobot.)
Amikor utoljára mérték elöl 5% volt az eltérés, hátul 14% és ez nem vizsgára felkészítés után, hanem fékfolyadék csere utáni ellenőrzés volt.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #871 Dátum: 2013.10.08 11:41:34 »
Mi a különbség a közt ha a fékfolyadékot úgy cserélik hogy: (1) teljesen leengedik a rendszerből a régit és feltöltik új folyadékkal majd légtelenítik?
Vagy: (2) kiegyenlítőből leszívják, vagy lent a légtelenítőnél kiengedik a régit, hogy csak az alján legyen egy pici, majd fent a tartályba bele az új fékolaj és mind a 4 keréknél és a kuplung munkahengernél addig eresztik ki a régi folyadékot amíg az új, tiszta folyadék meg nem jelenik? (plusz egy kicsit még utána is) Így nem kell légteleníteni és át is van mosva a rendszer. De van ennek valami hátulütője?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Fék
« Válasz #872 Dátum: 2013.10.08 11:59:22 »
szerintem nincs.
én az utóbbit csináltam nemrég.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #873 Dátum: 2013.10.08 12:20:15 »
Mert a márkaszervizben a múltkor (2 éve) leengedték az egészet és 2 liter folyadékot elpancsoltak mire sikerült légteleníteni és még a kuplung munkahengert nem is engedték le...
A mostani szerelőm meg a 2-es változatot csinálta és 1 liter elég volt a művelethez és a kuplung munkahenger is át lett mosva.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Fék
« Válasz #874 Dátum: 2013.10.08 12:54:08 »
akkor mi a kérdés?;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Fék
« Válasz #875 Dátum: 2013.10.08 21:26:49 »
A dobon váll??  Na az már nem semmi, de megnyugtatlak: az is csere.
Nem feltétlenül... felszabályozható még, ha ezt követően sem haladja majd meg a megengedett maximális átmérőt.

Moszkvicsaimon többször is kellett szabályoztatni a hátsó dobokat (illetve a 408-ason és 412-esen még elöl is dobok voltak), mert szerettek oválisra kopni, és ennek hatására ütni kezdtek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Fék
« Válasz #876 Dátum: 2013.10.08 21:30:41 »
Tegnap fémig kopott a Yarison a hátsó fékbetét, ami kb. 25 ezer km-rel ezelőtt volt cserélve  :sorcerer: ...

Mondjuk, 4 ezerbe kerültek (Jakoparts), szóval sok rosszat nem mondhatok rájuk, ennyiért  :) ... Továbbá, szerelőm szerint ez normális is, tekintettel arra, hogy a tanulók jellemzően hogyan fékeznek (kis erővel, sokszor, sokáig).

Nekem mindenesetre így is meglepő volt, hogy a 91 ezer km alatt, mióta megvan a kocsi, első betéteket még egyszer sem kellett cserélni - hátsókat viszont már másodszor.

Kicsit megkaristolta a fémig kopott betét a tárcsát, mert ma még egész nap így kellett oktatnom a kocsival - de szerencsére tényleg nem vészesen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Fék
« Válasz #877 Dátum: 2013.10.08 21:35:10 »
Nem feltétlenül... felszabályozható még, ha ezt követően sem haladja majd meg a megengedett maximális átmérőt.

Moszkvicsaimon többször is kellett szabályoztatni a hátsó dobokat (illetve a 408-ason és 412-esen még elöl is dobok voltak), mert szerettek oválisra kopni, és ennek hatására ütni kezdtek.
Így van, ugyan ez volt anno a samarámnál is, de a hiluxnál és a hicaénál is kellett :yes:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Fék
« Válasz #878 Dátum: 2013.10.08 22:36:36 »
Mondjuk, 4 ezerbe kerültek (Jakoparts),
Merajapánazdrága...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Fék
« Válasz #879 Dátum: 2013.10.08 23:18:37 »
Merajapánazdrága...
Ahham  :lol:

Jakoparts hátsó tárcsa 9 ezer. Első betét-garnitúra szintén 9 ezer.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Fék
« Válasz #880 Dátum: 2013.10.09 09:13:01 »
Mi a különbség a közt ha a fékfolyadékot úgy cserélik hogy: (1) teljesen leengedik a rendszerből a régit és feltöltik új folyadékkal majd légtelenítik?
Vagy: (2) kiegyenlítőből leszívják, vagy lent a légtelenítőnél kiengedik a régit, hogy csak az alján legyen egy pici, majd fent a tartályba bele az új fékolaj és mind a 4 keréknél és a kuplung munkahengernél addig eresztik ki a régi folyadékot amíg az új, tiszta folyadék meg nem jelenik? (plusz egy kicsit még utána is) Így nem kell légteleníteni és át is van mosva a rendszer. De van ennek valami hátulütője?
Van. Lásd itt, és feljebb.. Én legutóbb a lerakódásokat is ki akartam pucolni a tartályból, ezért teljesen leengedtem, de nehéz volt így légteleníteni. A második módszerrel megspórolod ugyan a légtelenítést, de csak akkor csinálnám így, ha nem különösebben fekete a cucc, amit lejön.

TZoli

  • Vendég
Re:Fék
« Válasz #881 Dátum: 2013.10.09 09:29:41 »
Ahham  :lol:

Jakoparts hátsó tárcsa 9 ezer. Első betét-garnitúra szintén 9 ezer.

A Jakoparts legalja kategória fékbetétben, tárcsában elmegy régebbi kisteljesítményű autókra.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #882 Dátum: 2013.10.09 09:30:40 »
Köszi!
A tartály tiszta volt. A kijövő folyadék pedig kicsit volt koszos. A kuplungnál lévő volt nagyon koszos, de azt jól átmosták, meg közben sajna le is levegősödött egyszer. Ahogy olvasom attól csöröghet? Mert mostanában, talán azóta csörög valami egy bizonyos fordulat felett. Nem álló helyzetben vettem észre, hanem amikor pörgetem a motort. Úgy berezonál valami.

De akkor mi a hátrány a és melyiknek? A (2)-nek?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Fék
« Válasz #883 Dátum: 2013.10.09 09:43:06 »
Az elsőnek a légtelenítés esetleges tökéletlensége - amit magam is tapasztaltam -,  a másiknak pedig, hogy az új folyadék valamilyen mértékben keveredik a régi, vizesedettel. Ez gyorsabb, de ha tökéletesen le tudod légteleníteni, az első módszer alaposabb.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Fék
« Válasz #884 Dátum: 2013.10.09 10:55:55 »
Ha teljesen leengedjük a rendszert, az azt okozza, hogy a főmunkahengerben a két dugattyú között megszorul a levegő, ami szivacsossá teszi a kuplungot. Ezért ezt külön is érdemes légteleníteni. Ez a főfékhengerre is igaz.