Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 353059 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Anubis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 295
  • Toyota Auris 1.4 D4D LUNA ('07)
Re:Fék
« Válasz #690 Dátum: 2011.10.02 20:05:57 »
Sziasztok!

Ma volt egy vészfékezésem és olyat tapasztaltam, amit már több alkalommal is: ABS-es a kocsi, ennek ellenére vészfékezéskor (ma 90-95 km/h-val mentem amikor szemből nekiálltak előzni egy a sáv közepén álló autót, éppen hogy meg tudtam állni) erős, FOLYAMATOS, nem szakaszos gumicsikorgás hallatszik az első kerekek felől.  :eek: Ha jól tudom, az ABS-nek pont az az előnye, hogy nem engedi blokkolni a fékező kerekeket. Toyota előtt szintén ABS-es Golf IV volt, amikor nagyritkán ezzel is vészfékeztem, akkor minimálisan hallatszott a gumicsikorgás, emellett folyamatosan éreztem, hogy dolgozik az ABS, mivel aprókat "visszarúgdalt" a fékpedál. A Toyotánál a semmiféle fékpedál-visszarúgás jelenség nincs. Normális ez? Most volt műszakis, semmihez sem kellett nyúlni nála, ha baj lenne a fékrendszerrel, kiderült volna, nem?

Köszi!


lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Fék
« Válasz #691 Dátum: 2011.10.02 20:10:29 »
Vmi akkor nem koser  :no:
Nekem jol eszrevehetoen visszarug szakaszosan (es hangja is van eleg jellegzetes) a fekpedal veszfekezesnel  :hmmmm:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Fék
« Válasz #692 Dátum: 2011.10.02 20:21:19 »
Sziasztok!

Ma volt egy vészfékezésem és olyat tapasztaltam, amit már több alkalommal is: ABS-es a kocsi, ennek ellenére vészfékezéskor (ma 90-95 km/h-val mentem amikor szemből nekiálltak előzni egy a sáv közepén álló autót, éppen hogy meg tudtam állni) erős, FOLYAMATOS, nem szakaszos gumicsikorgás hallatszik az első kerekek felől.  :eek: Ha jól tudom, az ABS-nek pont az az előnye, hogy nem engedi blokkolni a fékező kerekeket. Toyota előtt szintén ABS-es Golf IV volt, amikor nagyritkán ezzel is vészfékeztem, akkor minimálisan hallatszott a gumicsikorgás, emellett folyamatosan éreztem, hogy dolgozik az ABS, mivel aprókat "visszarúgdalt" a fékpedál. A Toyotánál a semmiféle fékpedál-visszarúgás jelenség nincs. Normális ez? Most volt műszakis, semmihez sem kellett nyúlni nála, ha baj lenne a fékrendszerrel, kiderült volna, nem?

Köszi!

Ha az ABS lámpa ha kialszik indítás után, akkor a továbbiakban nem foglalkoznak vele műszakin... nem derül ki ha nem működik.
Próbáld esetleg murván (csúszós, vizes helyen, pl parkoló) és ha érzetre nem tudod megállapítani, nézze valaki kintről!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Fék
« Válasz #693 Dátum: 2011.10.02 20:47:09 »
Ez így normális, nincs semmi baja az autódnak. Keress egy földes/poros utat, és kb 30-ról fékezz egy hatalmasat, érezni fogod a pedál visszarugdalását ugyanúgy, mint a Golfnál...
90-nél azért nem érezted, mert nem blokkolt a kerék, hanem csúszva gördult.
Xanyi

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Fék
« Válasz #694 Dátum: 2011.10.02 22:41:23 »
...tehát pont megfelelő erővel fékeztél, pont annyira, hogy még ne blokkoljon a kerék ;)
Gabe 254.

Anubis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 295
  • Toyota Auris 1.4 D4D LUNA ('07)
Re:Fék
« Válasz #695 Dátum: 2011.10.03 05:58:28 »
...tehát pont megfelelő erővel fékeztél, pont annyira, hogy még ne blokkoljon a kerék ;)

Akár ez is történhetett!  :hmmmm:  A lényeg, hogy nem volt csatt! Ezt a 30-40-ről való állóra fézetést ki fogom próbálni, köszi mindenkinek az eddigi segítséget!  :clap:


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Fék
« Válasz #696 Dátum: 2011.10.03 08:26:19 »
Mostanában arra lettem figyelmes, hogy fékezésnél ráz a kormány. Nem is kell túl nagyot fékezni ehhez. Egyébként nem ráz, talán óra szerintit 120 körül egy kicsit.
Gondolom ebben az első tárcsák a ludasak. Lehet ezt ilyenkor felszabályoztatni vagy jobb cserélni? A tárcsáknak annyi pereme van, hogy a körmöm megakad benne, de szerintem nincs 1 mm.
Hogy a tárcsa volt-e már felszabályozva azt nem tudom - nálam 2 év és 25e km alatt biztos nem, még betét csere sem.

Ezekből a hűtőbordás tárcsákból nagyon keveset lehetne csak leszedni, én hűtőbordásat nem is szoktam szabályoztatni, mert egyből határon vagy méret alatt lenne.

Ha 260mm átmérőjű tárcsákkal szerelt az autód, akkor az gyárilag 25mm vastag és 23mm a gyárilag megengedett legkisebb vastagság.
TZoli, nem, mintha szükséged lenne a megerősítésre, de az én szerelőm is pont ugyanezt mondta.  :yes: Ha ezek a tárcsák kivállasodtak, akkor cserélni kell őket!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Fék
« Válasz #697 Dátum: 2011.10.03 08:27:44 »
Sziasztok!

Ma volt egy vészfékezésem és olyat tapasztaltam, amit már több alkalommal is: ABS-es a kocsi, ennek ellenére vészfékezéskor (ma 90-95 km/h-val mentem amikor szemből nekiálltak előzni egy a sáv közepén álló autót, éppen hogy meg tudtam állni) erős, FOLYAMATOS, nem szakaszos gumicsikorgás hallatszik az első kerekek felől.  :eek: Ha jól tudom, az ABS-nek pont az az előnye, hogy nem engedi blokkolni a fékező kerekeket. Toyota előtt szintén ABS-es Golf IV volt, amikor nagyritkán ezzel is vészfékeztem, akkor minimálisan hallatszott a gumicsikorgás, emellett folyamatosan éreztem, hogy dolgozik az ABS, mivel aprókat "visszarúgdalt" a fékpedál. A Toyotánál a semmiféle fékpedál-visszarúgás jelenség nincs. Normális ez? Most volt műszakis, semmihez sem kellett nyúlni nála, ha baj lenne a fékrendszerrel, kiderült volna, nem?

Köszi!

Ha az ABS lámpa ha kialszik indítás után, akkor a továbbiakban nem foglalkoznak vele műszakin... nem derül ki ha nem működik.
Próbáld esetleg murván (csúszós, vizes helyen, pl parkoló) és ha érzetre nem tudod megállapítani, nézze valaki kintről!
Kiegészítésként, annyiban tovább foglalkoznak vele műszakin, hogy azért bemérik még a fékhatást is, és megvizsgálják az oldalankénti eltérést is.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Fék
« Válasz #698 Dátum: 2011.10.03 08:38:06 »
Köszönöm, akkor felkészülök egy első tárcsa cserére - gondolom az nem nagy baj, ha megyünk így vele még 1-2 ezer km, novemberig.
Szerintem a Te tárcsáid is hűtöttek, így azt javaslom első körben (saját példámból kiindulva), hogy nézd meg a tárcsa belső oldalát is, mert pl. nekem az ment durván tönkre! Íme a képek róla  ;)
Jól látszik, hogy a mindkét tárcsa külső oldala (bár keskenyebb felületen érintkezett a betéttel, mint kellett volna, de) viszonylag normál, vagy alsó-közepes állapotban van. Azonban, ha vetsz egy pillantást a belső oldalakra és az azokra "fekvő" kopott betétekre, akkor szembeötlő, hogy mennyivel rosszabb, konkrétan szégyen, hogy eddig kihúztam vele, ismerve jómagam karbantartási szokásait...  :innocent: ...de én előtte nem néztem a kocsi alá, hogy lássam a tárcsa belső oldalát, így azt gondoltam, az ugyanolyan, mint a külső. Háááát, neméppen...  :no:

A képeimet nézzétek meg mindnyájan, mert érdemes okulásként!!!  :excl:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Fék
« Válasz #699 Dátum: 2011.10.03 11:37:08 »
Sziasztok!

Ma volt egy vészfékezésem és olyat tapasztaltam, amit már több alkalommal is: ABS-es a kocsi, ennek ellenére vészfékezéskor (ma 90-95 km/h-val mentem amikor szemből nekiálltak előzni egy a sáv közepén álló autót, éppen hogy meg tudtam állni) erős, FOLYAMATOS, nem szakaszos gumicsikorgás hallatszik az első kerekek felől.  :eek: Ha jól tudom, az ABS-nek pont az az előnye, hogy nem engedi blokkolni a fékező kerekeket. Toyota előtt szintén ABS-es Golf IV volt, amikor nagyritkán ezzel is vészfékeztem, akkor minimálisan hallatszott a gumicsikorgás, emellett folyamatosan éreztem, hogy dolgozik az ABS, mivel aprókat "visszarúgdalt" a fékpedál. A Toyotánál a semmiféle fékpedál-visszarúgás jelenség nincs. Normális ez? Most volt műszakis, semmihez sem kellett nyúlni nála, ha baj lenne a fékrendszerrel, kiderült volna, nem?
ABS működési határ felett voltál még, ezért nem éreztél a pedálon semmit. Ettől még csikoroghat a kerék az igen intenzív lassulás miatt. Már észrevettem, hogy ezeknél a modern autóknál, száraz és jó tapadású burkolaton, jó gumikkal, iszonyatos erővel kell ahhoz fékezni, hogy működésbe lépjen az ABS, mert enélkül is már rendkívül hatékony a fékezés.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Fék
« Válasz #700 Dátum: 2011.10.03 19:05:37 »
A képeimet nézzétek meg mindnyájan, mert érdemes okulásként!!!  :excl:
Hú, pajtás, ezek nem egyszerű képek. szinte hihetetlan, hogy volt megfelelő fékhatásod ezekkel a tárcsákkal.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Fék
« Válasz #701 Dátum: 2011.10.03 19:44:13 »
A képeimet nézzétek meg mindnyájan, mert érdemes okulásként!!!  :excl:
Hú, pajtás, ezek nem egyszerű képek. szinte hihetetlan, hogy volt megfelelő fékhatásod ezekkel a tárcsákkal.
Azt nem mondtam, hogy megfelelő volt, de  működött. Szerencsére elkerült a vészhelyzet, így fogalmam sincs, mire lettek volna ilyen állapotban elegek. Mindegy, lényeg, hogy a mostani újat igazán kitesznek magukért, ég és föld a különbség, mindenben! Adagolhatóság, fékhatás, minden... :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Fék
« Válasz #702 Dátum: 2011.10.04 12:11:16 »
A képeimet nézzétek meg mindnyájan, mert érdemes okulásként!!!  :excl:
Hú, pajtás, ezek nem egyszerű képek. szinte hihetetlan, hogy volt megfelelő fékhatásod ezekkel a tárcsákkal.
Azt nem mondtam, hogy megfelelő volt, de  működött. Szerencsére elkerült a vészhelyzet, így fogalmam sincs, mire lettek volna ilyen állapotban elegek. Mindegy, lényeg, hogy a mostani újat igazán kitesznek magukért, ég és föld a különbség, mindenben! Adagolhatóság, fékhatás, minden... :clap:
Ugyanez volt nekem anno a Camryvel... Éppenséggel a nálam töltött idő kb. első nyolc évében így használtam  ::) ... Nem volt valami szuper a fékje, erősen kellett nyomni, dehát na, gondoltam, nem új autó. Aztán utána, tárcsacsere után jött a reveláció, hogy jééé, ez ilyen is lehet?!  :eek: :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Fék
« Válasz #703 Dátum: 2012.10.15 20:30:20 »
Sziasztok !

Carinámon elérkezett a fékbetét csere.
Ezidáig ez lesz a 4. garnitúra.
1. gyári (cserélve 140.00 km-nél)
2. Aisin (cserélve 280.000 km-nél)
3. Textar (csereléve most, 430.000 km-nél)
Ha jól megnézzük, szinte pontosan 140.000 km-et ment el minden garnitúra.
Most van lehetőségem jó áron NIPPARTS betétet venni! Van valakinek tapasztalata ezzel a márkával? Lehetséges, hogy az elmenjen ugyanennyit, mint az előde?
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Fék
« Válasz #704 Dátum: 2012.10.16 09:23:43 »
üdv!

Így hirtelen 9-13E-ig látom, ha olcsóbban tudsz vegyél, de pl a Remsa is jó!