Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 352778 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Fék
« Válasz #675 Dátum: 2011.07.22 20:07:39 »
:devil:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Fék
« Válasz #676 Dátum: 2011.07.22 20:52:41 »
Tiéd?
Ez kb még 10E-ret simán elfut!

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Fék
« Válasz #677 Dátum: 2011.07.23 10:06:00 »
Tiéd?
Ez kb még 10E-ret simán elfut!
dehogy az enyém........ [rohog]

amugy extrém a hütése  :lol:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Constantine666

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
  • E12 1.4 d-4d HB Corolla 2005-ös
Re: Fék
« Válasz #678 Dátum: 2011.08.02 16:43:30 »
Helló,

ígértem hogy írok ha rendesen bekoptak az ATE tárcsák/betétek. Rövidre fogom: kiválóak, érezni kis pozitív különbséget a Juridhoz képest, egy fokkal jobban áll meg az autó és mintha harapósabban is fogna. A Juriddal sem volt igazából semmi gond.

Hátul még Jurid tárcsa/betét, de tél előtt valószínűleg muszáj lesz már cserélni, az is ATE lesz.


Constantine666

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
  • E12 1.4 d-4d HB Corolla 2005-ös
Re: Fék
« Válasz #679 Dátum: 2011.08.08 11:38:12 »
Egy kérdés, hogy szerintetek az E12-es Corollának a fékerejét lehet vhogyan növelni? Mármint hogy a rásegítés nagyobb legyen kisebb pedálerőnél?

Észrevettem ugyanis, hogy bár a Corolla nagyon jól lassul, de csak akkor ha kicsit nagyobb erővel lépek a fékre. Addig viszont lájtosan tud csak fékezni.

Nem olyan rég vezettem egy H astrát és abban is, illetve egy Renault Megane Grandtourban is iszonyat hamar fogtak erővel, meg kellett szoknom hogy ne olyan erővel lépjek kis fékezéshez a pedálra mint a Corollában mert folyamatosan majdnem kifejeltem a szélvédőt...teljesen más a szisztéma. Igazából a Corival sincs baj, csak kérdezem.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Fék
« Válasz #680 Dátum: 2011.08.08 12:08:27 »
Egy kérdés, hogy szerintetek az E12-es Corollának a fékerejét lehet vhogyan növelni? Mármint hogy a rásegítés nagyobb legyen kisebb pedálerőnél?

Észrevettem ugyanis, hogy bár a Corolla nagyon jól lassul, de csak akkor ha kicsit nagyobb erővel lépek a fékre. Addig viszont lájtosan tud csak fékezni.

Nem olyan rég vezettem egy H astrát és abban is, illetve egy Renault Megane Grandtourban is iszonyat hamar fogtak erővel, meg kellett szoknom hogy ne olyan erővel lépjek kis fékezéshez a pedálra mint a Corollában mert folyamatosan majdnem kifejeltem a szélvédőt...teljesen más a szisztéma. Igazából a Corival sincs baj, csak kérdezem.

Nem érdemes variálni, főleg ha azt mondod igazából nincs is baj vele. A Renault-ról annyit, hogy adagolhatatlanul fog a fék, nem tetszik, hogy egyből leharapod a kormányt...  :lol:

"nagyon jól lassul, de csak akkor ha kicsit nagyobb erővel lépek a fékre." Ez pedig az adagolható fék jellemzője, örülj neki inkább!  ;)

Constantine666

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
  • E12 1.4 d-4d HB Corolla 2005-ös
Re: Fék
« Válasz #681 Dátum: 2011.08.08 12:22:32 »
Egy kérdés, hogy szerintetek az E12-es Corollának a fékerejét lehet vhogyan növelni? Mármint hogy a rásegítés nagyobb legyen kisebb pedálerőnél?

Észrevettem ugyanis, hogy bár a Corolla nagyon jól lassul, de csak akkor ha kicsit nagyobb erővel lépek a fékre. Addig viszont lájtosan tud csak fékezni.

Nem olyan rég vezettem egy H astrát és abban is, illetve egy Renault Megane Grandtourban is iszonyat hamar fogtak erővel, meg kellett szoknom hogy ne olyan erővel lépjek kis fékezéshez a pedálra mint a Corollában mert folyamatosan majdnem kifejeltem a szélvédőt...teljesen más a szisztéma. Igazából a Corival sincs baj, csak kérdezem.

Nem érdemes variálni, főleg ha azt mondod igazából nincs is baj vele. A Renault-ról annyit, hogy adagolhatatlanul fog a fék, nem tetszik, hogy egyből leharapod a kormányt...  :lol:

"nagyon jól lassul, de csak akkor ha kicsit nagyobb erővel lépek a fékre." Ez pedig az adagolható fék jellemzője, örülj neki inkább!  ;)

Szeretem is nagyon, igyekszem annyira karban tartani a kis Corit amennyire lehet, mert jó darabig nem szeretnék megválni tőle:) Köszi a választ!:) A Renault amúgy tényleg durva, nem is sikerül a mai napig megszoknom ha vezetem, ha lábam súlya éri, akkor szevasz, repül minden, nem tudsz fékkészenlétben lenni...

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re: Fék
« Válasz #682 Dátum: 2011.08.08 16:36:20 »
Én gyakrabban vezetem a Megant, mint az Avét (na persze a válság..., a Renault gázolajos). Először szokatlan volt a harapós fék, most az Avén szokatlan, hogy jobban oda kell lépni. De ez csak az első néhány fékezésig tart, onnantól meg már ösztönösen a "másik" autót vezeti az ember, így nincs gond. Ugyan ez volt anno, mikor az ember átült a kétüteműből a négyüteműbe. Munkaidőben Barkas, hazafelé Lada. Egyszer fordult elő csak, hogy az utóbbiban kuplung nélkül akartam visszaváltani. Amúgy teljesen adta magát, hogy mit vezet az ember. Na de bocs az OFF nosztalgiázásért.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Fék
« Válasz #683 Dátum: 2011.08.09 08:02:44 »
Egy kérdés, hogy szerintetek az E12-es Corollának a fékerejét lehet vhogyan növelni? Mármint hogy a rásegítés nagyobb legyen kisebb pedálerőnél?

Észrevettem ugyanis, hogy bár a Corolla nagyon jól lassul, de csak akkor ha kicsit nagyobb erővel lépek a fékre. Addig viszont lájtosan tud csak fékezni.

Nem olyan rég vezettem egy H astrát és abban is, illetve egy Renault Megane Grandtourban is iszonyat hamar fogtak erővel, meg kellett szoknom hogy ne olyan erővel lépjek kis fékezéshez a pedálra mint a Corollában mert folyamatosan majdnem kifejeltem a szélvédőt...teljesen más a szisztéma. Igazából a Corival sincs baj, csak kérdezem.
A Mégane II pont arról volt híres/hírhedt, hogy túl hamar és mindenfajta átmenet nélkül kezd bazi erősen fogni a féke, olyan, mint LASSÍTÁS elég nehezen kivitelezhető vele. Én 5 hónap alatt a céges Mégane-omba belenyomtam 40.000km-t, tudom, hogy miről beszélek (nekem is szokatlan volt először). Hidd el, kényelmesebb a Cori féke, jobban adagolható, nem kell azon semmit sem állítani-buherálni, a Renaultnak túl érzékeny... ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Fék
« Válasz #684 Dátum: 2011.08.09 12:19:15 »
Ez a fránya fék... nyomni kell a pedált...mégijjet!  :wacko:

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re: Fék
« Válasz #685 Dátum: 2011.09.21 23:22:57 »
Mostanában arra lettem figyelmes, hogy fékezésnél ráz a kormány. Nem is kell túl nagyot fékezni ehhez. Egyébként nem ráz, talán óra szerintit 120 körül egy kicsit.
Gondolom ebben az első tárcsák a ludasak. Lehet ezt ilyenkor felszabályoztatni vagy jobb cserélni? A tárcsáknak annyi pereme van, hogy a körmöm megakad benne, de szerintem nincs 1 mm.
Hogy a tárcsa volt-e már felszabályozva azt nem tudom - nálam 2 év és 25e km alatt biztos nem, még betét csere sem.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Fék
« Válasz #686 Dátum: 2011.09.22 08:45:23 »
Nem tudom az Avensisen hogy van, de gondolom az első tárcsak ott is hűtött, akkor viszont nem igazán lehet szabályoztatni.
Nem biztos, hogy a kopás miatt bűnös, lehet, hogy meghullámosodott vagy bármi más miatt elkezdett ütni, van ilyen.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Fék
« Válasz #687 Dátum: 2011.09.22 09:26:58 »
Mostanában arra lettem figyelmes, hogy fékezésnél ráz a kormány. Nem is kell túl nagyot fékezni ehhez. Egyébként nem ráz, talán óra szerintit 120 körül egy kicsit.
Gondolom ebben az első tárcsák a ludasak. Lehet ezt ilyenkor felszabályoztatni vagy jobb cserélni? A tárcsáknak annyi pereme van, hogy a körmöm megakad benne, de szerintem nincs 1 mm.
Hogy a tárcsa volt-e már felszabályozva azt nem tudom - nálam 2 év és 25e km alatt biztos nem, még betét csere sem.

Meg kell nézni, hogy az adott típusra mi a tárcsa minimum vastagsági értéke.  Ha ezen belül marad a felszabályozás után, akkor bátran lehet, ha elámegy, akkor viszont csak a csere marad.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

TZoli

  • Vendég
Re: Fék
« Válasz #688 Dátum: 2011.09.22 15:02:50 »
Mostanában arra lettem figyelmes, hogy fékezésnél ráz a kormány. Nem is kell túl nagyot fékezni ehhez. Egyébként nem ráz, talán óra szerintit 120 körül egy kicsit.
Gondolom ebben az első tárcsák a ludasak. Lehet ezt ilyenkor felszabályoztatni vagy jobb cserélni? A tárcsáknak annyi pereme van, hogy a körmöm megakad benne, de szerintem nincs 1 mm.
Hogy a tárcsa volt-e már felszabályozva azt nem tudom - nálam 2 év és 25e km alatt biztos nem, még betét csere sem.

Ezekből a hűtőbordás tárcsákból nagyon keveset lehetne csak leszedni, én hűtőbordásat nem is szoktam szabályoztatni, mert egyből határon vagy méret alatt lenne.

Ha 260mm átmérőjű tárcsákkal szerelt az autód, akkor az gyárilag 25mm vastag és 23mm a gyárilag megengedett legkisebb vastagság.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re: Fék
« Válasz #689 Dátum: 2011.09.22 20:57:43 »
Köszönöm, akkor felkészülök egy első tárcsa cserére - gondolom az nem nagy baj, ha megyünk így vele még 1-2 ezer km, novemberig.
Attila 31
  - Avensis
- Prius