Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 352846 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Fék
« Válasz #105 Dátum: 2004.09.30 22:36:19 »
Idézetet írta: "Palaczk"
apámnak elsődleges prioritás volt a sima, egyenletes haladás. Aztán persze nekem is ezt tanította .

A másik, amir megtanultam tőle, hogy nem fékezgetünk fölöslegesen, ott a motorfék, és vissza is lehet kapcsolni. Csak akkor fékezünk, ha az elkerülhetetlen.
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Fék
« Válasz #106 Dátum: 2004.09.30 22:41:23 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
apámnak elsődleges prioritás volt a sima, egyenletes haladás. Aztán persze nekem is ezt tanította .

A másik, amir megtanultam tőle, hogy nem fékezgetünk fölöslegesen, ott a motorfék, és vissza is lehet kapcsolni. Csak akkor fékezünk, ha az elkerülhetetlen.

Jaja, ez jó szokás, csak nekem is néha oda kell figyelnem, mert ez sokat jelent a fékek élettartamának. Általában a városi döcögés közben nehezebb megvalósítani, de ha átlátod a forgalmi szitut, akkor a legjobb a motorfék.
Laco 73 :D

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Fék
« Válasz #107 Dátum: 2004.10.01 09:04:03 »
En a gorogoknel hallottam:
jo sofor nem fekez, csak dudal!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Fék
« Válasz #108 Dátum: 2004.10.01 09:24:10 »
Idézetet írta: "Peter"
En a gorogoknel hallottam:
jo sofor nem fekez, csak dudal!


A törököknél ugyanez, azzal súlyosbítva, hogy ott a gázt sem nyomják, arra ott a tégla! :-)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Vektorigo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
    • http://vektorigo.uw.hu
Fék
« Válasz #109 Dátum: 2004.10.01 12:32:28 »
Igen, ez általában így van, ha az egyik oldalt kíméled, kopik a másik...
Pumpálva erőteljesen fékezek... kopik a gumi,
de sok ilyen van, de most egyse jut eszembe :D
pl. gyors haladás, nagyobb fogyasztás, valamit valamiért...
url=http://vektorigo.uw.hu/]vektorigo.uw.hu[/url]
"Toyota? Az minden mennyiségben jöhet! Szerintem ez tök egyszerű, SZERINTEM" /  [size=12] 40 [/b][/size]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #110 Dátum: 2004.10.02 12:13:31 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
apámnak elsődleges prioritás volt a sima, egyenletes haladás. Aztán persze nekem is ezt tanította .

A másik, amir megtanultam tőle, hogy nem fékezgetünk fölöslegesen, ott a motorfék, és vissza is lehet kapcsolni. Csak akkor fékezünk, ha az elkerülhetetlen.


Na , hát ebből a szempontból én nem kaptam jó iskolát , mert apám az üresben gurulás nagy szerelmese . Amint lehet , már rakja is ki üresbe a váltót . Kereszteződés előtt , lassító kocsisor végén , lejtőn , stb stb ... A motorféket gyakorlatilag nem is használja . Rövidebb gurulásokkor is legalábbis kikuplungol .

Persze amikor ő tanult vezetni (70-es évek legeleje) , akkor ez indokolt is volt , mert sok benzint lehetett így megtakarítani . Az akkori autókban , ugye , még nem volt tolóüzemi lekapcsoló .

Egyébként amíg meg nem vettem a Camryt , én is így vezettem . Addig , ugye , Moszkvicsaim voltak - bőtorkú jószágok , amelyek rákényszerítették az embert a spórolás minden lehetséges módjának alkalmazására .

A Camry megvétele után fokozatosan rászoktattam magam a motorfék használatára , és öt esetből négyszer eszembe is jut - bár ha nagyon elgondolkodva , ösztönösen vezetek , akkor most is hajlamos vagyok gurulni - hiába , kilenc év megszokást nehéz teljesen levetkőzni  :roll:  ... Az is megesik néha még mindig , hogy a kocsiba beülve a kormányoszlop bal oldalára akarom dugni a slusszkulcsot  :D  - mert a Moszvicsban ott volt . Egyébként ez szerintem jó megoldás volt (lehetett egyidejűleg indítózni és váltót/kéziféket kezelni) , nem tudom , miért állt át majd' minden autógyár a gyújtáskapcsoló jobb oldalra szerelésére  :?:  :roll:

Viszont ami apámat illeti : őt képtelen vagyok rászoktatni a motorfékezésre . Túl erős benne a megszokás . Néha eszébe jut , de többnyire nem .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #111 Dátum: 2004.10.02 12:16:17 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Peter"
En a gorogoknel hallottam:
jo sofor nem fekez, csak dudal!


A törököknél ugyanez, azzal súlyosbítva, hogy ott a gázt sem nyomják, arra ott a tégla! :-)


Jaja , az 1.0-ás tempomat  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Fék
« Válasz #112 Dátum: 2004.10.02 15:24:28 »
Idézetet írta: "Vektorigo"
Pumpálva erőteljesen fékezek... kopik a gumi.

Azért van az ABS, hogy ne kopjon...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Fék
« Válasz #113 Dátum: 2004.10.02 15:34:40 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Na, hát ebből a szempontból én nem kaptam jó iskolát, mert apám az üresben gurulás nagy szerelmese. Amint lehet, már rakja is ki üresbe a váltót. Kereszteződés előtt, lassító kocsisor végén, lejtőn, stb stb ...
Üresbe tevés nálunk is volt, gyakorlatilag, ha nem volt cél az autó lassítása, akkor ment rögtön üresbe.
Apropó lejtő. Az első nagy döbbenetem a cw-érték praktikumáról az volt, amikor az OFF Astrával először mentünk Pécsre. A Pécsvárad előtti nagy lejtőn (6-os út) mindig üresbe tettük, de az azt megelőző autóink (Regata, Dacia, 1500 Polski, VW Käfer) szépen visszalassultak a lejtőn - a nagy légellenállás miatt. Az Astra meg legnagyobb (de örömteli) döbbenetünkre nekiállt gyorsulni.
A Corollával még nem is jártam Pécsen :cry: .
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #114 Dátum: 2004.10.02 21:34:36 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Vektorigo"
Pumpálva erőteljesen fékezek... kopik a gumi.

Azért van az ABS, hogy ne kopjon...


Maximális fékezés esetén ABS-el is fokozottan kopik a gumi . Blokkolni nem blokkol , de ahhoz közeli állapotba kerül , és igen nagy erőhatásoknak van kitéve . Persze nem kopik annyira , mintha blokkolna - de azért jót nem tesz neki .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #115 Dátum: 2004.10.02 21:37:24 »
Idézetet írta: "music"
...de az azt megelőző autóink (Regata, Dacia, 1500 Polski, VW Käfer)...


Bogaratok is volt ? Mekkora poén  :)  ... Egyszer nálam volt egy 1200-es , '71-es alap "Sparkäfer" eladás céljából vagy három hónapig - imádtam , azóta értem , hogy mit esznek rajta annyira  :D !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Fék
« Válasz #116 Dátum: 2004.10.03 22:45:41 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Bogaratok is volt ?

Mi az, hogy - 3 is! Igaz ebből 2 még a születésem előtt - bár mindháromhoz volt szerencsém, mert megmaradtak a rokonságon belül. Sőt a 3.-at is egy ismerős vette meg, így azt még vezettem is évekkel később. Maradhatott volna tovább is nálunk az utolsó, de kinőttük: 4 embernek már kicsi volt...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Fék
« Válasz #117 Dátum: 2004.10.03 22:47:16 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Egyszer nálam volt egy 1200-es , '71-es alap "Sparkäfer" eladás céljából vagy három hónapig - imádtam , azóta értem , hogy mit esznek rajta annyira  :D !

Viszont - hogy ON legyek - 4 dobféke volt. Gondold el, apámnak micsoda élmény volt utána a "nagy"polszki, a maga 4 tárcsafékével :!:
music     

Rozsomák

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 982
Fék
« Válasz #118 Dátum: 2004.10.05 11:15:59 »
Szeretném felvetni egy kedves ismerősöm problémáját, a 900 km-t futott Corollájával.
A probléma lényege az, hogy 500 km környékén a fékpedál túlzottan mélyen besüllyedt, és azóta is nagyon mélyen fog. Vissza vitték a miskolci márkakereskedőhöz, ahol hülyének nézték őket, majd érezve, hogy mégsem OK valami felszabályoztatták a féktárcsákat. Amikor vissza akarták adni az autót, a „javítást” követően, ugyan úgy besüllyedt a pedál. Ezért inkább át sem vették a „javított” autót. Tapasztalt-e valaki hasonló problémát, illetve van-e ötlete valakinek a további teendőket illetően? Az is érdekelne, hogy megengedhető-e egy 900 km-t futott autó (TOYOTA!!) féktárcsáinak felszabályozása?
Mihamarabb válasz kéne, mert az autó még mindig a márkakereskedőnél van.
dv,
   Rozsomák
TOYOTA COROLLA 2004 1.4 HB 20
"Az élet olyan, mint egy doboz bon-bon. Nem tudhatod, mit veszel ki belõle."

veze

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Fék
« Válasz #119 Dátum: 2004.10.05 14:18:43 »
Nagyon nem értek hozzá, de ez a tárcsaszabályozás elég nagy hülyeségnek tűnik!