Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 356438 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #60 Dátum: 2004.07.30 17:28:25 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Trotter66"
Hány csatornás a kocsidon az ABS? Gondolom, hogy 4, de minimum kettő....
Lehet, hogy ilyenkor az egyik kerék (valamely) alá olyan valami kerül, amitől blokkol. pl. homok, kavics, mittoménmi.

Én is erre gondolok, de leginkább arra, hogy a Yaris súlya - pláne a diesel-é - elől van és a hátsó kerék hamarabb megcsúszik.


Ez nem lehet döntő szempont , minden modern elsőkerekes kocsinak elöl van a súlya nagyobb része (olyan 60 % körül , sőt néha több) . A fékerőelosztó és -határoló pedig gondoskodik arról , hogy a hátsó kerekekre ne jusson több fékerő a kelleténél . Ami azt illeti , normál hétköznapi forgalomban ezeken az autókon a hátsó fék szinte nem is dolgozik ! Csak akkor jut rá több munka , ha a kocsiban négy-öt ember ül , és/vagy a csomagtartó meg van pakolva .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #61 Dátum: 2004.07.30 17:31:09 »
Idézetet írta: "kishaver"
Félretéve a viccet: nem akarom elhinni, hogy ez tényleg gond lehet. Eddig csak azt hittem, hogy ilyen könnyű a verda, meg a vezetési stílussal is gond van és ennyi. Most már biztos, hogy kipróbálom egy kihalt szakaszon a satu féket este. Kíváncsi lettem én is. Eddig tényleg nem tulajdonítottam nagy fontosságot a dolognak. A teljes satu után biztos okosabb leszek.


Próbálj ki egy ugyanilyen kocsit . Ha az is csinálja , akkor ez típus-sajátosság és a vezetési stílusodat hozzá kell igazítanod . Ha nem , akkor hibás a kocsid  :?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Fék
« Válasz #62 Dátum: 2004.07.30 21:06:14 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ez nem lehet döntő szempont , minden modern elsőkerekes kocsinak elöl van a súlya nagyobb része (olyan 60 % körül , sőt néha több).

Nem tudom, de ránézésre hátul talán 10 centi van a kerék mögött, elől viszon a motorház közepe táján van a tengely. Szóval nekem ránézésre többnek tűnik 60%-nál. De tévedni emberi dolog - de isteni érzés. :-)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #63 Dátum: 2004.07.31 11:12:32 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ez nem lehet döntő szempont , minden modern elsőkerekes kocsinak elöl van a súlya nagyobb része (olyan 60 % körül , sőt néha több).

Nem tudom, de ránézésre hátul talán 10 centi van a kerék mögött, elől viszon a motorház közepe táján van a tengely. Szóval nekem ránézésre többnek tűnik 60%-nál. De tévedni emberi dolog - de isteni érzés. :-)


A dízelnél lehet akár 65-35 % is az arány . De ez önmagában véve nem okozhat indokolatlanul korai ABS-működést . Főleg nem a hátsó keréken , mert ott , ahogy írtam , a rendszer gondoskodik róla , hogy kellően alacsony legyen a fékerő . Alapesetben mindig előbb blokkol le az első kerék , mint a hátsó - ez a menetstabilitás miatt is nagyon fontos .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Fék
« Válasz #64 Dátum: 2004.08.13 14:26:06 »
Idézetet írta: "Palaczk"

A dízelnél lehet akár 65-35 % is az arány . De ez önmagában véve nem okozhat indokolatlanul korai ABS-működést . Főleg nem a hátsó keréken , mert ott , ahogy írtam , a rendszer gondoskodik róla , hogy kellően alacsony legyen a fékerő . Alapesetben mindig előbb blokkol le az első kerék , mint a hátsó - ez a menetstabilitás miatt is nagyon fontos .


NO PROBLEM fiúk. Mostara teljesen összeszoktunk és már nem nagyon műxik az ABS, csak ha tényleg kell neki. Kicsit orr nehéz a kocsi, de mit várok, mikor az egész egy nagy orr + kis kaszni és segge meg nincs. :lol:  :lol:
Üdv: Kishaver 74

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Fék
« Válasz #65 Dátum: 2004.09.10 23:27:44 »
Úgy látszik, nincs új a nap alatt ...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Fék
« Válasz #66 Dátum: 2004.09.12 23:01:41 »
A német RTL-en mutattak egy érdekes tesztet: egymás mellett ment egy Williams-BMW Forma-1 kocsi, és egy M3 BMW 200-zal, s nézték, hogy mennyi idő alatt áll meg. Mind időben, mind térben döbbenetes különbség volt közöttük. Ez persze nem új dolog, de más dolog valamit elmondva tudni, és más látni ugyanazt... Ja, és a kocsikar Montoya, illetve R.Schumacher vezették.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #67 Dátum: 2004.09.14 19:58:14 »
Idézetet írta: "music"
A német RTL-en mutattak egy érdekes tesztet: egymás mellett ment egy Williams-BMW Forma-1 kocsi, és egy M3 BMW 200-zal, s nézték, hogy mennyi idő alatt áll meg. Mind időben, mind térben döbbenetes különbség volt közöttük. Ez persze nem új dolog, de más dolog valamit elmondva tudni, és más látni ugyanazt... Ja, és a kocsikar Montoya, illetve R.Schumacher vezették.


Mindez azzal együtt , hogy az M3-as az egyik legbikább fékrendszerrel van megáldva , ami ma széria-autóban csak létezik  :roll:  ... Node egy F1 technika , az teljesen más . Ha jól rémlik , olyan 18 méter kell egy F1-esnek 100-ról nullára , míg egy M3-asnak kábé 35  :shock:  ... De azt azért tegyük gyorsan hozzá , hogy húsz évvel ezelőtt még egy 50 méteres 100-0 fékút is jónak számított szériakocsitól , egyszóval minden relatív  :wink:  ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Fék
« Válasz #68 Dátum: 2004.09.15 01:03:18 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Mindez azzal együtt , hogy az M3-as az egyik legbikább fékrendszerrel van megáldva , ami ma széria-autóban csak létezik  :roll:  ... Node egy F1 technika , az teljesen más . Ha jól rémlik , olyan 18 méter kell egy F1-esnek 100-ról nullára , míg egy M3-asnak kábé 35  :shock:

Bizony, az M3-nak elég duva fékei vannak. Ehhez képest az F-1-es autó írd és mondd, 23 métert vert rá :!:  :!:  :!:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #69 Dátum: 2004.09.15 13:31:36 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Mindez azzal együtt , hogy az M3-as az egyik legbikább fékrendszerrel van megáldva , ami ma széria-autóban csak létezik  :roll:  ... Node egy F1 technika , az teljesen más . Ha jól rémlik , olyan 18 méter kell egy F1-esnek 100-ról nullára , míg egy M3-asnak kábé 35  :shock:

Bizony, az M3-nak elég duva fékei vannak. Ehhez képest az F-1-es autó írd és mondd, 23 métert vert rá :!:  :!:  :!:


Mármint 200-ról ? Hát , az akkor annyira nem is sok ! És persze számításba kell venni , hogy mekkora gumifelület fog meg mekkora tömeget az F1-es autó , és az M3 esetében  :roll:  ... Nem is beszélve a magában a fékberendezésben mutatkozó különbségekről .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Fék
« Válasz #70 Dátum: 2004.09.15 23:17:51 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Mármint 200-ról ? Hát , az akkor annyira nem is sok !
Időben pedig 2.4mp kontra 4.2 mp volt. Lehet, hogy akkor a méteradat rossz volt??
music     

Vektorigo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
    • http://vektorigo.uw.hu
Hátsó fékek
« Válasz #71 Dátum: 2004.09.22 10:06:00 »
Elkopott az Avensisben 31e Km-nél a jobb hátsó fékpofám. Már serceg ha erősen fékezek...
Kérdés: miért pont a jobb hátsó?, miért nem az első? Sokat fékezek balos kanyarban?

hülye kérdés: kophet-e attól jobban a fékpofa, hogy estére behúzott kézifékkel, lejtőn parkol az autó és nem vizszintes terepen?

Foglamam sincs....
url=http://vektorigo.uw.hu/]vektorigo.uw.hu[/url]
"Toyota? Az minden mennyiségben jöhet! Szerintem ez tök egyszerű, SZERINTEM" /  [size=12] 40 [/b][/size]

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Re: Hátsó fékek
« Válasz #72 Dátum: 2004.09.22 10:37:06 »
Idézetet írta: "Vektorigo"
hülye kérdés: kophet-e attól jobban a fékpofa, hogy estére behúzott kézifékkel, lejtőn parkol az autó és nem vizszintes terepen?

Foglamam sincs....

attol biztos nem kopik, mivel a kezifeknek kulon dobfekei vannak, a rendes fek pedig ugye a tarcsakra hat.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hátsó fékek
« Válasz #73 Dátum: 2004.09.22 12:55:07 »
Idézetet írta: "Peter"
Idézetet írta: "Vektorigo"
hülye kérdés: kophet-e attól jobban a fékpofa, hogy estére behúzott kézifékkel, lejtőn parkol az autó és nem vizszintes terepen?

Foglamam sincs....

attol biztos nem kopik, mivel a kezifeknek kulon dobfekei vannak, a rendes fek pedig ugye a tarcsakra hat.



??????????????????????????????????????????
Ezt kifejtenéd bővebben? Tudtommal egyedül az Alfa Romeo bizonyos típusain van hasonló megoldás, de inkább azt kardánféknek hívnám.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Re: Hátsó fékek
« Válasz #74 Dátum: 2004.09.22 13:03:14 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Peter"
Idézetet írta: "Vektorigo"
hülye kérdés: kophet-e attól jobban a fékpofa, hogy estére behúzott kézifékkel, lejtőn parkol az autó és nem vizszintes terepen?

Foglamam sincs....

attol biztos nem kopik, mivel a kezifeknek kulon dobfekei vannak, a rendes fek pedig ugye a tarcsakra hat.



??????????????????????????????????????????
Ezt kifejtenéd bővebben? Tudtommal egyedül az Alfa Romeo bizonyos típusain van hasonló megoldás, de inkább azt kardánféknek hívnám.


En azt olvastam a kezikonyvemben, hogy a kezifek egy kulon dobfekre hat, ha behuzod. Fuggetlen a tarcsafektol. De vannak itt okosabbak, mondjak meg ha nem igy van.