Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 355921 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Fék
« Válasz #270 Dátum: 2006.09.18 16:44:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"
[Szerintem itt az volt a cél , hogy számszerûsítsék és láthatóvá tegyék , hogy melyik fék mennyire érzékeny a fadingra .
És ez meg is valósult . A 130-0 "forgatókönyvet" azért választották , mert a teszt párhuzamos célja az volt , hogy összehasonlítsák az egyes autókat ebbõl a szempontból (is) , lévén ugye ez a jellemzõ autópálya-sebesség .


Szerintem meg az, hogy ismét nyerjen a német technika. Amúgy a 130 valóban lehet autópályasebesség, de ott ugye nem fékezünk rendszeresen ekkorákat, a szerpentinen meg nem megyünk ilyen gyorsan. Szóval én még mindig erõsen bulvárjellegû írásnak tartom az egészet.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #271 Dátum: 2006.09.18 16:52:10 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Palaczk"
[Szerintem itt az volt a cél , hogy számszerûsítsék és láthatóvá tegyék , hogy melyik fék mennyire érzékeny a fadingra .
És ez meg is valósult . A 130-0 "forgatókönyvet" azért választották , mert a teszt párhuzamos célja az volt , hogy összehasonlítsák az egyes autókat ebbõl a szempontból (is) , lévén ugye ez a jellemzõ autópálya-sebesség .


Szerintem meg az, hogy ismét nyerjen a német technika. Amúgy a 130 valóban lehet autópályasebesség, de ott ugye nem fékezünk rendszeresen ekkorákat, a szerpentinen meg nem megyünk ilyen gyorsan. Szóval én még mindig erõsen bulvárjellegû írásnak tartom az egészet.


Igen , a német technika nyert , megérdemelten . Miért nem épít a többi gyártó is ilyen fékrendszert , ha egyszer technikailag lehetséges ? Baj talán , hogy a BMW fékje erõs , és a felmelegedéstõl sem gyengül le ? Jó talán , hogy (többek közt) a Honda fékje a felmelegedéstõl hatástalanná válik ? Mindkét kérdésre "nem" a válasz - vagy neked más a véleményed ? És ezekre a tényekre miért ne hívnák fel a figyelmet ? És miért kell mindezt úgy szemlélni , hogy a német technika gyõzelme volt a cél ? Nem értem . Ha õk gyártják a legjobb technikát , az felõlem nyugodtan nyerhet .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Fék
« Válasz #272 Dátum: 2006.09.19 17:12:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Palaczk"
[Szerintem itt az volt a cél , hogy számszerûsítsék és láthatóvá tegyék , hogy melyik fék mennyire érzékeny a fadingra .
És ez meg is valósult . A 130-0 "forgatókönyvet" azért választották , mert a teszt párhuzamos célja az volt , hogy összehasonlítsák az egyes autókat ebbõl a szempontból (is) , lévén ugye ez a jellemzõ autópálya-sebesség .


Szerintem meg az, hogy ismét nyerjen a német technika. Amúgy a 130 valóban lehet autópályasebesség, de ott ugye nem fékezünk rendszeresen ekkorákat, a szerpentinen meg nem megyünk ilyen gyorsan. Szóval én még mindig erõsen bulvárjellegû írásnak tartom az egészet.


Igen , a német technika nyert , megérdemelten . Miért nem épít a többi gyártó is ilyen fékrendszert , ha egyszer technikailag lehetséges ? Baj talán , hogy a BMW fékje erõs , és a felmelegedéstõl sem gyengül le ? Jó talán , hogy (többek közt) a Honda fékje a felmelegedéstõl hatástalanná válik ? Mindkét kérdésre "nem" a válasz - vagy neked más a véleményed ? És ezekre a tényekre miért ne hívnák fel a figyelmet ? És miért kell mindezt úgy szemlélni , hogy a német technika gyõzelme volt a cél ? Nem értem . Ha õk gyártják a legjobb technikát , az felõlem nyugodtan nyerhet .


Mert a teszt koncepciózus. A Knorr-Bremse-nél dolgozó barátom adatai szerint lazán lehetett volna angol vagy japán gyõztes is ebben a kategóriában, annak ellenére, hogy ilyen mérés pont senki sem végezen, ellenben van fél tucat más, az iparban bevett eljárás. és csak 10km/h-ra sebességeltérés már jelentõs átrendezõsét okozna a mezõnyben.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Fék
« Válasz #273 Dátum: 2006.09.19 17:20:46 »
Szerintem az volt a butaság, hogy a 10. fékezés alapján rangsorolták a kocsikat.
Ennek is egy szempontnak kellett volna lennie, nem a fõ szempontnak. A hideg fékekkel mért fékútnak is nagy szerepet adtam volna.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #274 Dátum: 2006.09.19 18:03:10 »
Idézetet írta: "Ear"
Mert a teszt koncepciózus. A Knorr-Bremse-nél dolgozó barátom adatai szerint lazán lehetett volna angol vagy japán gyõztes is ebben a kategóriában, annak ellenére, hogy ilyen mérés pont senki sem végezen, ellenben van fél tucat más, az iparban bevett eljárás. és csak 10km/h-ra sebességeltérés már jelentõs átrendezõsét okozna a mezõnyben.


Most mondhatnám , hogy az meg prekoncepciózus , hogy te a tesztet eleve azon szempont alapján vizsgálod , hogy a cél a német technika dobogóra juttatása volt . Utólag persze minden beilleszthetõ ebbe a logikába , de én akárhogy is próbálom , nem látom ezeket az összefüggéseket . Nekem meggyõzõdésem hogy a német autós sajtó objektív , és a német technika valós érdemek , nem pedig manipulált feltétel-rendszer alapján nyer teszteket ; te ezzel nyilvánvalóan nem értesz egyet . Lehet hogy neked van igazad , de mindegy , nem vagyunk egy véleményen és aligha tudjuk meggyõzni egymást , szerintem nyugodtan hagyhatjuk .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #275 Dátum: 2006.09.19 18:10:44 »
Idézetet írta: "Szeke"
Szerintem az volt a butaság, hogy a 10. fékezés alapján rangsorolták a kocsikat.
Ennek is egy szempontnak kellett volna lennie, nem a fõ szempontnak. A hideg fékekkel mért fékútnak is nagy szerepet adtam volna.


Miért volt butaság ? A fõ cél az volt , hogy kimutassák , melyik autó fékje érzékeny a legkevésbé a felmelegedés okozta fadingra . Õk elég régóta így tesztelik a fékeket , hogy megadnak egy "meleg" és egy "hideg" értéket , és a meleg értéket mindig 10 , teljes erejû fékezés után határozzák meg . Viszont új felismerés volt , hogy míg a szokásos , üres kocsival végzett 100-0 kmh fékezésben ez a 10 fékezéses melegítés általában csak kis rosszabbodást okozott , addig megterhelt autóval , 130-ról már némely autó rendszere szabályosan csõdöt mondott . Ennyiben tehát stimmel amit Ear írt , hogy ha a tesztet eltérõ sebességgel végzik , az nagy különbségeket okozhat ; csak én épp azt nem látom be , hogy a meleg fék+megterhelt autó+130 kmh kombinációja miért lenne életidegen ? Szerintem nem az , és ha vannak gyártók (közöttük Dacia , Citroen stb) , amelyek képesek olyan fékrendszert építeni (olcsó autókba is!) , hogy az ne mondjon csõdöt ilyen körülmények között , akkor igenis állítsuk pellengérre az erre nem képes vagy nem hajlandó gyártók figyelmét , és hozzuk az olvasók tudomására , mert ez egy életbe vágóan fontos dolog  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Fék
« Válasz #276 Dátum: 2006.09.20 23:22:05 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Szeke"
Szerintem az volt a butaság, hogy a 10. fékezés alapján rangsorolták a kocsikat.
Ennek is egy szempontnak kellett volna lennie, nem a fõ szempontnak. A hideg fékekkel mért fékútnak is nagy szerepet adtam volna.


Miért volt butaság ? A fõ cél az volt , hogy kimutassák , melyik autó fékje érzékeny a legkevésbé a felmelegedés okozta fadingra . Õk elég régóta így tesztelik a fékeket , hogy megadnak egy "meleg" és egy "hideg" értéket , és a meleg értéket mindig 10 , teljes erejû fékezés után határozzák meg . Viszont új felismerés volt , hogy míg a szokásos , üres kocsival végzett 100-0 kmh fékezésben ez a 10 fékezéses melegítés általában csak kis rosszabbodást okozott , addig megterhelt autóval , 130-ról már némely autó rendszere szabályosan csõdöt mondott . Ennyiben tehát stimmel amit Ear írt , hogy ha a tesztet eltérõ sebességgel végzik , az nagy különbségeket okozhat ; csak én épp azt nem látom be , hogy a meleg fék+megterhelt autó+130 kmh kombinációja miért lenne életidegen ? Szerintem nem az , és ha vannak gyártók (közöttük Dacia , Citroen stb) , amelyek képesek olyan fékrendszert építeni (olcsó autókba is!) , hogy az ne mondjon csõdöt ilyen körülmények között , akkor igenis állítsuk pellengérre az erre nem képes vagy nem hajlandó gyártók figyelmét , és hozzuk az olvasók tudomására , mert ez egy életbe vágóan fontos dolog  :!:


Hát azért ez elég félrevezetõ, ha 10 km/h különbség átrendezte volna a sorrendet, mert akkor a sokkal élteszerûbb 130-ról 100-ra fékezés is jelentõsen más eredményt hozott volna. Ez megint olyan, hogy egy tényleges ütközöésnél egy 4*-os töréstesztû atóban lehet hogy túlélem azt amit egy 5*-osban esetleg nem - nem tény csak lehetõség -, autót mégis a csillagok, tesztek alapján veszek.
Ha egy autó 100-ról jobban áll meg, míg a másik 200-ról, nem venném a másodikat. És persze mindez csak akkor, ha kisebb sebesség már átrendezte volna a sorrendet.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #277 Dátum: 2006.09.20 23:38:48 »
Idézetet írta: "afekete"
Hát azért ez elég félrevezetõ, ha 10 km/h különbség átrendezte volna a sorrendet, mert akkor a sokkal élteszerûbb 130-ról 100-ra fékezés is jelentõsen más eredményt hozott volna. Ez megint olyan, hogy egy tényleges ütközöésnél egy 4*-os töréstesztû atóban lehet hogy túlélem azt amit egy 5*-osban esetleg nem - nem tény csak lehetõség -, autót mégis a csillagok, tesztek alapján veszek.
Ha egy autó 100-ról jobban áll meg, míg a másik 200-ról, nem venném a másodikat. És persze mindez csak akkor, ha kisebb sebesség már átrendezte volna a sorrendet.


A 100-0 fékezés sorrendjét elég jól tükrözi a 130-0 "hideg" érték . Az gyakorlatilag ugyanolyan sorrendet ad ki , amit a 100-0 fékezés (melegen is) . Ha ez alapján akarsz rangsorolni , ezeket az értékeket nézd meg . Kétségtelenül lesz eltérés , mert pl. a Honda elég fickósan fékezett ennek alapján . (Szerintem akkor is gáz ami 130-0 meleg fékkel történt , de mindegy , fölösleges tovább ragozni .)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Fék
« Válasz #278 Dátum: 2006.10.19 15:54:10 »
Keri mester ma vesz nekem fékolajat: DOT 5.1 (szerintem nem fogom megforralni ezt sose) :pofa:

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Fék
« Válasz #279 Dátum: 2006.10.19 16:28:42 »
Idézetet írta: "taby"
(szerintem nem fogom megforralni ezt sose) :pofa:

Mert amúgy tele van a sajtó olyan emberekkel, akik sorra forralták akár csak a dot4-es fékolajaikat.

Most õszintén: van gyakorlati értelme a dot5.1-nek (fõleg egy Carina esetén)?
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Fék
« Válasz #280 Dátum: 2006.10.19 18:41:31 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "taby"
(szerintem nem fogom megforralni ezt sose) :pofa:

Mert amúgy tele van a sajtó olyan emberekkel, akik sorra forralták akár csak a dot4-es fékolajaikat.

Most õszintén: van gyakorlati értelme a dot5.1-nek (fõleg egy Carina esetén)?


Szerintem abszolút felesleges. Mindegyik autóba olyat kell tenni, amit a tartály kupakján elõírnak. 10 év múlva kb. a DOT 10.98-nál fogunk tartani és taby azt fogja, az akkor még csak 24 éves peros Karimájába beletölteni, amiben még csak 110.000 km- lesz addigra. Ja és új alvázvédelem.  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nyelv:  :vag2:  :rohog:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Fék
« Válasz #281 Dátum: 2006.10.19 19:03:53 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "taby"
(szerintem nem fogom megforralni ezt sose) :pofa:

Mert amúgy tele van a sajtó olyan emberekkel, akik sorra forralták akár csak a dot4-es fékolajaikat.

Most õszintén: van gyakorlati értelme a dot5.1-nek (fõleg egy Carina esetén)?


Szerintem abszolút felesleges. Mindegyik autóba olyat kell tenni, amit a tartály kupakján elõírnak. 10 év múlva kb. a DOT 10.98-nál fogunk tartani és taby azt fogja, az akkor még csak 24 éves peros Karimájába beletölteni, amiben még csak 110.000 km- lesz addigra. Ja és új alvázvédelem.  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nyelv:  :vag2:  :rohog:

Azt tegyük hozzá hogy milyen zsir peros carima lesz 24 évesen is mer ugye már láttad 14 évesen és nem randa ugye :pofa: :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #282 Dátum: 2006.10.19 20:00:44 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "taby"
(szerintem nem fogom megforralni ezt sose) :pofa:

Mert amúgy tele van a sajtó olyan emberekkel, akik sorra forralták akár csak a dot4-es fékolajaikat.

Most õszintén: van gyakorlati értelme a dot5.1-nek (fõleg egy Carina esetén)?


Én szeretem ezt a fajta maximalizmust , mégha mega-racionálisan nézve valóban felesleges is . Inkább túlbiztosítás , mint a kelleténél akár csak egy picivel kevesebb . Legjobb olaj , fékfolyadék , gumi stb. egy régi autón - igen , ez szimpi nekem  :) ! Világ egyik legutálatosabb dolgának tartom , mikor a régi autó "értékéhez" szabja valaki , hogy mennyit költ rá  :turelmetlen: ... "érték" , ez mit jelent ? Hogy tudatlan tuskók mit adnának a piacon az én szuper autómért , ami sokszor izgalmasabb és élvezetesebb , mint egy új csodaakármi ? Ehh  :nene:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Fék
« Válasz #283 Dátum: 2006.10.19 20:28:22 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "taby"
(szerintem nem fogom megforralni ezt sose) :pofa:

Mert amúgy tele van a sajtó olyan emberekkel, akik sorra forralták akár csak a dot4-es fékolajaikat.

Most õszintén: van gyakorlati értelme a dot5.1-nek (fõleg egy Carina esetén)?


Én szeretem ezt a fajta maximalizmust , mégha mega-racionálisan nézve valóban felesleges is . Inkább túlbiztosítás , mint a kelleténél akár csak egy picivel kevesebb . Legjobb olaj , fékfolyadék , gumi stb. egy régi autón - igen , ez szimpi nekem  :) ! Világ egyik legutálatosabb dolgának tartom , mikor a régi autó "értékéhez" szabja valaki , hogy mennyit költ rá  :turelmetlen: ... "érték" , ez mit jelent ? Hogy tudatlan tuskók mit adnának a piacon az én szuper autómért , ami sokszor izgalmasabb és élvezetesebb , mint egy új csodaakármi ? Ehh  :nene:

Ezér lesz jövõre rallymûhelyben készitett lengéscsillapitó hogy legyen ami a kerekek talajjal való kapcsolatát javija, aztán jön majd a fékrendszer okositása (elvileg gondolkozom celica tárcsák hátratételén illetve kicsivel nagyobb tárcsákon elõre de csak ha esedékes lesz a tárcsacsere)

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Fék
« Válasz #284 Dátum: 2006.10.20 09:42:35 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Én szeretem ezt a fajta maximalizmust , mégha mega-racionálisan nézve valóban felesleges is . Inkább túlbiztosítás , mint a kelleténél akár csak egy picivel kevesebb .

Érzelem. Maximalizmus. De semmi ráció sincs benne, mivel a dot4 képességeit se fogod kihasználni sohasem.
Tudom, mi itt mind maximalisták vagyunk valamilyen téren  :kacsint:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D