Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 184233 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #90 Dátum: 2004.09.28 10:13:38 »
Idézetet írta: "Vektorigo"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Vektorigo"
hátsó féktárcsa 12000 + áfa

ez 1 db, vagy 2?


ft/db ...
a hátsó kisebb ugye,
hillar mondta, hogy az első fékbetétek viszont 17 600 + áfa, amik ugye nagyobbak. Feltételezem, hogy ezek is a komplett első kerekere vannak. Én azt hittem darabban adják (tehát kerekekre), de felvilágosítottak, hogy általában kompletten, "tengelyenként" árulják...


Fékbetétet mindig garnitúrában adnak , nem is szabad külön-külön cserélni . Szép is lenne  :shock:  ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24723
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Fék
« Válasz #91 Dátum: 2004.09.28 14:22:12 »
Idézetet írta: "Vektorigo"
hátsó féktárcsa 12000 + áfa ft/db ...

Akkor azért ez sem annyira pénztárcabarát ár...
music      

Vektorigo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
    • http://vektorigo.uw.hu
Fék
« Válasz #92 Dátum: 2004.09.28 15:59:05 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Vektorigo"
hátsó féktárcsa 12000 + áfa ft/db ...

Akkor azért ez sem annyira pénztárcabarát ár...


szerintem ha figyelembe vesszük, hogy 16-os kerekeken gurul (nem tudom a féktárcsa átmérőjét) és hogy új autó, és hogy a VW boránkba 40e Ft volt egy darab, ehhez képest nekem nem vészes
url=http://vektorigo.uw.hu/]vektorigo.uw.hu[/url]
"Toyota? Az minden mennyiségben jöhet! Szerintem ez tök egyszerű, SZERINTEM" /  [size=12] 40 [/b][/size]

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24723
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Fék
« Válasz #93 Dátum: 2004.09.28 19:15:23 »
Idézetet írta: "Vektorigo"
szerintem ha figyelembe vesszük, hogy 16-os kerekeken gurul (nem tudom a féktárcsa átmérőjét) és hogy új autó, és hogy a VW boránkba 40e Ft volt egy darab, ehhez képest nekem nem vészes

Persze, minden viszonyítás kérdése. Ezért írtam, hogy nem annyira...
music      

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4353
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Fék
« Válasz #94 Dátum: 2004.09.28 20:14:57 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Vektorigo"
szerintem ha figyelembe vesszük, hogy 16-os kerekeken gurul (nem tudom a féktárcsa átmérőjét) és hogy új autó, és hogy a VW boránkba 40e Ft volt egy darab, ehhez képest nekem nem vészes

Persze, minden viszonyítás kérdése. Ezért írtam, hogy nem annyira...

Pláne, hogy ez eggyel nagyobb kategória, mint a Bora.
(Egy nagyobb autót általában nem csak megvenni, de fentartani is többe kerül.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Fék
« Válasz #95 Dátum: 2004.09.28 20:32:23 »
Idézet
a VW boránkba 40e Ft volt egy darab

Ilyen drága a VW-hez? Van pofájuk...
Amúgy ahhoz képest hogy nekem az OFF Mazdába ON 4 ezer egy garnitúra fékbetét meg hasonló áron van a tárcsa/db...  :lol:
De az ugye más kategória...
Xanyi

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24723
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Fék
« Válasz #96 Dátum: 2004.09.28 22:04:52 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Amúgy ahhoz képest hogy nekem az OFF Mazdába ON 4 ezer egy garnitúra fékbetét meg hasonló áron van a tárcsa/db...  :lol:
De az ugye más kategória...

Hacsak nem egy új Mazda 6-os,  akkor tényleg más.
music      

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Fék
« Válasz #97 Dátum: 2004.09.28 23:32:20 »
Hát nem! Egy 1984-es évjáratú 323-as!  :lol:
Xanyi

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius SOL Navi, 2010, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Fék
« Válasz #98 Dátum: 2004.09.29 09:11:55 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Vektorigo"
szerintem ha figyelembe vesszük, hogy 16-os kerekeken gurul (nem tudom a féktárcsa átmérőjét) és hogy új autó, és hogy a VW boránkba 40e Ft volt egy darab, ehhez képest nekem nem vészes

Persze, minden viszonyítás kérdése. Ezért írtam, hogy nem annyira...

Nekem meg 5.500-ért hoz Profy a Carinához eredeti Toyota betéteket előre  :D

Vektorigo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
    • http://vektorigo.uw.hu
Fék
« Válasz #99 Dátum: 2004.09.30 18:42:40 »
Nah,

Kicserélték Superéknél a fékeimet garanciálisan, bár állítólag az első is hamarosan elfogy. 5000 km-t mondtak rá :(

viszont megtudtam a hatékony fékezés módját:
Én mindig szééép lassan, finoman, hosszan fékeztem. A legritkábban durván. Ehhez képest a helyes fékezés: több, rövid, erőteljes fékezés, ahogy az ABS csinálja. Ennek az az oka, ha az előbbi módon fékezünk, akkor a fékek felmelegednek, kormosodnak, és elégnek...
Ha meg szakaszosan fékezünk, akkor van némi ideje kihülni...
url=http://vektorigo.uw.hu/]vektorigo.uw.hu[/url]
"Toyota? Az minden mennyiségben jöhet! Szerintem ez tök egyszerű, SZERINTEM" /  [size=12] 40 [/b][/size]

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Fék
« Válasz #100 Dátum: 2004.09.30 20:25:03 »
Idézetet írta: "Vektorigo"
Nah,

Kicserélték Superéknél a fékeimet garanciálisan, bár állítólag az első is hamarosan elfogy. 5000 km-t mondtak rá :(

viszont megtudtam a hatékony fékezés módját:
Én mindig szééép lassan, finoman, hosszan fékeztem. A legritkábban durván. Ehhez képest a helyes fékezés: több, rövid, erőteljes fékezés, ahogy az ABS csinálja. Ennek az az oka, ha az előbbi módon fékezünk, akkor a fékek felmelegednek, kormosodnak, és elégnek...
Ha meg szakaszosan fékezünk, akkor van némi ideje kihülni...


Én a teherrel szoktam így fékezni, csak az a baj, hogy gyorsan fogy a gumi, az meg drágább, mint  a fékbetét :)

egyébként a erősebb fékezéskor valóban kevésbé kopik a betét, és a tárcsa is, szép lassú fékezéskor meg csiszolódik folyamatosan, és jól felmelegszik.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7910
  • Autó: 2004 Yaris Verso 1.4D4D Terra
Fék
« Válasz #101 Dátum: 2004.09.30 21:12:49 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "Vektorigo"
Nah,

Kicserélték Superéknél a fékeimet garanciálisan, bár állítólag az első is hamarosan elfogy. 5000 km-t mondtak rá :(

viszont megtudtam a hatékony fékezés módját:
Én mindig szééép lassan, finoman, hosszan fékeztem. A legritkábban durván. Ehhez képest a helyes fékezés: több, rövid, erőteljes fékezés, ahogy az ABS csinálja. Ennek az az oka, ha az előbbi módon fékezünk, akkor a fékek felmelegednek, kormosodnak, és elégnek...
Ha meg szakaszosan fékezünk, akkor van némi ideje kihülni...


Én a teherrel szoktam így fékezni, csak az a baj, hogy gyorsan fogy a gumi, az meg drágább, mint  a fékbetét :)

egyébként a erősebb fékezéskor valóban kevésbé kopik a betét, és a tárcsa is, szép lassú fékezéskor meg csiszolódik folyamatosan, és jól felmelegszik.


Ez tényleg jó ötlet, csak az utasok nem mindig tolerálják, mert azt hiszik, nem tudok fékezni, közben... Dehát aki nem ért hozzá annak magyarázhatom :D
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #102 Dátum: 2004.09.30 21:19:28 »
Idézetet írta: "Vektorigo"
Nah,

Kicserélték Superéknél a fékeimet garanciálisan, bár állítólag az első is hamarosan elfogy. 5000 km-t mondtak rá :(

viszont megtudtam a hatékony fékezés módját:
Én mindig szééép lassan, finoman, hosszan fékeztem. A legritkábban durván. Ehhez képest a helyes fékezés: több, rövid, erőteljes fékezés, ahogy az ABS csinálja. Ennek az az oka, ha az előbbi módon fékezünk, akkor a fékek felmelegednek, kormosodnak, és elégnek...
Ha meg szakaszosan fékezünk, akkor van némi ideje kihülni...


Hát a fene tudja ... Engem apám úgy tanított vezetni , hogy fékezni úgy kell , hogy az utasok feje ne billenjen előre ;) ... Nem mondom , hogy ezt mindig tartom , de általánosságban sokkal inkább finoman fékezek , mint hirtelen . Az általad leírtakat inkább csak hosszú lejtőkön , szerpentineken lefelé haladva igyekszem gyakorolni .

Ezzel együtt a Camrym fékbetétje , ami nem volt új mikor megvettem a kocsit , már 130 ezer km-t bírt ki , és még mindig van rajta valamennyi . Hmmm ... Lehet , hogy ha hirtelen fékeznék , akkor 230 ezret bírna ki ;) :D  ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24723
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Fék
« Válasz #103 Dátum: 2004.09.30 22:12:39 »
Idézetet írta: "Vektorigo"
Ehhez képest a helyes fékezés: több, rövid, erőteljes fékezés, ahogy az ABS csinálja. Ennek az az oka, ha az előbbi módon fékezünk, akkor a fékek felmelegednek, kormosodnak, és elégnek...
Ha meg szakaszosan fékezünk, akkor van némi ideje kihülni...

Nekem még apám mondta, mikor tanultam vezetni, hogy így, pumpálva kell fékezni, belém is rógzült rendesen. Ez persze akkor érvényes, ha nagyot kell lassítani, de nem hirtelen. Kis fékezésnél, vagy satunál nincs mód ilyen játékra.
music      

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #104 Dátum: 2004.09.30 22:23:14 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Vektorigo"
Ehhez képest a helyes fékezés: több, rövid, erőteljes fékezés, ahogy az ABS csinálja. Ennek az az oka, ha az előbbi módon fékezünk, akkor a fékek felmelegednek, kormosodnak, és elégnek...
Ha meg szakaszosan fékezünk, akkor van némi ideje kihülni...

Nekem még apám mondta, mikor tanultam vezetni, hogy így, pumpálva kell fékezni, belém is rógzült rendesen. Ez persze akkor érvényes, ha nagyot kell lassítani, de nem hirtelen. Kis fékezésnél, vagy satunál nincs mód ilyen játékra.


Nálunk ez a pumpálás nem jött szóba . Lévén egész családunk hányós (én pl. cirka 12 éves koromig folyton hánytam az autóban , végigcsandáztam a Daciánkat , nagyapámék Volgáját és a Ladánkat egyaránt , a rókaviharaim miatt 70 kilométeres utak nálunk két óráig tartottak , mert folyton meg kellett állni , hogy kidobhassam a taccsot - ezzel együtt nem mindig sikerült időben megállni  :roll: ) , apámnak elsődleges prioritás volt a sima , egyenletes haladás . Aztán persze nekem is ezt tanította .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )