Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 189633 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21915
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Fék
« Válasz #45 Dátum: 2004.06.21 13:49:58 »
Annyit még, hogy a fékbetétek kopását, vagy direkt módon, vezetékként működő, a betétbe beépített fémszál segítségével jeleztetik ki a műszerfal megfelelő jelzőjéhez, vagy indirekt módon, a betét kopásával a fékdugattyúk egyre jobban előbújnak, ezáltal a hidraulikaolaj (fékolaj) szintje lecsökken a kiegyenlítőtartályban, ahol egy úszó lubickol. Egy szint elérésekor az úszó zárja az áramkört, és kigyullad az ellenőrzőlámpa.
Asszem a Carinába (E) még indirekt jelző volt, az Avensisben fogalmam sincsen. Nézd meg a kiegyenlítőtartályt, vagy-e benne kütyü....

Egyébként erre mondják, hogy nem szokás a fékfolyadékot utánaönteni, mert egyrészt előbb-utóbb vas a vason fog fogni, mely a komplett tárcsa-betét cseréhez vezet, és roppant balesetveszélyes is, másrészt, a betétcserekor a helyükre visszanyomott dugattyúk megemelik a fékolajszintet, ami akár ki is csurranhat a tartály oldalán. Akkor aztán lehet takarítani stb.

Persze fékfolyadék fogyhat ezért is, mert "szelel" a rendszer, de ez már másik lapra tartozik.
Sors bona nihil aliud

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #46 Dátum: 2004.06.26 16:29:26 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Annyit még, hogy a fékbetétek kopását, vagy direkt módon, vezetékként működő, a betétbe beépített fémszál segítségével jeleztetik ki a műszerfal megfelelő jelzőjéhez, vagy indirekt módon, a betét kopásával a fékdugattyúk egyre jobban előbújnak, ezáltal a hidraulikaolaj (fékolaj) szintje lecsökken a kiegyenlítőtartályban, ahol egy úszó lubickol. Egy szint elérésekor az úszó zárja az áramkört, és kigyullad az ellenőrzőlámpa.
Asszem a Carinába (E) még indirekt jelző volt, az Avensisben fogalmam sincsen. Nézd meg a kiegyenlítőtartályt, vagy-e benne kütyü....

Egyébként erre mondják, hogy nem szokás a fékfolyadékot utánaönteni, mert egyrészt előbb-utóbb vas a vason fog fogni, mely a komplett tárcsa-betét cseréhez vezet, és roppant balesetveszélyes is, másrészt, a betétcserekor a helyükre visszanyomott dugattyúk megemelik a fékolajszintet, ami akár ki is csurranhat a tartály oldalán. Akkor aztán lehet takarítani stb.

Persze fékfolyadék fogyhat ezért is, mert "szelel" a rendszer, de ez már másik lapra tartozik.


A fékfolyadék-szint (és annak jelzése , ami egyébként már nagyon régi autókban is általában van) nem tekinthető "betétkopás-indikátornak" . Ha pl. betétcserekor nem volt maxon a fékfolyadék szintje , akkor nagyon is megtörténhet , hogy a szint a betét kopásával lecsökken annyira , hogy a szintjelző már kigyullad - és ettől még a betéten bőven lehet anyag . Most kellett pl. a Carinába utántöltsek némi fékfolyadékot , mert elkezdett jelezni - holott a betétek még legalább 50 %-osak . Történt ilyen a Camryvel is  :idea:

Ami magát a valódi kopásjelzést illeti : az általad említett elektromos megoldáson kívül van még egy primitívebb módszer is : ez úgy működik , hogy a betétben van egy anyag , amely , ha lekopik a betét , eléri a tárcsát , és elkezd hangosan csikorogni minden fékezésnél - ezzel jelzi , hogy esedékes a betétcsere . A Camrynél pl. így oldották meg a dolgot  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24865
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Fék
« Válasz #47 Dátum: 2004.06.27 10:38:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ami magát a valódi kopásjelzést illeti : az általad említett elektromos megoldáson kívül van még egy primitívebb módszer is : ez úgy működik , hogy a betétben van egy anyag , amely , ha lekopik a betét , eléri a tárcsát , és elkezd hangosan csikorogni minden fékezésnél - ezzel jelzi , hogy esedékes a betétcsere . A Camrynél pl. így oldották meg a dolgot  :roll:

Meg az enyemben is igy van, lehet, hogy nem tul kifinomult eljaras, de roppant praktikus, es nem tud elromlani, szemben a sok elektronikaval...
music      

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21915
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Fék
« Válasz #48 Dátum: 2004.06.28 08:26:50 »
Palaczk:
Aha most olvastam az itteni szösszenetet. A másik topicban Te tetted ki a : :oops: , itt akkor én teszem ki: :oops:

Kvittek vagyunk!! :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

És jól emlékeztem a csikorgó-réteg méretével kapcsolatban. :-)
Sors bona nihil aliud

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #49 Dátum: 2004.07.03 11:16:17 »
Valaki mintha itt írta volna (most hadd ne keressek vissza ;)...) hogy ha már csak 3 mm körüli a fékbetét , az bizony gáz . Nos ... kérdés , hogy mennyire gyorsan kopik az a betét ! A Camrym betétjei pl. tavalyelőtt (!) ősszel voltak kb. 5 mm-esek . Most tavasszal , közel 30 ezer kilométerrel később tartanak 3 mm-nél . Ugye nem meglepő , ha a kopás ilyen "sebessége" miatt én még egyáltalán nem érzem úgy , hogy sürgősen cserélni kellene a 3 mm-es betétjeimet  :D  ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24865
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Fék
« Válasz #50 Dátum: 2004.07.05 05:21:21 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ugye nem meglepő , ha a kopás ilyen "sebessége" miatt én még egyáltalán nem érzem úgy , hogy sürgősen cserélni kellene a 3 mm-es betétjeimet  :D  ?

Hacsak nem keszulsz arra, hogy kocsival megkeruld a foldet...
music      

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
  • Autó: Fiat Doblo 2,0 Multijet (bocs srácok)
Fék
« Válasz #51 Dátum: 2004.07.30 08:55:40 »
Tudtok nekem arra valamit mondani, hogy a Yarisomban viszonylag sok esetben bekapcsol az ABS. Nem extra esetben csak mondjuk megáll a sor és egy kicsit elalszok, majd konstatálom nyugodtan mi történt és fék. Nem nagy fékezés, de az ABS-t már is érzem óvatosan.

Ennyire könnyű lenne a verda?

Egyébként arra gondoltam, hogy a céges autók mind közép kategóriás autók (Xsara 2,0 HDi, Xsara 1,6, Astra 1,4 csepp és kis teherek Toyota Hiace, Ford Transit). Ezek közül mindent szoktam vezetni és a régi corollám is nagyobb volt bár ott nem volt ABS, de nem is nagyon csuszkáltam. Nem vagyok hozzászokva a kisebb tömeghez? Ez lehet a baj?
Üdv: Kishaver 74

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #52 Dátum: 2004.07.30 09:37:15 »
Idézetet írta: "kishaver"
Tudtok nekem arra valamit mondani, hogy a Yarisomban viszonylag sok esetben bekapcsol az ABS. Nem extra esetben csak mondjuk megáll a sor és egy kicsit elalszok, majd konstatálom nyugodtan mi történt és fék. Nem nagy fékezés, de az ABS-t már is érzem óvatosan.

Ennyire könnyű lenne a verda?

Egyébként arra gondoltam, hogy a céges autók mind közép kategóriás autók (Xsara 2,0 HDi, Xsara 1,6, Astra 1,4 csepp és kis teherek Toyota Hiace, Ford Transit). Ezek közül mindent szoktam vezetni és a régi corollám is nagyobb volt bár ott nem volt ABS, de nem is nagyon csuszkáltam. Nem vagyok hozzászokva a kisebb tömeghez? Ez lehet a baj?


A dízel Yaris súlya üresen tonna felett van , szóval annyira azért nem könnyű ;) ... Egyébként sincs ennyire direkt összefüggés egy autó súlya és a fék blokkolási hajlama között . Rengeteg egyéb dolog (pl. gumiszélesség) befolyásolja ezt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
  • Autó: Fiat Doblo 2,0 Multijet (bocs srácok)
Fék
« Válasz #53 Dátum: 2004.07.30 09:56:00 »
Idézetet írta: "Palaczk"
nincs ennyire direkt összefüggés egy autó súlya és a fék blokkolási hajlama között . Rengeteg egyéb dolog (pl. gumiszélesség) befolyásolja ezt .


Az mondjuk (gumma) nem olyan rossz egy ekkora kocsihoz 175/65*15" A nagyobb corollán is ekkora volt.

Szóval mi lehet még? Esetleg a stílus k@k@, amivel vezetek? Nem hinném, mert más autóknál nem nagyon dadog ABS. ESetleg az autó súlypontjának magassága is ilyen befolyásoló tényálladék?
Üdv: Kishaver 74

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21915
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Fék
« Válasz #54 Dátum: 2004.07.30 11:40:18 »
Idézetet írta: "kishaver"

Szóval mi lehet még? Esetleg a stílus k@k@, amivel vezetek? Nem hinném, mert más autóknál nem nagyon dadog ABS. ESetleg az autó súlypontjának magassága is ilyen befolyásoló tényálladék?


Hány csatornás a kocsidon az ABS? Gondolom, hogy 4, de minimum kettő....
Lehet, hogy ilyenkor az egyik kerék (valamely) alá olyan valami kerül, amitől blokkol. pl. homok, kavics, mittoménmi. Ezért meg ledadog, hogy a blokkolást oldja. De ha nem jössz rá akkor a szervízben be tudják mérni, hátha a készülékben van a hiba, ami nem valószínű ugyan, de ki tudja....
Sors bona nihil aliud

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4358
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Fék
« Válasz #55 Dátum: 2004.07.30 11:54:43 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Hány csatornás a kocsidon az ABS? Gondolom, hogy 4, de minimum kettő....
Lehet, hogy ilyenkor az egyik kerék (valamely) alá olyan valami kerül, amitől blokkol. pl. homok, kavics, mittoménmi.

Én is erre gondolok, de leginkább arra, hogy a Yaris súlya - pláne a diesel-é - elől van és a hátsó kerék hamarabb megcsúszik.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
  • Autó: Fiat Doblo 2,0 Multijet (bocs srácok)
Fék
« Válasz #56 Dátum: 2004.07.30 12:31:00 »
Idézetet írta: "Trotter66"

Hány csatornás a kocsidon az ABS? Gondolom, hogy 4, de minimum kettő....


Egy zsír új D4D Yarisról beszélünk, amivel összesen 1700 km-t mentem eddig. Elképzelhető, hogy nem vagyunk összeszokva, amit még a céges autók napi hajtása is hátráltat?

Rendszerint megyek dolgozni a Yarissal, aztán ott átülök, lezavarok 3-600 km-t/nap a cégessel és vissza a Yaris. Hétvégén viszont csak Yaris általában 300 km, de ha haza megyek az ősökhöz akkor min 850 km/hétvége.
Üdv: Kishaver 74

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21915
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Fék
« Válasz #57 Dátum: 2004.07.30 13:42:16 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "Trotter66"

Hány csatornás a kocsidon az ABS? Gondolom, hogy 4, de minimum kettő....


Egy zsír új D4D Yarisról beszélünk, amivel összesen 1700 km-t mentem eddig. Elképzelhető, hogy nem vagyunk összeszokva, amit még a céges autók napi hajtása is hátráltat?

Rendszerint megyek dolgozni a Yarissal, aztán ott átülök, lezavarok 3-600 km-t/nap a cégessel és vissza a Yaris. Hétvégén viszont csak Yaris általában 300 km, de ha haza megyek az ősökhöz akkor min 850 km/hétvége.


Ha ennyit hajtasz, nem hiszem el, hogy 5-15 percnél több kellene megszokni az új autót, pláne, ha állandóan cserélgeted... Én is csináltam jó darabig a IFA-tól a Lada, VW, Astra, Toyota, Suzuki, Micu Canter (tgk),megmittomén még mi közt az ugrálást, de nem tapasztaltam ilyet.

Ha vezetsz tgk-t s, vagy nagyobb kocsiszekrényű autót, akkor a Yaris Verso nem okozta vezetéstechnikai gondot.  Nézesd meg alkalomadtán az A-t. Kívácsian várom az eredményt, bár próbáld ki egy cementeszsákkal a seggébe, mert lehet, hogy nagyon orrnehéz a verda..... Van ismerősöm hasonló autóval, de neki ilyen gondja nem volt, pedig nyúzza ő is eleget a Yaris Versót a dizellel...
Sors bona nihil aliud

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Fék
« Válasz #58 Dátum: 2004.07.30 13:48:59 »
Hát engem is elért a fékbetét csere! :(
Elkezdett csikorogni az első keréknél fékezés közben.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
  • Autó: Fiat Doblo 2,0 Multijet (bocs srácok)
Fék
« Válasz #59 Dátum: 2004.07.30 13:55:56 »
Idézetet írta: "Trotter66"

Nézesd meg alkalomadtán az A-t. Kívácsian várom az eredményt, bár próbáld ki egy cementeszsákkal a seggébe, mert lehet, hogy nagyon orrnehéz a verda.....


Nem hiszem, hogy zsák nagyon lenyomná. A cement már inkább  :lol:  :lol:  Jól van na csak szívóztam.

Félretéve a viccet: nem akarom elhinni, hogy ez tényleg gond lehet. Eddig csak azt hittem, hogy ilyen könnyű a verda, meg a vezetési stílussal is gond van és ennyi. Most már biztos, hogy kipróbálom egy kihalt szakaszon a satu féket este. Kíváncsi lettem én is. Eddig tényleg nem tulajdonítottam nagy fontosságot a dolognak. A teljes satu után biztos okosabb leszek.
Üdv: Kishaver 74