Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 358269 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

leszilaci

  • Vendég
Fék
« Válasz #390 Dátum: 2008.02.07 15:28:57 »
Idézetet írta: "Deep Rush"

Tárcsa még jó :) De remélem az új fékbetétek is bírnak minimum ennyit.
A dobfékmem sem nyikorog, azt is megcsinálták, már csak a kuplung nyikorgást kellene megoldanom, de még nem volt kedvem/idõm wd40-ezni :)

érdekes...enyémre azt mondták,h a tárcsa kezd kicsit vállasodni, de még jó...és a betéttel együtt lesz cserés a tárcsa is...remélem még sokára :wink:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #391 Dátum: 2008.02.23 11:41:47 »
Most egy kicsit össze vagyok zavarodva :? ...

Adott egy Camry (amirõl tegnap este írtam a megfelelõ topikban), amin múltkor elszakadt az egyik hátsó fékcsõ. Na mármost, én úgy gondoltam volna, hogy OK, emiatt az egyik fékkör kiesik - de a másiknak mûködni kellene továbbra is. Ugye :?: ... De nem: üres a fékfolyadék-tartály, a fékpedál ellenállás nélkül padlóig nyomható, és semmi, de SEMMI fékhatás nincs. Ez így normális :?: Ha igen, akkor a két fékkörnek mégis mi értelme van?!?! :roll:

Valaki tud erre reagálni vmi okosat? :szemez:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Fék
« Válasz #392 Dátum: 2008.02.23 12:09:15 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Most egy kicsit össze vagyok zavarodva :? ...

Adott egy Camry (amirõl tegnap este írtam a megfelelõ topikban), amin múltkor elszakadt az egyik hátsó fékcsõ. Na mármost, én úgy gondoltam volna, hogy OK, emiatt az egyik fékkör kiesik - de a másiknak mûködni kellene továbbra is. Ugye :?: ... De nem: üres a fékfolyadék-tartály, a fékpedál ellenállás nélkül padlóig nyomható, és semmi, de SEMMI fékhatás nincs. Ez így normális :?: Ha igen, akkor a két fékkörnek mégis mi értelme van?!?! :roll:

Valaki tud erre reagálni vmi okosat? :szemez:


Ha két fékkörös, akkor jól írtad.  Valszeg a másik kör is vmitõl elszállt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #393 Dátum: 2008.02.23 12:14:59 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Most egy kicsit össze vagyok zavarodva :? ...

Adott egy Camry (amirõl tegnap este írtam a megfelelõ topikban), amin múltkor elszakadt az egyik hátsó fékcsõ. Na mármost, én úgy gondoltam volna, hogy OK, emiatt az egyik fékkör kiesik - de a másiknak mûködni kellene továbbra is. Ugye :?: ... De nem: üres a fékfolyadék-tartály, a fékpedál ellenállás nélkül padlóig nyomható, és semmi, de SEMMI fékhatás nincs. Ez így normális :?: Ha igen, akkor a két fékkörnek mégis mi értelme van?!?! :roll:

Valaki tud erre reagálni vmi okosat? :szemez:


Ha két fékkörös, akkor jól írtad.  Valszeg a másik kör is vmitõl elszállt.


Hát ez az, hogy nem :szemforgat: ... Annak semmi baja. Legalábbis a fékfolyadékot nem ereszti sehol. Ezért nem értem a dolgot!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Fék
« Válasz #394 Dátum: 2008.02.23 12:54:12 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"
Most egy kicsit össze vagyok zavarodva :? ...

Adott egy Camry (amirõl tegnap este írtam a megfelelõ topikban), amin múltkor elszakadt az egyik hátsó fékcsõ. Na mármost, én úgy gondoltam volna, hogy OK, emiatt az egyik fékkör kiesik - de a másiknak mûködni kellene továbbra is. Ugye :?: ... De nem: üres a fékfolyadék-tartály, a fékpedál ellenállás nélkül padlóig nyomható, és semmi, de SEMMI fékhatás nincs. Ez így normális :?: Ha igen, akkor a két fékkörnek mégis mi értelme van?!?! :roll:

Valaki tud erre reagálni vmi okosat? :szemez:


Ha két fékkörös, akkor jól írtad.  Valszeg a másik kör is vmitõl elszállt.


Hát ez az, hogy nem :szemforgat: ... Annak semmi baja. Legalábbis a fékfolyadékot nem ereszti sehol. Ezért nem értem a dolgot!

Közös a tartály? És van benne elválasztó rekesz a két fékkörnek? Mert, ha nincsen akkor szépen lefolyik a tartályból az olaj.....
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Fék
« Válasz #395 Dátum: 2008.02.23 13:11:38 »
A kétkörös fékrendszernek az a lényege, hogy ha megsérül az egyik kör, akkor az autó a másik kör segítségével még megállítható.
Tehát ha például fékezés közben eldurran egy fékcsõ, ott távozik egy kis folyadék, de a másik fékkör még használható. De a tartály közös. Tehát ha elfogy az olaj, akkor mindkét fékkör hatástalan lesz.
Xanyi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Fék
« Válasz #396 Dátum: 2008.02.23 14:28:52 »
Idézetet írta: "Xanyi"
A kétkörös fékrendszernek az a lényege, hogy ha megsérül az egyik kör, akkor az autó a másik kör segítségével még megállítható.
Tehát ha például fékezés közben eldurran egy fékcsõ, ott távozik egy kis folyadék, de a másik fékkör még használható. De a tartály közös. Tehát ha elfogy az olaj, akkor mindkét fékkör hatástalan lesz.


Dehát az rekeszes!!! Legalábbis annak illik lennie.... :rolleyes:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #397 Dátum: 2008.02.23 14:44:45 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Xanyi"
A kétkörös fékrendszernek az a lényege, hogy ha megsérül az egyik kör, akkor az autó a másik kör segítségével még megállítható.
Tehát ha például fékezés közben eldurran egy fékcsõ, ott távozik egy kis folyadék, de a másik fékkör még használható. De a tartály közös. Tehát ha elfogy az olaj, akkor mindkét fékkör hatástalan lesz.


Dehát az rekeszes!!! Legalábbis annak illik lennie.... :rolleyes:


Az a para, hogy amint Xanyi is írja, a közös tartályból szépen eltûnik a fékfolyadék. Én is úgy tudtam hogy két részre van osztva, de úgy tûnik hogy nem, mert egyenletesen esik benne a folyadék szintje. Most kipróbáltam, feltöltöttem a tartályt dugig, utána fékeztem párat, úgy eltûnt a fékfolyadék a tartályból, mint a tavalyi hó :szemforgat: ... Ezt qrvára nem értem, ennek így semmi értelme nincs. Magyarul ha eldurran vmelyik fékköröd, akkor még tudsz négyet-ötöt fékezni, aztán szevasz, volt fék nincs fék :| - ez pl. a Moszkvicson nem így volt, ott el volt választva a fékfolyadék-tartály két rekeszre, és pl. hiába ürült ki a hátsó körhöz tartozó tartályfél, attól még a másik fékkörhöz tartozó tartályfélben maradt fékfolyadék :nana: ! Ez miért nem ilyen :?:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Fék
« Válasz #398 Dátum: 2008.02.23 14:51:26 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az a para, hogy amint Xanyi is írja, a közös tartályból szépen eltûnik a fékfolyadék. Én is úgy tudtam hogy két részre van osztva, de úgy tûnik hogy nem, mert egyenletesen esik benne a folyadék szintje. Most kipróbáltam, feltöltöttem a tartályt dugig, utána fékeztem párat, úgy eltûnt a fékfolyadék a tartályból, mint a tavalyi hó :szemforgat: ... Ezt qrvára nem értem, ennek így semmi értelme nincs. Magyarul ha eldurran vmelyik fékköröd, akkor még tudsz négyet-ötöt fékezni, aztán szevasz, volt fék nincs fék :| - ez pl. a Moszkvicson nem így volt, ott el volt választva a fékfolyadék-tartály két rekeszre, és pl. hiába ürült ki a hátsó körhöz tartozó tartályfél, attól még a másik fékkörhöz tartozó tartályfélben maradt fékfolyadék :nana: ! Ez miért nem ilyen :?:
 Marha érdekes, és fenemód érthetetlen.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Fék
« Válasz #399 Dátum: 2008.02.23 17:25:41 »
Idézetet írta: "tutinet"
Idézetet írta: "Xanyi"
A kétkörös fékrendszernek az a lényege, hogy ha megsérül az egyik kör, akkor az autó a másik kör segítségével még megállítható.
Tehát ha például fékezés közben eldurran egy fékcsõ, ott távozik egy kis folyadék, de a másik fékkör még használható. De a tartály közös. Tehát ha elfogy az olaj, akkor mindkét fékkör hatástalan lesz.


Ez kizárt. Ez amit te mondasz nem is kétkörös , mert közös a tartály. Így tényleg nem lenne semmi értelme.

A tartály nem lehet ugyanaz 2 körnél, el kellni választva valahol. De legjobb ha valamelyik márkaszervizt megkérdezitek.


Nem kizárt, de felõlem vitatkozhatunk. A Te autódon is 100%, hogy kétkörös a fékrendszer. Próbáld csak ki, hogy pl. a jobb játsó légtelenítõcsavart megnyitod, és hagyod távozni a fékfolyadékot. És közben figyeld a tartályt...
Hiába csak az egyik fékkört nyitottad ki, az egész tartályból el fog tûnni a folyadék!!!

Próbáltam, csináltam párszor, úgyhogy 100% mondom, hogy így van.
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #400 Dátum: 2008.02.23 18:20:43 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézetet írta: "tutinet"
Idézetet írta: "Xanyi"
A kétkörös fékrendszernek az a lényege, hogy ha megsérül az egyik kör, akkor az autó a másik kör segítségével még megállítható.
Tehát ha például fékezés közben eldurran egy fékcsõ, ott távozik egy kis folyadék, de a másik fékkör még használható. De a tartály közös. Tehát ha elfogy az olaj, akkor mindkét fékkör hatástalan lesz.


Ez kizárt. Ez amit te mondasz nem is kétkörös , mert közös a tartály. Így tényleg nem lenne semmi értelme.

A tartály nem lehet ugyanaz 2 körnél, el kellni választva valahol. De legjobb ha valamelyik márkaszervizt megkérdezitek.


Nem kizárt, de felõlem vitatkozhatunk. A Te autódon is 100%, hogy kétkörös a fékrendszer. Próbáld csak ki, hogy pl. a jobb játsó légtelenítõcsavart megnyitod, és hagyod távozni a fékfolyadékot. És közben figyeld a tartályt...
Hiába csak az egyik fékkört nyitottad ki, az egész tartályból el fog tûnni a folyadék!!!

Próbáltam, csináltam párszor, úgyhogy 100% mondom, hogy így van.


Mindezt ismételten megerõsíthetem. "Csak" az egyik hátsó fékcsõ ment szét, de a tartályból definitíve eltûnik a fékfolyadék. Magyarul a két fékkör folyadék-ellátása közös.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Fék
« Válasz #401 Dátum: 2008.02.24 13:31:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézetet írta: "tutinet"
Idézetet írta: "Xanyi"
A kétkörös fékrendszernek az a lényege, hogy ha megsérül az egyik kör, akkor az autó a másik kör segítségével még megállítható.
Tehát ha például fékezés közben eldurran egy fékcsõ, ott távozik egy kis folyadék, de a másik fékkör még használható. De a tartály közös. Tehát ha elfogy az olaj, akkor mindkét fékkör hatástalan lesz.


Ez kizárt. Ez amit te mondasz nem is kétkörös , mert közös a tartály. Így tényleg nem lenne semmi értelme.

A tartály nem lehet ugyanaz 2 körnél, el kellni választva valahol. De legjobb ha valamelyik márkaszervizt megkérdezitek.


Nem kizárt, de felõlem vitatkozhatunk. A Te autódon is 100%, hogy kétkörös a fékrendszer. Próbáld csak ki, hogy pl. a jobb játsó légtelenítõcsavart megnyitod, és hagyod távozni a fékfolyadékot. És közben figyeld a tartályt...
Hiába csak az egyik fékkört nyitottad ki, az egész tartályból el fog tûnni a folyadék!!!

Próbáltam, csináltam párszor, úgyhogy 100% mondom, hogy így van.


Mindezt ismételten megerõsíthetem. "Csak" az egyik hátsó fékcsõ ment szét, de a tartályból definitíve eltûnik a fékfolyadék. Magyarul a két fékkör folyadék-ellátása közös.

 :shock:  :shock:  :shock: a technikailag kicsit elmaradottabb 120as skodrin is el van választva a tartály :hmm: 3 részre elsõ, hátsó fék, kuplung :szomoru:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Peti

  • Vendég
Fék
« Válasz #402 Dátum: 2008.02.24 15:25:03 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Mindezt ismételten megerõsíthetem. "Csak" az egyik hátsó fékcsõ ment szét, de a tartályból definitíve eltûnik a fékfolyadék. Magyarul a két fékkör folyadék-ellátása közös.


 :hmm:
Nekem az Audinál ment el hátsó fékmunkahengerem, félig lement a fékolajszínt és sokkal mélyebben fogott a pedál, nehezebben állt meg az autó (értelemszerûen) ha úgy van ahogy írjátok akkor a Toyotákon 1körös fékrendszer van :rolleyes:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Fék
« Válasz #403 Dátum: 2008.02.24 16:24:44 »
Idézetet írta: "Peti"
Idézetet írta: "Palaczk"


Mindezt ismételten megerõsíthetem. "Csak" az egyik hátsó fékcsõ ment szét, de a tartályból definitíve eltûnik a fékfolyadék. Magyarul a két fékkör folyadék-ellátása közös.


 :hmm:
Nekem az Audinál ment el hátsó fékmunkahengerem, félig lement a fékolajszínt és sokkal mélyebben fogott a pedál, nehezebben állt meg az autó (értelemszerûen) ha úgy van ahogy írjátok akkor a Toyotákon 1körös fékrendszer van :rolleyes:


Kétkörös a fékrendszer, ha megnézed a fõfékhengert látszik is. De mondom, ha egy fékkör elszáll, akkor folyamatosan elfogy a tartályból a folyadék.
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #404 Dátum: 2008.02.24 18:39:24 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézetet írta: "Peti"
Idézetet írta: "Palaczk"


Mindezt ismételten megerõsíthetem. "Csak" az egyik hátsó fékcsõ ment szét, de a tartályból definitíve eltûnik a fékfolyadék. Magyarul a két fékkör folyadék-ellátása közös.


 :hmm:
Nekem az Audinál ment el hátsó fékmunkahengerem, félig lement a fékolajszínt és sokkal mélyebben fogott a pedál, nehezebben állt meg az autó (értelemszerûen) ha úgy van ahogy írjátok akkor a Toyotákon 1körös fékrendszer van :rolleyes:


Kétkörös a fékrendszer, ha megnézed a fõfékhengert látszik is. De mondom, ha egy fékkör elszáll, akkor folyamatosan elfogy a tartályból a folyadék.


Kétkörös a fékrendszer, ez tiszta sor. Ennek ellenére a tartályból egy kör hibája esetén elfogy a fékfolyadék, ez is tiszta sor. De hogy ebben mi a ráció, arról szívesen megkérdezném az embert, aki tervezte :hmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )