Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 356948 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Totyasrác

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Fék
« Válasz #345 Dátum: 2007.07.11 12:10:32 »
Köszi a választ  :magasztal:
Akebono vs. Lucas témában mi lehet a válasz? Alvázszámból kiderül, vagy csak megnézéssel, hátha van benne valami felségjel  :shock:

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Fék
« Válasz #346 Dátum: 2007.07.25 16:14:47 »
Idézetet írta: "Totyasrác"
Köszi a választ  :magasztal:
Akebono vs. Lucas témában mi lehet a válasz? Alvázszámból kiderül, vagy csak megnézéssel, hátha van benne valami felségjel  :shock:

Szedd le a kereket oszt nézzd meg, a féknyereg leszedése se nagy kunszt, nekem tá van írva a nyeregre hogy toyota meg h aisin, nemtom az újakon feltüntetik-e a gyártót, v h a betéten rajta ven-e (nekem a kuplung is aisin)
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

gs400

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Fék
« Válasz #347 Dátum: 2007.09.17 07:52:12 »
Tud-e valaki nekem abban segíteni, hogy a 98 Lexus GS-re rá lehet-e tenni az LS430 féknyergét, mega tárcsáját. Nekem az az aluminium 4 dugattyús baromi nagy tárcsa nagyon tetszik. Elõre is kösz.

DChris

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Fék
« Válasz #348 Dátum: 2007.09.29 12:56:00 »
Toyota Avensis 2007 2.2 D4D SOL Elgegant gépkocsihoz egyik ismerõsöm Textar fékbetétet és Brembo tárcsát ajánlott, mi errõl a véleményetek, hol vehetem meg legolcsóbban?
Toyota Avensis 2.2 D4D Sol Elegant FaceLift

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Fék
« Válasz #349 Dátum: 2007.09.29 15:45:24 »
Idézetet írta: "DChris"
Toyota Avensis 2007 2.2 D4D SOL Elgegant gépkocsihoz egyik ismerõsöm Textar fékbetétet és Brembo tárcsát ajánlott, mi errõl a véleményetek, hol vehetem meg legolcsóbban?
Azt ne mondd, hogy már elkoptattad  :kacsint: Amúgy sztem mind2 jó választás.
Laco 73 :D

gs400

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Fék
« Válasz #350 Dátum: 2007.10.01 16:39:43 »
Idézetet írta: "DChris"
Toyota Avensis 2007 2.2 D4D SOL Elgegant gépkocsihoz egyik ismerõsöm Textar fékbetétet és Brembo tárcsát ajánlott, mi errõl a véleményetek, hol vehetem meg legolcsóbban?




Ha érdekel, akkor tudok adni címet, nagyker bruttó ár +10%

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #351 Dátum: 2007.10.04 14:51:02 »
Idézetet írta: "b.c."
Na várj fõnök a versenysportról eddig nem volt szó.
 A másik, hogy nyilván az idõ és a technikai fejlõdés dönti el, hogy melyik marad életben.
Eddig valószínû, hogy a tárcsa kerül ki nyertesen, hiszen az is szempont, hogy melyikben milyen fejlesztési potenciál rejlik még, az elkövetkezõ rendszerekhez melyik illszkedik jobban.


A versenysportot mint példát hoztam fel arra nézve, hogy õk nyilvánvalóan azt a megoldást fogják választani, amely hatékonyabb fékezést tesz lehetõvé.

De a széria autóknál is megfigyelhetõ, hogy elõször a nagy értékû és teljesítményû (sport, luxus) autókon jelent meg a tárcsafék, majd terjedt el fokozatosan az olcsóbb, kisebb kategóriákban is. Ezzel párhuzamosan, -és biztos vagyok benne, hogy részben ennek következtében- csökkent (csökken) a széria autók fékútja folyamatosan, méghozzá növekvõ tömeg mellett.

Egyébként újabban már a haszonjármûveknél is egyre inkább egyeduralkodóvá válik a tárcsafék; minap láttam egy felborult nyerges szerelvényt :? , a félpótkocsi kerekein is óriási méretû tárcsafékek figyeltek.

----------------------

Amúgy, ahogy már korábban említettem is, én régebben rengeteget szívtam a Moszkvicsaim dobfékjeivel. Elállítódtak, oválisra kopott a dob, szivárgott a fékfolyadék a munkahengerbõl stb., sõt olyan is volt, hogy a hátsó munkahenger szétugrott és ezzel mûködésképtelenné vált a fék. Arról nem beszélve, hogy elég volt néhány kilométer meredek szerpentin lejtmenetben, és a nyavalyás dobok felforrósodtak, a fék elkezdett fadingolni. Nem, köszönöm :nemnem: ... Ez persze még az elöl is dobfékes 412-esen jött elõ elsõsorban, de jól mutatta azt, hogy mit produkál egy dobfék terhelés alatt, egy tárcsafékhez képest. Persze ez szerepelt az általad felsorolt hátrányok között is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Fék
« Válasz #352 Dátum: 2007.10.05 12:03:31 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "b.c."
Na várj fõnök a versenysportról eddig nem volt szó.
 A másik, hogy nyilván az idõ és a technikai fejlõdés dönti el, hogy melyik marad életben.
Eddig valószínû, hogy a tárcsa kerül ki nyertesen, hiszen az is szempont, hogy melyikben milyen fejlesztési potenciál rejlik még, az elkövetkezõ rendszerekhez melyik illszkedik jobban.


A versenysportot mint példát hoztam fel arra nézve, hogy õk nyilvánvalóan azt a megoldást fogják választani, amely hatékonyabb fékezést tesz lehetõvé.

De a széria autóknál is megfigyelhetõ, hogy elõször a nagy értékû és teljesítményû (sport, luxus) autókon jelent meg a tárcsafék, majd terjedt el fokozatosan az olcsóbb, kisebb kategóriákban is. Ezzel párhuzamosan, -és biztos vagyok benne, hogy részben ennek következtében- csökkent (csökken) a széria autók fékútja folyamatosan, méghozzá növekvõ tömeg mellett.

Egyébként újabban már a haszonjármûveknél is egyre inkább egyeduralkodóvá válik a tárcsafék; minap láttam egy felborult nyerges szerelvényt :? , a félpótkocsi kerekein is óriási méretû tárcsafékek figyeltek.

----------------------

Amúgy, ahogy már korábban említettem is, én régebben rengeteget szívtam a Moszkvicsaim dobfékjeivel. Elállítódtak, oválisra kopott a dob, szivárgott a fékfolyadék a munkahengerbõl stb., sõt olyan is volt, hogy a hátsó munkahenger szétugrott és ezzel mûködésképtelenné vált a fék. Arról nem beszélve, hogy elég volt néhány kilométer meredek szerpentin lejtmenetben, és a nyavalyás dobok felforrósodtak, a fék elkezdett fadingolni. Nem, köszönöm :nemnem: ... Ez persze még az elöl is dobfékes 412-esen jött elõ elsõsorban, de jól mutatta azt, hogy mit produkál egy dobfék terhelés alatt, egy tárcsafékhez képest. Persze ez szerepelt az általad felsorolt hátrányok között is.

Hátrányok-elõnyök. Annyit írtam, hogy a dobnak is vannak, de a jövõre vonatkozóan a tárcsa nyert az kétségtelen, de nem azért mert elevult, hanem, mert a tárcsafék, mint konstrukció több szempontból életképesebb.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #353 Dátum: 2007.10.05 16:24:12 »
Idézetet írta: "b.c."
Hátrányok-elõnyök. Annyit írtam, hogy a dobnak is vannak, de a jövõre vonatkozóan a tárcsa nyert az kétségtelen, de nem azért mert elevult, hanem, mert a tárcsafék, mint konstrukció több szempontból életképesebb.


Nem tudom, szerintem az "elavult" nagyon is megfelel a "mint konstrukció, több szempontból életképesebb" ellentéteként, de sebaj, ez már csak definíciós eltérés ;) ... A dobfék ugye a korábbi, régebbi megoldás, melyrõl idõközben kiderült, hogy (egyes elõnyei ellenére) létezik nála jobb megoldás, magyarul túlhaladottá vált, vagyis elavult :kacsint: ... Szerintem. Node mindegy, ne ragozzuk :pofa:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Pecka

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 193
Fék
« Válasz #354 Dátum: 2007.11.06 20:25:15 »
Hali !

Érdekelne a véleményetek...

'04 HB Corolla. 60e szervízen volt augusztus elején. Akkor szóltam, hogy még a gyárban beszerelt fékbetétek vannak / Japán összerakású a gép /. Akkor annyit mondtak, hogy minden rendben van és 40%-os a betét de a következõ szervízen valószínûleg majd cserélni kell. Számítottam is rá, mivel 50e/10e az országút/város használat aránya.

Ugyanabban a márkaszervízben 5.800 km és 3 hónap múlva egy átvizsgálás során ma "felfedezett hiba, elvégzendõ javítás":
"Elsõ fékbetétek és féktárcsák kb. 3-4e km múlva cserére szorulnak"
A munkafelvevõ közlése szerint már annyira fel van vállasodva a tárcsa, hogy azt cserélni kell és a betétet meg úgyis kellene. Betéttel semmi bibi, megérett a cserére.
A tárcsa csere is OK. ha kell de valamit nem értek.

Létezik az, hogy szûk 6e km alatt annyira legyalultam a tárcsát, hogy most láthatóan csere / retro módszer a felszabályozás, vagy esetleg túl drága, netalántán már nem is végzik.. / és egy laza hatossal ezelõtt ennek semmi nyoma nem volt?

Ha van ilyen akkor a gyártó szlogenjét még átgondolnám, ha nincs akkor vagy aug.ban vagy most b@...*k el valamit mikor megnézték....
Pecka - Corolla HB Sol  64

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Fék
« Válasz #355 Dátum: 2007.11.06 23:55:16 »
Idézetet írta: "Pecka"
Hali !

Érdekelne a véleményetek...

'04 HB Corolla. 60e szervízen volt augusztus elején. Akkor szóltam, hogy még a gyárban beszerelt fékbetétek vannak / Japán összerakású a gép /. Akkor annyit mondtak, hogy minden rendben van és 40%-os a betét de a következõ szervízen valószínûleg majd cserélni kell. Számítottam is rá, mivel 50e/10e az országút/város használat aránya.

Ugyanabban a márkaszervízben 5.800 km és 3 hónap múlva egy átvizsgálás során ma "felfedezett hiba, elvégzendõ javítás":
"Elsõ fékbetétek és féktárcsák kb. 3-4e km múlva cserére szorulnak"
A munkafelvevõ közlése szerint már annyira fel van vállasodva a tárcsa, hogy azt cserélni kell és a betétet meg úgyis kellene. Betéttel semmi bibi, megérett a cserére.
A tárcsa csere is OK. ha kell de valamit nem értek.

Létezik az, hogy szûk 6e km alatt annyira legyalultam a tárcsát, hogy most láthatóan csere / retro módszer a felszabályozás, vagy esetleg túl drága, netalántán már nem is végzik.. / és egy laza hatossal ezelõtt ennek semmi nyoma nem volt?

Ha van ilyen akkor a gyártó szlogenjét még átgondolnám, ha nincs akkor vagy aug.ban vagy most b@...*k el valamit mikor megnézték....


VAlaki nagyon át akar verni, nekem 55-e nél cseréltek betétet, és szabályoztak tárcsát, és 100e körül cseréltem újból  betétet, mivel akkor nem ütött a tárcsa, és túl nagy válla sem volt, nem lett szabályozva.
 - a fék vége, az utolsó néhány mm  elég gyorsan el tud kopni, de úgyis meghallod a kopásjelzõt!!!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #356 Dátum: 2007.11.07 10:23:58 »
Idézetet írta: "Pecka"
Hali !

Érdekelne a véleményetek...

'04 HB Corolla. 60e szervízen volt augusztus elején. Akkor szóltam, hogy még a gyárban beszerelt fékbetétek vannak / Japán összerakású a gép /. Akkor annyit mondtak, hogy minden rendben van és 40%-os a betét de a következõ szervízen valószínûleg majd cserélni kell. Számítottam is rá, mivel 50e/10e az országút/város használat aránya.

Ugyanabban a márkaszervízben 5.800 km és 3 hónap múlva egy átvizsgálás során ma "felfedezett hiba, elvégzendõ javítás":
"Elsõ fékbetétek és féktárcsák kb. 3-4e km múlva cserére szorulnak"
A munkafelvevõ közlése szerint már annyira fel van vállasodva a tárcsa, hogy azt cserélni kell és a betétet meg úgyis kellene. Betéttel semmi bibi, megérett a cserére.
A tárcsa csere is OK. ha kell de valamit nem értek.

Létezik az, hogy szûk 6e km alatt annyira legyalultam a tárcsát, hogy most láthatóan csere / retro módszer a felszabályozás, vagy esetleg túl drága, netalántán már nem is végzik.. / és egy laza hatossal ezelõtt ennek semmi nyoma nem volt?

Ha van ilyen akkor a gyártó szlogenjét még átgondolnám, ha nincs akkor vagy aug.ban vagy most b@...*k el valamit mikor megnézték....


Tamáshoz csatlakozva, szerintem rád akarják verni a tárcsacserét. A tárcsának minden bizonnyal van már némi válla, amit alkalmasint a korábbi alkalommal nem vettek észre, vagy ha észre is vették, nem tartották vészesnek (ez a valószínûbb). Most viszont túldimenzionálják a problémát, hogy ki legyen cserélve a tárcsa, holott a felszabályozás (ami betétcserekor vállas tárcsa esetében mindenképp szükséges) nagy valószínûséggel elegendõ lenne. Ragaszkodj a felszabályozáshoz, vagy legalábbis ahhoz, hogy mérjék meg neked az autón a saját szemed láttára a tárcsák vastagságát, ezzel bizonyítva, hogy a felszabályozás után már túl vékony lenne (ezt eléggé valószínûtlennek tartom, 5:1 országút-város arány mellett).

Ha ez nem megy, menj el másik szervízbe és csináltasd meg ott.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Pecka

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 193
Fék
« Válasz #357 Dátum: 2007.11.07 20:06:04 »
Hali.

Tesómmal is dumáltam, neki még fel sem merült a tárcsacsere pedig 90e-n túl van.
Az a szomorú az egészben, hogy ezen a helyen sokan régi ismerõsként üdvözölnek, azaz üdvözöltek / még Rav4-el is jártam ott / ennek ellenére ez van...  :hmm:
Pecka - Corolla HB Sol  64

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #358 Dátum: 2007.11.07 20:46:16 »
Idézetet írta: "Pecka"
Hali.

Tesómmal is dumáltam, neki még fel sem merült a tárcsacsere pedig 90e-n túl van.
Az a szomorú az egészben, hogy ezen a helyen sokan régi ismerõsként üdvözölnek, azaz üdvözöltek / még Rav4-el is jártam ott / ennek ellenére ez van...  :hmm:


Nézd, ki lehet indulni abból is, hogy egyszerûen csak túl óvatosak. Van ilyen. Ha tényleg régi kuncsaft vagy, akkor talán valóban nem az a cél, hogy átqrjanak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Pecka

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 193
Fék
« Válasz #359 Dátum: 2007.11.07 21:54:32 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Pecka"
Hali.

Tesómmal is dumáltam, neki még fel sem merült a tárcsacsere pedig 90e-n túl van.
Az a szomorú az egészben, hogy ezen a helyen sokan régi ismerõsként üdvözölnek, azaz üdvözöltek / még Rav4-el is jártam ott / ennek ellenére ez van...  :hmm:


Nézd, ki lehet indulni abból is, hogy egyszerûen csak túl óvatosak. Van ilyen. Ha tényleg régi kuncsaft vagy, akkor talán valóban nem az a cél, hogy átqrjanak.


Feltételezem a pozitív hozzáállást, és óvatosak. OK.
Csak a 60as szervíznél alaposan megnézték / "Fékmérés görgõs fékpadon" és tsai... / gondolom a betét állapotát se a karmámból olvasták, vagy kakasvérbõl jósolták.

A végeredmény, hogy máshol is megnézetem és majd meglátjuk.
Ha a mostani vélemény helyes akkor eléggé gáz, hogy a múltkor nem vették észre és nem biztos, hogy a jövõben más elõl elvenném a lehetõséget és a szervízidõpontot.
A másik lehetõség esetén pedig nem adnék munkát kedves moderátorainknak és nem írom le mit gondolok...
Pecka - Corolla HB Sol  64