Na várj fõnök a versenysportról eddig nem volt szó.
A másik, hogy nyilván az idõ és a technikai fejlõdés dönti el, hogy melyik marad életben.
Eddig valószínû, hogy a tárcsa kerül ki nyertesen, hiszen az is szempont, hogy melyikben milyen fejlesztési potenciál rejlik még, az elkövetkezõ rendszerekhez melyik illszkedik jobban.
A versenysportot mint példát hoztam fel arra nézve, hogy õk nyilvánvalóan azt a megoldást fogják választani, amely hatékonyabb fékezést tesz lehetõvé.
De a széria autóknál is megfigyelhetõ, hogy elõször a nagy értékû és teljesítményû (sport, luxus) autókon jelent meg a tárcsafék, majd terjedt el fokozatosan az olcsóbb, kisebb kategóriákban is. Ezzel párhuzamosan, -és biztos vagyok benne, hogy részben ennek következtében- csökkent (csökken) a széria autók fékútja folyamatosan, méghozzá növekvõ tömeg mellett.
Egyébként újabban már a haszonjármûveknél is egyre inkább egyeduralkodóvá válik a tárcsafék; minap láttam egy felborult nyerges szerelvényt :? , a félpótkocsi kerekein is óriási méretû tárcsafékek figyeltek.
----------------------
Amúgy, ahogy már korábban említettem is, én régebben rengeteget szívtam a Moszkvicsaim dobfékjeivel. Elállítódtak, oválisra kopott a dob, szivárgott a fékfolyadék a munkahengerbõl stb., sõt olyan is volt, hogy a hátsó munkahenger szétugrott és ezzel mûködésképtelenné vált a fék. Arról nem beszélve, hogy elég volt néhány kilométer meredek szerpentin lejtmenetben, és a nyavalyás dobok felforrósodtak, a fék elkezdett fadingolni. Nem, köszönöm :nemnem: ... Ez persze még az elöl is dobfékes 412-esen jött elõ elsõsorban, de jól mutatta azt, hogy mit produkál egy dobfék terhelés alatt, egy tárcsafékhez képest. Persze ez szerepelt az általad felsorolt hátrányok között is.