Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 356895 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Fék
« Válasz #285 Dátum: 2006.10.20 11:20:10 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "taby"
(szerintem nem fogom megforralni ezt sose) :pofa:

Mert amúgy tele van a sajtó olyan emberekkel, akik sorra forralták akár csak a dot4-es fékolajaikat.

Most õszintén: van gyakorlati értelme a dot5.1-nek (fõleg egy Carina esetén)?


Én szeretem ezt a fajta maximalizmust , mégha mega-racionálisan nézve valóban felesleges is . Inkább túlbiztosítás , mint a kelleténél akár csak egy picivel kevesebb . Legjobb olaj , fékfolyadék , gumi stb. egy régi autón - igen , ez szimpi nekem  :) ! Világ egyik legutálatosabb dolgának tartom , mikor a régi autó "értékéhez" szabja valaki , hogy mennyit költ rá  :turelmetlen: ... "érték" , ez mit jelent ? Hogy tudatlan tuskók mit adnának a piacon az én szuper autómért , ami sokszor izgalmasabb és élvezetesebb , mint egy új csodaakármi ? Ehh  :nene:

Ezér lesz jövõre rallymûhelyben készitett lengéscsillapitó hogy legyen ami a kerekek talajjal való kapcsolatát javija, aztán jön majd a fékrendszer okositása (elvileg gondolkozom celica tárcsák hátratételén illetve kicsivel nagyobb tárcsákon elõre de csak ha esedékes lesz a tárcsacsere)


Csak ugy kerdem, mint ha mar olvastam volna rola. Ha jobb minosegu olajat raksz a rendszerbe, lasd Dot 5. vmi. akkor nem biztos hogy ki tudod hasznalni es nem tudom hogy oda nem vmi. specialis tomites garnitura meg ilyenek kellenek? Ha hulyeseget kerdezek akkor az en voltam :) A masik kerdesem az elobb emlegetett Celica fektarcsakra vonatkoznak. Minek atcserelni a most letezo es gondolom jol mukodo rendszert? Mar csak azert akadekoskodom, mert en soknak talalom a beszerzessel, atszerelessel jaro koltsegeket, mert gondolom nem ingyen adjak. A tieden van e ABS? mert akkor foleg nem piszkalnam. Itt persze elsosorban a hatso fekre gondolok. Talan dobrol tarcsara cserelned? Teny es valo sot el is ismerem hogy a tarcsanak jobb a hatasfoka! De ha az ABS dolgozik a rendszerben, mint nalam akkor ugye a blokkolas hataraig engedi futni a dobot vagy tarcsat. Szoval fekezni 1 dob is tud. Nem tudom megmondani hogy mennyivel allna meg elobb 1 ossz tarcsas auto 1 vegyes tarcsa-dob rendszerunel!!?? Lehet par meter is , de lehet hogy nem sok kulonbseg lenne. Szoval en itt a raforditott koltseget es a "hasznot" (kinezet, jobb fek) probalom merlegelni.
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Fék
« Válasz #286 Dátum: 2006.10.20 12:26:25 »
Idézetet írta: "viziborz"

Csak ugy kerdem, mint ha mar olvastam volna rola. Ha jobb minosegu olajat raksz a rendszerbe, lasd Dot 5. vmi. akkor nem biztos hogy ki tudod hasznalni es nem tudom hogy oda nem vmi. specialis tomites garnitura meg ilyenek kellenek? Ha hulyeseget kerdezek akkor az en voltam :) A masik kerdesem az elobb emlegetett Celica fektarcsakra vonatkoznak. Minek atcserelni a most letezo es gondolom jol mukodo rendszert? Mar csak azert akadekoskodom, mert en soknak talalom a beszerzessel, atszerelessel jaro koltsegeket, mert gondolom nem ingyen adjak. A tieden van e ABS? mert akkor foleg nem piszkalnam. Itt persze elsosorban a hatso fekre gondolok. Talan dobrol tarcsara cserelned? Teny es valo sot el is ismerem hogy a tarcsanak jobb a hatasfoka! De ha az ABS dolgozik a rendszerben, mint nalam akkor ugye a blokkolas hataraig engedi futni a dobot vagy tarcsat. Szoval fekezni 1 dob is tud. Nem tudom megmondani hogy mennyivel allna meg elobb 1 ossz tarcsas auto 1 vegyes tarcsa-dob rendszerunel!!?? Lehet par meter is , de lehet hogy nem sok kulonbseg lenne. Szoval en itt a raforditott koltseget es a "hasznot" (kinezet, jobb fek) probalom merlegelni.

Elvileg csereszabatos. A dot 5 az ami nem mert az szilikon bázisú ha jól tudom. Hátul dob van, abs nuku, viszont a gyári kerékmérettõl 2cmel szélesebb (185->205) lágy nyári gumókon gurul az autó, most a lengéscsillapítók az egyik gyenge pontja a futómûnek, fõleg a hátulja, illetve kicsit libegõs, ezt egy jó, hangolható csillapítású gázos rendszerrel (mármint lengéscsillapitó kivesz állít, visszatesz) fogom megoldani, csak kellene még 2 db elsõ lengéscsillapító (az a lényeg hogy ne legyen eldeformálva) már két hátsóm már van, és akkor lesz tapadás rendesen (azé most is van csak kicsit ereszd el a hajamat jellegû mikor egy két combos kanyarba beforditom a kislányt). Igy nyárára lenne egy garnitúra sportos szett télre meg a jó kis gyári csillapítás.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Fék
« Válasz #287 Dátum: 2007.02.10 10:28:28 »
Talán itt lehet futómûvelkapcsolatos kérdéseket is megvitatni :oops:
Szóval azon tanakodom, hogy a futómûvet a carinán kicsit megvariálnám miszerint a gyári lengéscsillapitó helyére betennék egy átépitett gyárit ami kicsit sportosabbra van hangolva, eredeti tervem az volt hogy két elsõt is kicserélem hasonlóra, de eddig sehol nem találtam 2 elsõ lengéscsillapitót normális áron (az a lényeg hogy a lengéscsillapitó ne legyen szétrohadva vagy eldeformálódva, az hogy nem funkcionál lengéscsillapitóként az lényegtelen) szóval ha csak a két hátsót cserélem ki milyen eredményt várhatok tõle. idén lesz mûszaki. Legutóbbin a két elsõ 70% környékén teljesitett a két hátsó 30-40%on.
Esetleg valaki tud két elsõ lengéscsillapitót 92'es japó carinához?

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Fék
« Válasz #288 Dátum: 2007.02.12 09:46:35 »
Idézetet írta: "taby"
Ezér lesz jövõre rallymûhelyben készitett lengéscsillapitó hogy legyen ami a kerekek talajjal való kapcsolatát javija, aztán jön majd a fékrendszer okositása (elvileg gondolkozom celica tárcsák hátratételén illetve kicsivel nagyobb tárcsákon elõre de csak ha esedékes lesz a tárcsacsere)

A fékerõszabályozást hogyan akarod megoldani?
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Fék
« Válasz #289 Dátum: 2007.02.12 10:13:48 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Idézetet írta: "taby"
Ezér lesz jövõre rallymûhelyben készitett lengéscsillapitó hogy legyen ami a kerekek talajjal való kapcsolatát javija, aztán jön majd a fékrendszer okositása (elvileg gondolkozom celica tárcsák hátratételén illetve kicsivel nagyobb tárcsákon elõre de csak ha esedékes lesz a tárcsacsere)

A fékerõszabályozást hogyan akarod megoldani?

Jelenleg a motortérben van egy fixen van elosztva a fékerõ gyárilag. Legalább is B.C. mester szerint.

Balu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
  • Carina 1.6 Liftback Xli, Picnic 2.0
Fék
« Válasz #290 Dátum: 2007.02.12 20:11:40 »
Idézetet írta: "taby"

Jelenleg a motortérben van egy fixen van elosztva a fékerõ gyárilag. Legalább is B.C. mester szerint.

Õsszel voltam a vezetéstechnikai pályán. Nagyon élveztem a Carinát, az oktatónak is nagyon szimpatikus volt úgy kívülrõl. De az abs pályán satuféknél (nekem nincs abs) a hátsó tengely is blokkolt, ami ugye nem normális. Én meg az oktató is azt gondoltuk, hogy kicsit rosszul mûxik a fékerõszabályozás, gondoltam hogy van valami szerkentyú ami a bólintás függvényében állít a fékerõn (van valami régi emlékem más autóról, de nem tudom pontosabban leírni). Ezek szerint fix az elosztás? Azaz terheljem az autó hátulját, ha nagyot akarok fékezni, de nem akarom hogy az autó hátulja megelõzzön?  :pofa:

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Fék
« Válasz #291 Dátum: 2007.02.12 21:00:50 »
Idézetet írta: "Balu"
Idézetet írta: "taby"

Jelenleg a motortérben van egy fixen van elosztva a fékerõ gyárilag. Legalább is B.C. mester szerint.

Õsszel voltam a vezetéstechnikai pályán. Nagyon élveztem a Carinát, az oktatónak is nagyon szimpatikus volt úgy kívülrõl. De az abs pályán satuféknél (nekem nincs abs) a hátsó tengely is blokkolt, ami ugye nem normális. Én meg az oktató is azt gondoltuk, hogy kicsit rosszul mûxik a fékerõszabályozás, gondoltam hogy van valami szerkentyú ami a bólintás függvényében állít a fékerõn (van valami régi emlékem más autóról, de nem tudom pontosabban leírni). Ezek szerint fix az elosztás? Azaz terheljem az autó hátulját, ha nagyot akarok fékezni, de nem akarom hogy az autó hátulja megelõzzön?  :pofa:

Az enyémen nincs a B.C. mesterén van :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Fék
« Válasz #292 Dátum: 2007.02.14 13:42:27 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Balu"
Idézetet írta: "taby"

Jelenleg a motortérben van egy fixen van elosztva a fékerõ gyárilag. Legalább is B.C. mester szerint.

Õsszel voltam a vezetéstechnikai pályán. Nagyon élveztem a Carinát, az oktatónak is nagyon szimpatikus volt úgy kívülrõl. De az abs pályán satuféknél (nekem nincs abs) a hátsó tengely is blokkolt, ami ugye nem normális. Én meg az oktató is azt gondoltuk, hogy kicsit rosszul mûxik a fékerõszabályozás, gondoltam hogy van valami szerkentyú ami a bólintás függvényében állít a fékerõn (van valami régi emlékem más autóról, de nem tudom pontosabban leírni). Ezek szerint fix az elosztás? Azaz terheljem az autó hátulját, ha nagyot akarok fékezni, de nem akarom hogy az autó hátulja megelõzzön?  :pofa:

Az enyémen nincs a B.C. mesterén van :)


Ja, de az enyém LB, ráadásul angol.

Akinek van megnézheti esetleg az EPC-n, hogy a sedánokon általában nem volt a terhelésfüggõ fékerõszabályzó, legalábbis 92-ben nem.
Egyébként még lehet lassulásfügggõ is csak emlékeim szerint az kívülrõl hosszukás és fõképp a kocsi hossztengelyével párhuzamosan van berakva, hogy érjen is valamit.
Nem sikerült anno kibogozni igen szerény angol tudásommal, hogy pontosan melyik fajta van rajta, addig jutottam, hogy "arányos". Gondoltam akkor fix arányt tart elöl hátul.
egyedül az mond ennk ellent, hogy a toyota egy ilyen buta rendszert használna egy ilyen kategóriás autóban???
Mindegy , nem néztem tovább, lehet, hogy  a ráncfelvarrással a terhelésfüggõ változat bekerült a sedanokba is.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Fék
« Válasz #293 Dátum: 2007.04.06 10:31:06 »
Sziasztok!

Kicsit OFF lesz a dolog, de a segítségetekre lenne szükségem!

Az öcsém '93-as Civic-jén kb 20-30E km-el ezelõtt lett fékbetét cserélve, elõl-hátul, mind tárcsafék. Kb. ennyi futás után el is koptak. A furcsa az, hogy fõleg a hátsó. És ott is a fékbetét párból csak a belsõ, a külsõ szinte alig kopott.

Szerintem az azért 20-30E km-nél többet kellett volna bírnia, még ha nem is gyári került bele. Van valakinek valami 5lete, hogy miért kopott el ilyen hamar és miért ilyen asszimetrikusan?

Elõre is köszi.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Fék
« Válasz #294 Dátum: 2007.04.06 11:28:06 »
Idézetet írta: "cujethu"
Sziasztok!

Kicsit OFF lesz a dolog, de a segítségetekre lenne szükségem!

Az öcsém '93-as Civic-jén kb 20-30E km-el ezelõtt lett fékbetét cserélve, elõl-hátul, mind tárcsafék. Kb. ennyi futás után el is koptak. A furcsa az, hogy fõleg a hátsó. És ott is a fékbetét párból csak a belsõ, a külsõ szinte alig kopott.

Szerintem az azért 20-30E km-nél többet kellett volna bírnia, még ha nem is gyári került bele. Van valakinek valami 5lete, hogy miért kopott el ilyen hamar és miért ilyen asszimetrikusan?

Elõre is köszi.


Nem elképzelhetetlen, hogy egy fékbetét elkopik 30 ezernél, de ahogy írod, nem az összes, inkább csak egy. Ilyenkor inkább az a valószínü, hogy fék folyamatosan fog egy minimálisat (lehet, hogy nem is érezhetõ menet közben), és ezért koptatja el. Valamelyik mozgó alkatrész meg van szorúlva.
Xanyi

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Fék
« Válasz #295 Dátum: 2007.04.06 11:38:42 »
Közben megnéztük az elsõ betéteket is. Azok jók.
Csak a hátsó van elkopva, de ott is csak a két belsõ. A külsõ alig látszik kopás.

A fékbetét márkája: JURID. Ha ez mond nektek vmit.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Fék
« Válasz #296 Dátum: 2007.04.06 15:14:08 »
Idézetet írta: "cujethu"
Közben megnéztük az elsõ betéteket is. Azok jók.
Csak a hátsó van elkopva, de ott is csak a két belsõ. A külsõ alig látszik kopás.

A fékbetét márkája: JURID. Ha ez mond nektek vmit.


Jurid: gyári minõséggel egyezõ, Nissan, Renault, Opel, Vauxhall gyári beszállító.

Hogy mi lehet a hiba? Szvsz szét kellene szedni a féknyergeket és kitakarítani, ellenõrizni a fékdugattyúk állapotát, nincsenek-e bemaródva. A szükséges alkatrészeket, porvédõsapkákat és egyebeket meg cserélni.

Mikor volt utoljára fékfolyadékcsere? Ha 4-5 éve nem volt, azt is javaslom, hogy cseréljétek ki.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Fék
« Válasz #297 Dátum: 2007.04.06 15:19:31 »
Köszönöm mindenki segítségét. Átadtam a tanácsokat az öcsémnek! Köszönöm.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Fék
« Válasz #298 Dátum: 2007.04.07 00:19:34 »
Idézetet írta: "cujethu"
Közben megnéztük az elsõ betéteket is. Azok jók.
Csak a hátsó van elkopva, de ott is csak a két belsõ. A külsõ alig látszik kopás.

A fékbetét márkája: JURID. Ha ez mond nektek vmit.


99% hogy a féknyereg be van rohadva, a dugattyú nyomja csak a betétet, de a másik oldal nem mozdul, vagy ha mozdul, nem megy vissza, így az egyik betét kopik, a másik meg egyáltalán nem.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Fék
« Válasz #299 Dátum: 2007.04.13 07:49:41 »
Sracok kinek mi a velemenye az Optifit betetekrol? En par honapja hasznalom de az oruletbe kerget, annyira sikit. Most hogy majd lehuzott ablakkal jarok nyaron igy nagyon bantja majd a fulem. Tarcsat nem akarok cserleni. mert nem kopott, pereme sincs sot penzem sem nagyon. Inkabb betetet valtanek.

Viziborz
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel