Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 357992 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Fék
« Válasz #255 Dátum: 2006.07.28 07:35:00 »
Idézetet írta: "Apu"
Ezekkel az ütõs tárcsákkal lehet valamit kezdeni, vagy postázzam vissza az autotékának?


Sajnos fel kell szabályozni, mert azt azért nem hiszem, hogy nem újat küldtek... :hmm:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #256 Dátum: 2006.07.30 09:18:37 »
Idézetet írta: "Apu"
Ezekkel az ütõs tárcsákkal lehet valamit kezdeni, vagy postázzam vissza az autotékának?


Küldd vissza , ez nyilvánvalóan selejt áru , tehát garanciális igényed van ! Ha nem fogadják el a panaszt , még mindig megteheted , hogy megpróbálod felszabályoztatni - bár szerintem ez nem biztos , hogy megoldja , lévén ha ilyen új korában ráz , könnyen lehet , hogy maga az anyag xar  :szemforgat:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Fék
« Válasz #257 Dátum: 2006.07.31 07:42:16 »
Idézetet írta: "Apu"
Ezekkel az ütõs tárcsákkal lehet valamit kezdeni, vagy postázzam vissza az autotékának?

Szeritnem az autotekanal segitenek. Nekem anno az OFF Mazdamnal ON a komplett kuplungszerkezet csere utan kezdett rendetlenkedni az auto 1 het utan es az autotekas kollega eljott velem a nippartshoz es segitett kicserletetni az egeszet. Sajnos ez sem volt tokeletes es el is adtam az autom, akkor jott a Toyota :)
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Fék
« Válasz #258 Dátum: 2006.07.31 14:44:11 »
Idézetet írta: "Palaczk"
az esztergáltatásnál arra ügyelj , hogy a tárcsa kerékagyra felfekvési felületét is esztergálják síkba a fékfelületekkel ! Ha ez kimarad , gyakran nagyon hamar újra elkezd rázni - anno én is így jártam .
Hm ez érdekelne, mert megint kezdenek rázni a vadiúj gyári féktárcsáink a Carinában, még nem vészes, a kormányon nem érezni, csak a kocsin. Ezek szerint a kerékagy nem stimmel? Ezt lehet cserélni, vagy valamit csinálni vele?
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #259 Dátum: 2006.08.03 09:28:38 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"
az esztergáltatásnál arra ügyelj , hogy a tárcsa kerékagyra felfekvési felületét is esztergálják síkba a fékfelületekkel ! Ha ez kimarad , gyakran nagyon hamar újra elkezd rázni - anno én is így jártam .
Hm ez érdekelne, mert megint kezdenek rázni a vadiúj gyári féktárcsáink a Carinában, még nem vészes, a kormányon nem érezni, csak a kocsin. Ezek szerint a kerékagy nem stimmel? Ezt lehet cserélni, vagy valamit csinálni vele?


Cserélni nyilván lehet , de fogalmam sincs , mibe kerülhet az ilyesmi . Mindenesetre ha az új gyári tárcsa ráz , azt biztosan nem maga a tárcsa okozza  :szemforgat:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Fék
« Válasz #260 Dátum: 2006.08.03 12:50:58 »
Szal ha nagy sebességnél fékezel vele, akkor érzõdik a rántgatás (vagy hogy írják helyesen). 20ezer van a gyári Toyota tárcsában, szal nem hinném, hogy azzal lenne a gond, ezek szerint valami miatt üt, és ennek nem hinném, hogy a tárcsához lenne köze, ezek szerint a kerékagyhoz van, mert arra fekszik fel? Bocsi a láma kérdésekért, de nem vagyok még autószerelõ.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #261 Dátum: 2006.08.03 14:07:26 »
Idézetet írta: "KLaco"
Szal ha nagy sebességnél fékezel vele, akkor érzõdik a rántgatás (vagy hogy írják helyesen). 20ezer van a gyári Toyota tárcsában, szal nem hinném, hogy azzal lenne a gond, ezek szerint valami miatt üt, és ennek nem hinném, hogy a tárcsához lenne köze, ezek szerint a kerékagyhoz van, mert arra fekszik fel? Bocsi a láma kérdésekért, de nem vagyok még autószerelõ.


20 ezer ? Hát az már csöppet sem új ... akkor sajnos viszont elképzelhetõ , hogy tényleg a tárcsa üt . Vannak olyan körülmények , amelyek ilyesmit okoznak (pl. ha a forró tárcsát hirtelen nedvesség éri , mondjuk hosszú lejtmenet után egy nagy tócsa) . Ez esetben elsõ körben tényleg a tárcsa-szabályozás lehet a megoldás , de arra figyelve , amit írtam (felfekvési síkot is!) . És , igen , így kezdõdik , hogy elõször csak nagy sebességnél , enyhe-közepes fékezésnél érezni . Aztán majd terjed a sebességtartomány , és egy idõ után ütni fog a fékezés erõsségétõl függetlenül . Legkésõbb ekkor kell majd szabályozni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Fék
« Válasz #262 Dátum: 2006.08.03 14:27:02 »
Hát sztem nem kapott semmi ilyen nedvességet, mostanában persze az özönvízbõl kapott rendesen, de akkor már hidegen is, elõször mielõtt nyaralni indultunk volna, akkor éreztük. Sztem nem normális, hogy 20ezer után ilyen jöjjön elõ, ennek a tárcsának 100ezret még apu lábával is ki kellene bírnia, és max a felénél lenne szabályozás, de nem egy 1 éves tárcsán 20ezer alatt. Szal nem értem, na mind1, én félek a szabályoztatástól, mert multkor is szar lett 5000 után ütött az elõzõ tárcsa is. Most más helyre kellene vinni a kocsit, hátha ott meg tudják normálisan csinálni.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #263 Dátum: 2006.08.03 14:50:57 »
Idézetet írta: "KLaco"
Hát sztem nem kapott semmi ilyen nedvességet, mostanában persze az özönvízbõl kapott rendesen, de akkor már hidegen is, elõször mielõtt nyaralni indultunk volna, akkor éreztük. Sztem nem normális, hogy 20ezer után ilyen jöjjön elõ, ennek a tárcsának 100ezret még apu lábával is ki kellene bírnia, és max a felénél lenne szabályozás, de nem egy 1 éves tárcsán 20ezer alatt. Szal nem értem, na mind1, én félek a szabályoztatástól, mert multkor is szar lett 5000 után ütött az elõzõ tárcsa is. Most más helyre kellene vinni a kocsit, hátha ott meg tudják normálisan csinálni.


Hát , nézd , én is korainak tartom , viszont ennek alapján kizárható , hogy pl. a kerékagy okozná . Ha az ferdén állna , el lenne deformálódva vagy valami , akkor a tárcsának rögtön ütnie kellett volna , nem pedig csak 20 ezer km után . Tehát minden bizonnyal a tárcsa okozza . Elég nagy pech , de nyilván a gyári alkatrész is lehet hibás  :szemforgat:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Fék
« Válasz #264 Dátum: 2006.08.03 22:40:50 »
Idézetet írta: "KLaco"
Hát sztem nem kapott semmi ilyen nedvességet, mostanában persze az özönvízbõl kapott rendesen, de akkor már hidegen is, elõször mielõtt nyaralni indultunk volna, akkor éreztük. Sztem nem normális, hogy 20ezer után ilyen jöjjön elõ, ennek a tárcsának 100ezret még apu lábával is ki kellene bírnia, és max a felénél lenne szabályozás, de nem egy 1 éves tárcsán 20ezer alatt. Szal nem értem, na mind1, én félek a szabályoztatástól, mert multkor is szar lett 5000 után ütött az elõzõ tárcsa is. Most más helyre kellene vinni a kocsit, hátha ott meg tudják normálisan csinálni.


Nekem az eredeti tárcsa kb 40e-nél kezdett berázni fékezéskor, 50e-nél szabályoztak tárcsát, és 65e nél megint rázott, de kicsit másképp, ezért 75e-nél, amikor a hátsó tárcsát cserélték, azt is szabályoztattam, azóta tökéletes, most 106e-nél járok.

- Az elsõ fékbetétet 100e nél ki kelett cserélni, de több szerelõvel beszélve, mivel nem volt túl vállas, és a betét egyenletesen kopott, nem piszkáltuk a tárcsákat.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #265 Dátum: 2006.08.30 16:20:22 »
Volt nemrégiben egy nagyon érdekes fékteszt az AB-ben , melynek során egy rakás különféle kategóriájú autó fékjeit próbálták , mégpedig úgy , hogy a szokásosnál nagyobb igénybevételnek tették ki õket . A szokásos tesztben , ugye , csak a 100-0 fékutat mérik . Most ehhez hozzájött a 130-0 fékút is , méghozzá maximálisan megterhelt autóval , és ezen belül sem akárhogyan : TÍZSZER egymás után fékezték 130-ról állóra a kocsikat , hogy kipróbálják , mennyire érzékeny a fékrendszerük a "fading" , azaz a felmelegedés miatti fékhatás-csökkenés jelenségére . Mit mondjak , némelyik kocsinál nagyon ijesztõ eredmények jöttek ki  :shock: ... Toyota amúgy nem volt köztük , de azért a dolog így is tanulságos ! Következzenek tehát az értékek ... négy szám : 100-0 hideg fékkel , 100-0 meleg fékkel , 130-0 full megterhelve hideg fékkel , 130-0 full megterhelve a tizedik alkalommal . Mérések száraz aszfalton történtek , a sorrendet az a bizonyos , tizedik 130-0 fékezés hosszúsága határozza meg . Ezt figyeljétek ...

1. BMW 550i : 100-0 36.7/37.1 m , 130-0 62.5/63.5 m
2. Audi Q7 4.2 : 37.1/39.4 , 63.4/69.1
3. Citroen C1 HDI : 40.6/42.3 , 70.1/73.2
4. Ford S-Max 2.0 TDCi : 38.6/39.5 , 65.9/74.0
5. Peugeot 207 110 : 38.3/40.5 , 66.0/74.3
6. Mercedes Sprinter 315 CDI (!) : 42.6/43.6 , 70.9/75.2 (mindezt másfél tonnával megpakolva , tehát VÉGRE tudnak normális féket szerelni a jellemzõen száguldozó kisáruszállítókba is!)
7. VW Caddy Life 1.9 TDI : 41.1/44.5 , 70.6/75.9
8. Opel Astra 1.8 : 39.1/40.4 , 67.3/76.4
9. Dacia Logan 1.4 (!) : 41.4/42.1 , 71.3/77.4 (ennyit számít a jó gumi! A Logannek korábbi teszten , vacak román gumival , 100-ról majd 10 m-rel hosszabb fékutat mértek!)
10. VW T5 Multivan 2.5 TDI : 41.9/43.3 , 71.7/78.0

...és most jön a para...

11. Suzuki Grand Vitara 1.5 DDiS : 40.2/42.9 , 70.9/85.2
12. Hyundai Terracan 2.9 CRDi : 43.8/43.3 , 72.3/92.2
13. Honda Accord Tourer 2.4 : 37.7/40.2 , 65.5/99.9 :szomoru:
14. Mitsubishi L200 2.5 DI-D : 47.1/53.1 , 79.1/113.5 :shock:
15. Jeep Commander 5.7 V8 : 41.4/44.7 , 76.7/148.8 :mivan:  (...na ennyit az amerikai autók fékjérõl , ez az amirõl a múltkor is írtam , és ez egy vadonat új típus!!!)

A különbségek jobb átérzéséhez tudni kell , hogy egy 3 m-rel hosszabb fékút annyit jelent , hogy amikor az egyik kocsi áll , a hosszabb fékutas még 30 kmh-val megy . Plusz 5 m fékútnál ez már 40 kmh , plusz 10 méternél kábé 55 , plusz 15-nél kábé 65 . Gondolom , mindehhez nem is kell kommentár ...

Még néhány érdekes szám , a fékek fejlõdésérõl : 1930-ban , az akkor e téren nagyon jónak számító Mercedes Nürburg típus 85 méteren állt meg 100-as tempóról . Egy 1950-es átlagautónak , az Opel Olympiának 75 méterre volt szüksége ehhez . 1970-ben egy akkori sportkupé , a Ford Capri 69 méteren állt meg . 1980-ban a négy tárcsafékkel és ABS-el ellátott , akkor csúcs-tech Mercedes S-Klassénak (W126) már elég volt 49 méter . 1997-ben egy full átlag Golf IV-es viszont már 41 méteren megállt . Hát ja , ez bizony látványos fejlõdés !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Fék
« Válasz #266 Dátum: 2006.09.04 18:24:21 »
Érdekes teszt, csak tudnám mit modellez? Mi lehet az a szituáció, amikor sûrû egymás utánban egy fullra terhelt kocsit autópályatempóról nullára fékezünk, sokszor egymás után. Csak nem big family-track dayt modelleztek?    :hmm:    Gondolom ráértek a fiúk, és kellett valami jó kis bbulváros cikk, amivel lehet rémisztgetni az olvasókat.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #267 Dátum: 2006.09.18 12:36:17 »
Idézetet írta: "Ear"
Érdekes teszt, csak tudnám mit modellez? Mi lehet az a szituáció, amikor sûrû egymás utánban egy fullra terhelt kocsit autópályatempóról nullára fékezünk, sokszor egymás után. Csak nem big family-track dayt modelleztek?    :hmm:    Gondolom ráértek a fiúk, és kellett valami jó kis bbulváros cikk, amivel lehet rémisztgetni az olvasókat.


Alpok , szerpentin , lejtõ ? Mondjuk egy olyan jó kis tizenakárhány km-es , vagy még hosszabb , amikor kilométerenként kábé tucatszor kell fékezni egy bazi nagyot ? Kocsiban a család , fullra pakolva ? Ebben az esetben pl. nagyon nem mindegy , hogy egy autó fékje mennyire érzékeny a felmelegedésre . Modellezni meg nyilván így tudták a dolgot , egy vízszintes terepen , biztonságos , forgalomtól elzárt körülmények között . Bulvár ? Szerintem az , hogy egy kocsi mennyire hajlamos a fék-fadingre , nagyon is a vevõkre tartozik , és korántsem öncélú információ .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Fék
« Válasz #268 Dátum: 2006.09.18 14:32:06 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Ear"
Érdekes teszt, csak tudnám mit modellez? Mi lehet az a szituáció, amikor sûrû egymás utánban egy fullra terhelt kocsit autópályatempóról nullára fékezünk, sokszor egymás után. Csak nem big family-track dayt modelleztek?    :hmm:    Gondolom ráértek a fiúk, és kellett valami jó kis bbulváros cikk, amivel lehet rémisztgetni az olvasókat.


Alpok , szerpentin , lejtõ ? Mondjuk egy olyan jó kis tizenakárhány km-es , vagy még hosszabb , amikor kilométerenként kábé tucatszor kell fékezni egy bazi nagyot ? Kocsiban a család , fullra pakolva ? Ebben az esetben pl. nagyon nem mindegy , hogy egy autó fékje mennyire érzékeny a felmelegedésre . Modellezni meg nyilván így tudták a dolgot , egy vízszintes terepen , biztonságos , forgalomtól elzárt körülmények között . Bulvár ? Szerintem az , hogy egy kocsi mennyire hajlamos a fék-fadingre , nagyon is a vevõkre tartozik , és korántsem öncélú információ .


Aha, és ilyen szerpentinen te mikor mész 130-at és hányszor fékezel nullára többször egymás után? Normál forgalmi szituációban vissza tudnak hülni a fékek. Persze érdekes a fék elmelegedése, de azt nem igazán így kéne mérni, amikor a német magazinok rendzseresen tesztelik szerpentinen is a kocsikat. Iszkire fel vele, eljönni, és elmondani mit tapasztaltunk.

Amúgy a böszme erõs fék sem jó mindig. A legjobb hatású fékeknek fel kell melegedniük, hogy elérjék optimális üzemi hõmérsékletüket, azonkívül hangosak, és nehezen adagolhatók. Én például nem szeretnék egy Bermbo versenyféket taposni a mindennapokban,

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #269 Dátum: 2006.09.18 14:42:45 »
Idézetet írta: "Ear"
Aha, és ilyen szerpentinen te mikor mész 130-at és hányszor fékezel nullára többször egymás után? Normál forgalmi szituációban vissza tudnak hülni a fékek. Persze érdekes a fék elmelegedése, de azt nem igazán így kéne mérni, amikor a német magazinok rendzseresen tesztelik szerpentinen is a kocsikat. Iszkire fel vele, eljönni, és elmondani mit tapasztaltunk.

Amúgy a böszme erõs fék sem jó mindig. A legjobb hatású fékeknek fel kell melegedniük, hogy elérjék optimális üzemi hõmérsékletüket, azonkívül hangosak, és nehezen adagolhatók. Én például nem szeretnék egy Bermbo versenyféket taposni a mindennapokban,


Nem fékezel szerpentinen 130-ról nullára , de ahogy írtam , sokszor egymás után fékezel nagyot , és közben egyáltalán nincs ideje visszahûlni a féknek . Szerintem itt az volt a cél , hogy számszerûsítsék és láthatóvá tegyék , hogy melyik fék mennyire érzékeny a fadingra . És ez meg is valósult . A 130-0 "forgatókönyvet" azért választották , mert a teszt párhuzamos célja az volt , hogy összehasonlítsák az egyes autókat ebbõl a szempontból (is) , lévén ugye ez a jellemzõ autópálya-sebesség .

Stimmel amit írsz a túl erõs fékekrõl , de széria autóknál nincs ez a jelenség , vagy csak nagyon ritkán és nagyon kis mértékben . Végignézve az adatokat (nemcsak az említett tesztben) , általában az a jellemzõ , hogy a legelsõ , hideg fékkel mért érték a legjobb - a leghatékonyabb rendszerek esetében is , mint pl. a Porschék fékjei .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )