Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 228322 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #210 Dátum: 2006.02.25 23:50:27 »
Idézetet írta: "Vektorigo"
Idézetet írta: "Palaczk"

Kíváncsi vagyok , a nyúzótesztet hamarosan befejező Avensissel majd milyenek lesznek az ezirányú tapasztalataik .


Hol lehet megnézni ezeket a nyúzó teszteket? sok toyotát teszteltek már 100.000 km -vel? biztos valami német oldalon, mi? :( sajnos nem tudok németül...


Majd megírom az eredményt , amint meglesz :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22130
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Fék
« Válasz #211 Dátum: 2006.02.26 13:28:32 »
Idézetet írta: "Vektorigo"
Idézetet írta: "Palaczk"

Kíváncsi vagyok , a nyúzótesztet hamarosan befejező Avensissel majd milyenek lesznek az ezirányú tapasztalataik .


Hol lehet megnézni ezeket a nyúzó teszteket? sok toyotát teszteltek már 100.000 km -vel? biztos valami német oldalon, mi? :( sajnos nem tudok németül...


Carina e-t és az akkori Corollát a Rábringen nyúzták. Volt is a fórumon szó róla és a tesztekről is.
Sors bona nihil aliud

Vektorigo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
    • http://vektorigo.uw.hu
Fék
« Válasz #212 Dátum: 2006.02.27 10:13:14 »
Találtam egy ilyet, sokaknak jól jöhet:

Fékfolyadékok
Írta Kenneth Streeter,
Mike Burdick, Shane Ingate, Chris Kantarjiev és számos egyéb forrás felhasználásával.
Megj: A cikk eredetileg Triumph-ok számára a megfelelő fékfolyadék kiválasztását célozza, de a különböző fékolyadék típusok összehasonlításához is jó.

DOT3
Hagyományos fékfolyadékok, régebbi, kisebb teljesítményű dobfékekkel szerelt autókhoz
Előnyei:
o A DOT3-as fékfolyadékok olcsók és sok helyen kaphatók (benzinkutak, aoutóalkatrész boltok)
Hátrányai:
o természetes gumiból készült alaktrészeket roncsolja.
o Rongálja a fényezést!
o Gyorsan megköti a vizet. Ha egyszer kinyitouuk egy DOT3-as fékfolyadékot, javasolt 1 héten belül felhasználni.
o Mivel megköti a vizet, elősegíti a fékalkatrészek korrózióját.

DOT4
A DOT4-es fékfolyadékok használata javasolt "hagyományos", tárcsafékkel szerelt gépkocsikhoz, amennyiben a gyártó nem írja elő magasabb vagy más osztályba tartozó fékfolyadék használatát.

Előnyei:
o A legtöbb benzinkútnál és alaktrészoltban kapható
o Kevésbé köti meg a vizet mint a DOT3-as
o Magasabb a forráspontja, mint a DOT3-as fékfolyadéknak

Hátrányai:
o A DOT4-es fékfolyadék is károsítja a fényezést!
o Valamivel drágább mint a DOT3-as folyadék
o Mivel a DOT4-es fékfolyadék is megköti a vizet, így ez is elősegíti a fékrendzer korrózióját.

DOT5
A DOT5-ös fékfolyadékokat szokták még szilikon alapú fékfolyadékoknak is nevezni.
Elönyei:
o A DOT5-ös fékfolyadékok nem károsítják a fényezést
o Nem köti meg a vizet
o Nem károsítja a gumi alaktrászeket
Hátrányai:
o A DOT5-ös fékfolyadékok NEM_KEVERHETŐ glikol alapú fékfolyadékkal(DOT3, 4, 5.1) A legeygszerűnn, ha a _teljes_ hidraulikus rendszert 0-ról újraépítjük.o A korai DOT5-ös fékfolyadékok károsították a gumi alkatrészeket, mert nem volt megfelelő az összetételük. Ezt már javították.
o A DOT5 nem köti meg a nedvességet, a piszok és egyéb szennyeződések lokális problémát okozhatnak
o Fontos a korrekt légtelenítés (Megj: szerintem a többinél is az)
o A DOT5 enyhén összenyomható, ez kissé puha fékpedált eredményezhet
o Jóval drágább mint a DOT4 és kevesebb helyen kapható

DOT5.1
A DOT5.1 relatíve új fékflyadék. A számozás alapján úgy tűnhet, hogy ez módosított DOT5-ös fékfolyadék, de nem. A DOT3 és 4 glikol alapúak a DOT5 _nem_glikol alapú. DOT4.1 -nek vagy DOT6 -nak talán szerencsésebb lenen nevezni, mert ez is glikol alapú mint a DOT3 és a DOT4. náhény gyártó szuper DOT4-nek is nevezi.

Előnyei:
o DOT5.1 magasabb forráspontja van mint a DOT3-as vagy 4-es fékfolyadékoknak szárazon é vizesen egyaránt. A száraz forráspontja (kb 275 °C) majdnem olyan magas mint a versenycélokra ejlesztett fékfolyadékoknak (kb 300 °C) és az 5.1 nedeves forráspontja (kb 175~200 °C)jóval magasbb mint a verseny fékfolyadékok nedves forráspontja (kb 145 °C).
o Nem kérosítja a gumi alkatrészeket
Hátrányai:
o DOT5.1 folyadékok glikol alapúak és megkötik a vizet
o DOT5.1 folyadékok a DOT3-hoz és 4-hez hasonlóan károsítják a fényezést
o nehéz találni, csak nagyobb alkatrészboltokban kapható
o Drágább mint a DOT3 vagy DOT4

Általános javaslatok:
1. Ha nincs semmi baja a fékrendszernek csak emiatt az írás miatt ne fogjunk hozzá fékfolyadékot cserélni. A régi tömítések esetleg megadják magukat.
2. Néhány évente a fékfolyadékot célszerű lecserélni függetlenül attól, hogy milyen fékfolyadékot használunk. Így a szennyeződéseket is eltávolíthatjuk a fékrendszerből.
3. DOT3 régebi autókban javaslolt max. a hsaználtata vagy ott sem. esetleg a Zsiguli kuplungjához..
5. DOT4 használata javasolt DOT3 helyett. Eléggé kellemetlen lesz egy hegymenet végén a felforralt fékfolyadékkal lassulásra bírni a kocsit. _NEM_FOG_MENNI!!! A felforrt fékfolyadékban levegőbubrékok keletkeznek. Fellevegősödik a fékrendszer. A fékpedál érzésre olyan lesz, mintha gumilabdát taposnánk és nem fog az autó lassulni.
6. A DOT5 jó választás hétégi autók vagy bemutató autók számára, nem károsítja a fényezész, nem köti meg a vizet, viszont ez utóbbi miatt a fékrendszerbe esetleg bekerülő víz összegyűlik egyhelyen és ott fog korróziót és egyéb csúnyaságokat okozni.
8. A DOT5 nem igazán javasolt verseny célú felhasználásra a fentebb írt összenyomhatóság miatt és légteleníteni is nehezebb.
9. Ha fékfolyadéktípust váltunk, minimum a teljes fékrendszert javasolt átöblíteni, de a legjobb az összes tömítés cseréje volna

Kiegészítés:
1. A Motul Racing semmi mással (!!!) nem keverhető, függetlenül, hogy milyen DOT száma van és hogy ki a gyártó. Még más Motul fékolajokkal sem! (A probléma előfordulási valószínűségét csökkenti, hogy ez egy eléggé nehezen beszerezhető versenyolaj.)

2. Ugyan szerepel benne, de kiemelten fontos: a DOT5 semmilyen más DOT számú olajjal nem keverhető, csak DOT 5-el! Ezért ne vegyünk DOT5-ös olajat, csak 5.1-est! Ennek meg az a magyarázata, hogy ha a szerelő jószándékkal utántölt a fékolajtartályunkba egy jó kis polcról leemelt DOT3 olajat, akkor azt a DOT5.1 szinte meg sem érzi, de ha DOT5 van a gépben, akkor az azonnal "grízes" lesz.

Tanulság: ha jó fékfolyadékot akarunk venni, akkor DOT4 vagy DOT5.1. A DOT4 minőség bőven jó utcára!
A versenygépben Lucas gyártmányú DOT5.1 olajat használok, az ára is (a többi 5.1 olajhoz képest) jó.

Forrás: itt
url=http://vektorigo.uw.hu/]vektorigo.uw.hu[/url]
"Toyota? Az minden mennyiségben jöhet! Szerintem ez tök egyszerű, SZERINTEM" /  [size=12] 40 [/b][/size]

Vektorigo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
    • http://vektorigo.uw.hu
Fék
« Válasz #213 Dátum: 2006.02.27 11:28:56 »
Most hívtam a szervizt.
1 liter kell a kuplung - és fékyfolyadékból. Most már teljesen össze vagyok zavarodva :) de holnap ott fogok állni, és megnézem, hogy hova töltik azt a rohadt folyadékot, és hogy ketté van osztva a tartály vagy nem :)
amúgy azt ajánlották, hogy DOT5.1-est tegyek bele, mert most mrá az a gyári fékfolyadék... hmm...
url=http://vektorigo.uw.hu/]vektorigo.uw.hu[/url]
"Toyota? Az minden mennyiségben jöhet! Szerintem ez tök egyszerű, SZERINTEM" /  [size=12] 40 [/b][/size]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #214 Dátum: 2006.02.27 12:18:08 »
Idézetet írta: "Vektorigo"
Most hívtam a szervizt.
1 liter kell a kuplung - és fékyfolyadékból. Most már teljesen össze vagyok zavarodva :) de holnap ott fogok állni, és megnézem, hogy hova töltik azt a rohadt folyadékot, és hogy ketté van osztva a tartály vagy nem :)
amúgy azt ajánlották, hogy DOT5.1-est tegyek bele, mert most mrá az a gyári fékfolyadék... hmm...


Nézd , az általad idézett szövegben szépen le van írva , hogy mit tud az 5.1-es a 4-eshez képest ; illetve az is , hogy mikor érdemes használni . A szervíz nyilván szeretné eladni neked a drágább fékfolyadékot . Igazából teljesen megteszi a 4-es is . Döntsd el , hogy az 5.1-es plusz tudása (amit normál használatban nem nagyon fogsz kihasználni) megéri-e neked a plusz pénzt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Vektorigo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
    • http://vektorigo.uw.hu
Fék
« Válasz #215 Dátum: 2006.02.27 14:18:31 »
Odáig eljutottam, hogy SUPER DOT 4-et kell keresni a Castrolnál, ami az 5.1-hez hasonló tulajdonságokkal rendlekezik, de elvesztem a fékfolyadékok márkájában. Gondoltam, ha a motorolajom Castrol és a váltóolajom is az lesz, akkor már legyen a fékfolyadék is castrol. De abból be kell érnem a DOT 4-gyel, ami végülis nem olyna rossz. Sehol nem találtam még a neten Castrol Response Super DOT4-et :)
Van fékfoyladékból, Liqui Moly, Bosch (ilyet nem akarok), Carlube... és hát többről egyelőre nem tudok... még :)
Lehet hogy marad a DOT4 a szerviz javaslata ellenére :)
url=http://vektorigo.uw.hu/]vektorigo.uw.hu[/url]
"Toyota? Az minden mennyiségben jöhet! Szerintem ez tök egyszerű, SZERINTEM" /  [size=12] 40 [/b][/size]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #216 Dátum: 2006.02.27 15:40:28 »
Idézetet írta: "Vektorigo"
Odáig eljutottam, hogy SUPER DOT 4-et kell keresni a Castrolnál, ami az 5.1-hez hasonló tulajdonságokkal rendlekezik, de elvesztem a fékfolyadékok márkájában. Gondoltam, ha a motorolajom Castrol és a váltóolajom is az lesz, akkor már legyen a fékfolyadék is castrol. De abból be kell érnem a DOT 4-gyel, ami végülis nem olyna rossz. Sehol nem találtam még a neten Castrol Response Super DOT4-et :)
Van fékfoyladékból, Liqui Moly, Bosch (ilyet nem akarok), Carlube... és hát többről egyelőre nem tudok... még :)
Lehet hogy marad a DOT4 a szerviz javaslata ellenére :)


Akármelyik jó . LM , Castrol , Bosch (akár) , Aral , OMV , Shell , Mobil , Valvoline , Lucas stb stb stb ... tökmindegy , csak ne full noname legyen .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Vektorigo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
    • http://vektorigo.uw.hu
Fék
« Válasz #217 Dátum: 2006.02.28 00:31:53 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Akármelyik jó . LM , Castrol , Bosch (akár) , Aral , OMV , Shell , Mobil , Valvoline , Lucas stb stb stb ... tökmindegy , csak ne full noname legyen .


Megvannak a "nyeretesek". Úgy néz ki, hogy Fékfolyinak Castrol Response DOT 4, Váltóolajnak meg Castrol TAF-X 75w90.

köszi a helpeket, sokat okosodtam az elmúlt pár napban :) Imádom a netet, és a fórumot!  :!:  :D
url=http://vektorigo.uw.hu/]vektorigo.uw.hu[/url]
"Toyota? Az minden mennyiségben jöhet! Szerintem ez tök egyszerű, SZERINTEM" /  [size=12] 40 [/b][/size]

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22130
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Fék
« Válasz #218 Dátum: 2006.02.28 11:13:32 »
Idézetet írta: "Vektorigo"
Idézetet írta: "Palaczk"

Akármelyik jó . LM , Castrol , Bosch (akár) , Aral , OMV , Shell , Mobil , Valvoline , Lucas stb stb stb ... tökmindegy , csak ne full noname legyen .


Megvannak a "nyeretesek". Úgy néz ki, hogy Fékfolyinak Castrol Response DOT 4, Váltóolajnak meg Castrol TAF-X 75w90.

köszi a helpeket, sokat okosodtam az elmúlt pár napban :) Imádom a netet, és a fórumot!  :!:  :D


Szolgálunk és  :toy: -zunk! (már aki) :rolleyes:  :mrgreen:  :vezetes:  :nagymosoly:  :kacsint:
Sors bona nihil aliud

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Fék
« Válasz #219 Dátum: 2006.03.15 00:36:10 »
Na itten van a kép a tartályról

[a csatolmányt egy admin törölte]
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25381
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Fék
« Válasz #220 Dátum: 2006.03.15 00:59:48 »
Két kérdés:
- lejárt szavatosságú fékfolyadékot gondolom nem szabad felhasználni, jól gondolom-e? (nagyon lejárt, az egyik másfél éve, a másik 5 éve)
- mit lehet csinálni vele, (mert biztos veszélyes hulladéknak számít)?
music      

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22130
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Fék
« Válasz #221 Dátum: 2006.03.15 08:57:15 »
Idézetet írta: "music"
Két kérdés:
- lejárt szavatosságú fékfolyadékot gondolom nem szabad felhasználni, jól gondolom-e? (nagyon lejárt, az egyik másfél éve, a másik 5 éve)
- mit lehet csinálni vele, (mert biztos veszélyes hulladéknak számít)?


Nem szabad, mert a gyári minősége jelentősen csökkenhetett. Lutrira meg ugye elég nagy tét a fékezés biztonsága...
A benzinkutaknál van ilyen kijelölt gyűjtőhely, csak tankolással kösd össze..... :otlet:  :kacsint:  :nagymosoly:
Sors bona nihil aliud

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Fék
« Válasz #222 Dátum: 2006.03.15 11:48:54 »
Idézetet írta: "music"
Két kérdés:
- lejárt szavatosságú fékfolyadékot gondolom nem szabad felhasználni, jól gondolom-e? (nagyon lejárt, az egyik másfél éve, a másik 5 éve)
- mit lehet csinálni vele, (mert biztos veszélyes hulladéknak számít)?

Csavarlazítónak még jó :nagymosoly: de tényleg
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #223 Dátum: 2006.03.15 14:08:11 »
Idézetet írta: "music"
Két kérdés:
- lejárt szavatosságú fékfolyadékot gondolom nem szabad felhasználni, jól gondolom-e? (nagyon lejárt, az egyik másfél éve, a másik 5 éve)
- mit lehet csinálni vele, (mert biztos veszélyes hulladéknak számít)?


Hát az 5 éves tutira kuka . A 1.5 éves még utántöltésre talán jó , bár ezt is inkább ki kéne hajítani . Valamennyire a lezárt csomagoláson keresztül is magába tudja szívni a vizet , elsősorban ettől megy tönkre .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25381
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Fék
« Válasz #224 Dátum: 2006.03.15 14:26:56 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Csavarlazítónak még jó :nagymosoly: de tényleg

Ha kell, odaadom, nekem nincs rá szükségem... :kacsint:
music