Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 225375 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Fék
« Válasz #180 Dátum: 2005.11.18 22:22:49 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "robi"
Gyerekek, a féktárcsának a színe mikor minősül normálisnak?
Ha szép fényes, krómozott színű?
Vagy sötét szürke - fényes?
A sötét verzió mitől van?

Palaczk?

Én már láttam több színben is újat is, szerintem az összetételtől függ, a fényesség meg a használat során "csiszolódik bele, szerintem :roll:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #181 Dátum: 2005.11.18 23:35:15 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "robi"
Gyerekek, a féktárcsának a színe mikor minősül normálisnak?
Ha szép fényes, krómozott színű?
Vagy sötét szürke - fényes?
A sötét verzió mitől van?

Palaczk?


:)

A fékezési felületnek tisztának , egyenletesnek és "tükrösen" csillogónak kell lennie - mint egy penge . Ha mindez stimmel , akkor elég mindegy , hogy sötétebb vagy világosabb szürke .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8799
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Fék
« Válasz #182 Dátum: 2005.11.19 18:07:16 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "robi"
Gyerekek, a féktárcsának a színe mikor minősül normálisnak?
Ha szép fényes, krómozott színű?
Vagy sötét szürke - fényes?
A sötét verzió mitől van?

Palaczk?


:)

A fékezési felületnek tisztának , egyenletesnek és "tükrösen" csillogónak kell lennie - mint egy penge . Ha mindez stimmel , akkor elég mindegy , hogy sötétebb vagy világosabb szürke .

Tiszta, egyenletes és tükrös - ez mind megvan. De sötét szürke árnyalatban - mintha egy szürke napszeművegen keresztűl néznéd.
Akkor ezexerint minden rendben...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Fék
« Válasz #183 Dátum: 2005.11.19 18:34:29 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "robi"
Gyerekek, a féktárcsának a színe mikor minősül normálisnak?
Ha szép fényes, krómozott színű?
Vagy sötét szürke - fényes?
A sötét verzió mitől van?

Palaczk?


:)

A fékezési felületnek tisztának , egyenletesnek és "tükrösen" csillogónak kell lennie - mint egy penge . Ha mindez stimmel , akkor elég mindegy , hogy sötétebb vagy világosabb szürke .

Tiszta, egyenletes és tükrös - ez mind megvan. De sötét szürke árnyalatban - mintha egy szürke napszeművegen keresztűl néznéd.
Akkor ezexerint minden rendben...


Szerintem igen .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22126
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Fék
« Válasz #184 Dátum: 2005.11.21 15:26:31 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "robi"
Gyerekek, a féktárcsának a színe mikor minősül normálisnak?
Ha szép fényes, krómozott színű?
Vagy sötét szürke - fényes?
A sötét verzió mitől van?

Palaczk?


:)

A fékezési felületnek tisztának , egyenletesnek és "tükrösen" csillogónak kell lennie - mint egy penge . Ha mindez stimmel , akkor elég mindegy , hogy sötétebb vagy világosabb szürke .

Tiszta, egyenletes és tükrös - ez mind megvan. De sötét szürke árnyalatban - mintha egy szürke napszeművegen keresztűl néznéd.
Akkor ezexerint minden rendben...


Szerintem igen .



A színe az anyagától és a fékbetét anyagától változhat, atól függően, hogy meilyik a keményebb, milyen ötvöetből, illetve anyagból van stb.

Az a lényeg, hogy a tárcsa felületén barázdás kopás ne legyen, hanem tükrös legyen a felület, mint már írták.
Sors bona nihil aliud

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Fék
« Válasz #185 Dátum: 2006.01.03 19:30:31 »
akkor jó amikor kicsit pirosas kékes lila színben pompázik...akkor megégett... :kormom:  :kormom:  :nagymosoly:

én most fogok cserélni tárcsát, betétben a TEXTAR nevű nagyon-nagyon jó,meg az ETF is tuti, ferodo ról nem is beszélek!
nekem most textar lesz felrakva!
amúgy a tárcsa akkor jó amikor fényes-krómos színe van

Vektorigo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
    • http://vektorigo.uw.hu
Fék
« Válasz #186 Dátum: 2006.02.22 13:03:11 »
fék fék fék...
...ezzel van a legtöbb bajom az Avensisen :(  :sir:
30e Km-nél elkoptak a hátsó betétek.. a Hátsók !? Ok, gariban betettek egy kísérleti fékbetét garnitúrát... tárcsát felszabályozták...
45e Km-nél elkoptak az elsők is, vettem bele gyári toyota fékbetéteket, keréktrácsát felszabályozták.
57e Km-nél elkopott a BAL hátsó külső fékpofa ! A többi hátsó (értsd ez alatt bal belső, jobb külső-belső) fékpofa frankón ép, a használatnak megfelelően kopott. Mivel nem volt "kedvem" lecserélni az egészet, ezért kértem a szerelőktől oldják meg, kicserélték azt az egy elkopott fékbetétet, egy használtra...
hát ez 5000 Km után megint elkopott...

normális, hogy a hátsó fékbetét 30 000 Km után elkopik??? Szerintem nem! Már kértem, hogy adjanak tanácsot a megfelelő fékezési technikára, de tudomsáom szerint, a határozott, erősebb fékezés a nyerő, nem pedig a lassú, hosszú, elnyújtott fékezés... ennek ellenére, a fékek szerintem ugyanúgy kopnak, mintha lassan fékeznék...

Szóval most komplett hátsó fék csere előtt állok. 2 féktrácsa + 1 fékbetét garnitúra, 45e Ft bruttó... nem vészes, de hát nem örülök neki :(
Igazából az zavar, hogy nem bír ki 30e Km-t a hátsó fékem... és mennyit fog menni az első? 80e-nél cserélhetem azt is? MEGINT? :nemnem:
url=http://vektorigo.uw.hu/]vektorigo.uw.hu[/url]
"Toyota? Az minden mennyiségben jöhet! Szerintem ez tök egyszerű, SZERINTEM" /  [size=12] 40 [/b][/size]

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Fék
« Válasz #187 Dátum: 2006.02.22 15:06:12 »
Minden mai autóban gyengébb a fékek minősége a környezetvédelmi előírások miatt (nem lehet azbeszt meg hasonlók). Nem csak az Avensis küzd ezzel, más márkák más típusai is - meg persze Toyotán belül is mások.
Amúgy már az ólmot is száműzik még a centírozásból is, már csak műanyag-alapú meg acél meg hasonló anyagú keréksúlyokat lehet használni - ólmot nem.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Vektorigo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
    • http://vektorigo.uw.hu
Fék
« Válasz #188 Dátum: 2006.02.22 17:37:58 »
Döntöttem...!
Nem cseréltetem ki a féktárcsákat, hagyom rajta a mostaniakat, kopjanak csak el azok. Veszek most fékbetéteket, és akkor már várom hogy mondjuk 10e Km múlva meg lecserélem az egészet... (tárcsa + betétek)
Milyen gáyrtmány az ETF betét? Most hallok róla másodszor... Textarról már hallottam, úgy tudom az jó kategória. Brembóról is hallottam :) Sőt kértem is tőlük ajánlatot (láng autó) de még nem válaszoltak :)

ETF betétet a unixtrade-nél tudok venni 8549 Ft-ért. Gyári toyota betétek 12785 Ft
vagy tudok klubkedvezményt igénybevenni valahol Bp-en? :) Fékbetét ügyben? :)
url=http://vektorigo.uw.hu/]vektorigo.uw.hu[/url]
"Toyota? Az minden mennyiségben jöhet! Szerintem ez tök egyszerű, SZERINTEM" /  [size=12] 40 [/b][/size]

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Fék
« Válasz #189 Dátum: 2006.02.22 17:58:01 »
Idézetet írta: "Vektorigo"
fék fék fék...
...ezzel van a legtöbb bajom az Avensisen :(  :sir:
30e Km-nél elkoptak a hátsó betétek.. a Hátsók !? Ok, gariban betettek egy kísérleti fékbetét garnitúrát... tárcsát felszabályozták...
45e Km-nél elkoptak az elsők is, vettem bele gyári toyota fékbetéteket, keréktrácsát felszabályozták.
57e Km-nél elkopott a BAL hátsó külső fékpofa ! A többi hátsó (értsd ez alatt bal belső, jobb külső-belső) fékpofa frankón ép, a használatnak megfelelően kopott. Mivel nem volt "kedvem" lecserélni az egészet, ezért kértem a szerelőktől oldják meg, kicserélték azt az egy elkopott fékbetétet, egy használtra...
hát ez 5000 Km után megint elkopott...

normális, hogy a hátsó fékbetét 30 000 Km után elkopik??? Szerintem nem! Már kértem, hogy adjanak tanácsot a megfelelő fékezési technikára, de tudomsáom szerint, a határozott, erősebb fékezés a nyerő, nem pedig a lassú, hosszú, elnyújtott fékezés... ennek ellenére, a fékek szerintem ugyanúgy kopnak, mintha lassan fékeznék...

Szóval most komplett hátsó fék csere előtt állok. 2 féktrácsa + 1 fékbetét garnitúra, 45e Ft bruttó... nem vészes, de hát nem örülök neki :(
Igazából az zavar, hogy nem bír ki 30e Km-t a hátsó fékem... és mennyit fog menni az első? 80e-nél cserélhetem azt is? MEGINT? :nemnem:


Ahogy Szeke is írja, a fékek élettartam környezetvédelmi okokból (is???) rövidül. Erről már én is hallottam. Tehát tegyük fel, hogy a 30e-nél elkopó betétek normálisnak tekinthetőek... De az, hogy egy elkopik teljesen a többi meg még majdnem új azt egyáltalán nem normális. És azt valszeg a fékbetét+tárcsa csere sem oldja meg sztem. Valszeg mindig elég jól hozzáér az a betét a tárcsához, szorul vag ynemtom...  :hmm:
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Fék
« Válasz #190 Dátum: 2006.02.22 18:00:38 »
Idézetet írta: "Szeke"
Minden mai autóban gyengébb a fékek minősége a környezetvédelmi előírások miatt (nem lehet azbeszt meg hasonlók). Nem csak az Avensis küzd ezzel, más márkák más típusai is - meg persze Toyotán belül is mások.
Amúgy már az ólmot is száműzik még a centírozásból is, már csak műanyag-alapú meg acél meg hasonló anyagú keréksúlyokat lehet használni - ólmot nem.


Én úgy hallottam, hogy 2006-tól nem lehet ólom súlyokkal egyensúlyozni. Ehhez képest nekem ma szereltek gumit, és ólom súlyt tettek rá. Egyébként egy gumis ismerősöm mondta, hogy az ólom helyett cink súlyokat fognak használni, és ezért árakat is kell emelni! :hmm:
Xanyi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22126
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Fék
« Válasz #191 Dátum: 2006.02.22 19:36:56 »
Idézetet írta: "Szeke"
Minden mai autóban gyengébb a fékek minősége a környezetvédelmi előírások miatt (nem lehet azbeszt meg hasonlók). Nem csak az Avensis küzd ezzel, más márkák más típusai is - meg persze Toyotán belül is mások.
Amúgy már az ólmot is száműzik még a centírozásból is, már csak műanyag-alapú meg acél meg hasonló anyagú keréksúlyokat lehet használni - ólmot nem.


Nekem a hátsó - és nem akarok senkit sem idegesíteni - 100E km.-nél lett cserélve, garantáltan először. Igaz gyakorlatilag teljesen lekopott. A kocsit úgy vettem át 92E km.-nél, hogy azt állították, hogy minden átvizsgáltak rajta, és kicserélték, amit kellett. Ehhez képest a gyartyák is eredetiek voltak, igaz platinaelektródásak voltak, a levegőszűrőbe fecskefészeknyi !szalma! és duzsva volt. Az olajról nem beszélek, mert nálam alap, hogy az első utam haza, majd másnap a szakibácsimhoz, ahol "nagygenerál" keretében az összes folyadék, meg szíj, és szűrő cserére kerül.

És 2000-ben is azbeszt-mentes volt az EU, de Mo. is.
Szekének abban viszont teljesen igaza van, hogy manapsg jobban kopnak a betétek. Igaz is, a Delphi betétekről nincsen valamelyőtöknek tapasztalata? Ugyanis, most ilyeneket koptatok.
Sors bona nihil aliud

Vektorigo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
    • http://vektorigo.uw.hu
Fék
« Válasz #192 Dátum: 2006.02.22 20:54:59 »
Idézetet írta: "Xanyi"

...De az, hogy egy elkopik teljesen a többi meg még majdnem új azt egyáltalán nem normális. És azt valszeg a fékbetét+tárcsa csere sem oldja meg sztem. Valszeg mindig elég jól hozzáér az a betét a tárcsához, szorul vag ynemtom...  :hmm:


Háát...most hogy mondod, tényleg elgondolkodtató, hogy csak az egyik kopott el így. Hogy a francba lehet kideríteni, hogy mi okozhatja ezt? Attól félek, hogy beviszem a szervizbe és kicseréltetnek velem majd mindent amiről feltételezik hogy okozhatta...
és ugye, mindig minden garanciális, csak az nem amivel baj van :)

..nemtom  :nemnem:
url=http://vektorigo.uw.hu/]vektorigo.uw.hu[/url]
"Toyota? Az minden mennyiségben jöhet! Szerintem ez tök egyszerű, SZERINTEM" /  [size=12] 40 [/b][/size]

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Fék
« Válasz #193 Dátum: 2006.02.22 21:40:46 »
Idézetet írta: "Trotter66"
És 2000-ben is azbeszt-mentes volt az EU, de Mo. is.
Szekének abban viszont teljesen igaza van, hogy manapsg jobban kopnak a betétek. Igaz is, a Delphi betétekről nincsen valamelyőtöknek tapasztalata? Ugyanis, most ilyeneket koptatok.

A Delphi-t nem ismerem, de úgy hallottam hogy a Ferrodo betétek elég jók.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Fék
« Válasz #194 Dátum: 2006.02.22 22:14:06 »
Idézetet írta: "Vektorigo"
Idézetet írta: "Xanyi"

...De az, hogy egy elkopik teljesen a többi meg még majdnem új azt egyáltalán nem normális. És azt valszeg a fékbetét+tárcsa csere sem oldja meg sztem. Valszeg mindig elég jól hozzáér az a betét a tárcsához, szorul vag ynemtom...  :hmm:


Háát...most hogy mondod, tényleg elgondolkodtató, hogy csak az egyik kopott el így. Hogy a francba lehet kideríteni, hogy mi okozhatja ezt? Attól félek, hogy beviszem a szervizbe és kicseréltetnek velem majd mindent amiről feltételezik hogy okozhatta...
és ugye, mindig minden garanciális, csak az nem amivel baj van :)

..nemtom  :nemnem:


Ezt akárhonnan nézem mindenképp garanciálisnak tűnik.
Xanyi