Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 352751 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1275 Dátum: 2017.10.12 22:14:40 »
Ahol én olvastam, ott mindre írja, még a sima feketére is. De kiemelve a pirosnál van legjobban. Én most rendeltem sima feketét hátra. Majd leírom, milyen. De a többi is biztosan kevesebb port termel, vagy csak olyan a pora, hogy nem tapad rá.

Nekem elől a mart tárcsa is és a piros betét is EBC. Én már csak ilyet veszek ezután, annyira megtetszett. De hátul sima tárcsához fogok fekete EBC-t tenni. Mondjuk a fekete nem igényel szerintem különleges tárcsát. Nekem kb. 2 éve van fent és a tárcsán semmi váll nem tapintható még. Így szemre a betétekből sem nagyon hiányzik. Eleinte míg bejáratós volt, kicsit csalódott voltam, mert elég rosszul fogott, de amikor összekopott a tárcsával, tökéletes lett. 1.0 Yarisra is van tárcsa és betét is, gondolom e12-re is. Nem kell tőlük félni, teljesen jók a betétek utcára is, de ha többet használod, még jobb. A nagy fékezésektől sem fárad el, csak még jobb lesz.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Fék
« Válasz #1276 Dátum: 2017.10.12 23:00:04 »
Ez nagyon érdekes kombinàcionak tünik: elöre mart tàrcsàt tenni piros betétekkel, hàtra meg a normàl tàrcsàt mondjuk fekete betéttel. Ugye a féknyerget nem kell cserélni ilyenkor, mert kompatibilis? Amùgy ezek az EBC tàrcsàk kezelve vannak korrozio ellen mint a Textarok (azaz bevonatosak)?
Egyébként azt màr én is észrevettem, hogy a mostani elsö, de nehezen kopo Bendix betétek sokkal jobban porolnak mint a hàtso Ferodok (de lehet elöl mindenképp nagyobb az igénybevétel)...
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.12 23:04:21 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1277 Dátum: 2017.10.12 23:32:32 »
Nekem azt mondták, hogy úgy a legjobb, ha hátul is valami színes EBC van, de egyszerre nem volt fékrendszerre annyi pénzem. És azt mondták így sem lesz gond, az első szett a lényegesebb.
Féknyerget nem kell cserélni, miért kellene? Direkt méretre vannak gyártva "minden" autótípushoz. Valamivel kezelve van, nekem most is olyan, mintha most festették volna.
Lehet a Ferodo nem porol annyira. Passz. De nekem most a hátsó porol jobban. Nyilvánvaló okból. (gagyi betét) Az asszony Yarisán az első Textar betétek pora nagyon csúnya vöröses árnyalatú és elég nagy mennyiségű fékport produkál ez a betét.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Fék
« Válasz #1278 Dátum: 2017.10.12 23:48:37 »
Màsik oldalon azt olvastam, hogy a piros mellett a zöld EBC betét se nagyon porol, és a zöldhöz mintha könnyebb lenne hozzà is jutni. A mart tàrcsa àllitolag gyàrilag fekete szinü, de utàna az elsö hasznàlat utàn màr normàl szinü lesz.
Jo tudni, hogy a Textar is porol, mert eddig csak erre vagy Textar tàrcsa - Ferodo betétre gondoltam... A nyereg azért merült fel, mivel ilyen spéci fékkészletem még sosem volt, és gondoltam ezàltal azt is ajànlott cserélni.   
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1279 Dátum: 2017.10.13 00:32:24 »
Nem tudom, miért könnyebb a zöld betéthez hozzá jutni, de nekem mindre azt mondták, hogy 2 hét múlva kaphatom meg leghamarabb. A tárcsa meg ott fekete marad és nem lesz rozsdás sem, ahol nem ér hozzá a betét.
Ahogy keresgéltem, a Pagidra írták, hogy kevésbé porol. De inkább úgy kell ezt venni, úgy látom, hogy annál a betétnél van esély kevés porra, ami kerámia tartalmú betét.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Fék
« Válasz #1280 Dátum: 2017.10.13 00:42:52 »
Csak annyi, hogy én több webàruhàzban làttam a zöldet, söt olyan is volt, hogy pirosat nem, csak zöldet vagy sàrgàt àrultak (de ez utobbi inkàbb sport kategoria àllitolag). Ugye az a tény, hogy keràmiàt tartalmaz és kevésbé porol, azért nem von le egy ilyen minöségi betét hatékonysàgàbol?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1281 Dátum: 2017.10.13 00:48:13 »
Nem, sőt! A gagyibb betétekben több az acél szál, ami miatt több lesz a fékpor is.
Nem tudom hol árulnak még EBC betéteket, de én két helyet találtam "csak".

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Fék
« Válasz #1282 Dátum: 2017.10.13 08:58:41 »
Nem tudom, miért könnyebb a zöld betéthez hozzá jutni, de nekem mindre azt mondták, hogy 2 hét múlva kaphatom meg leghamarabb. A tárcsa meg ott fekete marad és nem lesz rozsdás sem, ahol nem ér hozzá a betét.
Ahogy keresgéltem, a Pagidra írták, hogy kevésbé porol. De inkább úgy kell ezt venni, úgy látom, hogy annál a betétnél van esély kevés porra, ami kerámia tartalmú betét.
A piros és a sárga már sport-verseny kategória. Az ok amiért Avensis-re nincs, ugyanaz, amiért Powerflex szilent szett sincs rá: nem túl nagy az igény Avensis esetén a tényleges verseny használatra. Ha lesz rá lehetőséged, próbáld majd ki, hogy egy GT86-ból vagy egy nagymotoros sportfutóműves MX5-ből visszaülsz Avensisbe. Érzésre pont olyan mintha hajót vezetnél.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1283 Dátum: 2017.10.13 11:23:34 »
Egy kicsit a fékporról: http://www.fekmester.hu/mi_az_a_fekpor_es_mi_okozza/ és http://www.fekmester.hu/keramia_fekbetetek/.
Tehát NAO betéteket kell keresni, azaz organikus vagy azbesztmentes (??az azbeszt használata nincs már rég betiltva??) fékbetétekként árulhatják.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1284 Dátum: 2017.10.13 12:29:14 »
Az TRW DTEC és az ATE Ceramic ilyen még. De hogy ezeknek mennyi az ára (pl. az EBC-hez képest), azt nem sikerült még kiderítenem.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Fék
« Válasz #1285 Dátum: 2017.10.13 14:15:28 »
??az azbeszt használata nincs már rég betiltva??
De. De az aramid nem azbeszt.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Fék
« Válasz #1286 Dátum: 2017.10.13 22:54:48 »
Az TRW DTEC és az ATE Ceramic ilyen még. De hogy ezeknek mennyi az ára (pl. az EBC-hez képest), azt nem sikerült még kiderítenem.
Erdekes, ezeket én sem talàlom... Az ATE Ceramic-ot is csak bizonyos német autokhoz (BMW, Audi stb.), de Toyotàhoz nem...
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1287 Dátum: 2017.10.13 23:09:27 »
Szerintem is így van. Mert pár autóhoz találtam, de a sajátomhoz nem. Marad az EBC kínálata. Én bízok a blackstuff-ban is. Sok jót olvastam arról is fórumokon.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Fék
« Válasz #1288 Dátum: 2017.10.13 23:44:30 »
Igen valahogy én is kezdek megbaràtkozni a gondolattal, hogy legközelebb ezt az EBC-t fogom megvàsàrolni és feltenni. Lehet az EBC betétek akkor sem porolnak elvileg, ha egy màs, hagyomànyos tàrcsàval együtt vannak felszerelve?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1289 Dátum: 2017.10.14 08:30:35 »
Ahogy olvastam, a színesek nem. De az a legjobb, ha magas széntartalmú tárcsát veszel, még ha nem is EBC tárcsa. Szerintem a zöld az első olyan betét a sorban, amelyik lényegesen kevesebb port termel és ez a betét elég sok normál tárcsához jó. A piroshoz már az EBC tárcsát ajánlják.
A kérdés a fekete, hogy az mennyivel jobb/más egy hasonló árú, Textar, TRW, ATE, Bosch, Brembo, Zimmermann betétnél?