Szerző Téma: Fék  (Megtekintve 358171 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Fék
« Válasz #1215 Dátum: 2015.07.13 14:45:50 »
Ezek belső hűtésű tárcsák, amiket felszabályozni - a szó szoros értelmében - nem lehet. A régi, szoci autók teli tárcsáit lehetett. Amit ezekkel lehet tenni, az az esetleges vállasságának a megszüntetése, de a pici gyári tűrés miatt nagyon körültekintően kell eljárni.

Igen, a megoldás nálad is a csere lesz. Ha tovább vékonyítanák a tárcsák vastagságát, félő, hogy egy húzósabb menetben - pl. hegyi szerpentín - a szükségesnél kevésbé lesz tartós a fékhatásod. E11-re nem drágák a jóminőségű tárcsák, nekem a Ferodo-k kerültek vmi 11-12 000Ft-ba. A betétek hozzá (Ferodo Premier) is megvolt 13-14 000-ből, az egészért 28 000-et fizettem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Fék
« Válasz #1216 Dátum: 2015.07.13 20:17:09 »
Ezek belső hűtésű tárcsák, amiket felszabályozni - a szó szoros értelmében - nem lehet. A régi, szoci autók teli tárcsáit lehetett. Amit ezekkel lehet tenni, az az esetleges vállasságának a megszüntetése, de a pici gyári tűrés miatt nagyon körültekintően kell eljárni.

Igen, a megoldás nálad is a csere lesz. Ha tovább vékonyítanák a tárcsák vastagságát, félő, hogy egy húzósabb menetben - pl. hegyi szerpentín - a szükségesnél kevésbé lesz tartós a fékhatásod. E11-re nem drágák a jóminőségű tárcsák, nekem a Ferodo-k kerültek vmi 11-12 000Ft-ba. A betétek hozzá (Ferodo Premier) is megvolt 13-14 000-ből, az egészért 28 000-et fizettem.

Ezt hogy érted Mester? Fel lehet őket szabályozni. Egy ügyes és okos esztergályos megcsinálja, csak egy fogással kell mindkét oldalt, vagy pedig kerékagyon kell szabályozni. Mindenre van módszer. A kopáshatár az egy másik kérdés.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Fék
« Válasz #1217 Dátum: 2015.07.14 08:02:51 »
Igaz, ami igaz...ez a kifejezés elég....hogy is mondjam.... a szabályoz még csak-csak...de hát, ez terjedt el a köznyelvben.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Fék
« Válasz #1218 Dátum: 2015.07.14 08:34:04 »
Ezt hogy érted Mester? Fel lehet őket szabályozni. Egy ügyes és okos esztergályos megcsinálja, csak egy fogással kell mindkét oldalt, vagy pedig kerékagyon kell szabályozni. Mindenre van módszer. A kopáshatár az egy másik kérdés.
Pontosan azért nem lehet, mert annyira pici a tűrése a tárcsának, hogy már 2 garnitúra betét is rendeltetés szerű használat mellett elkoptatja annyira, hogy a határérték közelébe kerüljön a tárcsa. Ezt nem én mondom, hanem a szervizes, amikor anno kérdeztem, hogy nem-e lenne elég egy felszabályzás a tárcsának (mert a betétek csak jelentősen csökkent felületen érintkeztek a tárcsa felületével). Gondoltam, ha lekaristolnánk a rozsdát, hátha lehetne még használni. Aztán rámért a szerelő a vastagságra és mutatta, hogy ez a tárcsa már határértéken van, kuka.

Kérdeztem korábban TZolit is ez ügyben, ő azt mondta, hogy a kis vállakat le lehet esztergálni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Fék
« Válasz #1219 Dátum: 2015.07.14 10:57:31 »
Épp ezért kérdeztem meg, ez komoly, hogy 1-1 mm kopás van és cserélni kell?
Ekkora vállakat szoktak leszedni, sőt van ahol az egész felületet felszabályozzák a modern tárcsákon is, ha nem így lenne, akkor nem lenne erre szerkezet, amit leszerelés nélkül a kerékagyon, magára a futóműre szerelnek fel és a helyén esztergálják a tárcsát, és egyszerre mindkét oldalt, ahogy Spet is írta. Ezt látván felmerült bennem a kétely, hogy elírás az a 20 mm. De nem... O.O
Innentől kezdve ezeket a tárcsákat fölösleges esztergálni, hacsak nem épp a 2 tized mm-es vállakat akarjuk leszedetni.

BViktor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Fék
« Válasz #1220 Dátum: 2015.07.31 15:01:45 »
Sziasztok!

Új vagyok itt és bár nekem egy Passatom van, de a barátnőm rendelkezik egy 2003-as Toyota Corollával és vele kapcsolatban lenne kérdésem.

Most jöttem el a gumistól és az első féktárcsák eléggé viseletesnek tűntek ... olvastam visszább, hogy itt is oldalanként kb 1-1 mm a tárcsák minimális kophatósága és szerintem a Toyotán lényegesen nagyobb a kopás ... a mellékletben látszik, hogy ez kb 2mm lehet oldalanként ...

A betétek sem maiak már, de még elmegy kategória ... kérdésem az lenne, hogy szerintetek SOS-ben cseréltessük ki a tárcsákat, vagy kibírja őszig?

Jelenleg Horváthországi nyaralás előtt állunk és a Corolla lenne használva az útra ... és őszig még minimum 3000 km menne bele a kocsiba!

Szerintem azonnal cserélni kellene, de egy megerősítést szívesen vennék :)

Illetve kérdezném, ha cserélni kell, akkor milyet ajánlotok (tárcsa és betét kombó) ?


Ui.: Egyébként a Passat-nál is ilyen kicsik a tűréshatárok ... ott is oldalanként 1-1 mm után cserés az első tárcsa!
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.31 15:04:25 írta BViktor »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Fék
« Válasz #1221 Dátum: 2015.07.31 15:11:32 »
Véleményem szerint ezek csere érett tárcsák. Pláne, ha tervben van a hosszú út, pláne, hogy Ho. felé vannak emelkedők, lejtők, ahol különösen kellhet a biztos fékhatás (mondjuk, hol nem...?)...

Szerintem ne sajnáljatok rá pár tízezret, hiszen, a hosszú út előtt egyébként is ellenőrizni kell a főbb dolgokat és a fékek kb a top3-ban vannak (nálam legalábbis). Nyugodtabb lesz az út...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

BViktor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Fék
« Válasz #1222 Dátum: 2015.07.31 15:38:57 »
Véleményem szerint ezek csere érett tárcsák. Pláne, ha tervben van a hosszú út, pláne, hogy Ho. felé vannak emelkedők, lejtők, ahol különösen kellhet a biztos fékhatás (mondjuk, hol nem...?)...

Szerintem ne sajnáljatok rá pár tízezret, hiszen, a hosszú út előtt egyébként is ellenőrizni kell a főbb dolgokat és a fékek kb a top3-ban vannak (nálam legalábbis). Nyugodtabb lesz az út...  ;)

Köszi szépen a megerősítést ...

Én is ezen a véleményen vagyok  :cool2:

peti86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re:Fék
« Válasz #1223 Dátum: 2015.09.03 10:11:53 »
Igen cseréltesd! Egy Textar kombóval nem lőhetsz mellé!
olaszból fagylaltot, franciából krémest, japánból autót


BViktor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Fék
« Válasz #1224 Dátum: 2015.09.03 10:23:38 »
Igen cseréltesd! Egy Textar kombóval nem lőhetsz mellé!

Köszi, már megtörtént ... sajnos nem tudom, hogy milyen tárcsa és betét ment bele, de azóta belement több mint 2000 km a verdába és szuperül működik minden!

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Fék
« Válasz #1225 Dátum: 2015.09.03 23:46:24 »
Hát azért nekem az IS-en csikorog a textar hátsó fék...
Gabe 254.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Fék
« Válasz #1226 Dátum: 2015.09.13 20:07:50 »
Én is olyan fék betétet és tárcsát keresek a Yaris-ra, ami biztosan csendben lesz, nem csikorog. TRW, Ferodo, ATE is képben van. Melyik legyen? Esetleg más márkát válasszak inkább?

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Fék
« Válasz #1227 Dátum: 2015.09.15 20:18:53 »
Én is olyan fék betétet és tárcsát keresek a Yaris-ra, ami biztosan csendben lesz, nem csikorog. TRW, Ferodo, ATE is képben van. Melyik legyen? Esetleg más márkát válasszak inkább?

Galfer, Zimmerman
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Fék
« Válasz #1228 Dátum: 2016.04.27 22:21:42 »
Üdvözletem!

Sajnos fékcsere előtt fogok állni lassan, EBC szettet szeretnék, előre-hátra. "utcai-bolti" áron elég húzós... Van valaki, akinek van valami féle kedvezménye, ismerőse aki jóárasít?

(Teli áron 120+e lenne...  :cry:)

Köszönöm előre is!  ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Fék
« Válasz #1229 Dátum: 2016.04.28 08:12:27 »
Üdvözletem!

Sajnos fékcsere előtt fogok állni lassan, EBC szettet szeretnék, előre-hátra. "utcai-bolti" áron elég húzós... Van valaki, akinek van valami féle kedvezménye, ismerőse aki jóárasít?

(Teli áron 120+e lenne...  :cry:)

Köszönöm előre is!  ;)
A helyedben én Weninger Tomit kérdezném meg, hogy hogyan rendeli. Azt hiszem, ő (vagy pzs) mondta, hogy direktben rendelik Angliából. Olcsó nem lesz, nekem az Avéra 38000 lett volna csak a két első tárcsa.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i