Valószínűleg más a vezetési stílusunk. Én pl. ha nincs sűrű forgalom, a BAH csomópont után a Budaörsi úton simán 6-ban megyek a Yarisszal. Sebességtartásra jó. Gyorsítani mindig óvatosan gyorsítok, puha gázzal, elég szokott lenni. És sokat használom: az összes olyan úton is 6-ba teszem, ahol (városon belül) lehet 50-nél gyorsabban menni. Ja, és ennek nem nyomatékos a motorja, egy Avensis ennél csak fürgébb lehet...
A kis Yaris talán nem nyomatékos, de olyan rövid a váltóáttételezés, hogy akár mehet is 6.-ba 60-nál, akkor is van fordulat, ahol már elegendő teljesítmény is van a kis tömeghez. Egy mai Avensis pár száz kilóval nehezebb is, és a váltó is hosszabb....szerintem, (hacsak nem tényleg ideális a körülmény, sík út, esetleg lejtő, szélcsend) 6-ban menni 50-60-al erőszaktétel a motornak és a hajtásláncnak is és hosszabb távon meg is lehet az eredménye.
Igaz, dízelek, de az általam használt járművekből kiindulva nem hogy 6-ban, de 5-ben, sőt majdnem 4-ben sincs értékelhető/használható fordulatszám 50-es temponál, és a fogyasztásra sincs jó hatással.
A kis benzines városi autóknál lehet ez alternatíva, ezt elismerem.