valaki javítson ki, aki ért hozzá, de tudtommal a benzinesek közvetlen befecskendezéssel is nagyságrendileg kevesebb szilárd részecskét pufognak ki a dízeleknél
egy privát adalék: apám astrájának a kipufogója is kormos, pedig asszem az nem is közvetlen befecskendezéses ...
Senki sem állította az ellenkezőjét.... megint kicsit olyan érzésem támadt a hsz-ből, mintha burkoltan is, de védjük meg a benzinest, nehogymá' felmerüljön, hogy annak is vannak rossz tulajdonságai. (Remélem, rosszul érzem!)
Szerintem egy OFF TSI szívócsöve pont ugyanolyan kormos (ha nem gusztustalanabb) 200ezernél, mint egy modern dízelé, pedig a benzinesnél jóval kevesebb a visszavezetett kipufogógáz hányad, de azt hiszem a Toyota D4 motorjáról is van video a youtube-on, ahol 220ezernél (ha jól emlékszem) szét kellett szedni a korom eltávolítása miatt.
A faterod Astrája meg csak megerősít, mert az szívócső-befecskendezéses, ahol köztudottan jobb a keverékképzés (bár öreg konstrukció is lehet, ahol meg az égés/örvénylés rosszabb). A közvetlen befecskendezés kedvezőtlenebb ilyen oldalról. Nagyobb nyomással, finomabb porlasztással, megfelelő örvényléssel, rétegzett töltéssel, sokat lehet javítani a helyzeten, de az idő tényező sajnos így is erősen árnyalja a képet, bármit is mondanak a marketingesek....és a motor és annak alaktrészei kopásával ez csak romlik.