Sziasztok!
Új vagyok itt és ez a második hsz.-m
Olvasgatva a témát annyit szeretnék hozzá szólni, hogy elsőnek is még nincsen Toyom
A másik meg, hogy Jan-Feb. környékén tervezünk venni egy 1.8ast lehetőleg Faceliftest már. Külföldön Skóciában élek párommal, fiunkkal és úton a második gyerkőc, így 5 ajtóst tervezünk. Röviden ennyit elöljáróba, de ha valakinek van kérdése ne tartsa magában. Én sem fogom
Reagálok az alacsony fordulat-diesel témára, hogy mennyire jó vagy sem. Igaz más márka és ha nincs harag le is írnám, hogy otthon 7,5 éve vagyok tulaja egy 22,5 éves Audi 80 1.9 TDI-nek. Tapasztalat írtam/írom csak most ki, semmi egyéb
Köszi!
Nekem ott a nagy-nagy éves átlag 5,2 volt. Hasonló kép vezettem én is, olyan nyugisan, semmi extra. Ahogy teltek múltak az évek észre vettem/hallottam/olvastam is, hogy attól hogy diesel még nem szabad finomkodni velük. Tény és való a fogyasztás alacsonyabb, de annál nagyobb gondot tud okozni 10-20 vagy akár 50e Km feletti használat után. Egyenlőre nem ismerem az Avensis egyik motorját, hogy vitába száljak, nem is ez a célom, de müködési elvük úgy tudom egyforma. Amit én tapasztaltam, hogy 45-50nél 5be el-elmegy és lassan kiis gyorsít, de káros. Itt ahol lakom 30mph a városi "csúCs" avagy 48Km/h. Emelkedős-kanyargós-rövidek a szakaszok így 4.et el is felejtettem mint fokozatot. Marad a 2es vagy 3as. És ha kellett 1es 2200-2800 is! Na nem vagyok bolond, de ha láttam előre hogy ha felváltok 2be akkor már állhatok is meg, mert elfogy az út. Autó vagy lámpa stb. stb. Párszor megjártuk a 2300Km-es távot autóval amire 5,3 jött ki átlagba. 2 személy és úgy 200kg cucc az autóban elosztva. Szokás szerint autózva. Legutolsó utunkon haza idén nyáron ráéreztem a nyomaték pontra ami 115 és 118Km/h közé esett. (nem egy rakéta tempó ott ahol 200al mennek el a másik mellett
) de hátul utazott a 10 hónapos fiam és párom. Fő a biztonság. 7 év után elértem a legjobb fogyasztásom ami 4,7l lett. 1 szakasz 4,5 a másik 4,9. Örültem mint majom a farkának
Otthon a maradék 3 hét alatt úgy használtam mint egy benzinest (igaz már itt kint is), hogy az egyes az normális, induláshoz és a többi meg jó 2500ig nem pont teli talppal, csak úgy egészségesen. A fokozatot úgy választottam ki, hogy a nyomaték már meglegyen és picit feljebb. Nálam ez 2200 volt. Így történt az is hogy 80nál 4ben utaztam 5 helyett és az autó hosszú távon jobban fogyasztott mint előtte.
Leautóztam így pár ezer km-t és éreztem a dinamikát is javulni. Nem mint ha baj lett volna vele, de ahogy javult 1-2 decivel a fogyasztás úgy az autó is jobban ment.
Benzin - Diesel egyformán: Olajsár ha jól tudom - ha téved javítsatok - úgy alakul ki, hogy a motor nem éri el az üzemi hőfokot, rövid szakaszon járva, hamar leállításra kerül a sor. Ez azért van így, mert a motortérben is keletkezik páralecsapódás főleg télen és ha ez nincs "elégetve" akkor az nem túl jó. Természetesen hozzá tartozik a rendszeres olaj csere is stb. Mivel a diesel alapból lassabban melegszik a benyásnál, így annál ez még fontosabb, mert nincs szikra ami robbantaná az anyagot. Vagyis kisebb a hővesztesége. Ezért is érzékenyebb a hidegre, a pörgetésre és az olajra.
Valamikor olvastam ezekről egy elég jó cikket, onnan maradtak meg ezek bennem és az otthoni szerelőm is azt mondta/tanácsolta, hogy legyen bármilyen motor az autóban, az 50Km/h 5.ben vagy 6ban nem tesz jót neki. Pont a fordulat, nyomaték, hő miatt. Ennek mind meg kell lenni, hogy tartós legyen az autó. Nekik konkrétan egy Corollájuk van
Na nem húzom tovább a szót, így is hosszúra sikeredett. Bocsi az OFF autóért, de nekem csak ez van mint nagy tapasztalat. A kocka zsigát a szamarát nem említeném, nem voltak hosszú pályafutásuak. Meg más kategória
Ui. még annyit hogy ha egy autót teszem azt 150-250e km alatt nagyon finom használunk és egyet meg rendesen ahogy kell, neki állnánk szét szedni a motorjukat, nem vagyok benne biztos, hogy az üzemanyagon megspórólt pénz fedezné a javítás árát.