Pedig valóban így van. 3300-3500 fölött van egy érzehető erősödés, ami nagyon kellemes.
Én nem vezettem még AveII 1.8-at, így nem tudom vele összehasonlítani, hogy az agilisebb-e vagy sem. Viszont nem tartom ezt a motort kelletlennek, pörgetni kell ezt is, mint minden szívó benzines társát. Ne felejtsük el, hogy erre egy hosszabb áttételű váltót raktak, ami sokat jelent. A rugalmassság terén negatív, de pozitív hatása van a csendesség és a fogyasztás terén.
Ez a motor szemben az 1.8-cal kb. + 20 Le és + 30 Nm. Szerintem szívó benzines motor esetén minden egyes Nm áldás ehhez a tömegű kasztnihoz.
"Érezhető" erősödés van, persze... növekszik a fordulatszám
... naná, hogy érezhetően erősödik
... de bepi valami hirtelen megugró teljesítményről beszélt. Én ilyet nem tapasztaltam. Csak annyit, hogy normális, arányos mértékben jön meg az erő, ahogy nő a fordulatszám.
Abszolút skálán persze, hogy nem nevezhető lomhának ez a motor. De ha vezetted (volna) azokat a felsorolt, egyéb motoros autókat, amikről írtam, akkor nyilvánvaló lenne neked is, hogy miről beszélek.