Hogy mennyire "lean-burn" a D-4, vagy mennyire nem az, azt passzolom... annyi biztos, hogy direkt befecskendezéses (innen a D-4 megjelölés), ellentétben az 1.8-assal. De nem vagyok elájulva a karakterisztikájától, tényleg ... a Camry, érzésre, sokkal fürgébb (pedig a valóságban vagy 3 mp-el lassabban gyorsul 100-ra).
Egyébként, valamiféle nem szándékos "hagyomány" lehet ez Toyotáéknál ... Carina esetében is jobban "ugrott" érzésre az 1.6-os, mint a 2.0. Pedig a valóságban persze utóbbi volt gyorsabb, jóval... És utóbbi bírta pl. azt is, ha 40-ről húzattad fel ötödikben - míg előbbi ettől a mutatványtól kb. exitált ... és mégis: érzésre agilisabb, pörgősebb volt.
Amennyire én tudom a music elmondása alapján, a d4 motor 3500-ig amolyan szegénykeverékes módban működik. Ez annyit jelent, hogy ez alatt halk, nagyon takarékos, de teljesítménye is visszafogott. E fölött viszont rendkívül erős, és fogyaszt is.
Az 1.8-nál nem érződik ennyire határozottan a változó szelepvezérlés, itt bár gyengébb, de a normál használat közben nem igazán érződik gyengébbnek. Jó lenne látni két grafikont a teljesítménnyel és nyomatékkal.
Más: Ma végre láttam kollégám frissen vett 2003-as Previa-ját. Faceliftes SOL, 2.0 d4d, originál 219000 km, végig vezetett szervizkönyv, összes számla 0km-es korától! Első-hátsó lökhárítók voltak fényezve, de számla erről is van (toyota márkaszerviz).
Az autó makulátlan! Brutális! Gyönyörű! Egyedül bőr kárpit nincs benne, minden más igen. Vásárlás előtt egy porlasztócsúcsot cseréltek.
Ilyen finomságok, mint szervózáras tolóajtó is van benne, igen, mint a luxus autókban, egy motor szépen behúzza az ajtót a kasztniba.
Az autó színe az egyik legelegánsabb, metál krémbarnás szürke. Elől-hátul gyári tolatóradar.
Nagyon tetszett, nagy, kényelmes, ahogy Te is mondtad anno, a sok sharan,galaxy,alhambra helyett ilyeneknek kellett volna ellepni az ország útjait...
Árban nem volt olcsó 2.6M, de az autó olyan is! Mondom, makulátlan.