Szerző Téma: Avensisek fogyasztása  (Megtekintve 769789 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10707
Avensisek fogyasztása
« Válasz #1395 Dátum: 2013.07.15 12:37:16 »
No igen, a feltöltött képek készülhettek X évvel korábban is, és csak akkor jön a csalódás, ha az ember élőben látja az autót.  :hmmmm:
Mondjuk most is van fent olyan Avensis hirdetés, amit télen fényképeztek, és külön képen ott virít egy csupa latyakos-téli gumis kép, ez kicsit azért furcsa így Júliusban...  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1396 Dátum: 2013.07.15 13:11:07 »
Egy érdeklődést megérhet a dolog, láthatóan családi autó (a fejtámlás monitorok miatt) és nem céges.
Azért azon a picike, az osztott kijelző felén megjelenő Navigációs adatok kapcsán felmerül bennem a kérdés, hogy nevezhető-e ez a TNS310-es igazi Navinak (tud-e egyáltalán komplett térképet mutatni, vagy csak azt jelzi ki, hol és merre kell kanyarodni) vagy sem?  :hmmmm:
ja.beszéltem a tulajjal,német import auto.
177lovas.
7hónaposan hozták be,a 2jobb ajtaja törve volt,ujra cserélték.
itthon egy 3.kerületi szerelő szervizelte.
biztató,h 15ezrenként 5w30olajat kapott meg főleg ömw meg shell gázolajat.
más baja még nemvolt.
kuplung,kettőstöm.lendkerék még a gyári.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1397 Dátum: 2013.07.18 15:29:45 »
Gondoltam, írok egy kis beszámolót a fogyasztásról az eltelt 10 nap (nyaralás) tükrében, elvégre ez volt az első olyan alkalom, amikor minden tekintetben kihasználtuk az autót.

Üzemanyag: Indulás előtt a szokásos helyi Lukoil 95-ös benzin. Hazaút előtt tankoltam Siófokon, de már OMV Maxxmotion 95-öst.
Körülmények: 3 felnőtt, 1 gyerek, csomagtartó fullon pakolva, klíma végéi használatban (23 fokra állítva), hőmérséklet 28-31 Celsius
Útvonal: Békéscsaba-Siófok (44-M5-52-62-7). Helyben (Siófok), 2x Siófok-Veszprém (7-710-72-8), valamint Siófok-Fonyód (7.sz. út)
Forgalmi viszonyok: Utazáskor moderált forgalom, jellemző volt a kamion forgalom, valamint a mezőgazdasági gépek a főutakon
Utazó tempó: óra szerinti 105-110km/h, autópályán 130km/h
Pihenő: nem volt

Odafelé adatok:
Távolság 282km (de ez még csak Siófokig, a szállásig még 9km-t mentünk)
Átlagsebesség (csak odafelé úton): 79,7km/h
Átlagfogyasztás (csak odafelé úton): 6,2 l/100km
Menetidő (csak odafelé úton): 3:41 (h:min)
Tankolás: (ebben benne volt már a 2x veszprémi út, és a fonyódi is, valamint a helyben kocsikázás) szűk 42 liter
Teljes tank átlaga: 6,5/6,69 (OBD/mért adat)
Teljes tankra vetített átlagsebesség: 55km/h

Hazafelé (és itt szakadt le az állam, mert a körülmények gyakorlatilag változatlanok voltak, leszámítva a még sűrűbb kamionforgalmat):
Távolság: 290,75 km
Menetidő: 3:47 (h:min)
Átlagfogyasztás: 5,6 l/100km
Átlagsebesség: 74,5 km/h
Tankolás: még nem volt, mert bő 2/3-aig van a tank.

A kivastagított érték, főleg a fogyasztás szerintem félelmetesen jó adat. A kamionok okozta hullámzó utazó sebesség (illetve a tökölés) kompenzálva lett a dinamikus, nem egyszer padlógáza előzésekkel (jellemzően 4-5000 fordulat között elváltva, vmax=140km/h gps szerint).
Érdekes, hogy a 70-es átlagsebességhez majdnem Kecskemétig kellett eljutnom, hogy átlépjem, a 44-esen már szépen, egyenletesen tudtam tartani az utazótempót (105-110) és növekedett az átlagsebességem is.
Jó érzés, ahogy így terhelten is 3.-ban odalépek az 1ZZ-nek és dinamikusan megindul. Érzem benne, hogy van tartalék, főleg 3500 felett csal mosolyt az arcomra. Nem sportautó, de elég az, amit tud és minden előzést - józan ésszel kivitelezve - megfelelő biztonsági tartalékkal be tudok fejezni. El tudom, képzelni, hogy a D4-es benzin motor plusz 20 lóereje mit hoz ki ebből az 1300kg-ból...  :devil:

A fogyasztás számomra csúcs. Kb 6,2-6,4 közé vártam, mint az odafelé vezető úton is, ehelyett 5,6 lett, sőt, Békécsabaán az első forgalmi jelzőlámpa piros jelzéséhez érve 5,5-re csökkent és 74,0-ra az átlagsebesség. Mondtam is Jucimnak, hogy ez a kocsi "hülye", teljesen abszurd egy ilyen méretű motortól, autótól terheléstől. Elképzelhető, hogy ebben valamennyire a Maxxmotionnak is szerep volna? Nem tudom. Az is nagyon sokat számított, hogy amikor csak tudtam, motorfékeztem, illetve gurultam üresben.

Menet közben a rugózás iszonyú komfortos, nem pattog, kirugózik minden hullámot, egyenetlenséget, de mégsem kelt az emberben émelygést a himbálózás. Nagyon jó futóműve van, igaz, az állapota is hibátlan. Hamár futómű, akkor a gumikról is pár szót:
Good Year Efficient Grip Performance a gyári 195/60R15 méretben. Egyszerűen fenomenálisak! Tapad kanyarban, fékezésközben, de mégis nagyon üzemanyagtakarékos és vizen is kiválóak az értékei (Auto Bild aktuális számában az eco-gumik teszjében a Continentallal párban tesztgyőztes rendkívül kiegyensúlyozottan magas teljesítménye miatt minden vizsgált szituációban - maximálisan alá tudom támasztani saját tapasztalat alapján is)
Említettem, hogy az új kuplungot és első fékszettet pár hete már beszereztem, de időhiány miatt sajnos még nem lett beszerelve. Meglepő, ha azt mondom, nem nagyon hiányoltam? Teljesen az az érzésem, hogy az egész autó egyszerűen addig megy, amíg fizikailag ez lehetséges. A kopott kuplung sem okozott problémát, sőt, gyors, sportos váltásoknál kifejezetten simán működött. Azért feleségem megjegyezte az egyik induláskor, amikor álltam ki az udvarról, hogy az első kerék eléggé remeg, no, EZ a(z egyik) jele a kopott kuplungnak, de menet közben nem csúszott, nem szaglott, semmi.
A fék hirtelen fékezésnél ugyan rázott, de a fékhatás minden esetben határozott és érzetre biztonságos volt. Megfigyeltem ma reggel, hogy a tárcsák olyan fényesek, mintha lakkozva lenne a felületük. Volt, hogy bele kellett taposni a fékbe rendesen.
A váltó a motor mellett a másik kedvencem.

A klíma is észrevétlenül, de mégis hatékonyan tette a dolgát, mind az elöl, mind a hátul utazók számára megfelelő mennyiségű és minőségű levegőt juttatott. Sem légúti, sem szemet érintő problémáink nem voltak.

A csomagtartó batár! Szabályos alakú és jól pakolható. Teljesen megteltünk, egyéb dolgokat már csak a szó szoros értelmében LEGÓZVA tudtunk volna betenni az autóba. Anyukám jobb hátul is kényelmesen ült, mellette a fiam gyerekülésben. EZ az, amit a szedánnal képtelenség lett volna ugyanezen a kénylemi szinten elcipelni.

Azt hiszem, most az autó bizonyított és közelebb került hozzám, egészen közel ahhoz a helyhez, ahol a Corollám még mindig van a szívemben.  :wub:

A nyaralást egy dolog árnyékolja be, méghozzá, hogy ez az év sem telik el trafipax-bírság nélkül. Kaptunk egy 30.000-es csekket, mert odafelé, az 52-es úton Kecskeméttől nem messze lefotóztak 117km/h-val (és még 2db képen 116, illetve 114km/h-val), ahogy éppen előzök egy Swiftet. A pech a dologban az volt, hogy pusztán csak az előzés idejére gyorsítottam a tiltott zónába (90km/h a megengedett), majd rögtön vissza is lassítottam az utazó tempóra, ami a limit alá esik. Sajnos ez az előzés pont egy olyan helyre esett, ahol kint álltak a mérővel. A 3db képen időrendi sorrendben világosan látszik a sebességem csökkentése az előzés alatt, de ezt megfellebbezni nem biztos, hogy érdemes. Az Torque PRO-val készített teljes útvonal ábrázolásom is csak ott mutat magas sebességet (a térképen pontszerűen), ahol előztem, egyébiránt nem. Ez pech... Mondjuk, innen is látszik, hogy a jó fogyasztási adataimhoz egyáltalán nem megyek lassan... Mi lenne, ha tényleg csak 90-nel mennék???  :cry:

A nyaralás alatt egyébként 3 karbantarást végeztem el, egyet a már ismert szelepfedél csavar eltörése miatt a Veszprémi Toyota márkakereskedés. Továbbá, kicseréltem az egyik H7-es izzófoglalatot, erről képek is vannak, valamint szétszedtem a vezető oldali ajtót és WD40-nel befúlytam az ablakemelő mechanikát, mert kissé nehézkesnek tűnt a mozgása. Halkabb és simább lett, alig ránt a nyitott ajtón, amikor megnyomom a gombot.

Motorolaj jelenleg a nívón a felétől hajszálnyit feljebb van, majd veszek 1 liter Eneos Premium hyper 5W-30-at, de inkább lecseréltetem az egészet, mert bizony januári szervíz óta megfutotta az autó a 10.000km-t.  :yes:

Talán nem vagyok túl elfogult a leírtak alapján, ha azt mondom, hogy egy 4 hónap hijján 13 éves autótól mindez nagyon becsülendő és messze nem általános.  :clap: :yes:
Fényképeim lesznek, de még a fotósmasinán vannak...  :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.18 15:42:55 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1398 Dátum: 2013.07.18 16:01:42 »
6.7 az odaút fogyasztása, ha jól látom. az is jó. és azonnal tankolj, örökítsd meg a fogyasztásodat az utókornak! :) én is jártam így egyszer :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1399 Dátum: 2013.07.18 16:13:19 »
6.7 az odaút fogyasztása, ha jól látom. az is jó. és azonnal tankolj, örökítsd meg a fogyasztásodat az utókornak! :) én is jártam így egyszer :D
Nem, a 6,7-ben már benne van a helyi városi, rövid távok, lámpáknál állás is. Ha megnézed, az átlagsebesség is jelentősen csökkent a városi használat miatt (79-ről 55-re). Az odaút átlaga 6,2.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1400 Dátum: 2013.07.18 16:17:02 »
Átlagfogyasztás: 5,6 l/100km
Átlagsebesség: 74,5 km/h
Gratulálok! Ilyen átlagsebességgel nagyon jónak számít! Szerintem még alacsonyabb átlaggal is kiemelkedően jó lenne. Vajon a Corolláddal azonos körülmények között mennyi lett volna?
Biztos vagyok benne, hogy sokat számít a gumi is, nálam is egyre jobbak az eredmények az EffGrip-pep, ahogy elkezd bekopni a gumi. Nem hülyeség az az A-osztályú üzemanyga-takarékosságos matrica. Nem csak marketingfogásról van szó, be fogja hozni az árát ez a drágább GY gumi.

A nyaralást egy dolog árnyékolja be, méghozzá, hogy ez az év sem telik el trafipax-bírság nélkül. Kaptunk egy 30.000-es csekket, mert odafelé, az 52-es úton Kecskeméttől nem messze lefotóztak 117km/h-val (és még 2db képen 116, illetve 114km/h-val), ahogy éppen előzök egy Swiftet. A pech a dologban az volt, hogy pusztán csak az előzés idejére gyorsítottam a tiltott zónába (90km/h a megengedett), majd rögtön vissza is lassítottam az utazó tempóra, ami a limit alá esik. Sajnos ez az előzés pont egy olyan helyre esett, ahol kint álltak a mérővel. A 3db képen időrendi sorrendben világosan látszik a sebességem csökkentése az előzés alatt, de ezt megfellebbezni nem biztos, hogy érdemes.
100%-ig biztos vagyok benne, hogy hülyeség lenne fellebbezni, mert ebben az esetben jogos a bírság, a rendőrség nem hibázott.


majd veszek 1 liter Eneos Premium hyper 5W-30-at, de inkább lecseréltetem az egészet, mert bizony januári szervíz óta megfutotta az autó a 10.000km-t.  :yes:

Miért nem Sustinát vagy TopTec4300-at? Tapasztalataim alapján 1 decit számíthat a 10 körüli viszkozitás a 12 helyett (én ESP-ről váltottam).
Corolla 1,4 VVT-i 2005

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1401 Dátum: 2013.07.18 16:21:51 »
És az Ave2-esek is ilyen jól fogyaszthatnak? :hmmmm:
Mert akkor nem érdemes dieselt venni, 6-7 litert azok is megesznek a népítélet szerint.
Bár amilyen ólomlábú vagyok nekem biztos sokkal több lenne a fogyim :cry:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1402 Dátum: 2013.07.18 16:33:10 »
És az Ave2-esek is ilyen jól fogyaszthatnak? :hmmmm:
Mert akkor nem érdemes dieselt venni, 6-7 litert azok is megesznek a népítélet szerint.
Bár amilyen ólomlábú vagyok nekem biztos sokkal több lenne a fogyim :cry:
Alattam biztos, hogy az sem enne 1-2 decinél többet.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1403 Dátum: 2013.07.18 19:33:44 »
És az Ave2-esek is ilyen jól fogyaszthatnak? :hmmmm:
Mert akkor nem érdemes dieselt venni, 6-7 litert azok is megesznek a népítélet szerint.
Bár amilyen ólomlábú vagyok nekem biztos sokkal több lenne a fogyim :cry:
ugyanolyan körülmények közt szerintem 4 liter körül lett volna a fogyasztásod a corollával. ha alattam majdnem ugyanígy a 2.4-es ave 6.0 literben megállt akkor egy 1.8-as szerintem legalább fél literrel kevesebbet eszik ugyanúgy. nagycitromról meg a dízelekről nem is beszélve... :whistling:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1404 Dátum: 2013.07.18 19:36:50 »
Nem, a 6,7-ben már benne van a helyi városi, rövid távok, lámpáknál állás is. Ha megnézed, az átlagsebesség is jelentősen csökkent a városi használat miatt (79-ről 55-re). Az odaút átlaga 6,2.
az is jó  ;)
nálam 1/3 budapest, 2/3 hasonló országúti tekergés után most 6.7-et mutat (42 km/h átlag). 600 km megvolt eddig és most ment be a mutató a negyedik negyedbe. talán 700 is meglesz :D
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.18 19:42:51 írta csufár »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1405 Dátum: 2013.07.18 19:52:05 »
ugyanolyan körülmények közt szerintem 4 liter körül lett volna a fogyasztásod a corollával. ha alattam majdnem ugyanígy a 2.4-es ave 6.0 literben megállt akkor egy 1.8-as szerintem legalább fél literrel kevesebbet eszik ugyanúgy. nagycitromról meg a dízelekről nem is beszélve... :whistling:
Valóban tudok 4 literes sétakocsikázást produkálni (múlt hétvégén csináltam egy 3,7-es 150km-es átlagot), de nálam az a  kevés km, de rövid város nomeg az autópálya elviszi nagyon. Ami nekem 5-5,5  a diesellel az a Jazzel 6-8 liter volt.
Lehet egy nagy benzinessel örülhetnék, ha 10 alatt maradnók :hmmmm:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10707
Avensisek fogyasztása
« Válasz #1406 Dátum: 2013.07.19 00:19:06 »
Nekem a mai, szokásos útvonalas balatoni kanyarom (238 km, ebből kb 200 az M7-es, a többi Bp.), pályán 130-as tempomattal, végig klimázva 2 személlyel kerek 8 literre jött ki az átlag. A végén tankoltam, mert holnap állítólag megint emelkedik a benzin ára.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Gorzas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1407 Dátum: 2013.07.19 10:47:48 »
Akkor én vagyok a jó példa, a benzinesek körében.  ::)
Komp. szerint 4.9l, kiszámolva 5.4, ebben nincs város csak országút 110-90 között, finoman gyorsítva és fékezve.
Persze a forgalmat nem tartom fel soha. :yes:
1/3 város plusz autópálya 2/3 úgy hogy pályán 120-130 között megyek 6.4.
Egyértelmű hogy ezek az értékek ugyanilyen körülmények között egy dizlivel még kevesebb is lehetne, de én a kocsival nem autózok sokat, így sehogy nem érné meg a többlet szervizköltség és a magasabb vételár miatt.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1408 Dátum: 2013.07.19 10:50:39 »
Gorzas Úr!
Végre egy AveII 1.8-as kolléga!
Kérdezném, hogy 100 km/h-nál ötödikben mennyit pörög a motor? 2500 vagy inkább 3000 a fordulat?
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.19 10:57:58 írta András1980 »

Gorzas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1409 Dátum: 2013.07.19 11:04:48 »
Gorzas Úr!
Végre egy AveII 1.8-as kolléga!
Kérdezném, hogy 100 km/h-nál ötödikben mennyit pörög a motor? 2500 vagy inkább 3000 a fordulat?
Itt voltam én mindig, csak a háttérben  ::)
100km/h -nál kb 2700-at pörög a motor.