Szerző Téma: Avensisek fogyasztása  (Megtekintve 758110 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #3210 Dátum: 2016.12.23 19:20:46 »
Ööö az enyémben kb. 25-140-ig szoktam a harmadikat használni, de 50-60 körül negyedikben szoktam lenni, ha csak tartani kell a tempót. Fedcompom továbbra sincs ;)

TtkRN2
Ezt biztos, hogy nem hiszem el, :eek: mert Magyarországon 130-nál gyorsabban nem lehet menni. :innocent:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #3211 Dátum: 2016.12.23 19:22:18 »
Én úgy tudom, hogy lehet. Abban igazad van, hogy nem szabad.

TtkRN2


BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #3212 Dátum: 2016.12.23 22:23:11 »
Ez ugyanolyan önámítás, mint hogy a nagyobb motor nem fogyaszt többet... (egy-két kivételes üzemállapotban előfordulhat)
50-nél különben is 5.-ben kellene lenni, gyorsításra egyébként sem lehet szükség, ha annyi a megengedett...
A nyugdíjasok mennek 2.ban 50-et :D
Kivétel a diesel, azokat jobban kell pörgetni. Itt is vannak végletek: ismerek olyan srácot aki városban 3000-4000 között használja az 1.8as td-t, mert szentül hiszi hogy az az egészséges a motorja számára. Az mondjuk tény hogy jól megy :)

Na, ezért írtam, hogy a fedcomp azt támasztotta alá, hogy pl 50-nél harmadikban ugyanannyi a fogyasztása, mint negyedikben, nincs értelme 40 és 50 között váltogatni a sebességet + erőltetni a motort. Egyébiránt, ha belegondolok, a harmadik fokozat 40-től 130-ig működik, ha szükség van rá. :D Igazán nem lehet ráfogni, hogy 50-60 körül már pörgetve lenne.
(Tényleg nem lehet engem meggyőzni... :D) )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #3213 Dátum: 2016.12.25 17:02:13 »
Igen, most a Yarisonkon van ilyen, hogy emelkedőn hatodikban biztosan többet eszik, mintha visszakapcsolnék (akár két fokozatot is), annyira erőtlen. De sík úton egy Avensisszel 50-nél biztosan nem képzelhető el, hogy hármasban annyit egyen, mint bármelyik magasabb fokozatban. Max. enyhe lejtőn fordulhat elő, ahol hármasban már teljes a motorfék tolóüzeme, a legmagasabb fokozatban meg esetleg ad hozzá még egy kis gázt.
music     

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #3214 Dátum: 2016.12.25 19:39:01 »
Régen ültetek biciklin. :nono:
Ha lassan haladsz, automatikusan nagyobb hátsó fogaskerékre (azaz alacsonyabb sebfokozatba) teszed a láncot, mert különben erőlködni fogsz. Attól, hogy mi nem fáradunk, az autó még erőlködik. Épp úgy, mint az egyhelyben kormányzás is erőlteti a kormányművet, hiába nem érezzük a szervós rásegítés miatt.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #3215 Dátum: 2016.12.26 12:41:33 »
Abban nem értünk egyet, hogy hol kezdődik az erőlködés.
Azért ha összevetjük egy nem profi biciklista és egy 100-150 pacis jármű kg/LE arányát, találsz némi különbséget...
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.26 16:29:39 írta music »
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
Avensisek fogyasztása
« Válasz #3216 Dátum: 2016.12.26 17:03:19 »
Jó volt kiszabadulni a városból az autóval, a rövid távos 1 heti csak városi tempó után (ez kb 100 km volt) a fedcomp 15,3-on állt  :innocent: , a majd 300 km-es vidéki túra végére (amivel már át is léptem a 177000 km-es futásteljesítményt  :D ) ez lement 8.6-ra.
Mondjuk a 4 személy miatt a tegnapi esős időben végig párátlanításra volt állítva a rendszer, az meg nyomta neki a klímát is. Igaz neki sem ártott a járatás, sokan teljesen megfeledkeznek róla, hogy a klímát nem csak nyáron, melegben kell bekapcsolni/használni.  :innocent: ;)

Tudom, dízelhez képest nem egy eget verő fogyasztási adat, bár az is igaz, hogy a 2.2-es Aut váltós dízellel kellene összehasonlítani, az meg ugyebár nem 6L-ert fogyaszt ilyen körülmények között.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #3217 Dátum: 2016.12.28 12:47:02 »
Az ember valóban akkor erőlködik a legjobban, ha nagy erőt fejt ki lassan, vagy netán csak a kezét kell tartania pár percig oldalra. Attól ez egy kanalas gépnek nem feltétlen kihívás. A kormányzós példa az rendben lenne, de csak annyi köze van a haladáshoz, hogy aközben könnyebb a kereket elfordítani a gumi deformációja miatt.

Az alacsony fordulatszám azért fontos, mert városi viszonylatban maga a motor üres fogatása sokszor több energiát emészt fel mint a kasztni mozgatása, ennek az energiaigénye pedig nagyjából arányos a fordulatszámmal, meg persze a köbcentivel is, de azzal nem biztos hogy lineárisan.

Egy motor akkor dolgozik jó hatásfokkal, ha egy kissé meg van erőltetve, úgy a fordulaton elérhető max nyomaték 75%-án (ez bovdenes aútónál nem 75%-os gázállás, hanem fordulattól függően lehet 1/3-ad gáz is!), e fölött hívhatjuk erőlködésnek, de a többletfogyasztás nem jelentős, kettőt visszakapcsolva és a motort mondjuk 50%-on használva többet fogyaszt. (A karburátoros motoroknál ugyan más volt a helyzet, de ezen már túlhaladtunk.) Ez a vezetőnek ugyan kellemetlen, mert nem tudja fokozni a gyorsulást szükség esetén, esetleg gyengének érzi az autóját, de ez nem jelenti azt hogy a dolog gazdaságtalan, vagy mechanikailag gyilkolná a motort.

Autópályán, ha az ember nem veszi észre, hogy már közel teljes gázon van 5.-ben egy emelkedőn akkor egy 4. valóban gazdaságosabb választás, de a különbség nem egetverő. 6. helyett egy 5. még inkább gazdaságos. Nem tudom erre bejelez-e a váltásjelző segéd? Persze a legnagyobb durranás az emelkedő után üresben legurulni, 500m gurulásra simán reagál az átlagfogyasztás mérő akár 50-100 km megtétele után is.

Ugyan nem Avensisem van, de egyszer prógálgattam a push&glide technikát egy 2005-ös szedánon és megdöbbentően sokat gurul az autó lendületből. 100-ról elgurul kb. 2 km-t 16-os papucsokon, egészen elképesztő lég és gördülési ellenállása van a tömegéhez képest, pedig nem számít nehéz autónak. Ha a yarist üresbe teszem ott érezni hogy fogja a szél és nem unom halálra magam mire megáll :) A pontos különbséget sajnos nem tudom mivel itt nincs sem forgalommentes, sem sík út.

Régen ültetek biciklin. :nono:
Ha lassan haladsz, automatikusan nagyobb hátsó fogaskerékre (azaz alacsonyabb sebfokozatba) teszed a láncot, mert különben erőlködni fogsz. Attól, hogy mi nem fáradunk, az autó még erőlködik. Épp úgy, mint az egyhelyben kormányzás is erőlteti a kormányművet, hiába nem érezzük a szervós rásegítés miatt.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #3218 Dátum: 2016.12.28 21:36:47 »
Itt fennen alapos mellébeszélés folyik. :nono:
Nem hiszem el, hogy az autónak az a jó, amikor már a rángatózás határáig leesik a fordulata, mert akkor kevesebbet fogyaszt. Ha ez így lenne, akkor nem 6 gangos, hanem 12 fokozatú váltóval gyártanák az autókat a mérnökök, akik nyilván vagy hülyék, vagy valamiféle összeesküvés részesei, amivel szívatni akarják a szegény autósokat. Különben, ha már 60-nál 5-be kellene tenni az autót, akkor 120-nál nyilván tizedikbe. De jobbat tudok! Legyen minden 10 km-nek külön sebességi fokozata, és 200-nál be lehet tenni huszadikba! :lol:
Gyerekek! Ne veszítsük már el a józan eszünket! :nono:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #3219 Dátum: 2016.12.28 22:40:57 »
Gyerekek! Ne veszítsük már el a józan eszünket! :nono :
Itt a lényeg!
Senki nem azt állítja itt, hogy a rángatózás határáig lent kell tartani a fordulatszámot. Viszont nem kell 2500 alatt feltétlenül visszaváltani. Nekem a nyomatékszegény 1,6-osomnál gyönyörűen, rángatás, "erölködő" hang nélkül lehet finoman gyorsítani 1500-tól és erre nem is kiabál visszaváltásért az autó. Nagyon egyértelműen hallatszik a motorhangon, amikor szépen emelkedik a fordulatszám és nem morog be a motor. De ehhez nem kell 2000 fölé emelni a fordulatszámot.
Fontos leszögezni viszont, hogy ilyen tartományban nem padló, de még csak nem is félgázas gyorsításról beszélek! Ha ilyenkor jobban lenyomom a gázpedált, azonnal jelez a zöld nyíl, hogy váltsak vissza. 

Tehát gyerekek, ne veszítsük már el a józan eszünket!  :nono:   :flowers:   ;)
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.28 22:42:33 írta Nagycitrom »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #3220 Dátum: 2016.12.29 07:13:47 »
És pont a józan ész miatt nem javaslom, hogy minden esetben hallgassunk az autónkra: ne használjuk 60 alatt ötödikben, és ne használjuk 70 alatt hatodikban. :nono: Sem a fogyasztásmérő, sem a motorkímélés nem indokolja. Érdemes a pillanatnyi fogyasztásmérőt nézni. Az alacsony fordulatnál is előjön a tizenvalahányas fogyasztás már a leghalványabb gyorsítási szándéknál. Nekem meggyőződésem, hogy ezzel nem lehet üzemanyagot spórolni. Ha annyira benzinpazarló lenne az elméletem, akkor nem fogyasztott volna a t25 1.8-am 6,0-6,2 litert (átlag!), és a t27 2.0D-m 5 liter alatt.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #3221 Dátum: 2016.12.29 09:33:54 »
Itt fennen alapos mellébeszélés folyik. :nono:
Nem hiszem el, hogy az autónak az a jó, amikor már a rángatózás határáig leesik a fordulata, mert akkor kevesebbet fogyaszt. Ha ez így lenne, akkor nem 6 gangos, hanem 12 fokozatú váltóval gyártanák az autókat a mérnökök, akik nyilván vagy hülyék, vagy valamiféle összeesküvés részesei, amivel szívatni akarják a szegény autósokat. Különben, ha már 60-nál 5-be kellene tenni az autót, akkor 120-nál nyilván tizedikbe. De jobbat tudok! Legyen minden 10 km-nek külön sebességi fokozata, és 200-nál be lehet tenni huszadikba! :lol:
Gyerekek! Ne veszítsük már el a józan eszünket! :nono:

Tessék szépen elolvasni a mai Totalcar cikket az új 1.6 bengás Corolla-ról CVT váltóval!

Ott bizony konkrétan szerepel: 50 km/h terhelés nélkül és 1000 rpm-re ejti a fordulatot.
Szóval igen, ahol van rá lehetőség (valójában végtelen számú áttétel formájában) és ezeket nagyon gyorsan lehet variálni ott gyorsan kitűnik, hogy bizony a körülményekhez képest legalacsonyabb fordulat a nyerő. Minden szempontból.

Azt pedig úgy sejtem, hogy még egyetlen forumtársunk sem tud jobban CVT váltót motorhoz programozni, mint akik ett a Corolla esetében megtették. :flowers:




Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #3222 Dátum: 2016.12.29 09:59:40 »
Érdemes a pillanatnyi fogyasztásmérőt nézni.
Azt nézheted a T27ben  ;)
Egy tuskó mozog talán 2,5 literes beosztáson  :D


Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #3223 Dátum: 2016.12.29 11:05:36 »
Azt nézheted a T27ben  ;)
Egy tuskó mozog talán 2,5 literes beosztáson  :D
Na, azt tényleg hiányoltam is. A t25-ben volt, itt meg: Nesze, semmi, fogd meg jól! :eek:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #3224 Dátum: 2016.12.29 11:08:12 »
Tessék szépen elolvasni a mai Totalcar cikket az új 1.6 bengás Corolla-ról CVT váltóval!

Ott bizony konkrétan szerepel: 50 km/h terhelés nélkül és 1000 rpm-re ejti a fordulatot.
Szóval igen, ahol van rá lehetőség (valójában végtelen számú áttétel formájában) és ezeket nagyon gyorsan lehet variálni ott gyorsan kitűnik, hogy bizony a körülményekhez képest legalacsonyabb fordulat a nyerő. Minden szempontból.

Azt pedig úgy sejtem, hogy még egyetlen forumtársunk sem tud jobban CVT váltót motorhoz programozni, mint akik ett a Corolla esetében megtették. :flowers:
Lehet, hogy amikor az 1000-s fordulatot használ, akkor én már üresbe teszem? :hmmmm: