Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Mennyit fogyaszt, és hogy megy?  (Megtekintve 640585 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 206
  • Autó: Auris HSD TS 2015
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8940 Dátum: 2018.01.10 21:37:23 »
Amúgy lehet itt jönni holmi Burgonya fogyasztásával, mikor a PCX 125 megvan 3-ból, de mondok én valamit CBF 125, az nem tud 2,5-nél többet megenni, igaz folytás nélkül se tud max üveghangon kb 110-et. Arról ne is beszéljünk, hogy a burgonya eszi durván a gumit....mielőtt még vita lenne olyan állítja, aki elesett vele másodmagával....el is adták rögtön, és azért estek mert megette a gumit.
Szóval én meg vagyok elégedve, országúton, tartva a 90-et ha 30km-t megyek nyilván vannak lakott területek is benne olyan 4,5, de ha 60-70-et akkor lemegy 4-re 15 fok fölött Szolnok Kecskemét stabil 3,8 volt igaz 90-nél,de 5 fővel....az nem olyan rossz.

Az előzés.....hm.... azt gondolom tanulni kell, meg kell tanulni hogyan használja ki az ember a 350Nm nyomatékot, az a titka, hogy a fogyasztás jelző majdnem a sárgába érjen, (nyilván ilyenkor padlógáz)és akkor kezdjen előzni a jóember, mikor már sárgán világit a mutató, akkor szvsz persze rendesen megindul...persze akkor van már motorhang is, de az csupán addig van, míg felgyorsulsz.
Ha a fogyimérő az econ tartományban van akkor elhiszem, hogy nem tudsz előzni, sebaj meg kell tanulni.

Mikor megvettem a kocsit és egy ismerősömmel kipróbáltuk nyáron neki 2008 2.0d4d ave a kocsi, azt mondta hú ez így gyorsul....hát ennyi, ha tudod hogyan kell nyomni, akkor megy az, azért mertem megvenni, mert előtte Szolnokiaknál kipróbáltam hogyan gyorsul egy padlógáz után, persze a kereskedő egyből nullázta a fogyasztást...höhöhöhöhöh, szal tudtam, hogy a Totalcar-os duma, béget, meg ilyenek az erre az Auris-ra egyáltalán nem jellemző, semmivel sincsen erősebb hangja, mint egy megölt szívó euró 6-nak...ami 5e-nél forog.

Azzal főleg nem értek egyet, hogy nem megy, autópályán mikor vissza kell gyorsulni 80-ról 140-re....akkor tud meglepetést okozni, szvsz a turbós gépeket kivéve a szívó benzinesek megeszi, de a diesel-ek is csak pislognak. Nyilván ezt 2000-es motorig gondolom csupán.
Egy 2,2, vagy 2,5 esetleg 3.0-val nem szabad egy napon említeni.
Persze persze ilyenkor végig 140-nel húzva nálam a fogyi kb. 6,2... ennyi.
De ha nem akarsz sietni és elég a 130 akkor a fogyi már legalábbis nálam közelíti kicsit az 5-öt, talán olyan 5,5...persze kövezzenek meg érte az igazmondó juhászok, ha tévedek...

Amúgy mivel én 15-ös nyárin vettem a kocsit a kereskedőtől, és tavaszra jön a felnivétel...megkérdeztem a kereskedőt, milyen előnye van a 17-es keréknek a külső kinézeten kívül nem tudott semmit se mondani, kérdem én jobban tapad, stabilabb, azt mondja nem.
Ja egy biztos a peres gumi jobban ráz a borzasztó magyar utakon.
Amúgy a katalógus is azt írja 17-es gumi plussz FÉL LITER többletfogyasztás............
a 16-os az csupán 1 deci.....talán az még bátran vállalható...

Remélem tudtam picit segíteni, nem ártani akartam senkinek sem, csupán segítőleg írtam...

A korábbi csődbe ment kecskeméti szalonban azt állították,  több tulaj is mondott 6 literes városi fogyasztást, aztán ők is rájöttek, ezen tulajok nem visszatermelnek a lámpánál, hanem az utolsó pillanatban fékezgetnek....így tényleg nehéz jól fogyasztani.

Rövid 1-2 km-es városi szakaszokon lehet azért meglepetés, de eddig ha legalább 5-6km-t elmentem a legmagasabb 6,5 volt. Én azért vettem mert úgy gondoltam a régi 1,4-nél vagy másfél literrel kevesebbet fog enni.....erre 2-vel eszik kevesebbet....plussz 10 év múlva ha ezt eladom kérdés mit fognak hamarabb megvenni

1. Hybrid kombi
2. Benzin szívó 1.8 Ave

na emiatt vettem a hibridet...előre gondolkodtam, bár látva sok beírást, már nem csak én gondolkodom így.
Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 206
  • Autó: Auris HSD TS 2015
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8941 Dátum: 2018.01.10 21:45:12 »
Ja és még egy, decemberben dec. 20-án Fótról jöttem hazafelé, máskor 0-ás.....majd m5 Kecskemétig, 130 a pálya, nullás 100-110 a szokásos 5 és 6 között, de mikor bementem a Hungáriára az M3 bevezetőn, ami rövidebb volt azt hiszem 8km-vel, és az M5-ön kicsit csalva stabil 100-val beálltam egy kamion mögé igaz full este volt, mire Kecskemétre értem a fogyi 4,3 lett a fedcomp szerint.....ja és a két idő között volt talán 15 perc.......elgondolkodtató.
Auris HSD TS 2015.12

magashazi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
  • Autó: Toyota Auris Hybrid Touring Sports Executive 2016
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8942 Dátum: 2018.01.11 09:45:44 »
Azt valaki le tudja nekem vezetni , hogy a 17 colos kerék miért jelent 0,5 literrel magasabb fogyasztást? Én elhiszem, hogy tapasztalatok ezt hozzák ki, de ennek mi a fizikája???
Amellett 2016-ban már gyárilag 17"-os kerekek voltak az autón (Auris TS Hibrid), így egy kicsit fura nekem, ha ennek fizikával és matekkal alátámasztható fogyasztás hátránya van, akkor egy hibrid autóra minek tesznek fel gyárilag ilyen kerekeket?
Azt olvastam valahol hogy a Priusnál még a dísztárcsákat (vagy a felnit?) is úgy tervezték, hogy a fogyasztás minimális legyen.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2664
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8943 Dátum: 2018.01.11 14:35:52 »
Azt valaki le tudja nekem vezetni , hogy a 17 colos kerék miért jelent 0,5 literrel magasabb fogyasztást? Én elhiszem, hogy tapasztalatok ezt hozzák ki, de ennek mi a fizikája???
Konkrét tapasztalatom nincs, de a fizikája mögött ott lehet, hogy a kisebb átmérő alacsonyabb súlyt is jelent. Toyota esetében nincsenek számaim, de Mazda kerekénél a 15"-os felni és a gumi 13-14kg, míg ugyanez 17" méretben 17-18kg közt van. Az alacsonyabb tömeget a motor kevesebb energiával képes felpörgetni. A 30-40% súlytöbblet a keréktömeg esetében ezért lehet mérhető hatással a fogyasztásra. Mx5 érezhetően virgoncabb 14-15-ös kerekekkel mint 17-es malomkövekkel, hiába néz ki utóbbi jobban.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24544
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8944 Dátum: 2018.01.11 15:06:50 »
Szerintem két dolog húzódik meg mögötte.
Egyrészt nagyobb felületen tapad az úthoz, ergo több energia kell a mozgatáshoz. Másrészt mivel nagyobb a kerék átmérője, nehezebb megmozdítani ugyanazt a tömeget. (Aztán, ha a nyomatékgörbe egy bizonyos magasságot elért, akkor épp a visszájára fordul: kevesebb energia kell mind a gyorsításhoz, mind a sebességtartáshoz, és aztán előfordulhat, hogy nagyon hosszú váltóáttétel esetén legnagyobb fokozatban megint egyre több energia kell. Olyan, mintha egyesben, vagy kettesben próbálnál elindulni, persze ennél drasztikusan kisebb a különbség.
music      

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2664
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8945 Dátum: 2018.01.11 21:34:32 »
...ugyanazt a tömeget....
Pontosítanék, nem ugyanazt. A nagyobb kerékátmérő nagyobb tömegű szokott lenni. Váltóméretenként durván 2kg-al lehet számolni kerekenként.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24544
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8946 Dátum: 2018.01.12 09:01:51 »
Általánosságban gondoltam mondani, amit írtam; de rendben, a kerekenként 2 kg különbség valós. Ám mivel itt másfél tonnás autókról beszélünk, a mértéke kb. 0,5%, a többletfogyasztásra gyakorolt hatása teljesen kimutathatatlan, nem ez az oka a fél liternyi eltérésnek.
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.12 09:04:58 írta music »
music      

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3158
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8947 Dátum: 2018.01.12 11:04:30 »
Forgó, és lineárisan mozgó tömegek tehetetlensége nagyon nem egyforma...  ::)

A valóságot leírtátok, csak nem egyben. A többletfogyasztás oka a nagyobb tömegű felni (és itt nem csak a teljes tömeg számít, hanem az is, hogy a tömeg jelentős része mekkora átmérőn jelentkezik...), és a szélesebb gumi gördulési ellenálása.  :yes:

magashazi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
  • Autó: Toyota Auris Hybrid Touring Sports Executive 2016
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8948 Dátum: 2018.01.12 13:31:30 »
Forgó, és lineárisan mozgó tömegek tehetetlensége nagyon nem egyforma...  ::)

A valóságot leírtátok, csak nem egyben. A többletfogyasztás oka a nagyobb tömegű felni (és itt nem csak a teljes tömeg számít, hanem az is, hogy a tömeg jelentős része mekkora átmérőn jelentkezik...), és a szélesebb gumi gördulési ellenálása.  :yes:

köszi ez még nekem is érthető volt :-) akkor már csak egy "költői" kérdés marad, mi a francnak kell 17"-os kerék egy hibrid autóra? (gondolom ez már inkább divat és marketing)
Itt kezdődnek a bajok, nekem jó lenne a 15"-os kerék is de 0,5l fogyasztásért biztos nem fogok eladni 4 db kereket vaterán és venni 4db 15"-osat helyette :-)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2664
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8949 Dátum: 2018.01.12 14:19:05 »
Általánosságban gondoltam mondani, amit írtam; de rendben, a kerekenként 2 kg különbség valós. Ám mivel itt másfél tonnás autókról beszélünk, a mértéke kb. 0,5%, a többletfogyasztásra gyakorolt hatása teljesen kimutathatatlan, nem ez az oka a fél liternyi eltérésnek.
Következő Toyota pályanapra lehet Mx5-el megyek és viszek 15-ös gyári enkeit meg valami 17-es malomkereket, hogy kipróbáld. :D
A (15"-os)14kg-os kerék sokkal hamarabb/könnyebben lendületbe jön, mint a (17"-os) 18kg-os. 4 kg alapján nem feltételeznél ekkora különbséget. Gondolom nem lineáris a különbség görbéje, hanem négyzetes.
Amit Peti ír, hogy a perem felé tolódik a tömeg, az is logikus. Például egy 5 kg-os kalapácsot ha a nyél végénél fogsz meg, akkor nehezebb lesz emelni, mintha a tövénél fogod meg. A kerék mozgatása meg tulajdonképpen egy ehhez hasonló mozdulatsor, csak nem lineáris a mozgás, hanem körkörös.


akkor már csak egy "költői" kérdés marad, mi a francnak kell 17"-os kerék egy hibrid autóra? (gondolom ez már inkább divat és marketing)
Itt kezdődnek a bajok, nekem jó lenne a 15"-os kerék is de 0,5l fogyasztásért biztos nem fogok eladni 4 db kereket vaterán és venni 4db 15"-osat helyette :-)
Ahogy írod, ez marketing. Gumit használtan eladni nem érdemes, ki kell futtatni, aztán ha cserés lesz, akkor át lehet állni 15-ös méretre. A gyári patika állapotú felniknek elég jó a piaca, ha el akarod adni. De olyat is lehet, hogy télinek veszel 15-ös váltóméretet és akkor csak centríroztatni kell szerelésnél.


lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 206
  • Autó: Auris HSD TS 2015
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8950 Dátum: 2018.01.12 19:29:52 »
Teli a net eladó 17-es Prius felnikkel...ja ja ez amolyan divat dolog lett. Ha jól olvastam a kátyúkon még a kerékcsapágyakat is nyírja a rázós kényelemről nem is beszélve. Példa új Renault Scenic 20-as alu és acél kerék miért.......mer az jó néz ki ba me :cry:g azért.
Auris HSD TS 2015.12

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2664
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8951 Dátum: 2018.01.12 21:29:09 »
Karotta írt egy jó cikket a témában. A kocsinak a kisebb mérettel járó nagyobb ballon csak jobb. A vezetési élmény persze csökken a magasabb gumifal oldalirányú torzulása miatt a kanyarokban, de egy Priusnál ez pont nem szempont.

Kaiser

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Mennyit fogyaszt, és hogy megy?
« Válasz #8952 Dátum: 2018.01.19 14:40:59 »
Azt valaki le tudja nekem vezetni , hogy a 17 colos kerék miért jelent 0,5 literrel magasabb fogyasztást? Én elhiszem, hogy tapasztalatok ezt hozzák ki, de ennek mi a fizikája???
Amellett 2016-ban már gyárilag 17"-os kerekek voltak az autón (Auris TS Hibrid), így egy kicsit fura nekem, ha ennek fizikával és matekkal alátámasztható fogyasztás hátránya van, akkor egy hibrid autóra minek tesznek fel gyárilag ilyen kerekeket?
Azt olvastam valahol hogy a Priusnál még a dísztárcsákat (vagy a felnit?) is úgy tervezték, hogy a fogyasztás minimális legyen.

Már sokan körülírták a dolgot, de a gördülési ellenállás nem hangzott még el :)
Nagyobb átmérőhöz általában nagyobb szélességet párosítanak a gumigyártók, hogy ne nézzen ki virslinek a papucs...
A nagyobb szélesség miatt nagyobb felületen találkozik az aszfalttal.
Ennek megfelelően nő a gördülési ellenállás...

Priusnál pl. ezek a méretek vannak:

195/60 R15
195/55 R16
215/45 R17

Látható hogy a 15 és a 16 colos között nincs szélességbeli különbség.
A 17-esnél már van...