Szerző Téma: CT  (Megtekintve 159954 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re:CT
« Válasz #330 Dátum: 2012.07.11 14:56:00 »
Lexus ct200h teszthétvége

Tavaly áprilisban, a Lexus Buda által szervezett fogyasztásversenyen sikerült nyernem egy Lexus ct200h teszthétvégét.
Idén, a pünkösdi hosszúhétvégén beváltottam a nyereményemet: kék színű, executive&+navigation felszereltségű modell kulcsait adták a kezembe.

A "kulccsal"- ami egy távirányítónak felel meg- sok tennivalóm nem volt, használnom nem kellett, csak a zsebemben kellett lapulnia: automatikusan nyitotta a zárat az intelligens nyitási rendszer, és start gombbal indítottam az autót.
Nem volt ismeretlen számomra, pár éve egy Lexus is250-ben már találkoztam ezzel a megoldással. Szimpatikus: könnyen megszokható, kezelhető. Csak amíg az is250-ben a start gomb megnyomása után a sor6 henger kezdett el morogni, addig a hibrid csendben felvillantja a READY lámpát a műszerfalon :)

A tesztautó minden technikai csodával fel volt szerelve: ABS, EBD, BA, TRC, VSC, VDIM, ECB, TAP...stb... :) légzsákhegyek, 10 hangszóró, 6cd-s panasonic fejegység, iPod csatlakozás, merevlemezes háttértár és navigáció, 7colos kijelző tolatókamerával, 17colos alufelni, tempomat, esőszenzor...blablabla...
Világos, plüss belső a hasított bőr hatását keltette. Hasonló élményt adott, mint a Toyota Prius3 bőr belsője, kellemes.

A gombrengetegen, és remote touch-nak csúfolt "egér"-en átrágtam magam 5-10 perc alatt(számomra nem mutatott sok újdonságot, a már megszokott és jól átgondolt Toyota-Lexus kezelőfelület és navigáció), beállítottam az ülést és a tükröket, kinulláztam a fogyasztásmérőt, ECO-módba kapcsoltam, a váltókarral billenttettem egyet D-állásba, és a péntek délutáni csúcsforgalomban elindultam Budaörsről Fótra, keresztül a városon.
Nagy volt a forgalom, még péntekhez képest is, de a hibrid technikának ez fekszik igazán: dugóban araszolva a benzinmotort leállítva, elektromos hajtással, 0 üzemanyag fogyasztással, síri csendben.

Hazaérve az átlagfogyasztás mérő 3,6 l/100km-t mutatott. Ezt az eredményt, semmilyen más autóval nem tudtam volna elérni hasonló körülmények között.

Az autó futóműve zseniális: lágyan nyeli el az úthibákat, és kanyarban mégsem billeg. Ez nem csak nekem tűnt fel, volt olyan ismerősöm, aki vigyorogva rángatta jobbra-balra a kormányt egyenes úton, és utána csak hüledezett, hogy lehet ez ilyen jó.
Vezetési élményt nem is a gyorsulás ad, nem érezni az autóban a sebességet, nincs folyamatosan emelkedő-tolakodó motorhang. A fokozatmentes automataváltó teszi a dolgát, miközben a motort a megfelelő fordulatszámon tartja, és ez mellé segít be a nyomatékos villanymotor.
A hibrid technikát kezelni egyszerű: határozottan(de nem észnélküli padlógázzal) gyorsulni, hogy a benzinmotor besegítsen, majd a kívánt sebesség elérésekor a gázpedált picit visszaengedve a benzinmotor leáll, és az elektromos hajtással tartani a sebességet.
Ezzel a módszerrel könnyedén tartható a városi, 4 l/100km alatti fogyasztás (a sebességhatárokat betartva), mindezt egy alsó középkategóriás-bmw1, audi a3-, 17colos "diszkófelnis-szélesperesgumis", 500km-t futott, bejáratós autóval, benzinből.
A tolatókamera óriási segítséget jelent, nagyon könnyen lehet parkolni, a hátsó "lőrésnyi" ablakon nagyon rosszul lehet kilátni.
Az USB-portra rádugott iPhone-t felismerte, könnyedén lehetett kezelni az egérrel és a 7" kijelzőn.

A hétvége alatt 800km-t autóztam.
Ebből 200km városi ingázás - ahol 3-4 ember próbálta ki pár 5-10km-en -, majd egy balatoni út oda, másnap Balatonról "egyseggel", megállás nélkül Eger, és 10 perc várakozás után vissza Fótra.
Az időjárás nem volt rossz: nem esett, a szél is alig fújt, egyedül a hőmérséklet volt egy picit kevés az éjszakai 13fokkal.

800km átlaga 3,1 l/100km lett, átlagsebességet csak megsaccolni tudom kb. 38-40km/h...igen, több mint 20 órát ültem az autóban. Ebből a balaton-eger-fót táv tett ki közel 11-12 órát. Hazafelé tartva, Hatvan magasságában, éjjel 2-3 körül "érdekes" volt a sole mio-t üvölteni pavarottival, 25-30km/h-val gurulva át a városon :) nehéz volt túlkiabálni a 10 hangszórót ;)

Ezt a fogyasztási eredményt a módosított, bejáratott, "virslikerekes" yarisommal tudtam volna hozni, de jobbat nem.
Lexus ct200h egy nagyon kényelmes, nagyon csendes, nagyon "steril", jó autó.

Ha már összehasonlítgatás, akkor nézzük a Toyota többi hibridjét:
Prius3-hoz képest nekem úgy tűnt, hogy a ct200h tovább bírja az akkumulátorral való gurulást, bár elvileg ugyanaz a technika van mind a két autóban.
A Toyota Auris hibriddel összehasonlítva az Auris valahogy nyersebb hatást keltett bennem, ridegebb volt, hangosabb, bár kevesebbet fogyasztott a Toyota Veszprém által szervezett fogyasztásversenyen, mint a ct200h(valószínűleg a kevesebb extra súly, és a vékonyabb gumi miatt).

Ezúton is köszönöm a Lexus Buda , és dolgozóinak a lehetőséget, hogy egy ilyen nagyszerű élménnyel lehettem gazdagabb.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:CT
« Válasz #331 Dátum: 2012.07.11 15:16:40 »
 :hug:

Szerintem nekik is küldd el, ha még nem tetted volna :)

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:CT
« Válasz #332 Dátum: 2012.07.11 15:43:41 »
Már lájkolták is a fb-on :)

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:CT
« Válasz #333 Dátum: 2012.07.11 15:49:29 »
No akkor csak el lett küldve  ::)

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:CT
« Válasz #334 Dátum: 2012.07.11 16:21:26 »
Egy ilyen cikk után, igazán kaphatna leszilaci 50%-os árengedményt egy CT200h-ra, nem?  :clap:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:CT
« Válasz #335 Dátum: 2012.07.11 17:27:25 »
Egy 100%-os áremelés után már kapja is.
 :sorcerer:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:CT
« Válasz #336 Dátum: 2012.07.11 20:27:34 »
800km átlaga 3,1 l/100km lett, átlagsebességet csak megsaccolni tudom kb. 38-40km/h
Tesztvezetéskor melletted nem az izgalomtól fél az értékesítő, hanem, attól, hogy halálra unja magát. [rohog]

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:CT
« Válasz #337 Dátum: 2012.07.11 21:35:21 »
FB-n a kép szerint 31-es átlagseb volt...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:CT
« Válasz #338 Dátum: 2012.09.02 01:41:47 »
... A hibrid technikát kezelni egyszerű: határozottan(de nem észnélküli padlógázzal) gyorsulni, hogy a benzinmotor besegítsen, majd a kívánt sebesség elérésekor a gázpedált picit visszaengedve a benzinmotor leáll, és az elektromos hajtással tartani a sebességet. 
... péntek délutáni csúcsforgalomban elindultam Budaörsről Fótra, keresztül a városon. Nagy volt a forgalom, .... az átlagfogyasztás mérő 3,6 l/100km-t mutatott ....
... 800km átlaga 3,1 l/100km lett, átlagsebességet csak megsaccolni tudom kb. 38-40km/h... 25-30km/h-val gurulva át a városon ...
Milyen sebességet céloztál meg a különböző területeken? Azon kívül, hogy ésszel és benzinnel gyorsítottál, valamint a villanymotorral tartottad a sebességet, és előrelátóan kerülted a felesleges gyorsításokat/ fékezéseket mást nem csináltál? Gurulás N-ben?
A Yarissal csak ritkán és nehezen tudom alkalmazni a se nem tölt, se nem hajt (vitorlázó vagy szabadonfutó) állapotot amivel jól ki lehetne gurulni az arra alkalmas lejtőket.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.02 02:06:15 írta Agyarka »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:CT
« Válasz #339 Dátum: 2012.09.20 09:44:58 »
most jut eszembe, hogy apám annyi pénzből, amennyiért mercit tudna venni, talán nézhetne akár egy ct-t is. nem tudtok eladó darabról max 7M körüli áron?

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:CT
« Válasz #340 Dátum: 2012.09.20 10:36:22 »
most jut eszembe, hogy apám annyi pénzből, amennyiért mercit tudna venni, talán nézhetne akár egy ct-t is. nem tudtok eladó darabról max 7M körüli áron?
Lehet, hogy 7-ért újonnan az alapmodellt is odaadják neki, ha elég keményen alkudozik (ez utóbbihoz én csak hallásból értek :D)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:CT
« Válasz #341 Dátum: 2012.09.20 13:52:24 »
Alapmodellnél az már beszerár alatt lenne.
 ;)
Persze ezt én is csak hallomásból tudom.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:CT
« Válasz #342 Dátum: 2012.09.20 14:28:21 »
nem igazából újra gondoltam, mert milliókat nem lehet lealkudni semmiből...bár a hahun látok újként hirdetett ct-ket 7.5 alatt...igazából nem bánnám, ha fater egy ilyennel karcolna  :ph34r: tegnap felhívott, hogy az esti teniszmeccsre az egyikük egy új yaris hsd-vel érkezett, és elmenetelkor egy hang nélkül hagyta el a pályát...mindenki csak tátotta a száját, hogy ezt meg hogy... :lol:

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re:CT
« Válasz #343 Dátum: 2012.11.01 17:09:15 »
Milyen sebességet céloztál meg a különböző területeken? Azon kívül, hogy ésszel és benzinnel gyorsítottál, valamint a villanymotorral tartottad a sebességet, és előrelátóan kerülted a felesleges gyorsításokat/ fékezéseket mást nem csináltál? Gurulás N-ben?
A Yarissal csak ritkán és nehezen tudom alkalmazni a se nem tölt, se nem hajt (vitorlázó vagy szabadonfutó) állapotot amivel jól ki lehetne gurulni az arra alkalmas lejtőket.
- 65-70-nel gyorsabban sehol sem haladtam tartossan, inkabb 55-60.  Varosban 45. Nem siettem sehova :)
- igen,sokat gurulgattam N-ben. Probalgattam hogyan jobb, de hsd-nel mas technika kell, mint a sima belso egesu motornal.
Sokkal kevesebb helyzetben eri meg a valto uresbe rakasa, inkabb a villannyal erdemesl glide-olni(siklani:lassan lassulni) sik terepen.
Lejton lefele(ahol,amikor kiszamithato,h nem szukseges fekezni) jobb N-ben gurulni.

(persze, a fogyasztasversenyen rengeteget raktam uresbe, ott aztan nem szamitott a sebesseg, csak az, h az emelkedon felvanszorogjunk, es leallitott motorral guruljunk a lejton)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:CT
« Válasz #344 Dátum: 2012.11.01 18:23:37 »
Köszi.-) :clap:
Nekem is hasonló tapasztalatom van a hybrid próbálgatása során.
Az utóbbi N-be rakást teljesen mellőztem (meg is látszik a fogyasztásomon  :cry:), inkább a glide-olást próbálgattam.
Arra a következtetésre jutottam, hogy az N-be rakás gyakrabban terhelheti nyomatékosztó rendszer egyes elemeit, ami valószínűleg rövidítheti annak élettartamát.
Jó lenne erről vki hozzáértő véleményét hallani.