Lexus ct200h teszthétvége
Tavaly áprilisban, a Lexus Buda által szervezett fogyasztásversenyen sikerült nyernem egy Lexus ct200h teszthétvégét.
Idén, a pünkösdi hosszúhétvégén beváltottam a nyereményemet: kék színű, executive&+navigation felszereltségű modell kulcsait adták a kezembe.
A "kulccsal"- ami egy távirányítónak felel meg- sok tennivalóm nem volt, használnom nem kellett, csak a zsebemben kellett lapulnia: automatikusan nyitotta a zárat az intelligens nyitási rendszer, és start gombbal indítottam az autót.
Nem volt ismeretlen számomra, pár éve egy Lexus is250-ben már találkoztam ezzel a megoldással. Szimpatikus: könnyen megszokható, kezelhető. Csak amíg az is250-ben a start gomb megnyomása után a sor6 henger kezdett el morogni, addig a hibrid csendben felvillantja a READY lámpát a műszerfalon
A tesztautó minden technikai csodával fel volt szerelve: ABS, EBD, BA, TRC, VSC, VDIM, ECB, TAP...stb...
légzsákhegyek, 10 hangszóró, 6cd-s panasonic fejegység, iPod csatlakozás, merevlemezes háttértár és navigáció, 7colos kijelző tolatókamerával, 17colos alufelni, tempomat, esőszenzor...blablabla...
Világos, plüss belső a hasított bőr hatását keltette. Hasonló élményt adott, mint a Toyota Prius3 bőr belsője, kellemes.
A gombrengetegen, és remote touch-nak csúfolt "egér"-en átrágtam magam 5-10 perc alatt(számomra nem mutatott sok újdonságot, a már megszokott és jól átgondolt Toyota-Lexus kezelőfelület és navigáció), beállítottam az ülést és a tükröket, kinulláztam a fogyasztásmérőt, ECO-módba kapcsoltam, a váltókarral billenttettem egyet D-állásba, és a péntek délutáni csúcsforgalomban elindultam Budaörsről Fótra, keresztül a városon.
Nagy volt a forgalom, még péntekhez képest is, de a hibrid technikának ez fekszik igazán: dugóban araszolva a benzinmotort leállítva, elektromos hajtással, 0 üzemanyag fogyasztással, síri csendben.
Hazaérve az átlagfogyasztás mérő 3,6 l/100km-t mutatott. Ezt az eredményt, semmilyen más autóval nem tudtam volna elérni hasonló körülmények között.
Az autó futóműve zseniális: lágyan nyeli el az úthibákat, és kanyarban mégsem billeg. Ez nem csak nekem tűnt fel, volt olyan ismerősöm, aki vigyorogva rángatta jobbra-balra a kormányt egyenes úton, és utána csak hüledezett, hogy lehet ez ilyen jó.
Vezetési élményt nem is a gyorsulás ad, nem érezni az autóban a sebességet, nincs folyamatosan emelkedő-tolakodó motorhang. A fokozatmentes automataváltó teszi a dolgát, miközben a motort a megfelelő fordulatszámon tartja, és ez mellé segít be a nyomatékos villanymotor.
A hibrid technikát kezelni egyszerű: határozottan(de nem észnélküli padlógázzal) gyorsulni, hogy a benzinmotor besegítsen, majd a kívánt sebesség elérésekor a gázpedált picit visszaengedve a benzinmotor leáll, és az elektromos hajtással tartani a sebességet.
Ezzel a módszerrel könnyedén tartható a városi, 4 l/100km alatti fogyasztás (a sebességhatárokat betartva), mindezt egy alsó középkategóriás-bmw1, audi a3-, 17colos "diszkófelnis-szélesperesgumis", 500km-t futott, bejáratós autóval, benzinből.
A tolatókamera óriási segítséget jelent, nagyon könnyen lehet parkolni, a hátsó "lőrésnyi" ablakon nagyon rosszul lehet kilátni.
Az USB-portra rádugott iPhone-t felismerte, könnyedén lehetett kezelni az egérrel és a 7" kijelzőn.
A hétvége alatt 800km-t autóztam.
Ebből 200km városi ingázás - ahol 3-4 ember próbálta ki pár 5-10km-en -, majd egy balatoni út oda, másnap Balatonról "egyseggel", megállás nélkül Eger, és 10 perc várakozás után vissza Fótra.
Az időjárás nem volt rossz: nem esett, a szél is alig fújt, egyedül a hőmérséklet volt egy picit kevés az éjszakai 13fokkal.
800km átlaga 3,1 l/100km lett, átlagsebességet csak megsaccolni tudom kb. 38-40km/h...igen, több mint 20 órát ültem az autóban. Ebből a balaton-eger-fót táv tett ki közel 11-12 órát. Hazafelé tartva, Hatvan magasságában, éjjel 2-3 körül "érdekes" volt a sole mio-t üvölteni pavarottival, 25-30km/h-val gurulva át a városon
nehéz volt túlkiabálni a 10 hangszórót
Ezt a fogyasztási eredményt a módosított, bejáratott, "virslikerekes" yarisommal tudtam volna hozni, de jobbat nem.
Lexus ct200h egy nagyon kényelmes, nagyon csendes, nagyon "steril", jó autó.
Ha már összehasonlítgatás, akkor nézzük a Toyota többi hibridjét:
Prius3-hoz képest nekem úgy tűnt, hogy a ct200h tovább bírja az akkumulátorral való gurulást, bár elvileg ugyanaz a technika van mind a két autóban.
A Toyota Auris hibriddel összehasonlítva az Auris valahogy nyersebb hatást keltett bennem, ridegebb volt, hangosabb, bár kevesebbet fogyasztott a Toyota Veszprém által szervezett fogyasztásversenyen, mint a ct200h(valószínűleg a kevesebb extra súly, és a vékonyabb gumi miatt).
Ezúton is köszönöm a Lexus Buda , és dolgozóinak a lehetőséget, hogy egy ilyen nagyszerű élménnyel lehettem gazdagabb.