Szerző Téma: CT  (Megtekintve 159552 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: CT
« Válasz #225 Dátum: 2011.03.24 12:02:59 »
A CT nyilván nem lesz tömegmodell, de nem is ezzel a céllal fejlesztették.
Nem, mi? Ugyan már, ez nem Pagani Zonda kategória még...
Prémium kompaktként van definiálva, ez nálam nem egyeztethető össze a tömegmodell kategóriájával.

Értem, mire gondoltál, csak pici költői túlzásnak gondolom. ez még az a kategória, amiben kell a darabszám a profithoz. Az általam említett Paganinál elég pár darabot eladni, hogy megérje gyártani, de a CTnél több 10.000-es darabszámot kell ehhez produkálni, így szerintem nem fér bele a hibás stratégia. Márpedig én azt látom, hogy volna még mit farigcsálni rajta.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: CT
« Válasz #226 Dátum: 2011.03.24 12:03:29 »
a ct meg autópályán simán többet eszik

Autópályán.

Városban, vegyes használatban viszont fordítva van. Ezen kívül a CT vélhetően tágasabb, jobb a beltér minőségérzete (az 1er még egy Golf VI mellett sem villog), kisebb a károsanyag-kibocsátása, olcsóbb, jobban fogja tartani az árát, kevesebb a regadója, hasonlóan jó a rugalmassága, kisebb a meghibásodás valószínűsége egy kipróbált hibrid láncban, mint egy bármilyen dízelben, és csendesebb. A BMW ezzel szemben egy jobb márkaimázzsal és jobb vezethetőséggel bír. Lehet mérlegelni. (Nekem a CT első blikkre nem tetszik, az 1er annál inkább, viszont objektív szempontok alapján valószínűleg a CT-t választanám.)

Csak halkan mondom, ez a "kenterbe veri" olyan autóskártyás kifejezés, az a5.hu-ra való.
Ez is igaz!  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re: CT
« Válasz #227 Dátum: 2011.03.24 12:08:46 »
én ültem benne a legutóbbi párizsi autószalonon. kívülről egy impreza meg egy is220-as keveréke. belülről nem rossz. passzentos, de én nem vagyok kövér, úgyhogy elférnék benne :) hátul OK, de a csomagtartója egy vicc. és nem világít kéken az orrán az L betű :) mindegy, nem vagyok célcsoport, de ha kihozzák a prius kombit, azt nagyon körbecsócsálom majd...

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: CT
« Válasz #228 Dátum: 2011.03.24 12:11:41 »
Értem, mire gondoltál, csak pici költői túlzásnak gondolom. ez még az a kategória, amiben kell a darabszám a profithoz. Az általam említett Paganinál elég pár darabot eladni, hogy megérje gyártani, de a CTnél több 10.000-es darabszámot kell ehhez produkálni, így szerintem nem fér bele a hibás stratégia. Márpedig én azt látom, hogy volna még mit farigcsálni rajta.
Nekem tetszik ez a "csak kifinomult minőséget és hibridet gyártunk, dízelt nem" stratégia (az is 220d egy megbocsátható botlás, hamarosan javítják :) ).
Ez nyilván valamennyi vásárló elveszítését jelenti, de ha ezzel együtt nyereséges a márka akkor hajrá!

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: CT
« Válasz #229 Dátum: 2011.03.24 12:20:58 »
én ültem benne a legutóbbi párizsi autószalonon. kívülről egy impreza meg egy is220-as keveréke. belülről nem rossz. passzentos, de én nem vagyok kövér, úgyhogy elférnék benne :) hátul OK, de a csomagtartója egy vicc. és nem világít kéken az orrán az L betű :) mindegy, nem vagyok célcsoport, de ha kihozzák a prius kombit, azt nagyon körbecsócsálom majd...
Az mx5 egy rossz vicc, hisz csak 2 ember tud beleülni, a Mercedes G osztály meg nevetséges mert 12l felett fogyaszt városban.   :devil:
Mit vársz egy kompakt autótól? Teherautónyi rakteret?
Középkategóriás kombid van, nyilván nem fogsz egy kompaktban sem ekkora csomagtartót találni. Akkor ezek mind rossz autók? Szerintem nem, csak nem felelnek meg a te igényednek...  :flowers:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re: CT
« Válasz #230 Dátum: 2011.03.24 12:49:03 »
az enyém is 12 felett fogyaszt városban  :devil: a csomagtartója nem az enyémhez képest egy vicc, hanem a saját kategóriájához mérten. akkora, mint egy Mitoé...mondjuk igaz, hogy a hátsó két ülésen úgysem utazik általában senki, oda is lehet pakolni :)

Satriani

  • Vendég
Re: CT
« Válasz #231 Dátum: 2011.03.24 13:11:36 »
275 literes a csomagtartója.

BMW 1er: 330 liter.
Volvo C30: 233 liter.

Corolla E12 hatch: papíron ~290 liter.

Clio III: 288 liter.

Tehát kb. akkora, mint egy korábbi kompakté, vagy mint egy most futó kiskocsié.

Ezek szerint az Alfa 159 is egy rossz vicc a maga 405 literével, aminél a Corolla, Octavia, Jetta is többet tud. Vagy az előző A4 kombi is, ami kombi létére ~440 liter, miközben egy Octavia kombi 580 liter, kisebb padlólemezen.

Szerintem inkább az a kérdés, elég-e 275 liter egy hétköznapi bevásárlásra, belefér-e pár sporttáska egy hétvégi kiruccanáshoz. Ezt a kocsit nem családi autónak találták ki, ezt a kocsit második autónak fogják vásárolni. Sokkal inkább el tudom képzelni egy RX-tulaj garázsában, mint egy olyanéban, aki Aurisról szeretne feljebb lépni.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re: CT
« Válasz #232 Dátum: 2011.03.24 14:24:41 »
na jól van, most már minden tézisemet megcáfoltátok, megyek, kukoricára térdepelni :surrender:
de a fekete lovag mindig győz!!!  :lol:

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: CT
« Válasz #233 Dátum: 2011.03.24 15:33:44 »
Automata váltóval 6.5 az átlag. Egyébként elég megkérdezni bárkit akinek 3-as Priusa van, nem hinném, hogy 1-2 decinél több különbség lenne a CT és a Prius fogyasztása között.
vadiúj 520d Bmw 7 sebességes automatával 140-es tempó mellett télen nyeli be átlagban a 6 litert. Mindemellett 180LE és 380Nm-t tud, elég. Sajnos ez ellen semmit nem tud sem a Prius, sem a CT, sem a HSD.
Egy 118d kisebb teljesítményű, könnyebb, kizárt, hogy megegye a 6-ot az Efficient Dynamics csomaggal. Be kell látni, hogy nagyon eltalálták a Bömmnél, ezért írom azt, hogy a Lexusnak ehhez fel kellene ébrednie, hogy egy "szimpla" hibriddel nem tudja legyőzni.
Ne érts félre, ha tehetném, akkor az CT-t venném a BMW helyett, de nem azért mert jobb a CT, hanem, mert én Lexus párti vagyok és nem BMW. Viszont elismerem, ha egy autó jobb az enyémnél.
[/quote]

Nos, tény, hogy én a BMW-ket kevésbé ismerem. Ezek szerint valóban elég jól sikerült az 1-es sorozat is. Dízelhez azonban én nem hasonlítanám a CT-t, károsanyag kibocsátásban (általában nem szokott szempont lenni, de aki hibridet vesz, annak bizonyos mértékig igen) nem versenyezhet vele semmilyen dízel autó (nem elsősorban a CO2 a veszélyes, hanem a NOX).

Ha már itt tartunk: mennyit eszik egy 3-as Prius vagy Auris HSD 130-nál?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: CT
« Válasz #234 Dátum: 2011.03.24 15:46:42 »
Ha már itt tartunk: mennyit eszik egy 3-as Prius vagy Auris HSD 130-nál?
Erről még nincs tudomásom, de a tesztek 6-6,5 liter körülre írták a HSD-t.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: CT
« Válasz #235 Dátum: 2011.03.24 16:01:36 »
Erről még nincs tudomásom, de a tesztek 6-6,5 liter körülre írták a HSD-t.

Ja hát a tesztek mit írnak. A valóság meg ezzel szemben az, hogy már a II-es Prius is 5-5,5 között kér 130-nál szél- és terepviszonyoktól függően, 140-nél meg 5,5-6l-t. Mondom, hogy ki kéne egyszer próbálnotok és nem a fotelből ítélkezni egy ennyire más technológia felett. :) :flowers:

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: CT
« Válasz #236 Dátum: 2011.03.24 19:00:54 »
Ja hát a tesztek mit írnak. A valóság meg ezzel szemben az, hogy már a II-es Prius is 5-5,5 között kér 130-nál szél- és terepviszonyoktól függően, 140-nél meg 5,5-6l-t. Mondom, hogy ki kéne egyszer próbálnotok és nem a fotelből ítélkezni egy ennyire más technológia felett. :) :flowers:

Az már korrekt fogyasztás, 100-ig meg gondolom labdába se rúghat mellette az 1-es benzines BMW.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: CT
« Válasz #237 Dátum: 2011.03.24 19:28:29 »
Az már korrekt fogyasztás, 100-ig meg gondolom labdába se rúghat mellette az 1-es benzines BMW.

Szerintem országúton és pályán nem extrém nagy sebességgel, elhanyagolható lehet a különbség, hol ide, hol oda. A nagy difi városban van a hibridek valamint 150 felett a dízelek javára.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re: CT
« Válasz #238 Dátum: 2011.03.24 19:56:06 »
azért hozzá kell tenni, hogy a Topgear anno tesztelt egymás ellen egy priust meg egy 520d-t egymás ellen: lementek londonból genfbe, fele-fele pálya és országút, városban 100 km és vissza, és a priusból hamarabb kifogyott a nafta...

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: CT
« Válasz #239 Dátum: 2011.03.24 20:15:33 »
Az az autós műsor, amelyik szitává lőtt egy Priust, szvsz nem referencia a témában. Showműsornak jópofa, de az objektivitástól messze van. Szvsz.