Szerző Téma: CT  (Megtekintve 158520 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re: CT
« Válasz #210 Dátum: 2011.03.24 11:01:09 »
Vakkantsak én is hozzá a témához: legutóbb, abban maradtunk a BMW-s üzletkötővel, hogy igazából megvan mindegyik prémium márkának a maga vevő köre. A magam részéről teljesen egyet tudok érteni: én Lexus-t, gyakorlatilag, a jó hangszigetelése meg a csendes futása miatt vettem. Az, hogy elég szép teljesítmény is társul hozzá, az számomra már csak másodlagos volt. Viszont Lexus üzletkötők is el fogják mondani nektek, hogy BMW-s ember azért nem vette meg a Lexus RX-t azt követően, hogy egy hétig kölcsön adták neki tesztvezetésre, mert neki az "túl steril", egyszerűen csak megy és végzi a dolgát hangtalanul, észrevétlenül de az neki túl steril. Én meg pont ezt szeretem benne. Amikor meg már nem lesz elég pénzem Lexus-ra, vagy nem akarom tovább tankolni a 3 literes benzin motort, akkor átülök egy használt Yaris-ba és kussolok  :ph34r:
Szerintem kár ilyen összehasonlításokon pörögni. Akinek van 10 misije autóra, az valószínűleg nem az 1-2 literes fogyasztási különbségek alapján fog (kellene) autót választani.

A másik téma: szerintem, a Lexus elsősorban nem Európára gondol amikor autót tervez, hanem Amerikára. Nem csoda, hogy ott a prémium szegmesben a Lexus-ból vesznek a legtöbbet. Szerintem, a kis-prémium autó meg amúgy is a sznob fillér-cseszők autója: prémium logós autót akar, újat, de nincs elég pénze ahhoz, hogy vegyen egy rendes példányt... és még a fogyasztás is izgatja (ezért kaphatóak Magyarországon a BMW 116 meg a 316 :) )
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.24 11:02:53 írta Botond »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re: CT
« Válasz #211 Dátum: 2011.03.24 11:09:09 »
a fő gondja a japánoknak, hogy az angolszász vonalon nincs dízelkereslet - csak benzines megy japánban, ausztráliában, usaban. plusz kínában egyre inkább. ezért nem tudnak dízelt gyártani, csak drágán, azt meg nem lehet. olcsón meg csak xarabbat tudnak, mint az európaiak, ahol az elmúlt 20-25 év alatt óriási technológiai fölény alakult ki a dízelfronton, nem kis részben az egyes adópolitikáknak is köszönhetően (lásd jövedéki adó, regisztráció stb.). Emiatt nem tudnak a japánok labdába rúgni, ráadásul nem innovatív fajta, általában inkább követik az európában kiagyalt technológiai újításokat. kivétel ez alól a hibrid, ami óriási toyota szabadalom, nem csoda, hogy senki nem tudja leutánozni, annyira jó rendszer és annyira körbebástyázták szabadalmakkal. csakhogy még így sem tudnak labdába rúgni európában, mert nem elég, hogy ugyanolyan jót csináljanak, attól még nem fog senki átállni, sokkal jobb kell, az meg nem megy még a hibridekkel sem. ami viszont érdekes lehet, az az egyre szigoróbb károsanyag-kibocsátási normák bevezetése, mert emiatt a benzinesekkel szemben alkalmazott európai diszkrimináció csökkenni fog. már el is kezdődött a folyamat. szóval van esélye a hibridnek, de nem most. addigra vuiszont már az európaiaknak is lesz használható hibrid verzióik...

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: CT
« Válasz #212 Dátum: 2011.03.24 11:20:03 »
Elsősorban autópálya dinamikánál.
Ez a hibrid hajtás, bár high-tech, kifinomult és abszolút élhető városban, sajna autópályatempóhoz kevés.

Ezt majd legközelebb észben tartom, amikor felhajtok a pályára a gyenge kocsimmal... :)

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: CT
« Válasz #213 Dátum: 2011.03.24 11:23:01 »
bmw 118d automata 0-100 9s, végsebesség 210, 1410 kg
ct  0-100 10,3s, végsebesség 180, saját tömeg kábé ugyanannyi (1370-1460 között valahol)
ráadásul az egy régi darab, jövőre asszem jön az új.

Tehát mivel 1,3s különbség van a 0-100-as sprintben, ezért a bömös kenterbe veri. A végsebesség ugyanis korlátozott a hibridekben, nem azért nem mennek többet, mert gyengék. Fura egy érvelés szerintem...

Egy autó megítélésénél szvsz jóval több szempont van ennél a két adatnál. Ráadásul nálam aztán ezek jó hátul kullognak...

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: CT
« Válasz #214 Dátum: 2011.03.24 11:24:49 »
hogy a fenébe ne, 6-tal átlagban elmegy a bömbi is, a ct meg autópályán simán többet eszik. szerintem. de nem nyissunk vitát addig, amíg legalább egy teszt nem születik róla...

Milyen tapasztalatod van a hibridek autópályás fogyasztásával kapcsolatban?

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: CT
« Válasz #215 Dátum: 2011.03.24 11:27:22 »
A hibrid technológia elsősorban városban és városközi használatkor jó.

Ez súlyos tévedés.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re: CT
« Válasz #216 Dátum: 2011.03.24 11:29:13 »
hogy a fenébe ne, 6-tal átlagban elmegy a bömbi is, a ct meg autópályán simán többet eszik. szerintem. de nem nyissunk vitát addig, amíg legalább egy teszt nem születik róla...

Milyen tapasztalatod van a hibridek autópályás fogyasztásával kapcsolatban?

semmilyen. de bmw-s van és sokat olvasok utána  :hug: de akkor már hadd kérdezzek is rá: mennyit fogyaszt 130 tempomattal egy prius?

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: CT
« Válasz #217 Dátum: 2011.03.24 11:29:54 »
a fő gondja a japánoknak, hogy az angolszász vonalon nincs dízelkereslet - csak benzines megy japánban, ausztráliában, usaban. plusz kínában egyre inkább. ezért nem tudnak dízelt gyártani, csak drágán, azt meg nem lehet. olcsón meg csak xarabbat tudnak, mint az európaiak, ahol az elmúlt 20-25 év alatt óriási technológiai fölény alakult ki a dízelfronton, nem kis részben az egyes adópolitikáknak is köszönhetően (lásd jövedéki adó, regisztráció stb.). Emiatt nem tudnak a japánok labdába rúgni, ráadásul nem innovatív fajta, általában inkább követik az európában kiagyalt technológiai újításokat. kivétel ez alól a hibrid, ami óriási toyota szabadalom, nem csoda, hogy senki nem tudja leutánozni, annyira jó rendszer és annyira körbebástyázták szabadalmakkal. csakhogy még így sem tudnak labdába rúgni európában, mert nem elég, hogy ugyanolyan jót csináljanak, attól még nem fog senki átállni, sokkal jobb kell, az meg nem megy még a hibridekkel sem. ami viszont érdekes lehet, az az egyre szigoróbb károsanyag-kibocsátási normák bevezetése, mert emiatt a benzinesekkel szemben alkalmazott európai diszkrimináció csökkenni fog. már el is kezdődött a folyamat. szóval van esélye a hibridnek, de nem most. addigra vuiszont már az európaiaknak is lesz használható hibrid verzióik...

Itt a lényeg. Aki német jószágot vesz, nem azért nem vesz Lexust, mert mondjuk gyengébb, hanem mert nem azt akar...

Makaveli

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 627
    • http://www.youtube.com/watch?v=P07dJEbG8zM&feature=related
Re: CT
« Válasz #218 Dátum: 2011.03.24 11:35:36 »


Itt a lényeg. Aki német jószágot vesz, nem azért nem vesz Lexust, mert mondjuk gyengébb, hanem mert nem azt akar...
[/quote]

Pontosan!
Ex IS300 tulaj :)

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: CT
« Válasz #219 Dátum: 2011.03.24 11:41:24 »
Elég sokféle autót gyártanak, mindenki megtalálhatja ami neki tetszik és anyagilag megvalósítható.  :hug:
A CT nyilván nem lesz tömegmodell, de nem is ezzel a céllal fejlesztették.
Azt nem értem miért kell ezt az összehasonlítás dolgot, ilyen fekete-fehér szemmel nézni. Nyilván nem fogja - de gondolom nem is akarja - a CT az összes 1-es BMW vásárlót elcsábítani. Néhányat talán és majd megtalálja a saját vevőkörét.
Én például szívesen tartoznék közéjük :)
Amiért e mellett döntenék:
- nagyobb autóra nincs szükségem
- kézi váltó mondjon le ;)
- szeretem ha igényesen van megcsinálva egy kocsi belső tere
- dízel karakterisztikát nem kedvelem, de ne fogyasszon sokat
- ha élményautózni akarok beülök az SC-be ;)

Talán nincs sok ilyen gondolkodású vásárló, de egy pár talán lesz, akinek a CT-jét majd meg lehet venni 3-4 év múlva!! ;)

Egyébként meg a CT-vel árban lejjebb került a Lexusok belépő szintje, ez mindenképpen kedvező, akár a márka többi modelljeinek későbbi eladásait tekintve is. (Aki egyszer Lexust vesz, általában később is megmarad a márkánál.)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: CT
« Válasz #220 Dátum: 2011.03.24 11:41:26 »
Aki német jószágot vesz, nem azért nem vesz Lexust, mert mondjuk gyengébb, hanem mert nem azt akar...
Én csak azért nem veszek Lexust, mert - még - nincs rá pénzem.  :whistling: Mindazonáltal elismerem a többi gyártó egy-egy nagyobb/jobb húzását.
A tárgynál maradva továbbra is az a véleményem, hogy túl szűk skálán lehet választani a CT esetében minden téren. Kár érte, mert simán sikeres lehetne EU-ban.
hhez nem kellene új motorokat (dízelt) fejleszteni, mert a Toyonál megvan, csak hangolás kérdése lenne. :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: CT
« Válasz #221 Dátum: 2011.03.24 11:43:06 »
A CT nyilván nem lesz tömegmodell, de nem is ezzel a céllal fejlesztették.
Nem, mi? Ugyan már, ez nem Pagani Zonda kategória még...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: CT
« Válasz #222 Dátum: 2011.03.24 11:48:33 »
Amiért e mellett döntenék:
- nagyobb autóra nincs szükségem
- kézi váltó mondjon le ;)
- szeretem ha igényesen van megcsinálva egy kocsi belső tere
- dízel karakterisztikát nem kedvelem, de ne fogyasszon sokat
- ha élményautózni akarok beülök az SC-be ;)
Ezek jó érvek, én is tudok velük azonosulni, a dízel karakterisztikát kivéve, mert egy jó automata váltóval baromira nem érzed a dízel karakterisztikáját, a váltó mindig az optimális tartományban tartja a fordulatszámot. Ez nem azt jelenti, hogy mindig forgatja, de nem is a turbó lyukból fog neked gyorsítani. És egy prémium szintű gyártónál mát bent sem hallani kerregést, és a DPF-el nem is kormol.

Viszont abban egyet értek szintén, hogy a prémium szegmens valamennyire sznob, ha egyszer valami neki bejött, akkor nem fog csak azért mást választani, mert az a másik csicsásabb, vagy kevesebbet fogyaszt. Ezek már "elvek" alapján, beidegződésből döntenek a saját "presztízsüket" szem előtt tartva.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: CT
« Válasz #223 Dátum: 2011.03.24 11:54:58 »
A CT nyilván nem lesz tömegmodell, de nem is ezzel a céllal fejlesztették.
Nem, mi? Ugyan már, ez nem Pagani Zonda kategória még...
Prémium kompaktként van definiálva, ez nálam nem egyeztethető össze a tömegmodell kategóriájával.

Satriani

  • Vendég
Re: CT
« Válasz #224 Dátum: 2011.03.24 11:57:23 »
a ct meg autópályán simán többet eszik

Autópályán.

Városban, vegyes használatban viszont fordítva van. Ezen kívül a CT vélhetően tágasabb, jobb a beltér minőségérzete (az 1er még egy Golf VI mellett sem villog), kisebb a károsanyag-kibocsátása, olcsóbb, jobban fogja tartani az árát, kevesebb a regadója, hasonlóan jó a rugalmassága, kisebb a meghibásodás valószínűsége egy kipróbált hibrid láncban, mint egy bármilyen dízelben, és csendesebb. A BMW ezzel szemben egy jobb márkaimázzsal és jobb vezethetőséggel bír. Lehet mérlegelni. (Nekem a CT első blikkre nem tetszik, az 1er annál inkább, viszont objektív szempontok alapján valószínűleg a CT-t választanám.)

Csak halkan mondom, ez a "kenterbe veri" olyan autóskártyás kifejezés, az a5.hu-ra való.