Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 4995214 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #30150 Dátum: 2022.03.26 06:32:43 »
Az olajfogyasztás zavaró dolog, de megállni nem fog miatta az autó, szemben más gyártmányok típusbetegségeivel. Szerintem a Carinádon nem kérheted számon, hogy 20 évesen miért ette az olajat. Nem te használod új kora óta és a Carina E tipikusan az az autó, amit az ismert szólás-mondással lehet jellemezni: a Carina szétüthetetlen, igénytelen, megbízható technika.
Arra világítottam rá, hogy nem gondolom, hogy ha Toyota, akkor minden tuti, ha meg nem, akkor minden xar.
Amúgy meg mindegy ki használta, gyűrűhibás volt a széria, előtte-utána semmi. A Carina egyébként messze nem igénytelen, ez csak a közhiedelem. A helyesebb kifejezés a robusztus. Olajcsere pl. 7500 km-enként (gyári adat), nem 15 ezrenként.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #30151 Dátum: 2022.03.26 06:38:14 »
Én is nagyon sajnálom ezt a dolgot, főleg, hogy én ajánlottam Neked.
Viszont, azért ne vitassuk el attól a szerelőtől azt, hogy az 1,4-1,6-1,8 vvti motorokhoz ért, bőséges a tapasztalata velük. Az enyémet 7 éve gyűrűzte, azóta is hiba nélkül megy, ahogy a számtalan Corolla, Avensis is, ami az ő kezei közül került ki és gond nélkül szaladnak azóta. Ez Téged nyilván nem vígasztal, de az igazsághoz hozzátartozik és úgy vagyunk korrektek, ha megemlítjük.
Így utólag azt gondolom, nem kellett volna elvállalja a javítást. Nem az a gond, ha bevallja, hogy nem ért hozzá, hanem az, ha kóklerül nyúl hozzá. Ehhez a 2,4-es motorhoz képest a sima vvt-i motorok játékszerek, csukott szemmel javíthatók.
Ezt nem gondolom. Én kismotorokat szereltem, és legfeljebb MTZ D-50-es motornál segítettem, ennyi tapasztalattal gyűrűztem a Carinát (plusz szelepek csiszolása, hézagbeállítás). Azokhoz képest ez is nagy különbség, a "titok" az, hogy nézzen utána az ember, mielőtt nekiáll. Egy korrekt szerelő ezt megteszi. Szerintem a jóember esélyes, hogy elbízta magát, mert sok sikere volt már Toyotánál, meg sietett, hiszen minek húzza az idejét egy 2.4-es motorral, ha az alatt megcsinál 3-4 1.8-at is? Biztos vagyok benne, hogy ha rendesen felkészül előtte, és úgy is megy a kivitelezés, akkor ez nincsen.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Egyéb autók
« Válasz #30152 Dátum: 2022.03.29 22:41:33 »
Nah, megtörténtek az állam általi lehúzások azért, mert "vagyonhoz" jutottam - egy 21 éves autóról beszélünk...  :wacko: :whistling:

Vagyonszerzési illeték: 55000 Huf + ugye az új forgalmi + törzskönyv, további 12000 Huf
Előtte meg a tök értelmetlen eredetvizsga 18500 Huf-ért, azaz mindösszesen 85500 Huf... tulajdonképpen miért is?  :hmmmm:

Tudom, kell a pénz... de valahogy ilyen adóról más, közeli ország(ok)ban nem igazán lehet hallani...  :innocent: :whistling:

Mindegy, most már hivatalosan is a nevemen a kocsi... Annyi vigaszom lehet, hogy mivel Jan 1.-én még nem én voltam a kocsi tulajdonosa, így erre az évre nem én fizetem a súly / teljesítmény / ki tudja éppen minek hívott adót - amit meg mondjuk hülyeségnek tartok, mert ez az eladó nettó szopatása az egész évre.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:Egyéb autók
« Válasz #30153 Dátum: 2022.03.30 10:06:19 »
Nah, megtörténtek az állam általi lehúzások azért, mert "vagyonhoz" jutottam - egy 21 éves autóról beszélünk...  :wacko: :whistling:

Vagyonszerzési illeték: 55000 Huf + ugye az új forgalmi + törzskönyv, további 12000 Huf
Előtte meg a tök értelmetlen eredetvizsga 18500 Huf-ért, azaz mindösszesen 85500 Huf... tulajdonképpen miért is?  :hmmmm:

Tudom, kell a pénz... de valahogy ilyen adóról más, közeli ország(ok)ban nem igazán lehet hallani...  :innocent: :whistling:

Mindegy, most már hivatalosan is a nevemen a kocsi... Annyi vigaszom lehet, hogy mivel Jan 1.-én még nem én voltam a kocsi tulajdonosa, így erre az évre nem én fizetem a súly / teljesítmény / ki tudja éppen minek hívott adót - amit meg mondjuk hülyeségnek tartok, mert ez az eladó nettó szopatása az egész évre.

Azé nemááááá  :censored:

Ausztria:
Törzskönyv: 190 EUR
Vizsga (ha kell gondolom) : 60 EUR
Nova co2 és gépjárműadó: ezt ki kéne számolni. https://www.nova-rechner.at/
Rendszám (ha kell gondolom): 182 EUR

De ez a nova (gépjármű) adó elég durva.
pl. 35.900 EUR autó, CO2=148g/km, ennek az adója 2043 EUR ami azért ~760e HUF
(ami durva 185g/km felett minden g +60EUR)

Hűűű a Yarisnál vagy 800e lett volna nálam az adó :eek:
« Utoljára szerkesztve: 2022.03.30 10:10:50 írta MiCKEY »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30154 Dátum: 2022.03.30 11:12:14 »
Ezt én sem értem.
Adót eddig is fizettünk, ezután is fogunk.
Ha veszel egy autót, akkor a sarcok nagyobbik felét a vagyonszerzési illeték viszi el. Nekem a Primera után 50e volt. A törzskönyv 18500, a rendszám, forgalmi, 6-6000. Ezek semmik sztem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #30155 Dátum: 2022.03.30 16:04:38 »
Azé nemááááá  :censored:

Ausztria:
Törzskönyv: 190 EUR
Vizsga (ha kell gondolom) : 60 EUR
Nova co2 és gépjárműadó: ezt ki kéne számolni. https://www.nova-rechner.at/
Rendszám (ha kell gondolom): 182 EUR

De ez a nova (gépjármű) adó elég durva.
pl. 35.900 EUR autó, CO2=148g/km, ennek az adója 2043 EUR ami azért ~760e HUF
(ami durva 185g/km felett minden g +60EUR)

Hűűű a Yarisnál vagy 800e lett volna nálam az adó :eek:


látnád a belgákat :)

https://fisc.brussels/mytax/fr/contact/#road-tax%20

nyitásnak egy ötezres, aztán évente még az apró :D

https://www.moniteurautomobile.be/modele-intitule-annee--toyota--yaris-gr--2020/prix.html


Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Egyéb autók
« Válasz #30156 Dátum: 2022.03.30 16:41:39 »
Akkor ezt benéztem, elnézést.  :innocent:

Bevallom egy fórumon olvastam, amikor számoltam a költségeket, ott hőbörögtek a kommentelők hogy milyen drága mulatság ez itthon - ezek szerint tökre félreinformálva az ottaniakat, ahogy engem is.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #30157 Dátum: 2022.03.30 17:40:00 »
Azért nem hiszem, nem volna nagy probléma, ha a fizetés is úgy mozogna, mint arrafelé, akkor is, ha ez éppen ott  most arányaiban több, mint itt esetleg.
Én pl. 12 éve vettem autót, eloszlik az.
« Utoljára szerkesztve: 2022.03.30 17:42:05 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30158 Dátum: 2022.03.30 20:01:46 »
Azért nem hiszem, nem volna nagy probléma, ha a fizetés is úgy mozogna, mint arrafelé, akkor is, ha ez éppen ott  most arányaiban több, mint itt esetleg.
Én pl. 12 éve vettem autót, eloszlik az.
Minél tovább tartod meg az autót, annál jobban eloszlik. De pl Ausztriában elég ritka, hogy vki 9-10 évig használja ugyanazt az autót, így az eleve magasabb átírási költségeik nem oszlanak el annyira.

Érdekes pl., hogy amikor tavaly októberben behoztam a Zafirát, a 9 éves autó regadója (Euro 5 dízel) mindössze 20000Ft volt. Ezen meglepődtem, azt gondoltam, több lesz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Egyéb autók
« Válasz #30159 Dátum: 2022.05.14 14:17:43 »
Megnéztem a rendszámlekérdezős oldalon a régi autóinkat. Sajnálattal láttam, hogy a Corsát leadták bontásra, valszeg már menthetetlenül ette a rozsda. Nem volt fiatal, 23 éves lenne, de azért bőven szaladgál ennél idősebb jármű útjainkon. Például egykori F Astránk, amelyik nyáron lesz 28 éves, és a 2006-os eladása óta ugyanannál a tulajnál van, aki ezalatt a szűk 16 év alatt bele is tett vagy 60.000 (!) km-t. (Meg kell jegyeznem, hogy ez volt az egyetlen autónk, amelyik tényleg soha nem romlott el 12 év/99e km alatt.) Aztán a zöld béka Corolla is épp így járt: őt 2005-ben adtam el, azóta ugyanannál van, és abba is 3-4e km megy bele évente, az a kocsi még "csak" 25 éves lesz. T25-ös Avensisünknek egy kicsit lett más a sorsa, bár ő sem váltott gazdát eladása óta, a km-eket azonban jobban fogyasztja, én 140e-rel adtam el bő 11 éve, azóta ez már megduplázódott. A tágabb családbéli másik Corolla is ugyanannál a gazdinál van azóta, igaz, őt még csak 6 éve adtuk el majd 300e-rel, most 350e fölött jár.
Jó érzés, hogy olyanok vették meg ezeket, akik megbecsülik.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30160 Dátum: 2022.05.17 15:20:38 »
Ez jó ötlet volt.  :hug:
Én is megnéztem még pár hónapja az E11 Rollát, forgalomban van. 2012-ben adtam el, a hátulj volt eléggé sérült. Azt akkor korrektül megcsinálták és azóta van a gazdájánál. Ahogy emlékeszem, idén márciusban volt műszakin 198000km-rel. Ez 60 000km 2012 óta.
Az Avensisről friss infóm van, mert bxbreak fórumtársunk óvja és dédelgeti, jelenleg 298000km van benne és állapota tovább javult: az autó kapott egy komoly LM teljes aljváz- és üregvédelmet, jobb első kerékcsapágyat, vadi új féltengelyt és új 4 évszakos gumikat. Andris annyira maximalista, hogy még a gyári üzemanyagszűrőt is kicserélte újra, meg még csomó apróságot, amivel bebiztosította a 21 éves, 298000-et futott autó 100%-os műszaki állapotát. A magam részéről csodálom és igen, baromi jó érzés, hogy ilyen gazdához került az autó. :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30161 Dátum: 2022.05.17 15:38:40 »
Hirtelen felindulásból meghirdettek a Xsarát és bakker, 3 nap alatt elvitték pont egy százassal drágábban, mint amennyiért tavaly vettem.  :) A franc gondolta volna…

Kellett egy másik autó, ami lehetőleg jobb állapotú és kevésbé kockázatos, így vettem egy P12 Primera Wagont. Nem volt vészes a Citrom, csak szokásos szervizt csinálhattam rajta tavaly nyáron, le sem rohadt alattunk, de … elég volt. Nem akartam megvárni, amíg bármi baja lesz, így mennie kellett.

Az “új” szerzemény egy sima 1,6 benzin (109LE), de az érdekessége, hogy gyári fény van rajta körbe mindenhol. Nincs lelakva, sem ütve-verve, nincs mattulva a fényszóró búra sem. Úgy tűnik, gazdája is volt nemcsak tulaja. Egyetlen kisebb hiba miatt alkudtam, mégpedig a klíma nem hűt, de a kompresszor kapcsol. Innen gondolom, hogy csak közeget kell bele tölteni majd, de ennyi. Korrózió nyomát sem látni…

Igen, tudom, ez Renault fennhatóság alatt készült, de eddig semmiféle onnan származó anyagot nem láttam az utastérben, sem a motortérben.
Képeket majd hozok…
2 hónapja van meg a Primera és sok kellemes meglepetése mellett egyetlen hátrányát tudom objektíven megfogalmazni: a rugózási komfortja.
Lehet, hogy egyedül vagyok ezzel a szemponttal, de ha adott egy "D" kategóriás, család kombi "tepsi", amibe tényleg jól és kényelmesen elférünk, 3 gyerek, babakocsi mózessal, plusz még sok minden más, kulturált, kénylemes az utastere, pihentető benne az utazás (még az 1,6-os motorral is), azonban túl feszes a rugózása. Ennek úgy kellene ringatnia, mint az Avensis futóműve. De nem, annál sokkal feszesebb, szerintem stílus idegen módon az. Maga a futómű stabil, meg normális méretű (205/55R16) kerekek vannak alatta, de zötyögős. Ezzel csakl annyi a gond, hogy a 18 év alatt a csomagtérkárpitok kilazultak, nyekegnek, zörögnek. Tök zavaró, mert amúgy abszolút hozza a japános kulturáltságot utazás közben.

Szerencsére ennél sokkal több pozitív csalódás ért vele: volt egy kisebb szervizen, ahol gyújtógyertyákat, fékfolyadékot cseréltettem, valamint, szétszedték a fékeket, szokásos tisztítás, zsírozás történ a csúszkák körül. A futóművet is átvizsgálták, egyedül a hátuljában kezdenek fáradni a stab pálcák és stab szilentek. Utóbbiak a következő alkalommal cserélve lesznek, a motorolajjal és fagyállóval együtt. Ezt nagyjából ősszel tervezem megcsináltatni.

Pozitívum és szerethető dolog, az első ajtókban elhelyezett kilépőfény világítás, vagy a vezető oldali kapaszkodó helyén elhelyezett napszemüvegtartó. Kellemesen használható a beltér teljes velúr kárpitja (szerencsére teljes mértékben ép), illetve, a csomagér oldalsó- és alsó rakodóüregei.

A motor nem erőművész, de felénk, sík úton és viszonylag kisméretű megyeszékhelyen elég. Pöcc-röff indul, halk és rezzenéstelenül jár (egyébként teljesen hasonló a Toyota vvt-i motojához, mert láncos és változó szelepvezérlésű). A fogyasztása közepes, alattam 8,5 liter körül van nagyrészt gyerekhurcolós körülmények között, városon kívül ritkán megy. Ha mégis, akkor viszont a fogyasztás gyorsan csökken. Nem nehéz elérni vele a 7 litert sem, de a város az város.

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Egyéb autók
« Válasz #30162 Dátum: 2022.05.17 19:44:50 »
Szia!
Az a /55 azért nem ballonos. A nyárigumim is ilyen, a téligumi /60, és érezni a különbséget.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Egyéb autók
« Válasz #30163 Dátum: 2022.05.18 06:31:01 »
A 205/55 16 elég elterjedt méret, épp az Avensis (legalábbis a T25) is ilyeneket gurul, nem éreztem feszesnek anno.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30164 Dátum: 2022.05.18 07:56:24 »
Szia!
Az a /55 azért nem ballonos. A nyárigumim is ilyen, a téligumi /60, és érezni a különbséget.
Igazából a /60-as gumik számítanak peresnek. Legalábbis, az Avensis esetében a 195/60R15 volt a gyári méret és ez nem kommersz méretezés, a 185/65R15-tel szokták kiváltani.
Aztán ott van 17 collban a 225/45R17. Ez is kommersz méret, a /40 számít már peresnek.

A Zafira B is 205/55R16 gumikon gurul, az enyém, ráadásul, erősített oldalfalú XL jelölésű, de nem különösebben kemény, nem érződik annak. Mondjuk a Zafira önsúlya <1600kg rendesen odanyomja az úthoz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i