Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 4950316 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Egyéb autók
« Válasz #30045 Dátum: 2021.10.12 11:35:07 »
Ne legyen igazam, de:
1. Műszakiztatós ismerősöm azt mondja, hogy elég hamar nekiállnak olajat zabálni, és az sem fog használni sokáig, ha meggyűrűzik.
2. Ennek az ECU nem a beázós / túlmelegedős széria?
3. Após is ilyen okból vett Opelt újra (és nem Yarist, amit javasoltam neki). Szenved is vele eléggé. A legdurvább eddig: nézd meg, van-e a motorhűtőrendszerében egy műanyag dekni, amiből több cső jön ki. Ha igen, akkor készülj rá, hogy eldurran és elfolyik a hűtőfolyadék. Oka lesz rá, elérte az 5-7 év használatot... akkor is, ha más tette bele.
1. Az Isuzu örökségű 1,7-es dízelekre nem jellemző az olajfogyasztás, ellenben, gyakorlatilag az összes benzines motorjára igen.
2. Nem tudom, szerintem nem. Ez a G-Astrákra volt jellemző, ilyen volt nekem a közutas cégesem is, ha elérte az üzemi hőt, egyszerűen elment a kormányszervó. Anyukám H Astráján 7 év alatt ilyet nem tapasztaltunk.
3. Ez jó ötlet, köszi, utána fogok nézni. Amíg nincs rendszáma, addig nem tudom szervizbe vinni, ezért lesz időm ennek is utánajárni.

A szervíz alkalmával eleve alaposabban tervezem átnézetni, nem elég az, amit az Avensisnél kellett csinálni. Itt kíváncsi vagyok az olajpumpa állapotára is, ehhez a deknit is le kell venni. Az EGR rendszert magam fogom teljesen kitakarítani. Alulról fogjuk csak látni a turbo-t, hogy mennyire olajos. Tömítéseket szintúgy. Amíg a garázsomban áll, nem látom alulról...
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.12 11:38:47 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Egyéb autók
« Válasz #30046 Dátum: 2021.10.12 12:24:48 »
1. Az Isuzu örökségű 1,7-es dízelekre nem jellemző az olajfogyasztás, ellenben, gyakorlatilag az összes benzines motorjára igen.
2. Nem tudom, szerintem nem. Ez a G-Astrákra volt jellemző, ilyen volt nekem a közutas cégesem is, ha elérte az üzemi hőt, egyszerűen elment a kormányszervó. Anyukám H Astráján 7 év alatt ilyet nem tapasztaltunk.
3. Ez jó ötlet, köszi, utána fogok nézni. Amíg nincs rendszáma, addig nem tudom szervizbe vinni, ezért lesz időm ennek is utánajárni.

A szervíz alkalmával eleve alaposabban tervezem átnézetni, nem elég az, amit az Avensisnél kellett csinálni. Itt kíváncsi vagyok az olajpumpa állapotára is, ehhez a deknit is le kell venni. Az EGR rendszert magam fogom teljesen kitakarítani. Alulról fogjuk csak látni a turbo-t, hogy mennyire olajos. Tömítéseket szintúgy. Amíg a garázsomban áll, nem látom alulról...
Az 1. pontot annyiban korrigálom, hogy a 2009-es gyártású és alapvetően Wauxhall modellekre írták, hogy lehetséges jelentős olajfogyasztás megadott körülmények között.
2. Az ECU túlhevülési problémáit is az Astra esetében említik, illetve, a Zafiránál az 1,9 cdti motorhoz. Semmiképpen nem egységesen és a teljes gyártási időtartamra. Felírtam a problémás ECU azonosítót és megnézem otthon, hogy az enyém közéjük tartozik-e. A műszakiztatós ismerősök szeretik egybemosni egy-egy probléma kapcsán az egész típuspalettát. :-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Egyéb autók
« Válasz #30047 Dátum: 2021.10.12 12:47:47 »
hát hogy így teljesen elhagytad a toyota és még a japán vonalat is.  fura.
Én ha megtehetném bemennék a szalonba vennék egy vatta új Hiluxot vagy Tundrát. 

Tundrát.   :yes: :yes: :clap: :clap:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #30048 Dátum: 2021.10.12 13:18:11 »
Az 1. pontot annyiban korrigálom, hogy a 2009-es gyártású és alapvetően Wauxhall modellekre írták, hogy lehetséges jelentős olajfogyasztás megadott körülmények között.
2. Az ECU túlhevülési problémáit is az Astra esetében említik, illetve, a Zafiránál az 1,9 cdti motorhoz. Semmiképpen nem egységesen és a teljes gyártási időtartamra. Felírtam a problémás ECU azonosítót és megnézem otthon, hogy az enyém közéjük tartozik-e. A műszakiztatós ismerősök szeretik egybemosni egy-egy probléma kapcsán az egész típuspalettát. :-)

Lehet ám, hogy én mostam egybe, az biztos, hogy benzinesről beszéltem vele, abban meg jól mondta.
Le is tettem erről a vonalról, szerintem nem döntöttem rosszul az én felhasználási módomhoz képest. Neked is lehet bejön, főleg ha nem lesz sokáig ott.
Egyébként meg egy konkrét autóra sosem lehet mondani ugyanazt, mint általában, mert mindig van 1-2, ami jobb... Felkészülni azért nem árt.  Reméljük nem jársz rosszul vele.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Egyéb autók
« Válasz #30049 Dátum: 2021.10.12 13:31:02 »
Lehet ám, hogy én mostam egybe, az biztos, hogy benzinesről beszéltem vele, abban meg jól mondta.
Le is tettem erről a vonalról, szerintem nem döntöttem rosszul az én felhasználási módomhoz képest. Neked is lehet bejön, főleg ha nem lesz sokáig ott.
Egyébként meg egy konkrét autóra sosem lehet mondani ugyanazt, mint általában, mert mindig van 1-2, ami jobb... Felkészülni azért nem árt.  Reméljük nem jársz rosszul vele.
Eddigi kutatásaim alapján ilyeneket találtam a konkrét motorra (1,7 CDTI) vonatkozóan:
1. olajszivattyú szivárgás az elöregedett tömítés mentén - ebből lehet komoly gond, végső esetben, ha az olaj ráfolyik a vezérműszíjra, akár át is ugorhat a vezérlés és akkor motorgenerál. Megoldás: ha szivárgást látsz, cseréld ki a tömítést. Időszakosan ellenőrizni ajánlott.
2. Vezérműszíj cserére a gyártó 90 000km/6 évet ír elő, de ezt érdemes lerövidíteni, mert általában a feszítőgörgők nem bírnak el ennyit, ilyenkor a görgőket a szíjtárcsával együtt ajánlatos cserélni.
3. Gyakori hiba az EGR-szelep kokszolódása, de ez jellemzően a nagyrészt városban használt autókra vonatkozik, ezt érdemes gyakran ellenőrizni, tisztítani, akár otthon házilag is.
4. turbó feltöltő vezérlő szelep hibája (csökkenő teljesítmény)
5. üzemanyagnyomás szabályzó hibája (100-150e km-ként előfordulhat)

Ezek számomra is ismeretlen és a Toyota után szokatlan, de ha modern autót vesz az ember, el kell fogadni, hogy részben a szigorodó emissziós követelmények miatt ezek beépítésre kerültek, másrészt a dízel motor felépítéséből adódóan jelen vannak, mint kockázatok. Én megpróbálom ezek előfordulását minimalizálni a karbantartásokkal és a megfelelő használati körülményekkel. Aztán, ha mégis bejön valami, hát szívom a fogam, de vállalnom kell.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Re:Egyéb autók
« Válasz #30050 Dátum: 2021.10.12 18:00:51 »
Mi is nemrég vettünk céges autót.
Dízel Yaris Verso után kellett Budapest miatt egy benzines, de automata.
Keret 2Millától indult, a végén már 4ig feltoltuk.
Úgy vágtunk neki, hogy Avensis III kombi 1.8cvt. Szerencsére itt 2 kilométerre tőlünk volt 1 Sedan. Beültem előre és akárhogy állítottam az ülést, nem volt kényelmes. 188cm 78kg vagyok és ami még érdekes, hogy a sarkamtól a térdemig 61cm, 45-ös lábbal. Szerintem nem nekem a leghosszabb a lábam és a legnagyobb. Ennek ellenére szinte 1 kocsiban se tudtam elférni a kormány mellett, mögött.
Okok:
A kormány rossz szögben áll a legtöbb autóban.
A középkonzolok nagyon vaskosak.
Szóval AveIII kiesett.
Mi legyen akkor?
Volt még a telepen Prius 3. Abban már majdnem elfértem, de olyan lőrésszerűen lehetett kilátni előre, sejtelmem se volt, hol az orra. Nem volt kényelmes.
Elmentünk még 1 másik telepre.
Ott volt Auris Hybrid. Abban már elfértem, de nem volt kényelmes. Fejem a mennyezetben és nem láttam ki az ablak tetején. Arról nem beszélve, hogy magam mögött kb 170centis ember fért volna el.
Még bele is mentem volna, ha lett volna 1 jó.
Aztán a telepen volt H és I Astra, egyikben se lehetett elférni. Ford Focus 2017-es évjárat, szintén. C-Max 7 személyesnek hazudott, abban se fértem el.
Zafira nem volt kényelmes, de elfértem benne.
Szerencsére találtam 1 helyen Prius+t. Abba beleültem és megérkeztem. Kényelmes, magam mögött is elférek, van csomagtér, van a fejem felett autó, kilátni a szélvédőn...
Aztán persze jött az, hogy ez már 4+milla.
Nézzünk olcsóbbat.
VW Touran volt még, ami ugyanazt a kényelmet nyújtotta, csak ott bukott meg a dolog, hogy nem volt 1.4benzin dsg-vel csak 1 darab az országban.
Maradt a Prius +. Nem bántuk meg. 7 üléssel is próbáltuk már. 7 éves gyerek ülésmagasítóval simán elfér hátul.
Én nem értem az autótervezőket. Tudom, hogy nem én vagyok az átlag magasságú ember, de hogy ennyire ne lehessen semmibe beülni.
A régi kocsik sokkal jobbak voltak. Lada, Kispolák, Opel Vectra A, Carina mind mind jó volt, sose éreztem kényelmetlennek a vezetést.
A Yaris Verso-t még mindig nem értem miért nem gyártják tovább. Azt a kényelmet még a Prius+ sem tudja. Ha lehetne kapni 1.5 hybrid hajtással, 20 centivel hosszabb, 10 centivel laposabb kivitelben sztem sorban állnának az emberek.
Laco 73 :D

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Egyéb autók
« Válasz #30051 Dátum: 2021.10.12 18:27:04 »
Én nem értem az autótervezőket. Tudom, hogy nem én vagyok az átlag magasságú ember, de hogy ennyire ne lehessen semmibe beülni.
A régi kocsik sokkal jobbak voltak.
:clap: :clap:
Szó szerint egyetértek.
Kiákban még tapasztalatom szerint kényelmesen be lehet ülni. Volt Cee'd-ünk, havernek Stonic-ja van, az is jó tágas kényelmes ülésekkel van ellátva.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Egyéb autók
« Válasz #30052 Dátum: 2021.10.12 19:31:33 »
Csak fizikailag és csak átmenetileg. Az Opellel nem tervezek 9 évet. ;-)

tényleg ha jön a 3 gyerek akkor ott a támogatás és egy új Lodgy vagy valami.  Nem ? :surrender:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Egyéb autók
« Válasz #30053 Dátum: 2021.10.12 20:09:30 »

A régi kocsik sokkal jobbak voltak. Lada, Kispolák, Opel Vectra A, Carina mind mind jó volt, sose éreztem kényelmetlennek a vezetést.
A Yaris Verso-t még mindig nem értem miért nem gyártják tovább. Azt a kényelmet még a Prius+ sem tudja. Ha lehetne kapni 1.5 hybrid hajtással, 20 centivel hosszabb, 10 centivel laposabb kivitelben sztem sorban állnának az emberek.
Ezt az időzítést!  :D
https://middleeast.in-24.com/News/amp/305225


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Egyéb autók
« Válasz #30055 Dátum: 2021.10.12 20:11:55 »
tényleg ha jön a 3 gyerek akkor ott a támogatás és egy új Lodgy vagy valami.  Nem ? :surrender:
muhaha… kizárt. 😉 Daciaért nem adok pénzt. Tetőhéjazatot is cserélünk, erre kell a pénz és hitelt nem szeretnénk új autóra a nyakunkba venni. Fő a biztonság. Egy Lodgy egyébként sem ad semmi pluszt és Zafirahoz képest, kivéve, hogy új autó. De az számomra nem elsődleges szempont. Inkább hajlok egy használt, de jó autó felé, mint egy fapados új felé. Mindenkinek a maga ízlésének megfelelő döntést kell hozzon, nekem így volt racionális.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Egyéb autók
« Válasz #30057 Dátum: 2021.10.13 15:51:50 »
Minden mai kisturbós bárminek kérdéses a tartóssága, bár, amíg nálad lesz, én biztosra veszem, hogy nem lesz baja. Ha mégis, úgyis garis.
Ez igaz, de van egy ok a bizakodásra: a jellemzően használt fordulatszám-tartománya elég alacsony, ami egy lépés a tartósság irányába.
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Re:Egyéb autók
« Válasz #30058 Dátum: 2021.10.13 17:17:33 »
Ez a Sienta közelít a tökéleteshez.
Kár a térdbeverős első palacktartóért.
Kár, hogy nem fér bele 3 ülés középre, nem értem miért jó a 169,5cm szélesség, miért nem lehet növelni?
Súlyból is faragni kéne vagy 150kilót, hibrid hajtás.
Az ülésdöntögetés az nagyon jó, meg a műszerfal is. Kicsit kisebb óraszámlappal és nagyobb középkijelzővel jobb lenne.

Más téma.
Budapest, dízel kitiltás.
Ez majd csak személyautókat érint?
Mert jelenleg nem látok olyan sok teherautót (Minima 2-3 személy, 3 köbméteres raktér), amik benzinesek lennének. Automata váltós meg pláne nincs. És ha még nagyobb lenne az igény, esetleg 5-10köbméter, akkor még kevésbé látok alternatívát.
Most az 1.2T motoros PSA-Toyota dolgok vannak csak, de azok zsír ujjak és drágák automatával.
Nekünk Euro 5 a Caddy. Ezt kellene majd lecserélni, ha...
Laco 73 :D

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Egyéb autók
« Válasz #30059 Dátum: 2021.10.14 00:02:20 »
Biztosan csak a személyautókat fogja érinteni.

Szinte az összes árú terítése dízel furgonokkal, teherautókkal és kamionokkal bonyolódik le. Az elektromosat pedig nem mindenki engedheti meg magának.

Akit érdekel a kamionozás, az már biztosan találkozott ST22lacika videóival, az alig pár éves Volvo kamion is még megeszi a 32-33 litert 100 km-en.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61