Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 4949886 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Egyéb autók
« Válasz #30030 Dátum: 2021.10.11 11:58:18 »
Egyterű témához:

Ezért vettem én is valódi kompakt egyterűt. Mert utálom a SUV-okat (nem a kinézetük, hanem a hely- és funkciónális irracionalitásuk miatt!) és nem jönnek be a haszongépjármű alapú, dobozos személyautók sem. Egész egyszerűen azért, mert az egyterűek egy eleve személyautónak tervezett, racionális termékek. Az SUV egy funkció nélküli divattermék, a dobozos autók, pedig egy kiválóan pakolható, dobozforma, de számomra nem tud eléggé személyautós lenni. Mindkettő kényszertermék és ez számomra érezhető rajtuk: a SUV egy magasított személyautó, ami terepjárásra nem való, a dobozosok tele vannak kopogós, kemény, fröccsöntött, sorjás műanyag burkolatokkal. Ráadásul, a mai modern autó a downsizing miatt nem tartalmaz egyetlen normális motort sem.

Átgondolva a családi körülményeinket, céljainkat, anyagi helyzetünket, várható használati módunkat, végül egy Zafira mellett döntöttem. Múlt hét csütörtökön hoztuk haza Drezdából. 2 tulaja volt, mindkettő a drezdai Opel-Kia márkaszervizbe hordta. Éves futása 20.000km (2012/11 - 181.000km), gyári fény körben és szinte kopás mentes beltere van. Kívül pár hajszálkarcolás van rajta, ezek kozmetikával könnyedén eltüntethetők. 3db kis sérülés van rajta, amit majd ecsetelővel fogok kezelni.
Motorja az Isuzu-féle 1,7 CDTI (125LE/280Nm). Műszakira 1 hónapra kaptam időpontot, várhatóan november közepére lesz rendszáma. Utána egy alapos szerviz vár rá és a használat. Addig, azért az EGR-t szétszedem, kitisztítom, az ártani nem árt.
A hazaút eseménytelen volt, 950km-t jöttünk 1 tank gázolajjal, 140 km/h tempomattal. Ez 5,4 l/100km átlagot jelentett. Abszolút utazó autó, nem szereti a városi kuplungolásokat, mert ekkor nehézkes mozgatni az 1600kg-os kasztnit. Országúton-autópályán kisimul és pihentető az utazás.

Képek:







A felszereltsége igen magas, német piacon Family Plusnak hívják. Ennek lényeges elemei a kanyarkövetős (adaptív) bixenon fényszóró, fényszenzor, esőszenzor, első-hátsó parkoló radar, ABS/ESP, elektronikus klíma, az összes légzsák (hátul oldalt is), gerinctámaszos ülés, ülésfűtés, 4x elektromos ablak, csomagtérben Flex-rendező csomag, alu tetőlécek, krómcsík az ablakok alatt, alufelni, meg még jó pár apróság. Nekem ezek közül a fényszóró a legbejövősebb, mert jól világít és érdekes, ahogy a kormány fordításával a fényszóró is fordul.
A kereskedésben észrevettük, hogy a vezető oldali xenon nem világít, ezt jeleztük a kereskedőnek, aki felajánlotta, hogy ingyen és bérmentve kapunk 2db(!) vadiúgy xenonizzót (D1S). Úgy is lett, adott egy helyi címet, ahová elmentünk és megkaptuk az ígért izzókat, indulhattunk haza.
Ezen kívül volt még egy hiányosság: sajnos a kalaptartó (csomagtérroló) nem volt benne az autóban. Mutattam neki az általa megírt hirdetés szövegét, hogy "lám, ott van benne, hogy az autó felszereltségét képezi", mire ő azzal védekezett, hogy amikor a hirdető oldalon írják a hirdetést, bejelölik az adott felszereltségi szintet és a rendszer automatikusan hozza az összes gyári extrát (köztük a csomagtérrolóval, többek között), de ők nem ellenőrzik át tételenként az autót. Nem jött az autóval, így azt nem tudja nekem odaadni. Sebaj, engedett 500EUR-t a hirdetett árból, itthon majd beszerzem bontóból.
A gumik 4db 2017-es nyári GY Efficient Grip Performance, van bennük km, de sztem 2-3 teljes nyári szezon még van bennük. Téli kerekek sajnos nem jártak hozzá.

Korábban anyukám használt 7 évig (115e-190e km-ig) H Astrát ezzel a motorral és félelmetes, mit kibírt alatta (folyamatos hidegjárat, rövid utakon, kíméletlen kuplung használat). A 7 év alatt az éves olajcseéken kívül egyetlen hűtőt cseréltünk, mert csöpögött.
Bízom benne, hogy alattam még sokáig jól fog üzemelni.

És, hogy miért nem Toyota?
Egyszerű: Hasonló futással, kérdéses állapotban, kisebb felszereltséggel az 1,8 vvt-i COV-ok ára irreálisan magas, kb 2-2,4M Ft. Ja, 2006-2008-as évjáratok! MM-T váltósból van kevesebbért, de azt nem kockáztatom. 2 Millió volt a névreírt legfelső határ, amit most autóra szánok. A következő lépcső, majd egy Verso 1,8 Valvematic lesz, most azonban 2-3-4 évig ez marad.

Nálam más gyártó kiesett. Nézegettem a Honda FR-V-ket, rohadnak, régiek és drágák. A franciák ilyen idős korban már hajlamosak magukat elengedni, újonnan kellemesek voltak, de 8-9 évesen már köszi, nem kellenek. VW elvből nem kell, Toyota drága. A Zafira előnye a nagyon hosszú gyártási idő, a gazdag felszereltség, a biztonság, sok van belőle, tehát eladható és az alkatrésárak sem túlzóak, valamint, ezt a motort ismerjük. Így lett ez.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Egyéb autók
« Válasz #30031 Dátum: 2021.10.11 12:29:03 »
gratula jó kis autó. regadó mennyi egy ilyenre?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Egyéb autók
« Válasz #30032 Dátum: 2021.10.11 12:35:54 »
gratula jó kis autó. regadó mennyi egy ilyenre?
Nagyon pici, mert Euro V besorolású, valami 20 000 Ft alatti összeg (talán 17-18e Ft)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Egyéb autók
« Válasz #30033 Dátum: 2021.10.11 12:42:32 »
A kisturbós motor nekem kellemes csalódás, sokkal kezesebb ez a három hengeres 1,2-es, mint volt a COV 1,8- as szívóbenzinese, pedig 19 pacival gyengébb, miközben maga az autó majd másfél mázsával nehezebb. Sőt, nagyságrenddel csöndesebb is. Kérdés, hogy mennyire lesz tartós..
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Egyéb autók
« Válasz #30034 Dátum: 2021.10.11 12:47:58 »
Zafira nálunk csak a keskeny középső ülése miatt nem jött szóba anno. De ha az embernek nem kell már egyszerre 3 gyerekülést bezsúfolnia egymás mellé, akkor ennek a szempontnak lecsökken a jelentősége.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Egyéb autók
« Válasz #30035 Dátum: 2021.10.11 12:54:42 »
A kisturbós motor nekem kellemes csalódás, sokkal kezesebb ez a három hengeres 1,2-es, mint volt a COV 1,8- as szívóbenzinese, pedig 19 pacival gyengébb, miközben maga az autó majd másfél mázsával nehezebb. Sőt, nagyságrenddel csöndesebb is. Kérdés, hogy mennyire lesz tartós..
Minden mai kisturbós bárminek kérdéses a tartóssága, bár, amíg nálad lesz, én biztosra veszem, hogy nem lesz baja. Ha mégis, úgyis garis. Én ebből a modellcsaládból a Riftert vezettem az 1,5 blue-hdi motorral és hosszított változatban. A tolóajtós megoldása nagyon tetszett, de a második sor ülései kicsik és alacsonyak, felnőtt méretű emberek inkább csak elől üljenek benne. Cserébe kivehetők az ülések. Valamit valamiért.
Nyilván én sem dobnám vissza, ha valaki újként felajánlaná nekem, de magamtól nem errefelé nézelődnék. Én tényleg egyterű párti vagyok.

Amúgy ebben a Zafirában is benne van minden, ami ellen küzdöttem (turbó, kettőstömegű, nagynyomású befecskendezők, stb.), de azzal nyugtatom magamat, hogy csak hosszabb utakra fogjuk használni, városban nem, hiszen utóbbira ott van a Xsara. Az kapja az ívet napi szinten... A Zafira ideális körülmények között, prémium üzemanyaggal fog futni, nem igazán lesz oka a meghibásodásra. :-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Egyéb autók
« Válasz #30036 Dátum: 2021.10.11 12:55:55 »
Zafira nálunk csak a keskeny középső ülése miatt nem jött szóba anno. De ha az embernek nem kell már egyszerre 3 gyerekülést bezsúfolnia egymás mellé, akkor ennek a szempontnak lecsökken a jelentősége.
Nálunk most jön a 3 gyermek, majd neki kell gyerekülés, a két nagy ülésmagasítón trónol majd, illetve, ők már előre befoglalták a leghátsó két ülést... :-)))
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Egyéb autók
« Válasz #30037 Dátum: 2021.10.11 13:29:05 »
Amúgy ebben a Zafirában is benne van minden, ami ellen küzdöttem (turbó, kettőstömegű, nagynyomású befecskendezők, stb.), de azzal nyugtatom magamat, hogy csak hosszabb utakra fogjuk használni, városban nem, hiszen utóbbira ott van a Xsara. Az kapja az ívet napi szinten... A Zafira ideális körülmények között, prémium üzemanyaggal fog futni, nem igazán lesz oka a meghibásodásra. :-)

neked toyotád van még? Az ave megvan?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Egyéb autók
« Válasz #30038 Dátum: 2021.10.11 13:46:29 »
neked toyotád van még? Az ave megvan?
Nem, 1 hete már az új gazdinál van. Fórumtársunk. :-) Jó helyre került.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Egyéb autók
« Válasz #30039 Dátum: 2021.10.11 13:55:11 »
Ajaj.. ::) :)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Egyéb autók
« Válasz #30040 Dátum: 2021.10.11 21:15:56 »
Nyilván én sem dobnám vissza, ha valaki újként felajánlaná nekem, de magamtól nem errefelé nézelődnék. Én tényleg egyterű párti vagyok.
Mindkettő jár kompromisszummal. Az egyterű remekül átalakítható az egyenként tologatható és csukogatható ülések révén, személyautósabb. A személyautósított furgon nagyobb, csöndesebb, a 3. üléssora is több helyet ad, de nem tűnik el, csak kiszerelni lehet, és valóban kopogós műanyagokkal teli az autó. Nekünk most a hely mennyisége volt a döntő szempont.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Egyéb autók
« Válasz #30041 Dátum: 2021.10.11 21:57:36 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Egyéb autók
« Válasz #30042 Dátum: 2021.10.12 11:09:15 »
hát hogy így teljesen elhagytad a toyota és még a japán vonalat is.  fura.
Én ha megtehetném bemennék a szalonba vennék egy vatta új Hiluxot vagy Tundrát. 
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Egyéb autók
« Válasz #30043 Dátum: 2021.10.12 11:15:06 »
hát hogy így teljesen elhagytad a toyota és még a japán vonalat is.  fura.
Csak fizikailag és csak átmenetileg. Az Opellel nem tervezek 9 évet. ;-)
Ha most vettem volna ugyanennyiért egy 2007-es COV-ot, az most még "csak" 14 éves, de 3-4 év múlva már közelebb lesz a 20-hoz, mint a 15-höz. Az E12 és COV-k nem nyűgöztek le a korrózióállásukkal. Az Avensis abszolút.
Az volt a logikám, hogy pár év múlva se legyen túl idős autóm, amikor váltani szeretnék. Az Opelt technikailag kicsit jobban ismerem, mint a - Toyotán kívül - összes többit, ezért döntöttem mellette.
Benne volt a gondolatomban a Renault Grand Scenic is, de azok számomra túl csúnyán öregszenek. Ez a H Astra alapú Zafira elég masszív minden szempontból.
A következő autóm ettől függetlenül egy szép Verso lesz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #30044 Dátum: 2021.10.12 11:19:07 »
(...)

Amúgy ebben a Zafirában is benne van minden, ami ellen küzdöttem (turbó, kettőstömegű, nagynyomású befecskendezők, stb.), de azzal nyugtatom magamat, hogy csak hosszabb utakra fogjuk használni, városban nem, hiszen utóbbira ott van a Xsara. Az kapja az ívet napi szinten... A Zafira ideális körülmények között, prémium üzemanyaggal fog futni, nem igazán lesz oka a meghibásodásra. :-)

Ne legyen igazam, de:
1. Műszakiztatós ismerősöm azt mondja, hogy elég hamar nekiállnak olajat zabálni, és az sem fog használni sokáig, ha meggyűrűzik.
2. Ennek az ECU nem a beázós / túlmelegedős széria?
3. Após is ilyen okból vett Opelt újra (és nem Yarist, amit javasoltam neki). Szenved is vele eléggé. A legdurvább eddig: nézd meg, van-e a motorhűtőrendszerében egy műanyag dekni, amiből több cső jön ki. Ha igen, akkor készülj rá, hogy eldurran és elfolyik a hűtőfolyadék. Oka lesz rá, elérte az 5-7 év használatot... akkor is, ha más tette bele.