Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 4950230 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Egyéb autók
« Válasz #29940 Dátum: 2021.02.25 11:58:53 »
Hát a franciák közül szerintem is a Citroen az egyedüli vállalható márka használtan. Bár haverom kb. 1 éve adott el egy Picassot, előtte 6 évvel vette 9 évesen, egész tűrhető állapotban. Végül annyira legatyásodott alatta (pedig egyáltalán nem hajtotta szét) hogy gyakorlatilag az átírási költségért cserébe vitték el tőle (kubaiak adtak volna többet érte de nem mert velük szóbaállni).
Szépen fokozatosan jöttek elő:
- műszerfal kijelző teljes lehalás (jofogáson vett másikat, nyilván más km állással benne)
- kuplung bowden szakadás (kétszer)
- alapjárat szabályozási hiba amit nem találtak mi okozza (szenzorok ok), vicces volt mert random időközönként felment 3000-re a fordulat üresben, full ciki volt állni a lámpánál üveghangú motorral (aszitték a mellette lévő sávban hogy verseny lesz)
- időnként sivító szíjhang

Már egy idő után nagyon megunta a költekezést így hagyta rohadni vigyék a francba. Aztán vett egy új Kia Stonic-ot.
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.25 12:01:39 írta robi (Robi) »

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Egyéb autók
« Válasz #29941 Dátum: 2021.02.25 12:11:32 »
Én szeretem a régi Renaultokat. R5, R19, Clio stb.

Citroenből ezt venném:  :wub:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/citroen/c4/citroen_c4_coupe_1_6_by_loeb-16627645

most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Egyéb autók
« Válasz #29942 Dátum: 2021.02.25 20:52:49 »
igen. ha teherviselő elemeket zabál meg a rozsda. egy csípás köszöb sárvédőív ezeréves korban elmegy.
inkább mint a termosztát-hűtő-hengerfej- motormelegedés-3hengerezés stb motorszenvedés ... :whistling:

amúgy a skodám is elrohadt mert egyszer levettem az első sárvédő dob betétet és a küszöb lukasra volt rohadva. 15 éves volt
Nyilvan nem nagy dolog egy csipas sarvedo, ahogy az sem, ha mondjuk ket olajcsere kozt utana kell tolteni valamennyit . Egy komoly motorproblemat egy komoly rozsdahoz hasonlitsunk...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Egyéb autók
« Válasz #29943 Dátum: 2021.02.25 21:05:16 »
Ez igaz, de attól még lehet menni vele. Ezenkívül nagyságrendekkel jobban tervezhető (és elosztható költségű) a javítása, mivel általában nem rajtaütésszerűen történik akkora baj, hogy ne lehessen menni vele, ha figyelnek rá. Nekem tavaly voltak a hátsó ívek, idén ha sikerül, lesz a küszöb. Addig is megy, megy és megy hála Istennek  :yes: Én pedig ezt preferálom inkább: inkább menjen 20 évig, mint 20 évig ne lyukadjon át, ha lehetne választani. Persze jobb lenne mindkettő egyszerre  :hmmmm: Mondjuk ahogy nézem, pl. a Mazdánál nagyobb a rozsdásodás problematikája, mint a Toyotánál, bár közvetlen tapasztalatom nincsen. Nem azért, mert van Mazdád.


Nem tudom elfogadni azt az ervet, hogy "attol meg lehet menni vele". Ha baj van akkor nem lehet menni vele. Vagy kulonben nincs baj. En se valami feluleti korroziora gondolok...

A mazdak telleg rozsdasodnak, azt mondjak. Nekem 15 ev alatt volt eddig ot. A mostani 21 eves. Semelyik se rozsdasodott.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #29944 Dátum: 2021.02.26 08:45:27 »
Nem tudom elfogadni azt az ervet, hogy "attol meg lehet menni vele". Ha baj van akkor nem lehet menni vele. Vagy kulonben nincs baj. En se valami feluleti korroziora gondolok...

A mazdak telleg rozsdasodnak, azt mondjak. Nekem 15 ev alatt volt eddig ot. A mostani 21 eves. Semelyik se rozsdasodott.

Szerintem ha visszaolvasol, látni lehet, hogy én sem.

A Mazdákkal kapcsolatban közvetett tapasztalatom van.
Egyrészt a régi munkahelyemen egy Mazda kisteherautó (E2200) utastér padlólemezén volt akkora lyuk, mint egy kisebb emberfej. Fiatalabb volt, mint a Carina, és kb. harmadannyi km volt benne.
Másrészt egy mazdás pár éve belém tolatott (személyautóval), és beszélgetés közben megerősítette, hogy az övének is ez a baja van.
Harmadrészt egy cikkben olvastam nemrég, hogy rengeteg reklamáció van a szalonból kihozott új Mazdákkal kapcsolatban, hogy pár hónaposan tiszta rozsda az aljuk sok(!) helyen. Ha megtalálom, belinkelem.
Egyet gyorsan találtam most is, érdemes a végéig olvasni, ha még nem látta az ember.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Egyéb autók
« Válasz #29945 Dátum: 2021.02.26 09:21:35 »
Nyilvan nem nagy dolog egy csipas sarvedo, ahogy az sem, ha mondjuk ket olajcsere kozt utana kell tolteni valamennyit . Egy komoly motorproblemat egy komoly rozsdahoz hasonlitsunk...

szerintem kb egy totális motorkár vagy motorcsere vagy egy végzetes kaszni rohadás kb egy szinten van.  bizonyos érték alatt kuka az autó felette nem éri meg az egész
viszont egy ötéves autó motorja is bekrepálhat a végzetes kasznigond még a rohadós autokon is 15 év után jön ki kb.
a szuzukim is rohadós de 12 év a gyári gari rozsda ellen.  nem tudjuk mit hoz a jövö.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Egyéb autók
« Válasz #29946 Dátum: 2021.03.12 13:03:04 »
music     

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Egyéb autók
« Válasz #29947 Dátum: 2021.03.12 13:13:40 »
Luxus VAZ 2001-es 1 példányban.
Értékelem az ilyen lelkes és igényes munkát, de ha már, akkor a kurblis ablak miért maradt? Talán mert nem passzolt volna egy műanyag gomb a bőr-fém belsőbe :?:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Egyéb autók
« Válasz #29948 Dátum: 2021.03.15 20:30:45 »
Ahogy az ülése sem az eredeti, gondolom azokat nem lehetett ennyiféle karral - annyifelé állítani. Lehetett volna már elektromos az ülésállítás is - akkor már.  :D ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Egyéb autók
« Válasz #29949 Dátum: 2021.03.17 09:57:37 »
"Szia, Uram!", mi?  ::) [rohog]

Hát tuod.. a rétinigák, alias dzsipók miá!  :D ;)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Egyéb autók
« Válasz #29950 Dátum: 2021.03.17 13:08:26 »
Értékelem az ilyen lelkes és igényes munkát, de ha már, akkor a kurblis ablak miért maradt? Talán mert nem passzolt volna egy műanyag gomb a bőr-fém belsőbe :?:
Az összhangot rontja sajnos hogy a felni/abroncs az brutálisan túl van tolva... Meg a rádió is valami gagyi empéhármas pendrájvos...
« Utoljára szerkesztve: 2021.03.17 13:10:46 írta robi (Robi) »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Egyéb autók
« Válasz #29951 Dátum: 2021.03.17 15:00:51 »
Ma megnéztem közelről egy i3-ast, már korábban is néztem, milyen furcsa kerékmérete van, hát tényleg az: 155/70 19. Utoljára a Dacia TX-en volt 155-ös gumink.
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Egyéb autók
« Válasz #29952 Dátum: 2021.03.17 15:28:14 »
Keskenyebb gumi = kisebb fogyasztás, elektromos autónál is ugyanúgy érvényes. Ma még ez is jelentősnek számít.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Egyéb autók
« Válasz #29953 Dátum: 2021.03.17 15:37:08 »
Ez oké, de ilyen kis autónak 19 colos felnije van, az meg nehezíti a mozgást. (nem a felni, a nagy kerékméret.)
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Egyéb autók
« Válasz #29954 Dátum: 2021.03.17 16:51:45 »
Ugyanazon kerék átmérő mellett, keskenyebb gumival szerelve kevesebb energiát igényel a kocsi. Kisebb lesz a tapadófelület, ami viszont fékezéskor hátrány. Vélhetően a kisebb össztömeg, illetve alacsonyabb végsebesség, no meg a várható használati módok fényében "belefér" féktávügyileg hogy keskenyebb lehessen a gumi, ezért érdemes ezt az energiát nem elpazarolni széles gumikkal, ennyi az egész.

Az hogy egy adott karosszériához mekkora abszolút méretű kereket raknak, az sok mindentől függ, többek közt a dizájnnak is jócskán van ma már beleszólása. Így keskenyebb gumikkal kompenzálják a nagy átmérőt, nyilván lehetne visszatérni a Dacia TX-es 13-as felnikre, de az nem tetszene senkinek.
« Utoljára szerkesztve: 2021.03.17 17:13:18 írta robi (Robi) »