Citroen Xsara 2002/12 1,4 SX
152800 km (valós)
gyári fény
jól extrázott
mindene működik
Lényeg: olcsón kellett egy olyan autó, ami egyszerű, nem
túl öreg, nem rohad, napi szinten elvisz A-ból B-be és eladható.
Az E11 Corollából indultam ki, gyakorlatilag kizártam minden mást, hiszen, azt ismerem, jó emlékek fűznek a típushoz. A valóság, azonban, szembejött és rá kellett jönnöm, hogy a jó E11-eket nem adják el. Amiket hirdetnek, azok ártól függetlenül rohadnak, vagy sokat futottak, vagy lelakottak, vagy ezek tetszőleges elegye. Árban, amiket a hirdetés alapján egyáltalán megnéztem volna, mind 450e Ft felett lettek volna, de Marcit kérdezve, ő is elkeserített azzal, hogy tapasztalata alapján még a 700e-ért hirdetett példányok között is több xar, mint az értékelhető.
Ajánlotta a Clio/Thalia párost... én Thaliába nem ülök, nemhogy pénzt adjak érte.
Bejött a képbe az Almera/Primera, Focus I, Xsara Picasso, Mitsu Carisma mindegyik egyszerű 1,5-1,6 benzines motorral. A japánok rohadnak, de nem sokkal másabb a Fóka sem sajnos. A francia autó, viszont, jóval kevésbé. Néztem Picasso-t. Hirdetés alapján oké, a helyszínen "tezsvír" és "tezsvírbátyám" várt egy gyatra, lelakott, koszos f*ssal. Jól volt fényképezve a hirdetésben, bedőltem neki. Cserébe legalább jó drágán, 550e. 5 percet nem töltöttem náluk... Amúgy a Picasso, mint autó mai szemmel nézve is tök jó autó. Kellemes a bele, tényleg nagyon kényelmesek a fotelei, abszolút élhető. Csak nem ez a példány.
Ezt több autó követte, Primera, Picasso, Focus, Peugeot 307, míg végül Vác mellett egy kis faluban (Penc) találtam a megvásárolt Xsara-t.
Egy fiatal srác fogadott a családi háznál, vezetett a garázshoz, nyitotta az ajtót. Az autó viszonylag tiszta, pöccre indul, jó hangja van. Elmesélte, hogy a szomszédos faluból vették egy idős nénitől tavaly májusban, aki az első tulaja volt az autónak és csak a két falu között járkált vele, néha az unokáit vitte. Gyári fény körben, de hajszál karcokból sok van (nem gond, 98%-a polírozható), valamint két kisebb horpi, de a fényezés sértetlen. 2018-ban a futómű hátsó hídját cserélték (Xsara és számos Pug jellemző hibaforrása), valamint tavaly, a vásárlást követően a teljes kipufogó rendszert újra cserélték a leömlőtől a dobbal együtt. Javították a kormányművet is, ez is cserélve lett. Plusz szokásos szervíz. A srác apukájának betegség miatt amputálták most, februárban a lábait, így automata váltós autót kell vegyenek, amit átalakíttatnak rokkantak számára használhatóra, erre, sajnos a Xsara nem alkalmas.
Átnéztem az autót, és megfelelőnek találtam: egyrészt minden elektromos extrája működik, kezdve az automata klímától a kijelzőkön át, minden. A vezetőülés van kicsit megfáradva, az ülőlap és a háttámla közepe is javításra szorul, mert az eredeti puha tömet egyszerűen kezd szétmenni, így, 18 éves korára. Szervizelése tavaly decemberben, a műszaki vizsga előtt megtörtént (olajcsere, szűrők cseréje). 2018-as téli gumikkal van szerelve, de a gyári acélfelniket is adják az autóval a még gyári szerelésű Michelin Primacy-kkal, de utóbbiak már kukák, nem árképzők. Egyetlen tartozéka, az emelő nem lett meg, azt majd pótlom. 3db izzót fogok cserélni az egész autón.
Felszereltsége: 4 lufi, ABS, aut. klíma, plüss, ködlámpa, fényszerzor, esőszenzor, fed. comp., gyári parkoló radar, ködlámpa, multikormány, elektromos és fűthető elektrokromatikus külső tükrök, távirányítós kp-zár bicskakulccsal, isofix, meg még pár egyéb. Tisztességes, na.
450e-re hirdették, 400e-re megalkudtunk. Előkerült az általuk tavaly kötött adásvételi szerződés, azon is 400e Ft vételár szerepelt, amire rájött nekik a kipufogó rendszer csere, a kisszervíz, meg a műszaki, úgyhogy ők is örültek, meg én is. Én csak városban, meg néha pár 10km-re fogom használni, munkába járáshoz, illetve a gyerekek hurcolására, erre sztem megfelel. Nyilván nem egy Avensis, de korrekt, főleg az állapota úgy egyben. Igaz, egy alapos kozmetika kelleni fog neki, mert ott nem járt. A néha kiporszívózom nem működik ilyen időtávlatban, a padlószőnyegbe bele van taposva a kosz, így az üléseket kiszerelve egy komplett kárpittisztítás kell majd neki, hogy olyannak érezzem,mint az Avensist, tisztának.
A hazafele út simán telt, autópályán is simán tartotta a 130-at, tökéletes egyenesfutással, viszonylag alacsony zajszinttel, citroenesen kényelmes rugózással. A fed. comp alapján az elmúlt 5300km alatt a nagyátlag 7,1 l/100km.