Nekem nem volt panasz a Passatra. Mondjuk a szerelőm mondta, hogy 2006 utáni VW csoportos kocsiktól óvakodjak. Horror sztorikat koreai és japán márkákról is lehet sajnos találni, bármennyire is szeretjük azt hinni, hogy a keleti kocsi a szent grál minden tulajdonosnak.
Természetesen a japán autó is el tud romlani, és minél több benne a kényelmi extra és elektronika, annál valószínűsíthetőbb a dolog - no és persze az se mindegy ki gyártotta és volt a beszállítója az alkatrésznek.
Én elsősorban azt a pofátlanságot nem szerettem a németeknél, hogy hiába védekeztek mindig azzal, hogy egyesével meg lehet vásárolni minden extrát az alapfelszereltségű autóikhoz is, míg a japánok csak csomagban kínálják, de amikor - maradva a Passatnál - nem fértek bele olyan apróságok a búsás alapárba, mint rádiós magnó, dönthető üléstámla, akkor jöhetnek nekem azzal, hogy egyesével személyre szabhatom az autóm extráit, ha szinte mindenért fizetnem kell...
Gyakorlatilag kaptál ajtókat meg gumikat, a többiért meg fizethettél. Azért ha már elköltök 4-5M Ft-t, akkor abban legyen már némi extra, persze tudom van, akinek a név és a jelvény, amit vezet mindig is többet jelentett, meg a szomszéd előtt se lehet mindennel villogni - ugyebár.
Persze ha a szomszéd vetett volna egy közelebbi pillantást az "irigyelt" autó belsejére, és meglátja a hátsó kurblis ablakokat, a nem létező első kartámaszt, a nem bőrözött kormánykereket, akkor lehet röhögőgörcsöt kapott volna, és nem enné a fene, hogy milyen csilivili autója is van a szomszédjának.
Kedvenc példám a sokak által magasztalt E46-os BMW, ahol a hátsó elektromos ablakemelők csakis a 320i-től kezdve voltak alapárasak (azaz 316, 318, 318d és társaiban nem), tehát a kb 8M Ft-os alapárba még ez sem fért bele. Vagy a BMW 335i Cabriója, amit még a vezessnek hála én is kipróbálhattam anno - abba huszonX Millió Ft-ért még első pohártartó sem járt, az is "pipás extra" volt!