Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 38

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 1856563 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3261
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Egyéb autók
« Válasz #29235 Dátum: 2018.07.09 17:32:57 »
Munkatársamnak Jettája van. Egyik nap mondja, hogy viszi szerelőhöz, le van beszélve, mert kivillant az olajnyomás visszajelző (kb 8-10 éves az autó)
Kérdeztem tőle, az olajat nem eszi? Nem tudja, mert soha nem nézi az olajszintet...  :wacko:
Tuti vétel lesz... :wacko:

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1858
  • Autó: Nissan Micra Acenta 1,4 2003
Re:Egyéb autók
« Válasz #29236 Dátum: 2018.07.09 18:29:11 »
Ja, a lényeget elfelejtettem: szóval, bevillant az olajnyomás lámpácska, akkor megnézte a nívópálcát, és nem ért bele az olajba...  :?:

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1468
  • Autó: Corolla 1,4 VVT-i 2005
Re:Egyéb autók
« Válasz #29237 Dátum: 2018.07.09 18:53:39 »
Jelzem nálunk a családban két Citroen volt (nem éppen egy jóhírű márka), az egyik 210 ezer km-ig a másik 150 ezerig volt meg és egyik sem ette sosem az olajat...
A 100 ezret csak azért írtam, mert a Skoda amúgy is egy elég rosszhírű márka, a Toyotánál nálam is legalább 200 ezer km az elvárás. 125 ezernél az enyémnél se vettem még észre, hogy csökkent volna a szint 10 ezer km alatt, nem is nézegetem gyakran. 

Nézzük gyakorlatiasan a dolgot: az átlagember ritkán nézi az olajszintet, már az is jó, ha néha elviszi olajcserére. Ha új autóm lenne, én se nézegetném az olajszintet, csak vinném szervizbe a szervizkönyv szerinti gyakorisággal, elvégre azért vesz új autót az ember, mert az elvileg üzembiztos...
Ezek a Skodák is előbb-utóbb (valószínűleg inkább előbb...) a használtautó-piacon fognak kikötni. Nem irígylem majd a következő tulajt... (most nem konkrétan Bepi Skodájára gondolok, hanem az átlagemberére, aki nem autómániás). Hiába a vezetett szervizkönyv és a szándék az első tulaj részéről, hogy ő rendszeresen szervizeltette, ha minimum körüli olajszinttel járt a tudta nélkül...
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3261
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Egyéb autók
« Válasz #29238 Dátum: 2018.07.09 20:53:01 »
Ja, a lényeget elfelejtettem: szóval, bevillant az olajnyomás lámpácska, akkor megnézte a nívópálcát, és nem ért bele az olajba...  :?:
Akkor rendelt hosszabb nívópálcát? :otlet:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12271
  • Autó: Corolla E-15,1,4 D4D, Burgman 400
Re:Egyéb autók
« Válasz #29239 Dátum: 2018.07.10 09:09:04 »
Nem tudom volt-e már valahol: http://autopult.hu/magazin/szennyezoek-az-uj-benzinmotorok-is-meg-iden-reszecskeszurovel-tisztulnak.html
Szóval mégis a hagyományos benzines a nyerő? Szerintük is.
De ettől még kitilthatják, mert régiek.... euro1-6-ig és nem euro 6c

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8117
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Egyéb autók
« Válasz #29240 Dátum: 2018.07.10 09:27:57 »
Nem tudom volt-e már valahol: http://autopult.hu/magazin/szennyezoek-az-uj-benzinmotorok-is-meg-iden-reszecskeszurovel-tisztulnak.html
Szóval mégis a hagyományos benzines a nyerő? Szerintük is.
De ettől még kitilthatják, mert régiek.... euro1-6-ig és nem euro 6c
Attól, hogy a kis ccm-s turbó motorokhoz is kell részecske szűrő, miért lesz nyerő a füstös dízel? Megtisztul, vagy mi?!  ;)
Tehát attól, hogy rajtam kívül más is hülye, még nem leszek én kevésbé hülye  :D

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1067
  • Autó: Toyota Avensis sedan 1.6 vvt-i Linea Terra(2001), BMW 320D E46
Re:Egyéb autók
« Válasz #29241 Dátum: 2018.07.11 18:55:15 »
Ígértem, hogy beszámolok, ha meglesz a BMW! ;)

Jelentem, ma megvettük! :cool2: :clap:
100 km-ről hoztam haza... eddig jó!  :cool2:
Első tapasztalatok. T22, 1.6 VVTi-vel összehasonlítva.
-Jobban megy!
-Dízel tehát kevésbé kell pörgetni, de mégis "észrevétlenül" jobban gyorsul, csendes, figyelni kell a km órát! :whistling:
-Jó a digit klíma. :cool2:
-Furcsa, hogy az ablakemelő kapcsolók NEM a vezető ajtón vannak, hanem a sebváltó kartól jobbra/balra. De ezt majd megszokom. :hmmmm:
-Kicsit kisebb a T22-nél belül is.
Amúgy "költségmentesen" vettük. Tehát friss műszakival, olajcsere után, jó állapotú 3 ill. 4 éves téli/nyári szerelt kerekekkel. Motorja erős, nem füstöl, olajat nem eszik. Ismeretlentől nem is mertem volna ilyet venni... :no:  Persze így is kicsit tartok tőle... soha nem volt dízelem. ::)
No, egy tank benzint gázolajat elhasználtam... 6,1 l/100 km lett a mért fogyasztás. ( a műszer 4.8-at mutatott !!!, Bár állítólag  a titkos menuben lehet ezt korrigálni... majd utánajárok...)
Tehát ~1 literrel fogyaszt kevesebbet a T22 1.6 vvt-i-nél, igaz, hogy jobban megy..., :whistling:

Igaz,hogy azt írtam, hogy jó  az E46 digit klímája... legalábbis kevesebbet kell tekergetni... DE most ~100 km-es úton a  kislányom hátul ült... és melege volt... a T22-nél(manual klíma) az első ülések alatt van egy cső, ami  a hátul ülők lábához vezeti a levegőt... az E46-ban ez nincs... :whistling: (melyik is prémium autó?) Jó...jó még ismerkedni kell a beállításokkal..biztos lehet még finomítani... :innocent:
A motorja viszont az E46 320D-nek nagyon jó!!! Utazó autónak jó. Városban viszont egy 3 sebességes autó-ként lehet használni...nem lehet érdemes följebb váltani... :no:
Ugyanakkor... a T22-nek szét volt szedve a motorja (olajzabálás!!!), a váltója (csapágy szét hullott!!!). Az E46 320D-nek motor/váltó tudomásom szerint érintetlen...olajfogyasztás "0". :cool2: :whistling:
Persze az E46 csak két hete van meg...nem sok véleményt tudok megfogalmazni...ezeket csak inkább első impresszumnak értsétek...a megbízhatóságról p.l. még egyáltalán nincs tapasztalatom... ::)





Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11408
Re:Egyéb autók
« Válasz #29242 Dátum: 2018.07.14 08:08:22 »
"DE most ~100 km-es úton a  kislányom hátul ült... és melege volt... a T22-nél(manual klíma) az első ülések alatt van egy cső, ami  a hátul ülők lábához vezeti a levegőt... "

akkor gyenge a klima. nekem sincs hátrafelé vezető cső de előlröl nyom annyi hideget hátra hogy a gyerekek érzik a hideget plussz a kombi raktere is ott van roló nélkül .
most: Skoda Fabia 1.4 MPI 2002
volt: Corolla 1989 1.3, Corolla 1983 1.8D,

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1067
  • Autó: Toyota Avensis sedan 1.6 vvt-i Linea Terra(2001), BMW 320D E46
Re:Egyéb autók
« Válasz #29243 Dátum: 2018.07.14 08:15:49 »
"DE most ~100 km-es úton a  kislányom hátul ült... és melege volt... a T22-nél(manual klíma) az első ülések alatt van egy cső, ami  a hátul ülők lábához vezeti a levegőt... "

akkor gyenge a klima. nekem sincs hátrafelé vezető cső de előlröl nyom annyi hideget hátra hogy a gyerekek érzik a hideget plussz a kombi raktere is ott van roló nélkül .

Nem gyenge, csak 23 fokra volt állítva... meg lehet állítani, hogy hova fújjon (le/föl/középre)... meg a külső/belső keringtetés kapcsoló "használata"... szóval én bénáztam...meg kell ismerni... :whistling:
De a T22-ben a ülés alatt hátramenő cső az akkor is "király"... :cool2:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11408
Re:Egyéb autók
« Válasz #29244 Dátum: 2018.07.14 17:26:04 »
tudom, király az a cső.  :hug:
mondjuk én 18 fokkal nyomatom a klimát.
most: Skoda Fabia 1.4 MPI 2002
volt: Corolla 1989 1.3, Corolla 1983 1.8D,

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9126
Egyéb autók
« Válasz #29245 Dátum: 2018.07.16 07:53:39 »
940000 km-et futott Octavia, ezt vajon mennyire tekerné vissza a nepper?  :hmmmm:

2005 Avensis Sedan 2.4 vvt-i Aut Executive +Navi
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3261
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Egyéb autók
« Válasz #29246 Dátum: 2018.07.16 09:04:18 »
940000 km-et futott Octavia, ezt vajon mennyire tekerné vissza a nepper?  :hmmmm:
A 199.000 km alatti futás mindig megfelel a vevőknek. :cool2:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9126
Egyéb autók
« Válasz #29247 Dátum: 2018.07.16 09:54:27 »
Az biztos, mert ha egyszer a mutató átlépi a 200e km-et, akkor többé nem fog megmozdulni az autó... Nem tudom ezeket az okosságokat honnan veszik a leendő tulajok.  :no: :whistling: Ja meg persze olcsó legyen, patika állapotú, új alkatrészekkel frissen szervizelve, és főleg még karcolás se legyen rajta... Ideje felébredni!  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 vvt-i Aut Executive +Navi
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3261
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Egyéb autók
« Válasz #29248 Dátum: 2018.07.16 10:01:43 »
Az biztos, mert ha egyszer a mutató átlépi a 200e km-et, akkor többé nem fog megmozdulni az autó... Nem tudom ezeket az okosságokat honnan veszik a leendő tulajok.  :no: :whistling: Ja meg persze olcsó legyen, patika állapotú, új alkatrészekkel frissen szervizelve, és főleg még karcolás se legyen rajta... Ideje felébredni!  :D
Így-így. Hiszen köztudott, hogy az újautóvásárló azért veszi meg a kocsit, hogy csak az éves kötelező szervízekre guruljon el vele, majd 10 évesen eladja roncsáron, megkímélt beltérrel, végig vezetett szervízkönyvvel, lehetőleg egy teljes nagyszervíz után. Persze gyári alufelnikkel, új téligumival, ajándék csomagtartóval, teletankolva. :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7989
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Egyéb autók
« Válasz #29249 Dátum: 2018.07.16 12:03:24 »
940000 km-et futott Octavia, ezt vajon mennyire tekerné vissza a nepper?  :hmmmm:

...

Szerintem semennyit, inkább még belerak olyan hatvanezret.
Azért érdekelne, hogy valójában milyen körülmények között került ennyi ebbe a kocsiba, bár értem, hogy taxi volt  :hmmmm:  :)
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.16 12:10:43 írta vd1234 »