Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 38

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 1820813 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3089
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Egyéb autók
« Válasz #29235 Dátum: 2018.07.09 17:32:57 »
Munkatársamnak Jettája van. Egyik nap mondja, hogy viszi szerelőhöz, le van beszélve, mert kivillant az olajnyomás visszajelző (kb 8-10 éves az autó)
Kérdeztem tőle, az olajat nem eszi? Nem tudja, mert soha nem nézi az olajszintet...  :wacko:
Tuti vétel lesz... :wacko:

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1849
  • Autó: Nissan Micra Acenta 1,4 2003
Re:Egyéb autók
« Válasz #29236 Dátum: 2018.07.09 18:29:11 »
Ja, a lényeget elfelejtettem: szóval, bevillant az olajnyomás lámpácska, akkor megnézte a nívópálcát, és nem ért bele az olajba...  :?:

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1459
  • Autó: Corolla 1,4 VVT-i 2005
Re:Egyéb autók
« Válasz #29237 Dátum: 2018.07.09 18:53:39 »
Jelzem nálunk a családban két Citroen volt (nem éppen egy jóhírű márka), az egyik 210 ezer km-ig a másik 150 ezerig volt meg és egyik sem ette sosem az olajat...
A 100 ezret csak azért írtam, mert a Skoda amúgy is egy elég rosszhírű márka, a Toyotánál nálam is legalább 200 ezer km az elvárás. 125 ezernél az enyémnél se vettem még észre, hogy csökkent volna a szint 10 ezer km alatt, nem is nézegetem gyakran. 

Nézzük gyakorlatiasan a dolgot: az átlagember ritkán nézi az olajszintet, már az is jó, ha néha elviszi olajcserére. Ha új autóm lenne, én se nézegetném az olajszintet, csak vinném szervizbe a szervizkönyv szerinti gyakorisággal, elvégre azért vesz új autót az ember, mert az elvileg üzembiztos...
Ezek a Skodák is előbb-utóbb (valószínűleg inkább előbb...) a használtautó-piacon fognak kikötni. Nem irígylem majd a következő tulajt... (most nem konkrétan Bepi Skodájára gondolok, hanem az átlagemberére, aki nem autómániás). Hiába a vezetett szervizkönyv és a szándék az első tulaj részéről, hogy ő rendszeresen szervizeltette, ha minimum körüli olajszinttel járt a tudta nélkül...
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3089
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Egyéb autók
« Válasz #29238 Dátum: 2018.07.09 20:53:01 »
Ja, a lényeget elfelejtettem: szóval, bevillant az olajnyomás lámpácska, akkor megnézte a nívópálcát, és nem ért bele az olajba...  :?:
Akkor rendelt hosszabb nívópálcát? :otlet:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12270
  • Autó: Corolla E-15,1,4 D4D, Burgman 400
Re:Egyéb autók
« Válasz #29239 Dátum: 2018.07.10 09:09:04 »
Nem tudom volt-e már valahol: http://autopult.hu/magazin/szennyezoek-az-uj-benzinmotorok-is-meg-iden-reszecskeszurovel-tisztulnak.html
Szóval mégis a hagyományos benzines a nyerő? Szerintük is.
De ettől még kitilthatják, mert régiek.... euro1-6-ig és nem euro 6c

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8054
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Egyéb autók
« Válasz #29240 Dátum: 2018.07.10 09:27:57 »
Nem tudom volt-e már valahol: http://autopult.hu/magazin/szennyezoek-az-uj-benzinmotorok-is-meg-iden-reszecskeszurovel-tisztulnak.html
Szóval mégis a hagyományos benzines a nyerő? Szerintük is.
De ettől még kitilthatják, mert régiek.... euro1-6-ig és nem euro 6c
Attól, hogy a kis ccm-s turbó motorokhoz is kell részecske szűrő, miért lesz nyerő a füstös dízel? Megtisztul, vagy mi?!  ;)
Tehát attól, hogy rajtam kívül más is hülye, még nem leszek én kevésbé hülye  :D

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1057
  • Autó: Toyota Avensis sedan 1.6 vvt-i Linea Terra(2001), BMW 320D E46
Re:Egyéb autók
« Válasz #29241 Dátum: 2018.07.11 18:55:15 »
Ígértem, hogy beszámolok, ha meglesz a BMW! ;)

Jelentem, ma megvettük! :cool2: :clap:
100 km-ről hoztam haza... eddig jó!  :cool2:
Első tapasztalatok. T22, 1.6 VVTi-vel összehasonlítva.
-Jobban megy!
-Dízel tehát kevésbé kell pörgetni, de mégis "észrevétlenül" jobban gyorsul, csendes, figyelni kell a km órát! :whistling:
-Jó a digit klíma. :cool2:
-Furcsa, hogy az ablakemelő kapcsolók NEM a vezető ajtón vannak, hanem a sebváltó kartól jobbra/balra. De ezt majd megszokom. :hmmmm:
-Kicsit kisebb a T22-nél belül is.
Amúgy "költségmentesen" vettük. Tehát friss műszakival, olajcsere után, jó állapotú 3 ill. 4 éves téli/nyári szerelt kerekekkel. Motorja erős, nem füstöl, olajat nem eszik. Ismeretlentől nem is mertem volna ilyet venni... :no:  Persze így is kicsit tartok tőle... soha nem volt dízelem. ::)
No, egy tank benzint gázolajat elhasználtam... 6,1 l/100 km lett a mért fogyasztás. ( a műszer 4.8-at mutatott !!!, Bár állítólag  a titkos menuben lehet ezt korrigálni... majd utánajárok...)
Tehát ~1 literrel fogyaszt kevesebbet a T22 1.6 vvt-i-nél, igaz, hogy jobban megy..., :whistling:

Igaz,hogy azt írtam, hogy jó  az E46 digit klímája... legalábbis kevesebbet kell tekergetni... DE most ~100 km-es úton a  kislányom hátul ült... és melege volt... a T22-nél(manual klíma) az első ülések alatt van egy cső, ami  a hátul ülők lábához vezeti a levegőt... az E46-ban ez nincs... :whistling: (melyik is prémium autó?) Jó...jó még ismerkedni kell a beállításokkal..biztos lehet még finomítani... :innocent:
A motorja viszont az E46 320D-nek nagyon jó!!! Utazó autónak jó. Városban viszont egy 3 sebességes autó-ként lehet használni...nem lehet érdemes följebb váltani... :no:
Ugyanakkor... a T22-nek szét volt szedve a motorja (olajzabálás!!!), a váltója (csapágy szét hullott!!!). Az E46 320D-nek motor/váltó tudomásom szerint érintetlen...olajfogyasztás "0". :cool2: :whistling:
Persze az E46 csak két hete van meg...nem sok véleményt tudok megfogalmazni...ezeket csak inkább első impresszumnak értsétek...a megbízhatóságról p.l. még egyáltalán nincs tapasztalatom... ::)





Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11370
Re:Egyéb autók
« Válasz #29242 Dátum: 2018.07.14 08:08:22 »
"DE most ~100 km-es úton a  kislányom hátul ült... és melege volt... a T22-nél(manual klíma) az első ülések alatt van egy cső, ami  a hátul ülők lábához vezeti a levegőt... "

akkor gyenge a klima. nekem sincs hátrafelé vezető cső de előlröl nyom annyi hideget hátra hogy a gyerekek érzik a hideget plussz a kombi raktere is ott van roló nélkül .
most: Skoda Fabia 1.4 MPI 2002
volt: Corolla 1989 1.3, Corolla 1983 1.8D,

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1057
  • Autó: Toyota Avensis sedan 1.6 vvt-i Linea Terra(2001), BMW 320D E46
Re:Egyéb autók
« Válasz #29243 Dátum: 2018.07.14 08:15:49 »
"DE most ~100 km-es úton a  kislányom hátul ült... és melege volt... a T22-nél(manual klíma) az első ülések alatt van egy cső, ami  a hátul ülők lábához vezeti a levegőt... "

akkor gyenge a klima. nekem sincs hátrafelé vezető cső de előlröl nyom annyi hideget hátra hogy a gyerekek érzik a hideget plussz a kombi raktere is ott van roló nélkül .

Nem gyenge, csak 23 fokra volt állítva... meg lehet állítani, hogy hova fújjon (le/föl/középre)... meg a külső/belső keringtetés kapcsoló "használata"... szóval én bénáztam...meg kell ismerni... :whistling:
De a T22-ben a ülés alatt hátramenő cső az akkor is "király"... :cool2:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11370
Re:Egyéb autók
« Válasz #29244 Dátum: 2018.07.14 17:26:04 »
tudom, király az a cső.  :hug:
mondjuk én 18 fokkal nyomatom a klimát.
most: Skoda Fabia 1.4 MPI 2002
volt: Corolla 1989 1.3, Corolla 1983 1.8D,