hazahajtottuk a gépet és aztán vissza megint. szokásos szívató üzemmódban (box, öt személy, közepesen megpakolva), ellenben nagyjából harminc fokkal melegebb időben.
odafele 135 tempomat volt a sebességünk, újabban brüsszelből schwechatig megyünk csak, ott megállunk reggelizni és utána jön a hazai pálya. 11 óra alatt értünk oda, ez 102-es átlag (volt benne négy megállás tankoláskor meg matricavásárláskor). a fogyasztás 7.7 lett. orbitális méretű forgalom volt az úton, gyakorlatilag egész végig vagy valaki mellett, vagy valaki mögött autóztunk, nem volt tíz perc, amikor használni lehetett a reflektort. mondjuk nem is kellett, a többiek kivilágították az utat rendesen, de elég fárasztó volt.
visszafelé érdekes lett. luxemburgban álltunk meg reggelire, ami hosszabb út, mint odafelé, úgyhogy jobban kellett nyomni. 109-es átlagot futottunk, németországban és belgiumban órákig szakadó esőben. kicsit hűvösebb is volt, mint odafelé. nem bántam, hogy téligumival mentünk, németországban 3-6 fok volt az éjjel. magyarországon 150 tempomat, ausztriában 140 (bécs környékén lassabban). németországban 145 tempomat. az átlagunk 8.6 liter lett. két tankot kijártam 145-ös és 125-ös tempomattal. 14 km/h átlagsebesség-különbség több, mint két liter fogyasztásnövekedést adott.
megfigyeléseim: 7 km/h plusz átlagsebesség majdnem egy liter pluszt hozott a fogyasztásban, a duplája a dupláját.
a teljes út átlaga 7.9 lett (budapesten is elfogyott egy tank nafta, ott evett a legkevesebbet, 6.1-et). szerintem ez, a boxra is tekintettel, nem rossz. a fogyasztás növekedésénél mindenesetre rosszabb, hogy mennyire érezhetően utálja ez az autó a nagyobb tempót. asszem rá fogunk állni a 135-140-es maximumokra.
pár érdekes összehasonlító adat (kúton mért fogyasztások, teljes tankra):
prius plus 145 tempomat, box: 9.8 liter
mazda5 dízel 160 tempomat, box: 9.0 liter
avensis t25 2.4 kombi 160 tempomat, box: 11.9 liter
prius plus 105-ös átlaggal, boxszal 7.6
avensis 2.4 t25 kombi ugyanez 8.1