A berögződések ... Ez a motor nagyobb teljesítményt és nyomatékot ad, mint a te T25-ben az 1,8-as. Akkor az is alulmotorizált volt?
Annyiszor hallottam, hogy nem kicsi az egyhatos motor ebbe a hatalmas kasztniba (nálam, a T27-nél). A T25-be mindenki első körben ajánlja az egynyolcast, ami gyengébb (vagy oké, ugyanakkora teljesítményű) mint az 1,6 Valvematic, a tömeg kb azonos, akkor meg miért gyenge a T27-ben az, ami a T25-ben szuper
A Superb-ben nem hiába alapmotor az 1,4 tsi. Hiába a 150LE, nagyon nem olyan, mint, amire az adatlapja alapján számítanál. Ezek agyonfojtott 150 lóerős kismotorok, amiknek azért az 1500kg-os kasztni + utazók + csomagok erősen feladja a leckét. Ráadásul problémásak is. Ebbe a kasztniba, ahogy Máté is írta, egy jó 2.0 dízel való, azzal ideális. Abból elég a 140LE, az is tud 320Nm nyomatékot, ezzel lehet utazni utasok és csomagoktól függetlenül.
Ugyanez volt a bajom az 1,2 tsi Octaviával is. Hiába a 105 lóerő, ha 4 személlyel alig tud elindulni lámpától. Nincs benne erő. Aztán, 2000 fordulat felett megy úgy, ahogy az ember eleve elvárná. Egy T25 Ave 1,8 benzines kis fordulaton is nyomatékos annyira, hogy ne okozzon neki gondot az elindulás, van benne köbcenti. A Skoda turbós (kis)benzinesei csak az adatlapokon mutatnak jól...
SOHA nem vennék 1,4 tsi Superb-et, ahogy 4 hengeres BMW-t sem. Ez csak egy múló, buta divat, már vannak jelek arra, hogy a downsizing véget ér.