Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5005606 alkalommal)

1 tag és 5 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #27585 Dátum: 2017.02.20 15:42:25 »
Dehogynem! Éppen hogy nagyon sokba lenne a VW csoportnak az olcsón eladott "Audi"-k Škoda emblémával.
Na meg az összes anyagon megspórolt 1-2 EUR is igen csak sok tud lenni egy nagy darabszámban eladott autónál, mint a Škoda.
Nem hülyék, jól össze van rakva ez. A műszaki tartalom egy generációval lemaradva, nem a legújabb motort kapják, de még így is nagyon is korszerű. Akinek meg nem kell extra pénzért a karika és az egy fokkal minőségibb anyaghasználat, annak nagyon is megfelel. Nézd csak meg, milyen sokat eladnak belőle  ;)
Octavia, Mondeo flottaautók. Az 1-2 euro spórolás itt ott meg azért jó, mert a kereskedési lánc százalékos árrést szokott egy termékre tenni. Tehát az az 1-2 ojró simán 10-20 lesz, mire az end userhez kerül. Az audi prémium termék, ezekbe kezdik belepakolni a legújabb fejvesztéseket, amik, az idő sarát kiállva szépen lecsorognak az alsóbb kategóriákba.
Skodát még nem néztem nagyon körbe, de a Fordokon azért érződik hogy arra tervezték hogy kiszolgálja a gazdáját arra a 3-5 évre: belső anyaghasználat engem nem igazán nyer meg (persze egy ST szériában már erre is odafigyelnek), olyan igazán használni való autó és kész (egyre többet nézegetem én is őket, kár hogy modellváltás pont 2007-2008 környékén volt, a James Bondos lényegesen jobban tetszik mint az előd Mk3)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27586 Dátum: 2017.02.20 22:56:11 »
ez hűlyeség Mondi.  nekem 6. éve skodásként sosem volt irigyelt az audi, sőt! sose drága németet!  a többi skodásnak sem opció ez.  újságírói fasság .
rengeteg közös konszern alkatrész van , nekem is audi féklámpa kapcsoló, stb semmi.. annyit tudok hogy az audi szilent jobb.
a skoda a újságpapirba csomagolt f.s az audi meg a csillámpapirba csomagolt drága hiperf.s.
a bajok szinte ugyanazok.
A feleségemnek volt valamivel több egy éven keresztül egy Skoda Roomster céges kocsija, ezalatt beletekert (főleg ő, de családilag is) 40 ezer kilométert. Az autón több helyen lehetett érezni, hogy direkt van elrontva, és rendkívül zavart benne. Erre jó példa a szivargyújtó csatlakozó. A kézifék mögött volt 1 db. csatlakozó. Találd már ki, hogy egy navigációt, onnan hogyan kábelezel el a szélvédőig kulturáltan? Mennyibe került volna a műszerfal középkonzolába rakni, mint minden rendes kocsinál?
A másik ilyen látványos az ülés. Olyan pici ülések voltak benne, hogy mindenki lelógott róla. De Nem is ez a lényeg, hanem hogy a támlák olyan furcsak szögben álltak, hogy el sem tudom mondani. Tudom, hogy lehet állítani (hátul is), de ha deréknál jó volt, akkor felül nem és fordítva. Nekem ne mondja senki, hogy ezek nem direkt voltak elb****a... Miközben ugyanazt az ülést, azonos mennyiségű anyagból meg lehetett volna rendesebben is csinálni.
És még sorolhatnám.

Ehhez képest a Ford, ami van helyette egy sokkal átgondoltabb autó képét mutatja. Egy kategóriával nagyobb (Turneo Connect), és az ára kb azonos volt (ehhez képest dízel, igaz nincs benne alufelni és tempomat). Mindkettő autó ára 5,5 millió környékén volt.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re:Egyéb autók
« Válasz #27587 Dátum: 2017.02.21 08:14:34 »
a direkt elrontás tényleg létezik. a fabia 2 ahogy van ,  és asszem octavia 2 hátulja direkt ronda. ez ok.
a szivargyújtó nekem is középen van elég idegesitő. állítólag azért hogy hátra is legyen..nemtom
ülésről nemtoknyilatkozni.




most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re:Egyéb autók
« Válasz #27588 Dátum: 2017.02.21 08:19:22 »
egy barátom szeretné ezt:

https://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/sharan/volkswagen_sharan_1.4_tsi_highline_7_szemelyes_mo-ipanorama_tetoafas-11156502

7 ülés és tolóajtó kell neki.. próbálom lebeszélni, küldeni a dacia szalonba ahol 3M új logan MCV-t kap de az ciki...

ismeri vki az 1,4es TSI motort?  állítólag az 1,2es a f.s, az 1,4es kicsit "jobb"





most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #27589 Dátum: 2017.02.21 08:48:01 »
Dehogynem! Éppen hogy nagyon sokba lenne a VW csoportnak az olcsón eladott "Audi"-k Škoda emblémával.
Na meg az összes anyagon megspórolt 1-2 EUR is igen csak sok tud lenni egy nagy darabszámban eladott autónál, mint a Škoda.
Nem hülyék, jól össze van rakva ez. A műszaki tartalom egy generációval lemaradva, nem a legújabb motort kapják, de még így is nagyon is korszerű. Akinek meg nem kell extra pénzért a karika és az egy fokkal minőségibb anyaghasználat, annak nagyon is megfelel. Nézd csak meg, milyen sokat eladnak belőle  ;)
ez a nagyszámú eladás kb 97%-a flottás cégesautó. Annak egy Octavia nagyon is jó, én is ilyet várok alám (vagy K Astrát). De saját pénzből nem vennék Skodát. Figyelem, alkalmanként vezetem is a céges Octaviákat és látom bennük azt a fájó spúrságot, ami engem nagyon zavar. Persze, sok részletmegoldása, viszont, nagyon is praktikus, de éppen ezért fáj nekem, hogy ennyire érezhetően lerontják a Skodát. Kiváló autó lehetne belőle, ha a finomhangolással nem állnának meg 94%-nál, hanem végigvezetnék 100-ig.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #27590 Dátum: 2017.02.21 08:54:31 »
egy barátom szeretné ezt:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/sharan/volkswagen_sharan_1.4_tsi_highline_7_szemelyes_mo-ipanorama_tetoafas-11156502
7 ülés és tolóajtó kll neki.. próbálom lebeszélni, küldeni a dacia szalonba ahol 3M új logan MCV-t kap de az ciki...
ismeri vki az 1,4es TSI motort?  állítólag az 1,2es a f.s, az 1,4es kicsit "jobb"

hát, a vezérműláncok 2011-ig voltak igazán xarok...egyébként nagyon fáintos motorok a tsi-k, legalábbis működésre nézvést, a fenntartási költségük húzós is lehet.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/

barátoddal egyébként egyetértek. soha nem vennék meg egy új dákót és sem, ha van ugyanannyiért bármi más is...én a  használt autóktól nem félek, eddig még semmi nagy gond nem volt a családunkban velük

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #27591 Dátum: 2017.02.21 10:15:05 »
érdekes számítások az értékvesztésről. lehet levonni belőle további érdekes következtetéseket, ha az ember ismeri a listaárak és a valós bekerülési költségek kapcsolatát. például a dacia alig veszít az értékéből, ellenben tényleg annyiba kerül, mint amit a forgalmazó listaárként megad. ehhez képest apám opel astrája a listaárhoz képest 24%-kal került kevesebbe, onnan nézve a 30%-ot a dacia nem is áll már olyan jól.
a toyota a 3. és 4. éve között gyakorlatilag nem veszít az értékéből. én három és fél évesen szálltam be a priusba, kevesebbért, mint amit a grafikon mutat. kíváncsi vagyok, mennyibe fog kerülni a teljes fenntartási költsége.

meg egy módszertani megjegyzés: az ilyen adatokat logaritmikus grafikonon érdemes ábrázolni, ahol a 10 és 20% között ugyanannyi az eltérés, mint a 20 és 40% között, akkor szépen kiegyenesedne az elején nagyon meredek görbe az idő előrehaladtával.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.21 10:18:05 írta csufár »

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27592 Dátum: 2017.02.21 11:49:23 »
Nem olvastam el a cikket, de mindenképp el fogom.
Épp a napokban gondoltam arra, hogy én 2,2 millióért vettem a Corollát (2009 szeptemberében, akkor nem volt 2 év 9 hónapos), és most ér kb 1-1,2 körül valahol. Tehát 7,5 fél év alatt 1 millió körül vesztett az értékéből, ami szerintem egészen jó mutató!
Viszont a másik érdekes összehasonlítás. Én 2009-ben, a válság közepén vettem 2,2 millióért egy 3 éves körüli autót, aminek az új ára akkoriban 4 millió körül volt (azt mondták, hogy új ára 4,8 millió volt, amit én elég óvatosan hinnék el). Ehhez képest most egy 5-6 milliós hasonló autót (mondjuk Aurist) nem lehet 3 évesen 4 millió alatt megvenni. Szóval a használt ára jobban nőtt, mint az újautó ára.
Ehhez pedig jön, hogy teljesen eltűntek a piacról az 1-2 éves autók, 3 évesből is alig van.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #27593 Dátum: 2017.02.21 16:09:08 »
persze, nálunk sok egyéb helyi "jellegzetesség" is alakítja a használtautók árait. egyértelműnek látszik, hogy a válság az olcsó autókat értékelte fel.

az én mazdám bő négy éve van meg. akkor 1.7M körül futottak a hasonlók. most nem igazán tudom, de szerintem 1.4-ért el lehetne adni. vagy nem, de ha elmegy, majd kiderül...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #27594 Dátum: 2017.02.21 18:15:38 »
Nem olvastam el a cikket, de mindenképp el fogom.
Épp a napokban gondoltam arra, hogy én 2,2 millióért vettem a Corollát (2009 szeptemberében, akkor nem volt 2 év 9 hónapos), és most ér kb 1-1,2 körül valahol. Tehát 7,5 fél év alatt 1 millió körül vesztett az értékéből, ami szerintem egészen jó mutató!
Viszont a másik érdekes összehasonlítás. Én 2009-ben, a válság közepén vettem 2,2 millióért egy 3 éves körüli autót, aminek az új ára akkoriban 4 millió körül volt (azt mondták, hogy új ára 4,8 millió volt, amit én elég óvatosan hinnék el). Ehhez képest most egy 5-6 milliós hasonló autót (mondjuk Aurist) nem lehet 3 évesen 4 millió alatt megvenni. Szóval a használt ára jobban nőtt, mint az újautó ára.
Ehhez pedig jön, hogy teljesen eltűntek a piacról az 1-2 éves autók, 3 évesből is alig van.
Kicsit bezavar, hogy a Corid kifutó modell volt, hiszen (tudtommal 2006 végéig gyártották, 2007-ben már csak a legyártottak forgalomba helyezése miatt 2007-esek) Egyébként az E-12-es is meg az első Auris (2007 május) is  4 millió alatt kezdődtek.
Szóval érthető miért tudtad olyan olcsón megvenni.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Egyéb autók
« Válasz #27595 Dátum: 2017.02.21 20:44:39 »
Teljesen jó a cikk, a Kia Ceed értéke valóban átlagon felüli volt 5 évesen, amikor beszámították.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #27596 Dátum: 2017.02.24 20:49:05 »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Egyéb autók
« Válasz #27597 Dátum: 2017.02.25 00:17:49 »
Egészségedre.
music     

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Egyéb autók
« Válasz #27598 Dátum: 2017.02.25 12:32:10 »
erre izgulok éppen  :wub:
A 30-as motor a legjobb. Én is néztem lépcsős hátú 530i E39-eseket automatával, de nem találtam olyat az itthoni kínálatból akkor, aminek ne lett volna rozsdás az ajtó alsó-pereme belül.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #27599 Dátum: 2017.02.25 14:02:07 »
A 30-as motor a legjobb. Én is néztem lépcsős hátú 530i E39-eseket automatával, de nem találtam olyat az itthoni kínálatból akkor, aminek ne lett volna rozsdás az ajtó alsó-pereme belül.
Az miert problema?